Gå till innehåll

Ska jag bli heltidsspelare?


HTDrD

Recommended Posts

  • Svars 84
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tänkte först håna dig men ändrade mig. Det sjuka är att man förmodligen ganska lätt gör 100K i månaden om man är bra och kör 8 timmar varje vardag.

 

Nja, det skulle jag vilja se.

 

Spelar visserligen i snitt inte mer än 3 timmar per dag med tanke på att jag jobbar ett par dagar i veckan, men jag är väldigt nöjd om jag går en bit över 20K. Finns dock säkert folk som ligger bra mkt högre än så, men att konstant göra 100K i månaden på enbart 2,5/5-cash tror jag inte finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det skulle jag vilja se.

 

Spelar visserligen i snitt inte mer än 3 timmar per dag med tanke på att jag jobbar ett par dagar i veckan, men jag är väldigt nöjd om jag går en bit över 20K. Finns dock säkert folk som ligger bra mkt högre än så, men att konstant göra 100K i månaden på enbart 2,5/5-cash tror jag inte finns.

 

 

Dubbelinköpen gör ju att en bra spelare kan boosta BB/100-raten rejält och bör utan större problem kunna ligga på 15-20BB/100. Räkna på fyra bord och 100 händer i timmen på varje så är du hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bra och interessanta poster hitills. Jag håller som bäst på och funderar och kommer nog göra det en stund till. Alternativ som är möjliga just nu är;

 

A) Ta tjänstledigt och spela på heltid

B) Gå ned till 50%s arbetstid och spela resten

C) Fortsätta som tidigare

D) Fortsätta jobba men spela mindre

 

Om jag inte väljer aktivt kommer det bli antingen alternativ c eller d som blir resultatet och med 90% sannolikhet blir det då d som till slut kommer att bli utgången eftersom jag inte orkar spela så mycket samtidigt som jag arbetar och har resten av mina åtaganden.

 

Det som står på programmet härnest är att spela ut året och förhoppningsvis fortsätta att vinna (-8k senaste veckan, ajaj) och sedan blir det rannsakning och nya tag nästa år.

 

Ps. Kollade in på Hattrick i helgen, det såg finfint ut. Ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bra och interessanta poster hitills. Jag håller som bäst på och funderar och kommer nog göra det en stund till. Alternativ som är möjliga just nu är;

 

A) Ta tjänstledigt och spela på heltid

B) Gå ned till 50%s arbetstid och spela resten

C) Fortsätta som tidigare

D) Fortsätta jobba men spela mindre

 

Om jag inte väljer aktivt kommer det bli antingen alternativ c eller d som blir resultatet och med 90% sannolikhet blir det då d som till slut kommer att bli utgången eftersom jag inte orkar spela så mycket samtidigt som jag arbetar och har resten av mina åtaganden.

 

Det som står på programmet härnest är att spela ut året och förhoppningsvis fortsätta att vinna (-8k senaste veckan, ajaj) och sedan blir det rannsakning och nya tag nästa år.

 

Ps. Kollade in på Hattrick i helgen, det såg finfint ut. Ds

 

 

 

Blir rätt trött när man kallar sin familj "resten av mina åtaganden".

Tycker att man är helt fel ute då.... *suckar*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att vara en buzzkiller, men jag förstår inte hur man kan ens fundera på saken när man har barn och familj som behöver en praktiskt taget hela tiden. Att t.ex. lägga sig med frun/tjejen varje kväll (95% av dem iaf) är ju en grundförutsättning i förhållande-management enligt mig.

 

Jag är experten på att försumma förhållanden (dock enbart tjejer, ingen egen familj) genom datorspel, poker och liknande - och en sak har jag insett. Det är inte värt att förlora någon man älskar eller en vän på grund av en hobby eller ett yrke. Jag försöker kombinera poker med förhållande nu, och jag kan kanske spela 5-10 timmar i veckan (dagtid, mornar, fredag/lördag-natt), det går rätt bra ändå.

 

Aja... vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med detta, men jag tycker det är en dålig idé, speciellt om din omgivning är negativt inställd till poker. Den extra vinsten är inte värd den extra negativa hemma-ev:n =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir rätt trött när man kallar sin familj "resten av mina åtaganden".

Tycker att man är helt fel ute då.... *suckar*

 

Jag tror du missuppfattade vad jag menade. Och om du läste anledningen varför jag funderade på att spela på heltid var det för att inte försumma familjen i samma utsträckning som jag gör nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att vara en buzzkiller, men jag förstår inte hur man kan ens fundera på saken när man har barn och familj som behöver en praktiskt taget hela tiden. Att t.ex. lägga sig med frun/tjejen varje kväll (95% av dem iaf) är ju en grundförutsättning i förhållande-management enligt mig.

 

Jag är experten på att försumma förhållanden (dock enbart tjejer, ingen egen familj) genom datorspel, poker och liknande - och en sak har jag insett. Det är inte värt att förlora någon man älskar eller en vän på grund av en hobby eller ett yrke. Jag försöker kombinera poker med förhållande nu, och jag kan kanske spela 5-10 timmar i veckan (dagtid, mornar, fredag/lördag-natt), det går rätt bra ändå.

