fillimus Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Hur mycket har du betalat för matrisen? Vet du hur stor andel av de pengarna som har hamnat hos din upline? Detta kan vara förklarat redan men pallar inte läsa allt. Vill bara poängtera att en upline inte får några pengar av eller %av eller något liknande utav de han har under sig i "pyramiden". Matrix bonusen fungerar så att (ex.) Lars får bonus när han har en hel "pyramid" under sig fylld med gubbar. Detta resulterar inte i att Lars upline (ex. Stina) får något för att han har en fylld matrix. Eller att Lars får något om de under honom i "pyramiden" får pengar. ett exempel. Stina kan alltså sitta överst en matrix och få 1x matrixbonus för denna. medans Lars som ligger under henne i hennes "pyramid" har fyllt 10 matrixer och får just det, 10x matrixbonus. Men stina får fortfarande ingenting av/för Lars matrix bonusar eller liknande. utan får fortfarande bara bonus för sin enda Matrix. Ursäkta röran Citera
Big Less Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Svaret är mycket enkelt och logiskt. De är inte särskilt begåvade mäniskor helt enkelt. Tror inte att alla MLM:are är särskilt lågbegåvade heller. Däremot är många av dem lågutbildade och därmed ofta lågbetalda och ser dessa pyramider/matriser/pyramatriser som en möjlighet att göra det stora klippet. Det är det som gör hela MLM-svängen så tragisk. Det är en sak om Nordlundare, Bodellare och Torbar är och luggar väldbeställda människor på en lax eller två någon gång ibland. Det kan de leva med. Det är värre när man är och nallar i marginalen hos dem som redan lever på marginalen. Du Magnus, hur går det för T6? du kan väl vara snäll att svara oss alla som undrar, det känns lite pyrt nu för min privatekonomi Frågan är ställd till Magnus Strid, taxichaffis och Strömsunds egen Ramses II. Det är sådana saker som gör att MLM-anhängarna inte bara är något att skratta åt, utan också är något djupt tragiskt. Citera
Big Less Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Detta kan vara förklarat redan men pallar inte läsa allt.Vill bara poängtera att en upline inte får några pengar av eller %av eller något liknande utav de han har under sig i "pyramiden". Matrix bonusen fungerar så att (ex.) Lars får bonus när han har en hel "pyramid" under sig fylld med gubbar. Detta resulterar inte i att Lars upline (ex. Stina) får något för att han har en fylld matrix. Eller att Lars får något om de under honom i "pyramiden" får pengar. ett exempel. Stina kan alltså sitta överst en matrix och få 1x matrixbonus för denna. medans Lars som ligger under henne i hennes "pyramid" har fyllt 10 matrixer och får just det, 10x matrixbonus. Men stina får fortfarande ingenting av/för Lars matrix bonusar eller liknande. utan får fortfarande bara bonus för sin enda Matrix. Ursäkta röran Så HELA pyramidslanten går direkt till faraon? Då är det ju ännu värre än vanliga pyramider. Hur beräknas bonusen då? Är det på rake från spelare man själv har värvat, eller är det en fördelning av raken från hela nätverket (alla de 60 spelarna)? Citera
Gahlster Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Detta kan vara förklarat redan men pallar inte läsa allt.Vill bara poängtera att en upline inte får några pengar av eller %av eller något liknande utav de han har under sig i "pyramiden". Matrix bonusen fungerar så att (ex.) Lars får bonus när han har en hel "pyramid" under sig fylld med gubbar. Detta resulterar inte i att Lars upline (ex. Stina) får något för att han har en fylld matrix. Eller att Lars får något om de under honom i "pyramiden" får pengar. ett exempel. Stina kan alltså sitta överst en matrix och få 1x matrixbonus för denna. medans Lars som ligger under henne i hennes "pyramid" har fyllt 10 matrixer och får just det, 10x matrixbonus. Men stina får fortfarande ingenting av/för Lars matrix bonusar eller liknande. utan får fortfarande bara bonus för sin enda Matrix. Ursäkta röran Att någon av de som är över en får något mer än matrixbonus när deras matrix är fylld behövs ju inte i detta fall. I detta fall så tar ju faraonerna, de jättehögt upp, och delar på de pengar som vinstandelsförsäljningen inbringar på ett förbestämt sätt och ser hur länge projektet orkar leva innan det kolapsar. Citera
