Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är helt med på vad ni säger, är openpush 16bb bättre än raise?

 

bättre än att raise/vik AKss med 16bb :shock:

 

vill jättegärna höra varför det här spelet är KALLT. folk missbrukar fan ordet kallt. kan inte fatta hur det någonsin kan vara kallt att få in AKss med 16bb. men jag har nog fel då jag inte spelar sitngoes. så plz do explain :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, raisefold blir ju fel som kroonan förklarar så fint, openfold har jag svårt att se att det är rätt (så lite har inte shortstacken), raisesyn känns kallt (ja, kallt shahin 8-)) eftersom han kan pusha så jävla brett profitabelt. Raisesynar vi typ JJ+ AQs+, AKo här och möter 30% av hans range (22+,A2s+,K7s+,Q9s+,J9s+,A2o+,K8o+,QTo+,JTo) har vi ändå bara 70% vilket spontant känns för dåligt i det här läget men vad vet jag. Röstar för openpush iaf, lättspelat och svårexploaterat, blir väl lite halvtight bara obv.

 

Men vad vet jag, förlorar så jävla mkt just nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, raisefold blir ju fel som kroonan förklarar så fint, openfold har jag svårt att se att det är rätt (så lite har inte shortstacken), raisesyn känns kallt (ja, kallt shahin 8-)) eftersom han kan pusha så jävla brett profitabelt. Raisesynar vi typ JJ+ AQs+, AKo här och möter 30% av hans range (22+,A2s+,K7s+,Q9s+,J9s+,A2o+,K8o+,QTo+,JTo) har vi ändå bara 70% vilket spontant känns för dåligt i det här läget men vad vet jag. Röstar för openpush iaf, lättspelat och svårexploaterat, blir väl lite halvtight bara obv.

 

Men vad vet jag, förlorar så jävla mkt just nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till : )

 

vad var det som han förklarade så fint? ser bara att han skrev; "Om vi viker 100% av våran raiserange, så ska vi nog inte ha någon raiserange öht.". det är väl extremt logiskt och std?

 

kan iofs inte sitngoes, men har svårt att se att få in AKss med 16bb någonsin kan vara KALLT när det är en vanlig sitngo och inte någon satte med enbart två priser som är värda pissigt mycket. speciellt om vi har 70% mot hans range (hur har du räknat fram det ens?).

 

sedan är kall i min bok att 4x/vik här med AKss. kallt är arvin på fifa. kallt var fbritalia på ipoker (ni som fattar fattar :mrgreen:), kallt är svensk vinter. om push är bättre så blir raise/syn med AKss kanske mindre bra. ass kong ffs

 

"8-)"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IKEA igår. Tavla, köksprylar och en datorstol. Polarn meckade ihop stolen medans jag lagade mat, sen städade vi hela huset. Tog bara 5h och då är ändå de två värsta rummen inte klara. Firades med lite öl och sprit, han ligger här på golvet bredvid i fosterställning nu :S

 

45729_10150253319555510_691795509_14488296_2683593_n.jpg

 

vad var det som han förklarade så fint? ser bara att han skrev; "Om vi viker 100% av våran raiserange, så ska vi nog inte ha någon raiserange öht.". det är väl extremt logiskt och std?

 

kan iofs inte sitngoes, men har svårt att se att få in AKss med 16bb någonsin kan vara KALLT när det är en vanlig sitngo och inte någon satte med enbart två priser som är värda pissigt mycket. speciellt om vi har 70% mot hans range (hur har du räknat fram det ens?).

 

sedan är kall i min bok att 4x/vik här med AKss. kallt är arvin på fifa. kallt var fbritalia på ipoker (ni som fattar fattar :mrgreen:), kallt är svensk vinter. om push är bättre så blir raise/syn med AKss kanske mindre bra. ass kong ffs

 

"8-)"

 

Förstår inte vad du hetsar upp dig över shaman :) Jag tyckte mitt spel var såsigt bara, säger inte att få in det är fel med AKs men sättet vi får in på kanske inte är optimalt. Jag skrev ju ett exempel på vad hans omslagsrange kunde vara där mot våran förmodade raisesynrange och fick fram 70%, skrev ju det.

 

Kallt är att missa Gran Canaria pga att man försöker vara seriös med irlsaker som skiter sig i slutändan ändå.

 

 

Ryktet säger att det blir livemåndag på krukan.

 

Haha hade glömt bort, var lite lost igår. Ses då snusarn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är dock om det är en tänkande chippie, för då kommer han alltid att folda till kortis/BB här...

 

Och vad är problemet? Tanken är ju att vi båda ska attackera shortisen.

 

När jag öppnar har jag en nitig range som mår bra mot shortisens action, och när jag foldar är det fritt fram för chippien o attackera shortisen fr sb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...