Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

Skit i bagarn. Du sitter med AQ. Vill du syna på bubblan när nån sitter med 2bb?

 

Endera är jag risig på poker el levling.

 

Nej det är inte många händer jag vill syna en push med, men heller inte många händer jag vill dega med pga lillstacken. Frågan är väl vad värdet är i att gå all in? Får du syn av sb är du ju ute och missar pengarna när en inte ens har en löjlig blind kvar, vilket som blev fallet.

Och nej det är ingen jävla level. Går inte att ha en diskussion med olika åsikter på detta forum utan att det ordet ska nämnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej det är inte många händer jag vill syna en push med, men heller inte många händer jag vill dega med pga lillstacken. Frågan är väl vad värdet är i att gå all in? Får du syn av sb är du ju ute och missar pengarna när en inte ens har en löjlig blind kvar, vilket som blev fallet.

Och nej det är ingen jävla level. Går inte att ha en diskussion med olika åsikter på detta forum utan att det ordet ska nämnas.

 

Men.. Om hans synrange är QQ-AA, AK typ så är väl det ändå ev+ att pusha bredare än AJ här t o m?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men.. Om hans synrange är QQ-AA, AK typ så är väl det ändå ev+ att pusha bredare än AJ här t o m?

 

Jo iofs så kanske det är det. Men grejen är att jag inte vill riskera hela stacken, även fast vi får fold från sb oftare än syn, om det inte är så att alla tre är all in.

Så tycker jag iaf:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som om du inte gjort det tidigare...?

 

Han blir för tiltad av att läsa allt mitt brag om mina nötbluffar mot honom obv

 

1oj nötdb :S gogogo!

 

2/RK-bluwwe

 

3för övrigt pusha AJ som sagt. Är ju drömläge för andra stora fi att pusha mycket om vi ska in och limpfolda massa händer.

 

1. Genivärvning av mig

2. Tog ett tag men i lol'd

3. Yesyesyes sir

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för övrigt pusha AJ som sagt. Är ju drömläge för andra stora fi att pusha mycket om vi ska in och limpfolda massa händer.

 

Okej, men varför måste vi limpfolda AJ här? Limpsyn om andra stora fi pushar är väl ett alternativ eftersom hans pushrange borde vara väldigt mycket bredare än hans synrange? Samtidigt som vi troligtvis får in shortens stack samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en liten premiär-hh, std hela vägen?

 

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

 

MP1: t3260 M = 108.67

MP2: t3040 M = 101.33

Hero (CO): t2890 M = 96.33

BTN: t2970 M = 99

SB: t1400 M = 46.67

BB: t3030 M = 101

UTG: t2880 M = 96

UTG+1: t1530 M = 51

UTG+2: t3000 M = 100

 

Pre Flop: (t30) Hero is CO with A:spade: K:heart:

UTG calls t20, UTG+1 calls t20, 3 folds, Hero raises to t110, 3 folds, UTG calls t90, 1 fold

 

Flop: (t270) 5:heart: 4:diamond: 2:diamond: (2 players)

UTG checks, Hero bets t200, UTG calls t200

 

Turn: (t670) J:diamond: (2 players)

UTG checks, Hero bets t480, UTG calls t480

 

River: (t1630) 3:club: (2 players)

UTG checks, Hero bets t660, UTG raises to t2090 all in, Hero calls t1430

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men varför måste vi limpfolda AJ här? Limpsyn om andra stora fi pushar är väl ett alternativ eftersom hans pushrange borde vara väldigt mycket bredare än hans synrange? Samtidigt som vi troligtvis får in shortens stack samtidigt.

 

Så du synar hellre push än pushar själv mot den andra stora?