Gahlster Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Så HELA pyramidslanten går direkt till faraon? Då är det ju ännu värre än vanliga pyramider. Hur beräknas bonusen då? Är det på rake från spelare man själv har värvat, eller är det en fördelning av raken från hela nätverket (alla de 60 spelarna)? Såhär tror jag att det funkar. Faraonerna har en summa från start som det marknadsför projektet med. De första andelarna går för att täcka detta. Sedan tas stora delar av resterande sålda vinstandelar ut i form av vinst medans vissa delar täcker de löpande kostnaderna så länge det går. Det som betalas ut är den utlovade delen(kanske tom lite mer!) av rakeinkomster som man faktiskt har. Den överblivna delen av sidans rakeinkomster läggs in på kontot som betalar de löpande kostnaderna för att kunna driva projektet så länge det går. På detta sätt så kan faraonerna gå med bra vinst samtidigt som man till en början håller skenet uppe och ser till så deras oinsatta vinstandelsköpare är nöjda och glada samt kan påvisa för potentiellt nya vinstandelsköpare att det faktiskt fungerar! Citera
fillimus Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Så HELA pyramidslanten går direkt till faraon? Då är det ju ännu värre än vanliga pyramider. Hur beräknas bonusen då? Är det på rake från spelare man själv har värvat, eller är det en fördelning av raken från hela nätverket (alla de 60 spelarna)? Vadå Hela pyramidslanten? läs vad jag skriver, mina pengar går till mej, och ingen annan. Hur bonusen beräknas kan jag svara på i kväll när jag kommit hem från jobbet och kan kolla i mina papper så jag inte skriver något som inte stämmer. Men pengarna sägs komma från raken på ALLA spelare på sidan. vilka 60 menar du? ...i en "pyramid" är det 31platser om det är det du syftar på. Citera
fillimus Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Såhär tror jag att det funkar. Faraonerna har en summa från start som det marknadsför projektet med. De första andelarna går för att täcka detta. Sedan tas stora delar av resterande sålda vinstandelar ut i form av vinst medans vissa delar täcker de löpande kostnaderna så länge det går. Det som betalas ut är den utlovade delen(kanske tom lite mer!) av rakeinkomster som man faktiskt har. Den överblivna delen av sidans rakeinkomster läggs in på kontot som betalar de löpande kostnaderna för att kunna driva projektet så länge det går. På detta sätt så kan faraonerna gå med bra vinst samtidigt som man till en början håller skenet uppe och ser till så deras oinsatta vinstandelsköpare är nöjda och glada samt kan påvisa för potentiellt nya vinstandelsköpare att det faktiskt fungerar! Om det är så att dom har gjort detta för att blåsa oss så, JA, då låter detta logiskt! Men jag vill fortfarande tro att ni har fel. och inget mer än tiden kan bevisa hur det ligger till... Citera
