Gå till innehåll

T6 Poker?


Crappy

Recommended Posts

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Kan det kanske förhålla sig så att Tiltmaestro är någon som tycker sig ha blivit orättvist(läs bannad) av Ola?

 

edit: varför ska alla som är, hmm, kritiska mot denna tråd gå till ganska hårt angrepp mot de grävande personerna och forumet i helhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom och tänka på en gammal kamp-låt av Hoola Bandoola band, skriven av Mikael Wiehe. Någonting säger mig att den snart kommer att börja sjungas av dom "som jobbar nere invid foten".

 

 

Keops Pyramid (t-6 pyramid?)

 

Jag är en av dom som slavar på Kung Keops (t-6?) pyramid

Och det är vi som jobbar nere invid foten

Och vi sliter och vi svettas för att inte tappa tid

Och det är synd om dom som inte fyller kvoten

Har man en gång kommit hit

blir man aldrig mera fri

Om man slutar här så slutar man i gropen

Men om kungen (vd:n?) sägs att han är son av solen

 

Bakom femton dubbla reglar, bakom femton dubbla lås

håller rikedomen hov i maktens salar

Här finns ingenting som hotar, här finns ingenting som stör

Här är tankarna och rummen lika svala

Och om någon måste dö

eller några ska ha spö

finns det andra som kan verkställa besluten

Hit hörs aldrig ångestropen eller tjuten

 

Men när natten blir lång

brukar vi sjunga en sång

som dom som styr oss kan höra i vinden

Om ett folk som levde en gång

som ville bygga ett torn

som skulle räcka ända upp till himlen

Men ju högre man kom

ju mera skilde sej dom

som bodde där uppe ifrån dom andra

Och till sist blev tornet så högt

att dom där uppe och nere

inte längre förstod varandra

Och då rasade tornet samman

 

Så det verkar som om det i varje tid och i

alla sorters folk

finns några som vill skapa pyramider

där dom själva sitter överst och har makten i sin hand

medan dom som lever nedanför dom lyder

Men om dom där uppe i det blå

inte längre vill förstå

utan föraktar alla dom som ger dom mat

ska pyramiderna till sist bli deras grav

 

 

PS: Vi får väl hoppas att Wiehe får rätt... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT iofs men Tiltmaestro verkar uppenbarligen ha något emot Ola. Flera blogginlägg handlar uteslutande om Ola och kritiken är hård...
Avfärdar honom som brus. Precis som alla andra t6-förespråkare så benämner han inte kritiken med ett enda ord utan skriver om hur orättvist det är att sajten inte får en chans. Vem fan bryr sig om sajten, det är ju skiten bakom som ska fram i ljuset.

 

Kan riktigt se honom sitta där och knyta händerna framför sig och mumla mantrat: jag vill att det ska fungera, jag vill att det ska fungera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avfärdar honom som brus. Precis som alla andra t6-förespråkare så benämner han inte kritiken med ett enda ord utan skriver om hur orättvist det är att sajten inte får en chans. Vem fan bryr sig om sajten, det är ju skiten bakom som ska fram i ljuset.

 

Kan riktigt se honom sitta där och knyta händerna framför sig och mumla mantrat: jag vill att det ska fungera, jag vill att det ska fungera...

 

Ja, han verkar vara bitter & tiltad på allt och alla. Känns som han investerat några euro i T6 och nu inser vad fan han gjort...:lol: Din beskrivning av honom som brus känns ganska klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det kanske förhålla sig så att Tiltmaestro är någon som tycker sig ha blivit orättvist(läs bannad) av Ola?

 

edit: varför ska alla som är, hmm, kritiska mot denna tråd gå till ganska hårt angrepp mot de grävande personerna och forumet i helhet?

 

Det tycks vara någon mall de går efter, där det står att det ska vara dålig svenska, bristande logik och ogrundande angrepp där motståndaren ska framstå som en liten grupp.

