emilio_15 Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 fo sho? ok tror på dig då du kan ju inte enbart räkna på att du ska ha ev+ att ta en syn om du får push i ansiktet, värde i att betta finns ju även i att alla kan folda flop eller att du dom synar och du får se gratis turn osvosvosv Citera
mr-flow Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 Men 24k in i 38 och lämna 60 bakom. Släng då in Fi's 24k in i 62k potten så får vi 86k + 60k = syna 60k för en pot på 146k har jag tänkt fel någonstans? Citera
Vrakman Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 Morning ya'll! Varken limpar eller minraisar något här tror iaf. Pushar väl 44+, Ax, KJ+ kanske (rent spontant). Även om det är brett så blir det ju ändå fel av FI att ta en lösare syn. Är iofs för pushliberal sas, borde antagligen jobba på att tighta till mig lite men imo så även om spelarkvalitén är dålig på Ongame så tycker jag snarare att de synar för lite än för mycket. Fast vad vet jag, är ju back på 54$ än så länge så ska väl inte vara alltför kaxig. Sen kan jag även tycka att diskussioner om ens pushranger där ens egen kanske är någon % ifrån GTO är så mariginellt och tar för mycket uppmärksamhet från felaktiga/obalanserade linjer som imo påverkar ens resultat bra mycket mer imo. Jag tycker den rangen är lite vid, och förstår den inte helt. Varför 44+ t ex? Betyder det att du inte har nån raise range här (förutom push)? Har du nån raise fold range? Om du ställer så brett, måste väl fis synrange bli bredare också, som jag skrev ovan så ska han enligt Nash syna så brett som AQ i det här fallet. Metagame ftw iofs var den här jonnen 25k dollares back, så kan nog kvitta i det här fallet Om vi vänder på det, hur brett synar du om du är fi? Utbetalningsstukturen är som bekant 70-30. Sen tycker jag inte att folk synar för lite. De synar för mycket imo, men de pushar för lite och raisefoldar helt omotiverat. Men där kan vi ju ha olika upplevelser. Jag är ju mer van av FR, där utbetalningssturkturen är jämnare, och bubbeleffekten är större, så jag tänker kanske lite mycket åt det hållet. Citera
ulaf Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 du kan ju inte enbart räkna på att du ska ha ev+ att ta en syn om du får push i ansiktet, värde i att betta finns ju även i att alla kan folda flop eller att du dom synar och du får se gratis turn osvosvosv Jajo klart det finns andra grejer som kan hända, men känns inte särskillt troligt att få fold eller syn så ofta från tre gubbar på den dragiga brädan. Kändes som att beta var ganska nära en syn all-in men jag kanske tänker tokknasigt. Kan dock gå med på att jag ska beta ändå. sen är det katastrof på turn, tänkte typ att då kan jag iaf folda samvetslöst om nån skulle slå om. Citera
ulaf Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 dagens shahinologi: sen synad eja ngte rhan snygg.t. e handen feter stakka jag AQ µot hans QJ på Qj2 så skönt att han på nåt jädra sätt kan spazza fram ett mikro-tecken Citera
gEeWhiZm8 Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 dagens shahinologi: sen synad eja ngte rhan snygg.t. e handen feter stakka jag AQ µot hans QJ på Qj2 så sköt att han på nåt jädra sätt kan spazza fram ett mikro-tecken ??? Citera
ulaf Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 ??? Vet inte vad du syftar på men µ är grekiska bokstaven lilla my/prefixet mikro om jag inte har fel. i övrigt var poängen bara att jag tycker det är så jäkla kul hur han skriver Citera
kraclob Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 Finns det plats för hangarounds? Citera
gEeWhiZm8 Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 Vet inte vad du syftar på men µ är grekiska bokstaven lilla my/prefixet mikro om jag inte har fel. i övrigt var poängen bara att jag tycker det är så jäkla kul hur han skriver jag syftar ba på att jag inte fatta nånting av det han sa ;D Finns det plats för hangarounds? I was gonna ask the same thing Citera