 

Aja... vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med detta, men jag tycker det är en dålig idé, speciellt om din omgivning är negativt inställd till poker. Den extra vinsten är inte värd den extra negativa hemma-ev:n =)

 

Är du galen grabben? Går du och lägger dig samtidigt som din flickvän? Prova att vara gift i 10+ år och återkom sedan. Nog med tjat om familjen nu, jag har ett synnerligen gott förhållande till min fru och mina barn och det är nog så att alla har olika sätt att förhålla sig till sina nära och kära. Själv skulle jag dö av tristess och bli kliniskt deprimerad om jag inte kunde ha ett liv vid sidan om svenssonlivet. Och mitt råd till alla (män) som planerar att leva ett familjeliv är att se till att få utrymme för er själva för annars blir det bara pannkaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att ta tjänstledigt om du kan eller säga upp dig helt...jag skulle säga upp mig helt. Du har bara ett liv och det är inte särskilt långt. Du kommer alltid klara dig och om du gular så kan du säkert få ett nytt jobb. Du skrev tidigare att du inte tjänar så bra så då antar jag att du är beredd att ta vilket jobb som helst om du gular...

 

Mitt råd är att du kör på och satsar på pokern och efter ett par år så vet du om du vill fortsätta med det. Man tröttnar på pokern också....tro det eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att ta tjänstledigt om du kan eller säga upp dig helt...jag skulle säga upp mig helt. Du har bara ett liv och det är inte särskilt långt. Du kommer alltid klara dig och om du gular så kan du säkert få ett nytt jobb. Du skrev tidigare att du inte tjänar så bra så då antar jag att du är beredd att ta vilket jobb som helst om du gular...

 

Mitt råd är att du kör på och satsar på pokern och efter ett par år så vet du om du vill fortsätta med det. Man tröttnar på pokern också....tro det eller ej.

 

 

Nu börjar det komma bra råd. Kör hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Går det ingen turnering nu?" Sa min fru åt mig igår när hon ville kolla på Love Actually för typ 126 gången. Ursäkta OT.

 

Nästan exakt samma scenario för mig, även här var Love Actually boven... "Skulle inte du spela...?"

 

 

OnT Så sällar jag mig till kören som sjunger om att gå ner i halvtid och fortsätta "hobbyspela" om det nu kan kallas det då man tjänar mer på det än sin riktiga lön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan exakt samma scenario för mig, även här var Love Actually boven... "Skulle inte du spela...?"

 

 

OnT Så sällar jag mig till kören som sjunger om att gå ner i halvtid och fortsätta "hobbyspela" om det nu kan kallas det då man tjänar mer på det än sin riktiga lön.

 

Registrerad hösten 2004. Antal inlägg: 1.

 

Varför bryter du tystnaden först nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, ganska mystiskt faktiskt, jag spelade ganska mycket förut och hade en användare här. När jag glömt lösenordet till den förra användaren ville jag ha ett mail, och vips, detta kontot. Jag loggar till min förvåning in och ser att mitt senaste besök var 1970-01-01, så jag antar att jag har genomgått någon form utav tidsresa, möjligen har jag passerat genom ett maskhål påväg till jobbet. Eller kanske är det aliens.

(skall tilläggas att jag spelade microlimits förut, men jag hade ändå ett par hundra poster med 'Pokertomte')

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du missuppfattade vad jag menade. Och om du läste anledningen varför jag funderade på att spela på heltid var det för att inte försumma familjen i samma utsträckning som jag gör nu.

 

Tänk dig att du är 80 år och ska dö. Du tittar tillbaka på ditt liv och funderar på dina prioriteringar medans du hade barnfamilj.

 

Även om du hade mer tid, skulle du vara mentalt närvarande med familjen eller skulle din hjärna tugga poker dygnet runt, t ex vid middagsbordet? Om du vill behålla din familj så ska du lyssna dj****gt noga på vad din fru tycker om ditt pokerspelande. Först därefter är det meningsfullt att ens bedöma om du skulle gå plus på det eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk dig att du är 80 år och ska dö. Du tittar tillbaka på ditt liv och funderar på dina prioriteringar medans du hade barnfamilj.

 

Även om du hade mer tid, skulle du vara mentalt närvarande med familjen eller skulle din hjärna tugga poker dygnet runt, t ex vid middagsbordet? Om du vill behålla din familj så ska du lyssna dj****gt noga på vad din fru tycker om ditt pokerspelande. Först därefter är det meningsfullt att ens bedöma om du skulle gå plus på det eller inte.

 

Men för helvete ?

 

Har har ju redan klargjort att han har ett sunt synsätt till detta som han och hans familj trivs med.

Kolla in http://www.drphil.com, eller svara på hans egentliga frågeställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk dig att du är 80 år och ska dö. Du tittar tillbaka på ditt liv och funderar på dina prioriteringar medans du hade barnfamilj.

 

Även om du hade mer tid, skulle du vara mentalt närvarande med familjen eller skulle din hjärna tugga poker dygnet runt, t ex vid middagsbordet? Om du vill behålla din familj så ska du lyssna dj****gt noga på vad din fru tycker om ditt pokerspelande. Först därefter är det meningsfullt att ens bedöma om du skulle gå plus på det eller inte.

 

 

Familjen är viktig, framförallt barnen.

 

Om du slutar arbeta så får du mer tid över till barnen men det är viktigt att du då ger barnen mer tid än idag. Ska du sälja in det här hos familjen så måste du lova och planera att vara mer med dem än du är idag. Ni kanske får en bättre inkomst plus mer tid tillsammans. Baksidan är att om du är dålig på att ta förluster och långa perioder av kalla kort så kan det tära på ditt humör. Det märker familjen fort så det är något du måste hantera grymt bra och vara beredd på.

 

Livet är kort, du kan inte mer än misslyckas men vad gör det...bara att söka nytt jobb och leva som tidigare.

 

Kör på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...