Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Fast den ambitionen har väl haft förr, och misslyckats kapitalt?

Håller med dem som säger att du ska stanna jobbet. Har följt din dagbok till och från och den stora frågan jag ställer mig är: Är du tillräckligt bra? Jag tycker inte att ditt spel imponerar. Känns som du är ute och trevar i många och händer och ofta synar ner helt planlöst för att du inte har en aning om var du står. Bara ett allmänt intryck.

Stanna på jobbet eller behåll det åtminstone på deltid.

Jag har haft ambition att bli en storspelare tidigare. Om jag misslyckats vet jag inte riktigt, har definitivt inte klarat av att vinna på 10/20+ men på 5/10 vinner jag ganska stort. Tror det fatum att jag inte spelar på heltid varit en del av problemet för mig då det krävs bra mycket för att lyckas på högre nivåer och tycker det vore trist om jag inte åtminstone gav mig en seriös chans att lyckas.

• Svars 84
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ta ett kort på dina barn där de håller i en skylt där det står "Skotta inte pappa!" och en med "Spela inte Black Jack pappa". Rama in dessa kort och ställ dem framför datorn så ska det nog gå vägen. Drastiska åtgärder? Ja, det kan låta så just nu, men den dagen du hamnar i obalans kommer dessa kort säkert få dig att tänka till en extra gång innan du sätter dig vid ett Black Jack bord igen!

Men som sagt, se till att ha en backup-plan tillbaka till jobbet!

Postad
Tack för svaret. Ser ju rätt illa ut man listar det så där (fast det antar jag att det gör för många pokerproffs).
Ja, listan ser ut så för en hel del proffs, om man ser till tilt, spelmissbruk, för mycket skottning, osv. Men det är ju mycket för att det finns fler sådana människor som gillar att spela mycket än mer stabila personer.

I ditt fall så verkar det ju som största värdet ligger i att eliminera ett fåtal läckor. Dvs hög skottning mot bra spelare, tilt och -EV spel i allmänhet.

Så du tjänar ju antagligen mer på att få ner dem lite grann än att bli en bättre spelare.

Postad
Du menar väl att han ska ta semester en vecka? För du är väl inte dum i huvudet?

Om jag hade 100 miljarder skulle jag anställa 1000 personer som åkte omkring i världen och slog folk på käften. Andersson skulle definitvt vara ett potentiellt offer.

Vilken vidrig människa. Det är ju tack vare genuint ruttna människor som Andersson vi tvingas sänka ersättningarna vid arbetslöshet eller sjukdom. Alla sjukskrivna människor i Sverige borde åka hem till fanskapet och ha ett litet kvartssamtal.

Postad

Att du inte försöker skaffa dig ett deltidsjobb?

Måste ju vara fan så mycket mer motiverande att spela och umgås med din familj när du har 4 timmar extra om dagen.

Dina barn är inte barn så länge som du vill, glöm inte det.

Postad

Deltidsjobb eller typ sätta igång med någon sport eller något annat stimulerande att fokusera på tror jag är viktigt om man ska grinda full time. Blir svårt att släppa tankarna på pokern annars när man inte grindar, och pauserna mellan sessionerna blir mest en väntan på att få sätta sig igen. Kanske börja göra något gemensamt med barnen ett par ggr i veckan?

Med ett bra liv utanför pokern så tror jag nog att du kan få ett rätt najs prövoår som pro. Men tipset om att testa dig själv några månader utan BJ och tokskott är bra, ta det och utvärdera sen...

/SK

Postad

innan du går över till å bli heltids proffs bör du ha pengar till mat å husrum 6 månader framåt och ta hand om money management på ett bra sätt.

kom ihåg att en kille som lirar nl10 och bra mm vinner mer en killen som lirar nl10k och har dåligt mm(säger jag som har världens sämsta mm ;))

Postad
Lol @ dig. Men du har rätt, vi slår sönder den magiska spargrisen istället! Jaaaaaaa!

Jag tror att någon redan tömt den spargrisen, visst heter minnena från den gången statsskuld?

Till OP:

Tror nog efter vad jag läst i din dagbok att du bör undvika att försöka livnära dig på poker. Hjort hade några bra poänger att ta till dig, jag har bara en...

1. Bevisa för dig själv (och oss andra?) att du kan spela med disciplin på en lämplig nivå för din rulle i minst en månad utan att tilta, skotta eller lira BJ.

Postad
Månadslönen är en klen tröst när man är stuck $30k. :-/

För mig är det just då den är som mest tröst...

"Tack och lov att jag inte behöver betala när jag har en dålig dag på vanliga jobbet".

Postad

Jag är kluven.

Du har definitivt vinnarinstinkten och uppenbarligen talang, dock svårt att säga hur bra talang eftersom jag inte sett dig spela mycket.

En annan viktig sak är också:

Du säger du har mycket pengar, hur mycket? (retorisk fråga, svara inte en summa).

Har du 10m+ sek är det ju inga problem, då är du ju nästan set for life om du kan investera de bra.

5m+ sek, är det ju fortfarande rätt lugnt.

Runt millen är det ju farligare. Då skulle jag nog se att du behöll jobbet.

Jag gissar du ligger nånstans i mellanlagret 1-10.