Big Less Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Såhär tror jag att det funkar. Faraonerna har en summa från start som det marknadsför projektet med. De första andelarna går för att täcka detta. Sedan tas stora delar av resterande sålda vinstandelar ut i form av vinst medans vissa delar täcker de löpande kostnaderna så länge det går. Det som betalas ut är den utlovade delen(kanske tom lite mer!) av rakeinkomster som man faktiskt har. Den överblivna delen av sidans rakeinkomster läggs in på kontot som betalar de löpande kostnaderna för att kunna driva projektet så länge det går. På detta sätt så kan faraonerna gå med bra vinst samtidigt som man till en början håller skenet uppe och ser till så deras oinsatta vinstandelsköpare är nöjda och glada samt kan påvisa för potentiellt nya vinstandelsköpare att det faktiskt fungerar! Låter lite väl sofistikerat för att vara MLM. Tvivlar på att de håller isär konton och kassaflöden i de olika delarna. Enda fokuset är att skyffla så mycket kosing som möjligt till bankkontot i Panama. Faraonerna har säkert inte satsat något själva. Det brukar de inte göra. Istället håller de något de kallar pre-launch, där folk får satsa pengar innan själva projektet kommer igång. Dessa pre-launchar är mycket exklusiva och endast till för särskilt viktiga nyckelpersoner (=alla som vill). Behöver man pengar ännu tidigare, för att finansiera pre-launchen, håller man en s k "executive pre-launch", vilket är en pre-launch innan pre-launchen. Tillträde dit får bara de ALLRA viktigaste nyckelpersonerna (=alla som vill och tjatar lite). Pengarna man får in där används till att tota ihop något skit som håller att visa i första läget. I detta fall första klienten. Annars är det typiskt en risig hemsida. Pengarna man får in på att visa första prylen används till att göra den något bättre. Sedan rullar det på. Till en början betalas en del av medlemsinsatserna tillbaka till medlemmarna under förespegling att det är avkastning. Ungefär samtidigt börjar faraonerna planera inför nästa scam. När de inte längre räknar med att "avkastningen" de betalar ut genererar tillräckligt mycket nya medlemsinsatser, börjar de förhala utbetalningarna. Givetvis skyller de på tredje part, en bank, en myndighet, en underleverantör eller liknande. Under hela förloppet lovordas just denna pyramid som den bästa affärsidén någonsin och snart, mycket snart, ska pyramidspelarna få sina utdelning som överträffar delas vildaste förhoppningar med råge. Det KOKAR! Och man behöver inte värva mer än två nya pyramidspelare för att få en passiv inkomst som räcker till en ny bil i månaden (i själva verkat behöver de värva halva jordens befolkning för att få en inkomst som räcker till en stor stark på krogen). Sedan pang, en vacker dag. Släcker de ner hela skiten. Hemsidor och alltihop försvinner. I samma ögonblick börjar de, Nordlundar, Bodellar, Stridar, Charlataner o s v, promota nästa pyramid som är den bästa affärsidén någonsin, till SAMMA människor som de blåste i den förra pyramiden, och pyramiden innan den, och pyramiden innan den. I vissa fall konvertas deras värdelösa andelar i den förra pyramiden till värdelösa andelar i den nya pyramiden. Sedan snurrar det igång igen, men executive pre-launch, pre-launch o s v. Citera
Big Less Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Vadå Hela pyramidslanten? läs vad jag skriver, mina pengar går till mej, och ingen annan. Huvuddelen av slanten gå väl till någon "marketing pool", som står under direkt inflytande av faraonerna? Hur bonusen beräknas kan jag svara på i kväll när jag kommit hem från jobbet och kan kolla i mina papper så jag inte skriver något som inte stämmer. Men pengarna sägs komma från raken på ALLA spelare på sidan. vilka 60 menar du? ...i en "pyramid" är det 31platser om det är det du syftar på. De 60 spelarna jag syftar på är de som i snitt spelar för pengar på siten. Låter som ett otroligt dumt upplägg att man får en andel av HELA raken. Vem orkar rekrytera egna spelare när raken från hela nätverket ändå fördelas till alla? Citera