kraclob Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 dagens shahinologi: sen synad eja ngte rhan snygg.t. e handen feter stakka jag AQ µot hans QJ på Qj2 så skönt att han på nåt jädra sätt kan spazza fram ett mikro-tecken For gee "Sen synade jag ner han snyggt. I handen efter stackade jag AQ mot QJ på QJ2 :(" Citera
ulaf Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 Padrinos svarar på hangaroundfrågan, kan inte komma in och domdera dag 2 Citera
gEeWhiZm8 Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 Padrinos svarar på hangaroundfrågan, kan inte komma in och domdera dag 2 klart du kan, man up ffs Citera
NikLasVegas Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 dagens shahinologi: sen synad eja ngte rhan snygg.t. e handen feter stakka jag AQ µot hans QJ på Qj2 så skönt att han på nåt jädra sätt kan spazza fram ett mikro-tecken Då jag fått ett antal kurser i shahinologi under mina dar, ska också börja posta liknande texter från samma bombare. Sjukt att han lyckas få med ett mikrotecken. Undrar om det är en insydd psykning till dig Ulaf? Citera
padrinosftw Postad 22 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2010 Finns det plats för hangarounds? jag syftar ba på att jag inte fatta nånting av det han sa ;D I was gonna ask the same thing Är ju ulafs hangarounds obv då det är nu för första gången skrivs här så det är upp till honom men jag har inget emot lite HA fwiw Citera
padrinosftw Postad 22 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2010 Hela pfs elit verkar ju hitta $4k på det kontot eller €22k på det andra osv. Jag kör mitt eget race och får en ny randomräkning som dras automatiskt varje gång jag loggar in på banken, nu senast Stockholmsbilar som hade dragit microsumman 400. Riktigt bra dag än så länge tho! Citera
gEeWhiZm8 Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 Är ju ulafs hangarounds obv då det är nu för första gången skrivs här så det är upp till honom men jag har inget emot lite HA fwiw asså jag har länge funderat på vad fan fwiw betyder.. nu bestämde jag mig för att kolla upp det! http://en.wiktionary.org/wiki/FWIW mobba inte kalix Citera
ulaf Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 Då jag fått ett antal kurser i shahinologi under mina dar, ska också börja posta liknande texter från samma bombare. Sjukt att han lyckas få med ett mikrotecken. Undrar om det är en insydd psykning till dig Ulaf? Fint, sen kanske vi kan skriva en bok mmm, isf var det sjukt skillat Är ju ulafs hangarounds obv då det är nu för första gången skrivs här så det är upp till honom men jag har inget emot lite HA fwiw då får de väl komma då! Citera
smooger Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 asså jag har länge funderat på vad fan fwiw betyder..nu bestämde jag mig för att kolla upp det! http://en.wiktionary.org/wiki/FWIW mobba inte kalix lol, gjorde exakt samma sak precis nu:-( Citera
ulaf Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 ulafs förkortningsnötter, utan att googla nu! 1: afaik 2: ainec 3: diagf 4: gifafi 5: iirc Citera
gEeWhiZm8 Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 ulafs förkortningsnötter, utan att googla nu! 1: afaik 2: ainec 3: diagf 4: gifafi 5: iirc jag försöker utan att googla 1.as far as i know 2. 3. 4. 5. fan Citera
kraclob Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 ulafs förkortningsnötter, utan att googla nu! 1: afaik 2: ainec 3: diagf 4: gifafi 5: iirc tilt kan bara 1 och 3 ska fundera på resten... 5 känner man igen som fan men kan inte koppla tilt... 3 kan vara den bästa förkortningen som finns, någon som har koll på dens ursprung? Citera
padrinosftw Postad 22 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2010 ulafs förkortningsnötter, utan att googla nu! 1: afaik 2: ainec 3: diagf 4: gifafi 5: iirc Niggah plz, ez peezy. 1. 2. 3. 4. Geewhiz is from a fucking iceland 5. Citera
Joey Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 ulafs förkortningsnötter, utan att googla nu! 1: afaik 2: ainec 3: diagf 4: gifafi 5: iirc As far as I know And it's not even close Die in a grease fire ??? If I recall/remember correctly /nörd edit: 4. Geewhiz's into fucking and fisting irishmen? Citera
Recommended Posts