 

Vem är Tiltmaestro? Följande bit verkar ge en ledtråd: "Folk klagar på Mats Rahmne och Anders Henriksson som är några slags representanter för sidan. Eller föresten, folk klagar inte. Folk spänner upp sina slangbellor, lägger upp en sten på gummisnodden och fyrar iväg ett välriktat skott rakt mot mitt öga."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vem är Tiltmaestro? Följande bit verkar ge en ledtråd: "Folk klagar på Mats Rahmne och Anders Henriksson som är några slags representanter för sidan. Eller föresten, folk klagar inte. Folk spänner upp sina slangbellor, lägger upp en sten på gummisnodden och fyrar iväg ett välriktat skott rakt mot mitt öga."

 

Nu får vi försöka få fram vem människan är! Vore skoj att veta vem som A: försvarar T6-poker & B: kritiserar, skriver ner och försöker förlöjliga både Ola, Glimne, Dödarn (R V Lux), Erik Sagström m.fl.

Kan inte Brainslicer engagera sig lite i det här? Då får vi snart nog veta....;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får vi försöka få fram vem människan är! Vore skoj att veta vem som A: försvarar T6-poker & B: kritiserar, skriver ner och försöker förlöjliga både Ola, Glimne, Dödarn (R V Lux), Erik Sagström m.fl.

Kan inte Brainslicer engagera sig lite i det här? Då får vi snart nog veta....;-)

lol, sorry, engagerar mig mest i grind + Execute low level formatting nu(surf datorn mår inte bra)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avfärdar honom som brus. Precis som alla andra t6-förespråkare så benämner han inte kritiken med ett enda ord utan skriver om hur orättvist det är att sajten inte får en chans. Vem fan bryr sig om sajten, det är ju skiten bakom som ska fram i ljuset.

 

Kan riktigt se honom sitta där och knyta händerna framför sig och mumla mantrat: jag vill att det ska fungera, jag vill att det ska fungera...

 

Hmm... har du alls läst hans blogginlägg, eller gissar du bara vad han skrivit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... har du alls läst hans blogginlägg, eller gissar du bara vad han skrivit?
Menar du specifikt hans blogginlägg om t6 eller om jag läst hela bloggen? För inlägget har jag läst, skummat resten.

 

Om din poäng skulle vara att jag misstolkat ett litterärt mästerverk så är jag rädd för att du kommer att bli besviken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du specifikt hans blogginlägg om t6 eller om jag läst hela bloggen? För inlägget har jag läst, skummat resten.

 

Om din poäng skulle vara att jag misstolkat ett litterärt mästerverk så är jag rädd för att du kommer att bli besviken.

 

Att inlägget skulle vara ett litterärt mästerverk får stå för dig.

 

Misstolkat framstår det i alla fall som att du har gjort. Eller vad är det i det som säger att han förespråkar t6? Upplys mig gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstolkat framstår det i alla fall som att du har gjort. Eller vad är det i det som säger att han förespråkar t6? Upplys mig gärna.

 

Tja, förespråkar kanske är att ta i men inte fan har han nå´t emot dem iaf:

 

Det är mycket snack om ”skandalsiten” T6poker numera. Folk blir upprörda över ett, vad några forumnissar kallar det, värdelöst triangelspel. Folk klagar på Mats Rahmne och Anders Henriksson som är några slags representanter för sidan. Eller föresten, folk klagar inte. Folk spänner upp sina slangbellor, lägger upp en sten på gummisnodden och fyrar iväg ett välriktat skott rakt mot mitt öga.

 

För jag tycker det är så jävla tröttsamt med detta onödiga, omotiverade och värdelösa engagemang folk har.

 

Hur pallar man bli upprörd över en pokersida som man tror, ja just det, tror, är ett triangelspel?

 

Frågan jag ställer mig är: Exakt hur påverkar det er. Ni som sitter där i Sverige och loggar in på era värdelösa pokersidor? Hur påverkar T6poker er som individer?

 

Själv tror jag det handlar om en sak.

 

Det handlar om brist på fritid. Dom har inget liv helt enkelt.

 

Eller att dom kort och gott vill blåsa av någon av moderatorerna på Pokerforum.

 

Funderar själv på att sno någon moderators inloggning och skriva en inlägg om hur nice det är med nazism.

 

Tror fan minst halva pokerforum skulle hänka på och försköna snedbenor, smala mustascher och tjusningen med att bära uniform.