brainslicer Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 och inget mer än tiden kan bevisa hur det ligger till...förutom alla fakta i denna tråd så finns ju......herrarnas fina "trackreckord" på vad då? tiotal-tjugotal produkter som slutat i katastrof, förutom för toppen då.... har inte nån betydelse för dig? vad får dig att tro att dom nu plötsligt blivit ärliga människor som tänker på investerarenas bästa och verkligen planerat att lägga ner o blod o själ i detta projekt och dela ut rättmätiga utdelningar till alla 80 000 vinstandelarna? vad han menar är att det är 30-60 tal lowlimit spelare som genererar sajtens enda inkomst, det räcker mycket väl att generera goda vinster till 80000 vinst andelar Citera
wempa Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Säg mig hur och gärna vart man lyckas förvandla 25låtsasT6euros till 10 lakan på ett par dagar? (ett påstående från dig, om du redan har glömt av det) XXX XXX Kontonummer: 123456789000 Balans: 455.72 SEK Kontotyp: Extended Högsta gräns för kontosaldo: 342,100.00 SEK NETPoints: 83957 Visa transaktioner Jan 13, 2008 till Feb 12, 2008 24 timmar 48 timmar 7 dagar 14 dagar 30 dagar 60 dagar 90 dagar 6 månader År Alla -------------------------------------------------------------------------------- Datum Beskrivning Debet(-) Kredit(+) Valuta Status -------------------------------------------------------------------------------- Feb 12 05:11 Banköverföring 7,990.00 - SEK Pågående Feb 12 05:11 Avgift 10.00 - SEK Pågående Feb 11 20:37 T6poker - 7,379.12 SEK Accepterade Jag har givetsvis satt jag XXX på mitt namn och ändrade mitt kontonummer.. Detta är en kopia som genomfördes idag så stålarna sitter inte på mitt konto ännu, men från mina freeroll stålar är jag uppe i över 15.000 svenska kronor just i detta nu, och allt kommer från T6. Feb 12 05:11 Banköverföring 7,990.00 -(betyder att det går till mitt konto) SEK Pågående Feb 12 05:11 Avgift 10.00 - SEK Pågående Feb 11 20:37 T6poker - 7,379.12 (betyder att det kommer från T6) SEK Accepterade Citera
Justice Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Huvuddelen av slanten gå väl till någon "marketing pool", som står under direkt inflytande av faraonerna? De 60 spelarna jag syftar på är de som i snitt spelar för pengar på siten. Låter som ett otroligt dumt upplägg att man får en andel av HELA raken. Vem orkar rekrytera egna spelare när raken från hela nätverket ändå fördelas till alla? Här är det på sin plats att påpeka att den som är är vinstandelsägare får 20%på all rake när det gäller spelare som han/hon personligen värvar till T6 Poker. Vidare 20% I obegränsat antal led, enligt den info jag fick tidigare.... Tex: Kalle värvar Johan och får 20% av Johan´s rake. Johan värvar Lisa ( lite jämställdhet... ). Kalle får 20% av Lisa´s rake. Lisa värvar sin väninna Bettan. Kalle får även 20% av Bettan´s rake osv. Johan och Lisa får själva 5% i rake på de de värvar ( under förutsättning att de inte har någon vinstandel själva). Citera
The Grand Bark Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 bilden kanske inte syns men blogg texten om T6 har du där cachad http://64.233.183.104/search?q=cache:ccqF9gXNm5kJ:giselahbg.bloggspace.se/394828/T6-Poker/+http://giselahbg.bloggspace.se/394828/T6-Poker/&hl=sv&ct=clnk&cd=1&gl=se&client=firefox-a Här är bilden: Citera
Joeduck Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Jag har givetsvis satt jag XXX på mitt namn och ändrade mitt kontonummer.. Detta är en kopia som genomfördes idag så stålarna sitter inte på mitt konto ännu, men från mina freeroll stålar är jag uppe i över 15.000 svenska kronor just i detta nu, och allt kommer från T6. Feb 12 05:11 Banköverföring 7,990.00 -(betyder att det går till mitt konto) SEK Pågående Feb 12 05:11 Avgift 10.00 - SEK Pågående Feb 11 20:37 T6poker - 7,379.12 (betyder att det kommer från T6) SEK Accepterade Hyggligt av dig att visa en "kopia" men du förstår väl själv att den inte säger ett dryft? Inte ens ett referensnummer har du tagit med. Normalare att slänga upp printscreen på tex http://www.freeimagehosting.net istället. Aja, det är väl bara till att gratulera annars.. Trodde ingen spelade om pengar på T6 så hur kan man då vinna riktiga pengar. Citera