 

plussar på smooger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

 

BTN: t38154 M = 10.60

SB: t13976 M = 3.88

Hero (BB): t62166 M = 17.27

UTG: t36252 M = 10.07

UTG+1: t9835 M = 2.73

MP1: t37115 M = 10.31

MP2: t35066 M = 9.74

CO: t103983 M = 28.88

 

Pre Flop: (t3600) Hero is BB with Q:club: A:heart:

UTG raises to t3500, 4 folds, BTN calls t3500, 1 fold, Hero calls t1900

 

Flop: (t12500) Q:diamond: 7:club: 9:spade: (3 players)

Hero checks, UTG checks, BTN checks

 

Turn: (t12500) 5:heart: (3 players)

Hero bets t6400, UTG folds, BTN calls t6400

 

River: (t25300) 5:spade: (2 players)

Hero bets t52116 all in, BTN calls t28104 all in

 

Stekte länge på pushen och han BLIXTsynade med TT :shock:

 

ska jag checka eller bet/X river? Han har lite drygt pott kvar som ni ser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite kall öppning, sen är det usla stackar på flop imo :S

 

2k/4k

 

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

 

Hero (UTG): t92349 M = 10.99

MP: t353937 M = 42.14

CO: t114304 M = 13.61

BTN: t88730 M = 10.56

SB: t154898 M = 18.44

BB: t264389 M = 31.47

 

Pre Flop: (t8400) Hero is UTG with Q:club: J:diamond:

Hero raises to t9000, MP calls t9000, 2 folds, SB calls t7000, BB calls t5000

 

Flop: (t38400) 6:spade: T:diamond: 9:spade: (4 players)

SB checks, BB checks, Hero checks, MP checks

 

Turn: (t38400) 9:heart: (4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets t21150, MP folds, SB calls t21150, BB folds

 

River: (t80700) A:heart: (2 players)

SB bets t68000, Hero folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men.. Om hans synrange är QQ-AA, AK typ så är väl det ändå ev+ att pusha bredare än AJ här t o m?

 

Hur länge har du spelat på ongame? Folk har liksom inte alla hästar i stallet, som du nu såg... Självklart är det ev+ att pusha snorbrett, men det förutsätter en bra fi. Eftersom vi vet att det är en dålig fi så tycker jag push är jättedåligt. Ser inte alls hur det kan vara bra med de här djupen mot dålig/okänd fi. Hur balanserad är du här? Hur ser din range ut, och pushar du alla händer?

 

Edit: Kollade i Nash, och du ska ställa 14,6% av händerna, och fi ska då syna topp 4,2%, dvs AQs. En twist om man vill vara snäll mot fi är att han täcker kortisen om han torskar den här handen, och han får in det 3vägs då för andraplatsen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morning ya'll!

 

Hur länge har du spelat på ongame? Folk har liksom inte alla hästar i stallet, som du nu såg... Självklart är det ev+ att pusha snorbrett, men det förutsätter en bra fi. Eftersom vi vet att det är en dålig fi så tycker jag push är jättedåligt. Ser inte alls hur det kan vara bra med de här djupen mot dålig/okänd fi. Hur balanserad är du här? Hur ser din range ut, och pushar du alla händer?

 

Edit: Kollade i Nash, och du ska ställa 14,6% av händerna, och fi ska då syna topp 4,2%, dvs AQs. En twist om man vill vara snäll mot fi är att han täcker kortisen om han torskar den här handen, och han får in det 3vägs då för andraplatsen...

 

Varken limpar eller minraisar något här tror iaf. Pushar väl 44+, Ax, KJ+ kanske (rent spontant). Även om det är brett så blir det ju ändå fel av FI att ta en lösare syn. Är iofs för pushliberal sas, borde antagligen jobba på att tighta till mig lite men imo så även om spelarkvalitén är dålig på Ongame så tycker jag snarare att de synar för lite än för mycket. Fast vad vet jag, är ju back på 54$ än så länge så ska väl inte vara alltför kaxig.

 

Sen kan jag även tycka att diskussioner om ens pushranger där ens egen kanske är någon % ifrån GTO är så mariginellt och tar för mycket uppmärksamhet från felaktiga/obalanserade linjer som imo påverkar ens resultat bra mycket mer imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan du inte använda någon annan converter ulle? Står ju inte blinds och räkna i m har man väl inte gjort sedan harringtons glansdagar :(

 

Det står blinds, har råkat ta bort det bara, kommer nästa gång!

 

tack för kommentarerna grabbar, jag inser att QJo är kass på varje gata typ, utom river hehe. :S Jag tänkte först beta stort och "ge mig odds" floppen men blev så orolig att det var den den enda handen i min range jag hade gjort så med. Sen ville jag inte springa rakt in i AA eller färgdrag eller nåt sånt äckligt :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...