 

/Tiltmaestro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är Tiltmaestro? Följande bit verkar ge en ledtråd: "Folk klagar på Mats Rahmne och Anders Henriksson som är några slags representanter för sidan. Eller föresten, folk klagar inte. Folk spänner upp sina slangbellor, lägger upp en sten på gummisnodden och fyrar iväg ett välriktat skott rakt mot mitt öga."

 

Om man ska/kan dra några slutsatser av just det så lär det väl snarare vara så att det är en som inte befinner sig i toppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstolkat framstår det i alla fall som att du har gjort. Eller vad är det i det som säger att han förespråkar t6? Upplys mig gärna.
Om vi hade snackat musik så hade jag viljat påstå att han använder samma ljudbild som övriga t6-anhängare. Hur kan folk uttala sig om något de inte har några fakta om? Hur orkar man? Skaffa ett liv? Och så vidare, och så vidare.

 

Ok. Han är kanske inte ens inblandad. Vet du vad, jag tror inte ens att han är det. Men, varför skriver han då om t6? Och varför använder han en ton som kan tolkas som att han är positiv till t6?

 

Har jag så fel? Upplys mig gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi hade snackat musik så hade jag viljat påstå att han använder samma ljudbild som övriga t6-anhängare. Hur kan folk uttala sig om något de inte har några fakta om? Hur orkar man? Skaffa ett liv? Och så vidare, och så vidare.

 

Ok. Han är kanske inte ens inblandad. Vet du vad, jag tror inte ens att han är det. Men, varför skriver han då om t6? Och varför använder han en ton som kan tolkas som att han är positiv till t6?

 

Har jag så fel? Upplys mig gärna.

 

Jag skulle säga att han anväder samma ton som han gjort under det år jag läst hans blogg, fast på en annan site. Den är ganska rolig, naturligtvis beroende på vad man har för humor.

 

Hur som helst, gör eller säger man nåt pokerrelaterat brukar han ganska snart vara där och ge en känga. Så jag är inte förvånad över att det kom.

Jag tolkade hans inlägg snarare som en känga till de mest aktiva i den här tråden än ett försvarstal för t6.

Jag kan såklart ha fel, jag känner inte killen alls.

 

Jag har en viss förståelse för hans kritik, så som jag tolkat den, så det kan ju vara anledningen till att jag läste hans text annorlunda än vad du gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns spontant inte direkt förvånande att ett svenskt "pokerprojekt" med ett sanslöst skrattretande prospekt blir kommenterat/sågat på just ett pokerforum. Om samma kraft lagts ner på att dissikera MLM-projekt som satsar på att sälja näringstillskott etc, hade man däremot blivit förvånad.

 

Den här storyn har ju också ganska många intressanta detaljer; fantastiskt prospekt, helyllekillarna som alla gillar som är med i det hela, anonyma domänregistreringar, uppladdning via obskyr tjänst, den lustiga youtubefilmen, hjärnfysikern, ursäkterna med "bandbreddsproblematiken" i Costa Rica samt alla obesvarade frågor.

 

Möjligen närmar sig väl storyn döden genom överältande, som alla bra storys, och nästa år kommer T6poker förmodligen kännas "så december 2007". Ja, såvida inte Ap-folket ytterligare driver upp projektet till nya pyramidabla höjder med fler liknande lustigheter innan det totalkraschar.

 

Den som tror att nya pokerprojekt per automatik dissas av forumnissarna har nog inte hängt här särskilt mycket, minns exempelvis heypokers hyllningssånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle säga att han anväder samma ton som han gjort under det år jag läst hans blogg, fast på en annan site. Den är ganska rolig, naturligtvis beroende på vad man har för humor.

 

Hur som helst, gör eller säger man nåt pokerrelaterat brukar han ganska snart vara där och ge en känga. Så jag är inte förvånad över att det kom.

Jag tolkade hans inlägg snarare som en känga till de mest aktiva i den här tråden än ett försvarstal för t6.

Jag kan såklart ha fel, jag känner inte killen alls.

 

Jag har en viss förståelse för hans kritik, så som jag tolkat den, så det kan ju vara anledningen till att jag läste hans text annorlunda än vad du gjorde.