TheT6Fraud Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Kanske lite off-topic då jag bara klickade på "snabbsvar" på senaste meddelandet, men jag kanske lär mig... Ny på forumet, men har följt denna tråd i ca 1 månad. Jag har spelat lite på T6 och "råkat" bidra med ca 60 euro till uppenbarligen bättre spelare. In och utbetalningar till T6 via NETELLER fungerar tillfredställande. T6 klient och lobby fungerar avsevärt bättre än Prima Pokers dito. Jag är INTE andelsägare, och tänker så förbli! Blev det rätt, alla syntax-nissar (dvs förbli ICKE andelsägare)? En kompis har spelat regelbundet på T6 och hittills vunnit ca 20.000 SEK, och plockat hem pengarna utan problem. Funderar på att lägga in 5.000 sek för att kunna spela 250.000 EURO turneringen någon söndag innan sajten kollapsar. Det verkar inte vara alltför svårt att "ta sig in i pengarna". OK! Ingen återvändo, här postar jag inlägg #1, version 1.0.0 Mitt motto: Ödmjukhet är min styrka! Citera
brainslicer Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 ,,,, är folk så giriga att dom absolut ska spela på t6 trots att dom "säger" sig veta att den kollapsar? det finns likvärdiga turneringar på andra ställen med 10 000 ggr mindre risk för kollaps. Citera
TheT6Fraud Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Var hittar jag en turnering med ca 500 spelande spelare och 216 prisplatser? Jag tror nog att vinstpengarna på 250k-turneringen kommer att betalas ut, då ju turneringen faktiskt går ihop (givetvis tack vare 1200 andelsägare som automatanmäls). De två senaste veckorna har totala utdelningen överstigit 250k! Citera
TheT6Fraud Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 OK! Ingen mer T6-reklam från min sida! Citera
Big Less Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Var hittar jag en turnering med ca 500 spelande spelare och 216 prisplatser? Jag tror nog att vinstpengarna på 250k-turneringen kommer att betalas ut, då ju turneringen faktiskt går ihop (givetvis tack vare 1200 andelsägare som automatanmäls). De två senaste veckorna har totala utdelningen överstigit 250k! Går ihop och går ihop. Det är ju inte så att det ger några nya pengar in i pyramatrisen. Det är bara de pengar som vinstandelsägarna redan har betalat som fördelas om, från att ligga på en vinstandelsägares konto som ett turneringsinköp, till att hamna hos en aktiv spelare som (påstått) uttagbara medel. Så i själva verket dränerar de pengarna pyramatrisen i vilket fall som helst. Undrar bara vad vinstandelsägarna tycker om att bli automatinköpta i turneringar som de inte har för avsikt att spela. Men spela turneringarna du. Se bara till att casha hem hela tiden, innan pyramiden rasar. Citera
brainslicer Postad 12 Februari , 2008 Rapport Postad 12 Februari , 2008 Men spela turneringarna du. Se bara till att casha hem hela tiden, innan pyramiden rasar. precis, och om det funkar/medan det funkar vill du knappast ha hela pf dit och förstöra ditt övervärde? Citera
