Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

Kört 6 bord mot regfirren, började miserabelt, rushade sen men tappade 3st härliga >400bb potter i slutet så hamnade 2 inköp back. Känner hur hjärnan bara möglar sönder av att sitta här så ska försöka hitta något socialt sällskap trots att jag känner mig allmänt risig.

 

Soundtracket till 500 days of summer är nutzoh.

 

Stort plus! Snurrade på min spotify rätt mkt förut:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du har iaf pengar på väg att se fram emot antisk : )

 

€2200 idag, mestadels från samma snubbe som vanligt, 1800 från nl100, 200 från nl200 och 200 från PLO100 hu :S

 

Såg just Spread med några vänner, en sån där precis lagom rulle.

__

 

Kan ha vaknat upp på det sjukaste sättet igår morse förresten, känner att någon runkar av mig och viskar i mitt öra "är björne i björnes magasin en ny skådespelare?". Vart sådär lagom ställd :)

 

Omöjligt att inte älska imo (The Temper Trap: Sweet Desposition):

 

både wat moment och skrattar ut högt stund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort plus! Snurrade på min spotify rätt mkt förut:-)

 

Hur bra grindmusik som helst : )

 

Ni skulle varit här padrulafsson...

 

Berätta mer Johnny!

 

både wat moment och skrattar ut högt stund

 

Övervägde om det gick att skriva mtp föräldrarail men kan ju inte direkt sluta nu

 

Är du en sån där från the office?

 

Vad niklas syftar på är från i onsdags när jag spewade sönder andra handen och fick direkt höra "Är du en sån där från the office?". Grabbarna är ju för kända men verkar inte ha så fint rykte om en spewlurk som jag antas platsa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lät helt ok!

_

 

Bra start på dagen, börjar med ett hål men 2k händer senare plus igen. Tappade €200 sen jag uppdaterade sist men plussade 300 nu.

 

Game # 1813908814 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1 - Table "Monda"

Game ended 2010-08-08 13:26:02 GMT+01:00

 

Players:

Ainstant (EUR 109,90 in seat 1)

OMGulaf (EUR 191,20 in seat 2)

 

Dealer: Ainstant

Big Blind: OMGulaf (1,00)

Small Blind: Ainstant (0,50)

 

OMGulaf was dealt: :Tb: - :8b:

 

Ainstant Raise (2,50)

OMGulaf Call (2,00)

 

Flop :Ab: - :6h: - :8h:

 

OMGulaf Check

Ainstant Bet (4,50)

OMGulaf Call (4,50)

 

Turn :Ab: - :6h: - :8h: - :7b:

 

OMGulaf Check

Ainstant Bet (11,25)

OMGulaf Raise (31,50)

Ainstant Call (20,25)

 

River :Ab: - :6h: - :8h: - :7b: - :Qh:

 

OMGulaf All-In (152,20)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lät helt ok!

_

 

Bra start på dagen, börjar med ett hål men 2k händer senare plus igen. Tappade €200 sen jag uppdaterade sist men plussade 300 nu.

 

Game # 1813908814 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1 - Table "Monda"

Game ended 2010-08-08 13:26:02 GMT+01:00

 

Players:

Ainstant (EUR 109,90 in seat 1)

OMGulaf (EUR 191,20 in seat 2)

 

Dealer: Ainstant

Big Blind: OMGulaf (1,00)

Small Blind: Ainstant (0,50)

 

OMGulaf was dealt: :Tb: - :8b:

 

Ainstant Raise (2,50)

OMGulaf Call (2,00)

 

Flop :Ab: - :6h: - :8h:

 

OMGulaf Check

Ainstant Bet (4,50)

OMGulaf Call (4,50)

 

Turn :Ab: - :6h: - :8h: - :7b:

 

OMGulaf Check

Ainstant Bet (11,25)

OMGulaf Raise (31,50)

Ainstant Call (20,25)

 

River :Ab: - :6h: - :8h: - :7b: - :Qh:

 

OMGulaf All-In (152,20)

 

Gillar inte alls :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänkte väl det :( Intresserad av coachning puni? Eller skulle du ens orka coacha någon som kan mindre än noll osv?

 

Har lagt all coaching på hyllan sedan ganska länge, blev aldrig nånting direkt av det. Varit så dåligt med tid till egen grind i år med allt resande som blivit så valt att fokusera på mitt egna spel istället. Dessutom har jag rätt bra hourly i år (B to the BRAG) så för att coachandet skulle bli ekonomiskt försvarbart skulle man få ta väldigt bra betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lagt all coaching på hyllan sedan ganska länge, blev aldrig nånting direkt av det. Varit så dåligt med tid till egen grind i år med allt resande som blivit så valt att fokusera på mitt egna spel istället. Dessutom har jag rätt bra hourly i år (B to the BRAG) så för att coachandet skulle bli ekonomiskt försvarbart skulle man få ta väldigt bra betalt.

 

Snyggt, men trist för en annan antar jag : ) Hörde bara bra saker om dig så tänkte att det var värt att fråga iaf

 

Lyssna inte på tomten, vet inte vad han snaxxar om. Turredonk omss.

 

*Får jag mothugg får ja la förklara mig,

 

Vill gärna ha förklaring oavsett, känns som man aldrig får en förklaring längre bara rätt/fel (eller alltid fel här). Kör på mr butabi!

 

_______

 

Prövade lite nl200 nu, droppade en sisådär tiotusen svenska blixt.