Det var det bra, din spelmissbrukarpersonlighet är den dåliga och riktigt farlig. 75k är en liten rulle om du ska spela 5/10 och försörja familj.

Jag får känslan av att om du tappat disciplinen om det är jättetråkigt och segt och du blir jätteutdragen (som en annan =P) och kan gå på stortilt, det talar för icke också.

Dessutom spelar du t.ex. PLO ibland och efter att ha sett några händer (och blivit utdragen av dig) så är du inte bra på det o bör hålla dig borta.

Så mitt tips är att om du känner att (var riktigt ärlig mot dig själv, tänk såsom du tänker först och föreställ dig ett mkt värre scenario, så gör jag) du kan sluta tilta, skotta, kanske grinda grinda grinda på samma nivå i 6 månader i rad kanske 100 timmar i veckan så kör på.

Läs "Your worst poker enemy" också. Den gav inte mig mycket men den kan nog ge dig mer.

Upp till dig, jag hade sagt "Ja" om du varit som mig o inte haft nåt o förlora men eftersom du har familj och barn så säger jag "nej". Mycket av det för att en bra vän och vis man sa till mig när han spelade högt ungefär:

"Javisst, jag vann ju bra men när det gick dåligt blev jag sur& lättirriterad och kunde inte släppa pokern så det gick ut över familjen, det ville jag inte"

Visa ord.

Postad

Been there, done that.

Ett stort problem jag fick som jag inte var förberedd på var att min omgivning inte förstod övergången mellan hobby-jobb.

De hade sett mig under lång tid spela poker som ett nöje, något som kan avbrytas eller ställas in om nåt annat dyker upp. Nu var det helt annat när månadens deg skulle in.

Fanns många i min omgivning som betraktade mig som nån som satt o lekte hela dagen. (Du kan väl fixa detta- du är ju ändå hemma...)

Skulle jag göra om det skulle jag definitivt skaffa ett "kontor" att spela på så att det blir tydligt för alla när man jobbar o när man är ledig.

Dessutom trodde även jag att om jag slipper de 8 timmarna på jobbet så blir jag piggare, gladare och får mer tid till familjen (fru+3 barn).

Fel igen!

Det var inte mycket action på dagarna, man fick lika förbannat spela på kvällar o helger när de flesta andra spelar. Gäller definitivt live.

Sen efter några månader kände jag mig intellektuellt handikappad och upptäckte att det var helt andra saker än vunna potter o pengar som fick mig att "gå igång".

Jag ägnade därför det sista halvåret av mitt friår till helt andra saker och själva spelet fick förbli en hobby. Det var bäst för mig.

GL vad du än gör.

Postad

Jag tycker du ska prova. Har du möjlighet att vara tjänstledig så kan du ju alltid gå tillbaka till jobbet om du inte är nöjd med livet som proffs. Den här chansen finns dessutom kanske bara nu. Vem vet hur det ser ut om några år på pokermarknaden?

Go for it! :-D

Postad
Inte så konstigt om ni har ont om tid när du sitter och spelar poker 19-02... Stackars familj.

Återgå till Hattrick. Det är lugnare.

Inte om man som DrDDD gjorde hundratals transfers om dan... :-D

Säga vad man vill men när doktorn går in för något så gör han det till 1000%! :-D

Postad
Inte om man som DrDDD gjorde hundratals transfers om dan... :-D

Säga vad man vill men när doktorn går in för något så gör han det till 1000%! :-D

Det är sant :-) Mindre svängningar i rullen dock av virtuell fotboll.

Postad

För att glida ONtopic igen, tror nog att förslaget med ett deltidsjobb kan vara smart.

Gå ner på halvtid på jobbet du har nu kanske vore bra, eftersom du skriver att du trivs där!?

Tror precis som tidigare inlägg att det är jävligt viktigt att ha något annat än pokern i luften hela tiden, jobbar själv 20-40 timmar i månaden på en konsumbutik där jag började som 17åring en gång i tiden.

Skitjobb må tyckas, alla undrar varför jag är kvar där. Men det är förbannat skönt att koppla bort pokerspelandet och göra något "normalt", känner du inte för halvtidsjobb så är ju en sport eller en annan någorlunda seriös hobby ett bra alternativ för att väga upp.

Tror det kan bli en psykisk och social chock att gå rakt på en seriös pokerkarriär från att ha haft ett vanligt jobb.

Postad
För att glida ONtopic igen, tror nog att förslaget med ett deltidsjobb kan vara smart.

Gå ner på halvtid på jobbet du har nu kanske vore bra, eftersom du skriver att du trivs där!?

Tror precis som tidigare inlägg att det är jävligt viktigt att ha något annat än pokern i luften hela tiden, jobbar själv 20-40 timmar i månaden på en konsumbutik där jag började som 17åring en gång i tiden.

Skitjobb må tyckas, alla undrar varför jag är kvar där. Men det är förbannat skönt att koppla bort pokerspelandet och göra något "normalt", känner du inte för halvtidsjobb så är ju en sport eller en annan någorlunda seriös hobby ett bra alternativ för att väga upp.

Tror det kan bli en psykisk och social chock att gå rakt på en seriös pokerkarriär från att ha haft ett vanligt jobb.

är du deltids-proffs? inte dig jag spelade mot nyss på 2.5/5 på svs?