TheT6Fraud Postad 13 Februari , 2008 Rapport Postad 13 Februari , 2008 Går ihop och går ihop. Det är ju inte så att det ger några nya pengar in i pyramatrisen. Det är bara de pengar som vinstandelsägarna redan har betalat som fördelas om, från att ligga på en vinstandelsägares konto som ett turneringsinköp, till att hamna hos en aktiv spelare som (påstått) uttagbara medel. Så i själva verket dränerar de pengarna pyramatrisen i vilket fall som helst. Undrar bara vad vinstandelsägarna tycker om att bli automatinköpta i turneringar som de inte har för avsikt att spela. Men spela turneringarna du. Se bara till att casha hem hela tiden, innan pyramiden rasar. Instämmer helt med det Du säger. Frågan är om jag bör tycka synd om dem som är "andelsägare" eller ej? Om det är synd om dem, bör jag då ej spela på sajten? Givetvis har Du och alla andra säkerligen rätt i att syftet på sikt är att blåsa åtminstone dem som kommer in i pyramiden sent. Ska man spela på T6 så är det säkrast att som Du säger cascha hem hela tiden, för förr eller senare brister bubblan. Citera
Big Less Postad 13 Februari , 2008 Rapport Postad 13 Februari , 2008 precis, och om det funkar/medan det funkar vill du knappast ha hela pf dit och förstöra ditt övervärde? Hans påverkan där är nog marginell. Och det är ju fullt möjligt att det finns övervärden i turneringarna, förutsatt att pengarna går att ta ut, vilket de verkar göra än så länge. Instämmer helt med det Du säger. Frågan är om jag bör tycka synd om dem som är "andelsägare" eller ej? Om det är synd om dem, bör jag då ej spela på sajten? Det kvittar nog. De kan se i stjärnorna efter sina pengar hur eller hur. Vad mig anbelangar är det bättre att de hamnar hos random pokerspelare än hos pyramidmaffian. Citera
wempa Postad 13 Februari , 2008 Rapport Postad 13 Februari , 2008 Hyggligt av dig att visa en "kopia" men du förstår väl själv att den inte säger ett dryft? Inte ens ett referensnummer har du tagit med. Normalare att slänga upp printscreen på tex http://www.freeimagehosting.net istället. Aja, det är väl bara till att gratulera annars.. Trodde ingen spelade om pengar på T6 så hur kan man då vinna riktiga pengar. Hejsan Jag är inte nån datasnubbe som vet vad freeimagehosting är för något, men nu har jag tagit reda på det, och gjort en sån där printscreen. Testar lägga ut den länken här då så ska vi se vad som händer. Citera
brainslicer Postad 13 Februari , 2008 Rapport Postad 13 Februari , 2008 operation att få alla investerare att tro pyramidtoppen åter igen har gjort stora förluster? dom trodde ju verkligen på detta, stackarna, dom måste ju förlorat massor i giicorp, ap, 1oz, T6, kan dom ha mer otur men vänta...vi har säkert nåt nytt projekt i bakfickan som vi kan konvertera alla T6 andelar till...och det kokar ryktas det, stanna inte kvar på perrongen när tåget går http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=80827&PageIndex=46 Vem förlorar på T6Skapad:2008-02-13 11:36:43 Försök nu att förstå vad jag skriver, är det svårt så läs en gång till. Om T6 går åt h-vete så förlorar alla oavsett om man heter MS, TN eller LB sina investerade pengar. Ingen tjänar något på att sälja andelar utan man tjänar pengar på bolagets vinst. Eller rättare sagt så får man andel av raken. Nu sitter en majoritet här och hoppas på att T6 kommer att krascha men vad händer då? Jo dom största "värvarna" har själv köpt flest andelar så det är bland den gruppen ni hittar dom stora förlorarna. "Värvarna" har investerat massvis med pengar för att dom tror, eller åtminstone trodde, på T6Poker. Ingen av "värvarna" har med berått mod lurat någon utan man har bara förmedlat något man själv tror på. Om "värvarna" i så fall är naiva och lättlurade är en annan fråga. Så ni som ägnar ert liv åt att "leta sanningen" om T6Poker kan skratta er lyckliga om T6 går åt pipan. Då förlorar alla "värvare" med bla MS i spetsen och alla andra stackars oskyldiga som har belånat sina hus en massa pengar. Om ni ska bemöda er att svara på mitt inlägg svara då på det jag skrivit. Citera
T6Yes Postad 13 Februari , 2008 Rapport Postad 13 Februari , 2008 Mastercard och Visa kopplade till T6 Poker.com. Citera
Recommended Posts