 

Players:

thedramaq (EUR 238,15 in seat 1)

OMGulaf (EUR 425,80 in seat 2)

 

Dealer: thedramaq

Big Blind: OMGulaf (2,00)

Small Blind: thedramaq (1,00)

 

OMGulaf was dealt: :Kg: - :Ab:

 

thedramaq Raise (5,00)

OMGulaf Raise (18,00)

thedramaq Raise (54,00)

OMGulaf All-In (405,80)

thedramaq All-In (178,15)

OMGulaf Payback (187,65)

 

Flop :7g: - :8g: - :3b:

Turn :7g: - :8g: - :3b: - :3g:

River :7g: - :8g: - :3b: - :3g: - :9g:

 

OMGulaf shows: :Kg: - :Ab: (a flush, king high)

thedramaq shows: :Ag: - :Kh: (a flush, ace high)

 

 

thedramaq wins: EUR 475,55 (with a flush, ace high)

Rake: EUR 0,75

---

 

Hur man får in det 200bb deep pf, missclicka två gånger i rad innan och höjde med 5, fick JJ tredje handen och hade lite timing typ

 

Game # 1814183345 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1 - Table "Cortes"

Game ended 2010-08-08 17:51:21 GMT+01:00

 

Players:

OMGulaf (EUR 231,15 in seat 1)

Rocky76 (EUR 247,15 in seat 2)

 

Dealer: OMGulaf

Big Blind: Rocky76 (1,00)

Small Blind: OMGulaf (0,50)

 

OMGulaf was dealt: :Js: - :Jg:

 

OMGulaf Raise (5,00)

Rocky76 Raise (20,00)

OMGulaf Raise (70,00)

Rocky76 All-In (226,15)

OMGulaf All-In (155,65)

Rocky76 Payback (16,00)

 

Flop :Jb: - :5g: - :8s:

Turn :Jb: - :5g: - :8s: - :7h:

River :Jb: - :5g: - :8s: - :7h: - :3s:

 

Rocky76 shows: :9b: - :9h: (a pair of nines)

OMGulaf shows: :Js: - :Jg: (three of a kind, jacks)

 

OMGulaf wins: EUR 461,55 (with three of a kind, jacks)

Rake: EUR 0,75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan tänka mig att butabis linje är CR flop, bet turn, bet river alternativt 3bet pre och sen bomba på... killen som bombar med allt varje gata liksom...

 

 

I vart fall är jag mer på Punis linje. Tycker du ska syna turn eftersom du leder mot hans bluffrange och det är onödigt att göra om handen till bluff här.

 

Gillar dock 3bet pre mer än syn med den här handen HU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag sett 500 days of summer. Filmen är välgjord och läggs fram på ett skönt sätt och gör mig förbannad vilket också får ses som ett plus antar jag :) Skämt åsido, visar ju bara på ett bra sätt vilka mongon brudar kan vara så fem analskjut på kvinnliga huvudrollsinnehavaren av fem möjliga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är med rätt mycket på vad du säger ST, 3-bettar väl så gott som alltid den här pre till att börja med men är mest turn/river jag experimenterade med här. Tänkte att det skulle finnas jävligt många rivers jag skulle kunna gå för värde/bluff, obv värde på alla :Xb:, :7w: och :8w: samt bluffa hjärter/kort 5 och under typ om inte mer. Kul att få lite reaktioner när man experimenterar iaf, misstänkte att det var lite out of line :)

 

Rooney: Något som är riktigt sjukt är att de två kvinnorna jag har sett på filmen med har båda varit på hennes sida, säger en hel del (åtminstone om mina bekanta).

 

plurs ertt

 

Men ja, utveckla gärna då. Gör väl varken dig, mig eller någon annan varken gott eller ont om folk bara skriver så där imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag sett 500 days of summer. Filmen är välgjord och läggs fram på ett skönt sätt och gör mig förbannad vilket också får ses som ett plus antar jag :) Skämt åsido, visar ju bara på ett bra sätt vilka mongon brudar kan vara så fem analskjut på kvinnliga huvudrollsinnehavaren av fem möjliga

 

exakt, asbra film! skyll inte på zooey bara hon läste ju bara i manus, och gjorde det bra dessutom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exakt, asbra film! skyll inte på zooey bara hon läste ju bara i manus, och gjorde det bra dessutom!

 

Hehe nä skådespelarmässigt gjorde hon det utmärkt, det är tjejen hon gestaltar jag avskyr så fruktansvärt :)

 

padrino: Förvånar mig inte... Men usch vad jag ogillar tjejer som är åt det där hållet :( Det sjuka är att hon utseendemässigt också påminde om en tjej jag dejtade en gång som var åt det där hållet. Antar att det förstärkte känslorna till det hela en del

 

Blev iof glad när han drog jackpoten i Minka Kelly från friday night lights på slutet :D Jävlar vad fin hon var. Var ju snygg redan i FNL iof, men mer kvinna nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sjuka är att hon utseendemässigt också påminde om en tjej jag dejtade en gång som var åt det där hållet.

 

påminde mig också om någon på samma sätt, stor anledning till att jag gillade filmen.

 

 

 

********

 

är det någon som sett avsnitt 3 i sjätte säsongen av House MD? Den med diktatorn. Vad tyckte ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite av varje. inte sett något efteråt men var rätt omtumlande, ska bli väldigt spännande att se hur det hela slutar. etiskt tycker jag chase gjorde sitt livs största misstag

 

Tycker helt klart det var ett bra avsnitt, minns dock inte det i sin helhet. Ja etiskt var det inte korrekt, inte när man har en sådan position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...