Ser din poäng. Av det jag läste så var ju dock det mesta väldigt undermåligt och inget annat än, dåligt underbyggda, personliga åsikter. Min tolkning av bloggen. Mao, inget jag kommer att följa.

 

Varför man nu skulle vilja ge en känga åt de som hjälpt till att avslöja t6 för vad det är, är för mig en gåta. Svaret går förmodligen att utläsa i hans illa dolda hat till pf's mods, dvs det pf är för är bloggaren emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är Tiltmaestro? Följande bit verkar ge en ledtråd: "Folk klagar på Mats Rahmne och Anders Henriksson som är några slags representanter för sidan. Eller föresten, folk klagar inte. Folk spänner upp sina slangbellor, lägger upp en sten på gummisnodden och fyrar iväg ett välriktat skott rakt mot mitt öga."

 

Kanske detta säger er något?

http://www.expressen.se/nyheter/medlem/profile/profile.jsp?user.name=Tiltmaestro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medans ni letar mera påhittade ursäkter varför man inte borde satsa på denna nya pokersite kommer jag snart få två utbetalningar, den första täcker min investering och den andra ska jag köpa en ny skoter för.

Jag betvivlar inte min mentor när han säger att jag kan bli ekonomiskt oberoende då jag var med ganska tidigt i uppstarten.

Att folk letar fel får man räkna med när dom är för fega eller för sena att hoppa på (eller inte har råd).

Min kusin har utan att någonsin spelat poker köpt en 330i som drar två liter milen men han har råd:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medans ni letar mera påhittade ursäkter varför man inte borde satsa på denna nya pokersite kommer jag snart få två utbetalningar, den första täcker min investering och den andra ska jag köpa en ny skoter för.

Jag betvivlar inte min mentor när han säger att jag kan bli ekonomiskt oberoende då jag var med ganska tidigt i uppstarten.

Att folk letar fel får man räkna med när dom är för fega eller för sena att hoppa på (eller inte har råd).

Min kusin har utan att någonsin spelat poker köpt en 330i som drar två liter milen men han har råd:-)

 

Ja, det är nog bra att du håller tron uppe. Det kan du behöva framöver.

Det är nog det enda du kommer få ut av det här också, tron på att det kommer lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kusin har utan att någonsin spelat poker köpt en 330i som drar två liter milen men han har råd:-)

 

Inte har han tjänat pengarna på T6 i alla fall. Påstår han det LJUGER han. Även om det, mot all förmodan, skulle vara så att det går att tjäna pengar på T6, är det uteslutet att han ska ha gjort det redan nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medans ni letar mera påhittade ursäkter varför man inte borde satsa på denna nya pokersite kommer jag snart få två utbetalningar, den första täcker min investering och den andra ska jag köpa en ny skoter för.

Jag betvivlar inte min mentor när han säger att jag kan bli ekonomiskt oberoende då jag var med ganska tidigt i uppstarten.

Att folk letar fel får man räkna med när dom är för fega eller för sena att hoppa på (eller inte har råd).

Min kusin har utan att någonsin spelat poker köpt en 330i som drar två liter milen men han har råd:-)

 

lol, alltid kul med troll. Tyvärr ser det ut som din kusin blivit blåst på bil köpet också, om det är en BMW 330i han har köpt. De skall inte dra mkt mer än 1,1 liter milen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medans ni letar mera påhittade ursäkter varför man inte borde satsa på denna nya pokersite kommer jag snart få två utbetalningar, den första täcker min investering och den andra ska jag köpa en ny skoter för.

Jag betvivlar inte min mentor när han säger att jag kan bli ekonomiskt oberoende då jag var med ganska tidigt i uppstarten.

Att folk letar fel får man räkna med när dom är för fega eller för sena att hoppa på (eller inte har råd).

Min kusin har utan att någonsin spelat poker köpt en 330i som drar två liter milen men han har råd:-)

Vilket fantastiskt företag T6 måste vara. Trots att inte en krona i intäkter ska du få stora utbetalningar. Har du frågat dig själv var de pengarna kommer ifrån (nu vet jag givetvis att du ljuger, men ändå)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...