Leoo Postad 4 December , 2007 Rapport Share Postad 4 December , 2007 Brödsäd Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BillyBobs Postad 4 December , 2007 Rapport Share Postad 4 December , 2007 wohoo, alltid skönt med en till whine tråd. Jag skulle vilja säga 'otur', men föredrar att inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 4 December , 2007 Rapport Share Postad 4 December , 2007 Andas, titta på sin bankrulle, och skratta. Alt. stänga ner datorn och slå på en film och återkomma lite senare för revansch. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DocLame Postad 4 December , 2007 Rapport Share Postad 4 December , 2007 Antingen får du inse att du spelar för högt, om 440 kr är mycket pengar för dig. Eller så är det bara att inse att sånt händer alla ibland, nästa gång är det du som drar ut. Det är ju poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 4 December , 2007 Rapport Share Postad 4 December , 2007 all-in pre-flop! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ST0CKH0LM Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Surt, det är alltid trist att åka på bubblan, men inget jag tycker du ska tilta över. Jag håller med DocLame om att du kanske spelar på en för hög nivå ifall själva inköpet svider. Och Zyr att det bara är att ställa pre som gäller för såna händer. Vad exakt bestod fällorna i? Om du hade ställt innan och förlorat så hade du nog lättare kommit över det, eftersom du gjort det rätta. Nu tror jag att du trasslade till det, och därför tiltar hårdare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zasabi Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 all-in pre-flop! Och Zyr att det bara är att ställa pre som gäller för såna händer. Jag tror iofs att Zyr skämtar... hoppas det iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matfrid Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Två lyckade fällor irad, alla pengarna i mitt blir 2 outad på rivern båda gångerna med a,a mot q,k respektive k,k mot q,q. 440kr anmälnsavgift i sjön, samt båda gångerna på bubblan. Vad ska man ta sig till för att ta sig ur tilt tillståndet som nu råder? löpa 8983km eller 40timmars sömn?" några förslag? Välkommen till klubben. Jag åker alltid ut på fjärde plats i sitngo's Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Två lyckade fällor irad, alla pengarna i mitt blir 2 outad på rivern båda gångerna med a,a mot q,k respektive k,k mot q,q. 440kr anmälnsavgift i sjön, samt båda gångerna på bubblan. Vad ska man ta sig till för att ta sig ur tilt tillståndet som nu råder? löpa 8983km eller 40timmars sömn?" några förslag? Jag får känslan av att pengarna åkte in före turn. Om så är fallet så blev du inte 2 outad i någon hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ST0CKH0LM Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Jag tror iofs att Zyr skämtar... hoppas det iaf Givetvis beroende på alla respektive stackars storlek, om någon betat/raisat före och position mm, men jag tycker det är bra att ställa med både KK och AA pre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Givetvis beroende på alla respektive stackars storlek, om någon betat/raisat före och position mm, men jag tycker det är bra att ställa med både KK och AA pre. Är det jam/fold-läge ska man enligt mig givetvis pusha KK+ precis som man gör med mera betydligt mer marginella händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokercarp Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 welcome to my world....... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Jag får känslan av att pengarna åkte in före turn. Om så är fallet så blev du inte 2 outad i någon hand. Är helt säker på att killen inte blivit tvåoutad. För att han ska bli det i nån av händerna har han spelat handen helt sinneslött. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Är helt säker på att killen inte blivit tvåoutad. För att han ska bli det i nån av händerna har han spelat handen helt sinneslött. Jag var bara lite återhållsam. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Varför kan han inte ha blivit tvåoutad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Igår dök det upp ett fyllo på ett av mina fullringbord. Han backade 7inköp på 45min. Jag fick dock bara 3 av dom. Jag kan alltså också ha otur. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Förstår inte tvåouten med KQ? Jag menar, träffar han K eller Q har han 5 outs kvar. Har han stegdraget så har han 6 outs... ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 AA KQ K644 T.ex Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Känns väll som om blindsen måste vara ovanligt låga på bubblan för att resterande marker inte ska åka in på en flopp som Q22 respektive Txx. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Varför kan han inte ha blivit tvåoutad? EDIT Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
edsf Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Är helt säker på att killen inte blivit tvåoutad. För att han ska bli det i nån av händerna har han spelat handen helt sinneslött. Jag förstår ingenting här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts