JohnH Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 När kommer en representant in o får en egen tråd under pokersiter? Om T6 är tänkt att köra igång och marknadsföra sig så är det väl vettigt att lyssna på de spelare man har? De har säkert bra frågor att ställa, ex här på pokerforum. Många som har ett konto här spelar säkert enbart freerolls, dvs de ser sin chans att kunna fylla på rullen. Skulle pokerforum.nu gå med på det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
blindtarmen Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Spännade tråd det här. Det kanske finns hopp om mänskligheten, eftersom det är så många som bryr sig i vad deras medmäniskor gör av sina pengar. Jag brukar varna för pyramid SPEL eftersom jag tagit reda på vad ett pyramid SPEL är. Dock har jag aldrig fått klarhet i skilnaden mellan Sthlms börsen registrerade telia aktier, Nokia,Ericsson, Pharmacia etc och en trevlig runda vid poker bordet. Det är synd att ni vet så lite om så mycke eller tvärtom så mycke om så lite. Alla person påhopp och dravel gör det hela komiskt. För naturligvis går jag till spelbutiken nere på hörnan om jag vill ha en pensions fond. För jag har hört tror jag att möjligtvis kanske att i alla fall mitt horoskop i expressen är sant. Förlåt om jag gjorde någon upprörd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nelle Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Matteprof, precis som du säger är det en investering, där man själv har ansvaret att kolla upp företaget ifråga, och sedan avgöra om man vill placera pengar eller inte. Det måste ju vara upp till var och en vad man tror på. Jag har inte investerat i bolaget, det är inte det som är intressant här. Eller hur djupt går ni i övriga pokerbolags styrelser och bolagsformer? Det känns som att de tiotalet människor som sitter på detta forum, och starkt förespråkar avhållsamhet från företaget i fråga, alla har blivit brända av andra "pyramidföretag", alternativt får ut något av att smutskasta detta bolag. Om man (som de flesta normala pokerspelare) ser till vinstmöjlighet på spel, måste man väl vara ganska rädd, alternativt rent ut sagt dum, om man inte testar att spela på denna site? Dessutom har jag ännu inte fått något svar på om någon faktiskt själv har förlorat på Alston Price eller nu diskuterade pokerföretaget! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Om man (som de flesta normala pokerspelare) ser till vinstmöjlighet på spel, måste man väl vara ganska rädd, alternativt rent ut sagt dum, om man inte testar att spela på denna site? Jag håller inte alls med. Det är ju just pokerspelare på detta forum som har detaljkunskap om varför man INTE ska spela på denna sajt. Vi som hängt med ett tag (jag runt 5 år och många andra låååångt mycket mer) har ju sett en massa typer av scam i pokerbranchen. Så alla frågor som listas av pokerspelare med detaljkunskap ex (brainslicers 4 frågor listade nedan, Ola hade väl 40 st) och som inte ges svar på skapar detta missförtroende: 1. Klenten laddas ner från anonym fildelningstjänst, rapidshare? (vem kan garantera säkerheten i en sådan klient på en anonym fildelningstjänst?!, virusfri/spywarefri etc. 2. Domänen är anonymt registrerad? 3. Bolaget (AlistonPrice) är med på finansinspektionens varnings lista. Dom bara bytte namn i månadskiftet? 4. Ge ut sina kortnummer/id uppgifter etc. till personer som finansinspektionen varnar för? Pokerspelare kan ha koll på sådant här och det är DÄRFÖR pokerspelare avråder från spel på sajten. Kleti och Peti som inte har någon som helst koll på sådant ser bara till investeringen utan detaljkunskap och de kan köpa argumenten som presenteras rakt av. Vill pokersajten rentvå sitt namn så arrangerar de antingen en sajtrepresentant här eller träffas för ett möte med våra stora pokermedier. Först då kan de rentvå sitt namn på forumet. Men som med jämförselsen mot investeringar i aktier så kan jag på div börsforum lägga ut egna analyser av småbolag för att på så sätt trycka upp kursen i aktien om folk börjar köpa. Allt form av otillbörlig kurspåverkan är olaglig när det gäller aktiemarknaden, men när det gäller lagstiftningen på MLM företag så är det ju svårare. Som sagt har jag inte koll på just detta ämne/denna sajt. Kan vara seriöst, kan vara ett scam... jag har ingen aning men jag är säker på att allt låter väldigt seriöst och övertygande på de möten som hålls. Det gjorde det i fallet WGI, GII och allt vad det nu heter Men är det någon som kunnat verifiera transaktionsrutiner? typ ta ut pengar från sajten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekenstar Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 m man (som de flesta normala pokerspelare) ser till vinstmöjlighet på spel, måste man väl vara ganska rädd, alternativt rent ut sagt dum, om man inte testar att spela på denna site? Nej man är dum om man spelar på deras sajt. Vem vet om man får en trojan när man installerar deras programvara. Inget kul att ge bort sina personuppgifter till lurendrejare. Sen har man ju ingen aning om det är möjligt att få ut pengar från sajten i framtiden, möjligt at man kastar bort massa tid och inte får nånting för det. Att sajten inte försvarar sitt rykte här säger det mesta om deras seriösitet, att bli svartmålad på Sveriges största pokerforum är ingen bra start. Fast de kanske räknar med att de flesta pokerspelare är lika korkade som du. EDIT: Användaren har fått sig en "fingersmäll" för onödigt dåligt språkbruk. Abbans dig. /Appel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hasselby Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Nelle, det finns flera referenser i denna tråd till folk som blivit lurade, exempelvis i #122 och #422, läser du igenom från början till slut finner du fler. Känns lite onödigt att repetera allt igen? Många här är här pga de har poker som en fritidshobby eller yrke. Även om man helt struntar i MLM-äventyren så reagerar den som kan något om pokerbranchen på prospektet som finns att läsa på sidan 4, inlägg #46. Siffrorna är orimliga, det refereras till att 250 000 spelare från andra pokersajter ska gå över till T6 (något som ingen lyckats få närmare redovisat) från 1 januari, säljare ska skapa ytterligare 150 000 spelare, det finns en reklambudget på 140 miljoner kronor som ska gå till en kampanj bl.a. i TV och radio i slutet av året – när, var , hur? Utöver detta, varför ladda upp programvaran via rapidshare, varför inte ansöka om en seriös spellicens om man tänker ha en seriös pokersajt istället för att luta sig mot att det inte behövs spellicenser i Costa Rica, Alston Price på finansinspektionens varningslista!? Visst är det inte särskilt svårt att förstå att folk tycker att varningsklockor ringer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Jag tycker att Legatos inlägg generellt sett var vettigt utformat, jag förstår resonemanget osv. Dock finns det en kärnpunkt jag inte kan hålla med om. Visst, har man skrivit ett avtal där man kan skadas ekonomiskt om man uttalar negativt om sponsorn så förstår jag att man är försiktig med sina ord. Men att ursäkta att man skrivit ett avtal med svindlare med att "som pokerspelare bryr man sig inte särskilt mycket om att kolla upp vem man skriver kontrakt med, så länge avtalet ser bra ut för egen del. Jaha? Då är det väl dags att man börjar bry sig om "due diligence" och gör sin efterforskning innan man väljer att bli någons representant. Det finns liksom inga ursäkter för att man inte är nogrann med att välja vem man ställer sig bakom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Oj, vilka känslor detta ämne rör upp! Först och främst vill jag återigen påpeka att jag inte på något sätt är en del av företaget, och att jag således inte har någon bevisbörda (anm Skalman)! Sedan måste jag säga att jämföra pokerspel med mobbning inte på något sätt är likvärdigt, att det är en enorm nedvärdering för ett mobbat barn att jämställa debattörers förtroende för ett pokerföretag med en mobbare. Jag hoppas att vi kan hålla oss ifrån dessa tragiska liknelser. Med det sagt är nästa fråga: Vem av er har faktiskt förlorat/blivit lurade av T6-poker? Eller för den delen Alston Price, som faktiskt har fungerat i 1,5 år (rätta mig om jag har fel). Jag har hört mig för, och faktiskt inte träffat på någon som själv har förlorat på samrörelse med ovan nämda bolag. Vill då påpeka att jag inte talar om tidigare företag, då jag inte är insatt i dessa. Min sista fråga är, hur kan man yttra sig så starkt i en fråga där man själv (antar jag) inte har någon erfarenhet? Speciellt tacksam för svar från pokerforum.nu, då ni går ut mkt hårt i frågan för en oberoende/neutral org. Har du någon erfarenhet av Nigeria-brev? Om inte, betyder det att du inte skulle avråda från att investera i sådana upplägg? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Syna Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Jag känner igen "Nelle" på hans skrivsätt från Cint där han försvarat AP med enbart motfrågor och inga fakta.Han är en av värvarna för AP. Har man sett dessa sidor och sedan satsat pengar får man skylla sig själv. http://www.workhome.se/ http://ozzybetprofitshare.com/ Bild på de som sköter AP:s Arbitrage samt T6poker:http://www.workhome.se/photo24022007065619/1172429425.jpg Driftstörningarna har orsakats av att gosedjuren ibland ramlat ner på deleteknappen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Har du någon erfarenhet av Nigeria-brev? Om inte, betyder det att du inte skulle avråda från att investera i sådana upplägg? Hehe, Finansinspektionen rekar försiktighet i affärer med dessa som motpart. Tycker jag är tillräckliga tecken. ja typ som "Jojo du säger att UD rekommenderar att du inte ska åka till Uganda, men har du själv varit där?!" Han skojade väl? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Warfarin Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Med det sagt är nästa fråga: Vem av er har faktiskt förlorat/blivit lurade av T6-poker? Eller för den delen Alston Price, som faktiskt har fungerat i 1,5 år (rätta mig om jag har fel). Jag har hört mig för, och faktiskt inte träffat på någon som själv har förlorat på samrörelse med ovan nämda bolag. Vill då påpeka att jag inte talar om tidigare företag, då jag inte är insatt i dessa. Min sista fråga är, hur kan man yttra sig så starkt i en fråga där man själv (antar jag) inte har någon erfarenhet? Speciellt tacksam för svar från pokerforum.nu, då ni går ut mkt hårt i frågan för en oberoende/neutral org. Hej! Det ärnog ingen som blivit "lurade" av T6 än, är väl lixom det som är meningen med denna tråd! att varna så många som möjligt att inte bli bedragna på deras pengar som dom har eller ska investera i detta bolag,menar då inte dom som tycker det är kul att vinna småpengar på frirullarna.. Du nämner att du inte hört nån som förlorat pengar på föregående pyramidföretag, jag känner en hel drös sen WGI startade och sen vidare med GiiCorp, AP.Och då pratar vi om hundratusentals kornor som investerats utan att få tillbaks ett öre.. Och ja, jag är en av dom. (Fixade citat/gdaily) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
larshagstrm Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Spännade tråd det här. Det kanske finns hopp om mänskligheten, eftersom det är så många som bryr sig i vad deras medmäniskor gör av sina pengar. Jag brukar varna för pyramid SPEL eftersom jag tagit reda på vad ett pyramid SPEL är. Dock har jag aldrig fått klarhet i skilnaden mellan Sthlms börsen registrerade telia aktier, Nokia,Ericsson, Pharmacia etc och en trevlig runda vid poker bordet. Det är synd att ni vet så lite om så mycke eller tvärtom så mycke om så lite. Alla person påhopp och dravel gör det hela komiskt. För naturligvis går jag till spelbutiken nere på hörnan om jag vill ha en pensions fond. För jag har hört tror jag att möjligtvis kanske att i alla fall mitt horoskop i expressen är sant. Förlåt om jag gjorde någon upprörd. Ja, visst är det lustigt när kända pyramidbedragare registerar sig med ny signatur i forumen och fortsätter med bedrägeriet. Den som har skrivit det här verkade under signaturen "Gifting" och "Fotord" under den "gamla goda" Gii-tiden. Hur vet jag det då? Jo, efter ivrigt debatterande med honom känner jag igen hans oefterhärmligt dåliga svenska och det eviga jämförande med seriösa börsbolag. Ta gärna en titt på följande länkar och bilda er en uppfattning om vem som står bakom signaturen: http://hemprodukter.mygiicms.com/ind...%b6rtroende%2e http://www.korpral-gifting.com/marketing/#USMap http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?Ent...952&sida=2#inl http://www.giicorp.com/public/mypage.php?name=gifting http://www.giientertainment.com/ps/p...hp?name=fotord http://fotord.mygiicms.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Jo, efter ivrigt debatterande med honom känner jag igen hans oefterhärmligt dåliga svenska och det eviga jämförande med seriösa börsbolag. Hur orkar du ivrigt debattera med någon som inte förstår skillnaden mellan investeringar i noterade börsbolag kontra en trevlig runda vid pokerbordet? citat: Dock har jag aldrig fått klarhet i skilnaden mellan Sthlms börsen registrerade telia aktier, Nokia,Ericsson, Pharmacia etc och en trevlig runda vid poker bordet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
larshagstrm Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Av det enkla skälet att jag har svårt för människor som lurar andra... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Det känns som att de tiotalet människor som sitter på detta forum, och starkt förespråkar avhållsamhet från företaget i fråga, alla har blivit brända av andra "pyramidföretag", alternativt får ut något av att smutskasta detta bolag. Om man (som de flesta normala pokerspelare) ser till vinstmöjlighet på spel, måste man väl vara ganska rädd, alternativt rent ut sagt dum, om man inte testar att spela på denna site? Ja du, så är det förstås. Eller så är det så att de som skriver här är smarta (genomskådar den här typen av scams - nu och tidigare) och moraliska (lägger energi på att upplysa andra). Sen att man ändå skulle vilja spela på sajten oavsett om man tror att bolaget bakom är en scam eller inte är ju bara så dumt så det går inte att kommentera. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 All reklam är bra reklam Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hox Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Varför drar så många denna och liknande slutsatser? För mig är följande alldeles självklart: 1.) M o A har givetvis inte medvetet blandat sig i något de trott/tror är en scam. 2.) De flesta pokerspelare som står utan sponsor ägnar inte massor av tid åt att göra en "due diligence" på en möjlig sponsor utan kontraktsdiskussionerna handlar oftast om vilka turneringar man får spela, vad siten betalar, vad som krävs av en som spelare, hur mycket % av vinsterna man får behålla etc. 3.) Uppenbarligen är A o M kontrakterade av siten. Så vitt jag vet så ingår det alltid i ett sponsringskontrakt att du inte heller får tala illa om sponsorn (oavsett om det är motiverat eller inte). Om de har betänkligheter ang. T6 så är det därmed troligen ett avtalsbrott från deras sida om de går ut och säger något här... 4.) I ett sponsringskontrakt finns det oftast en uppsägningstid likt det gör i de flesta andra typer av kontrakt. Oavsett om en sådan existerar eller ej så bryter man ju inte ett avtal på stört utan att först konsulterat med advokater och liknande. Sådant tar tid. Slutsats: Om ni vill beskylla M o A för deras inbladning i siten så känns det betydligt mer motiverat att göra det om de fortfarande spelar för siten om några månader än att göra det nu. De flesta spelare utan kontrakt skulle nog tagit en generös deal oavsett vem sponsorn är, precis som A o M gjort. Det avgörande för deras "skuld" är i mitt tycke om de väljer att fortsättningsvis försvara och promota siten, eller om de väljer att försöka avsluta samarbetet. Precis som någon tidigare sa så är ju inte skillnaden mellan A o Ms inblandning särskilt stor från det exempelvis PokerMagazine och First Poker gjort i och med att de accepterat att sälja reklamplats till T6. Varför riktas ingen kritik mot dem? Har läst igenom den här tråden och det verkar som om det är väldigt många som håller med det som Legato skriver i inlägget ovan. Jag tycker att hela inlägget har en rätt naiv attityd till vilket ansvarig en enskild individ har för sina handlingar. Först och främst så SKA man som part, oavsett vilket avtal detta gäller, göra efterforskningar om motparten för att se till att allt står rätt till. Beroende på kontraktets storlek så bör dessa var mer eller mindre noggranna. I det aktuella fallet så är kontraktet säkerligen av betydande storlek både för Mats och Anders. Man ska också, vi sitt användande av deras namn locka folk att spela för sajten. Här har man definitivt ett ansvar att göra en grundligare kontroll. Att se att det var något mysko med det här bolagen är väl knappast särskilt svårt, då både ägarna och bolaget i sig finns listade lite överallt som inblandade i pyramidspel. Däremot så finns det väl ingenting som skulle tyda på att de medvetet gått in i denna pyramidbolagssatsning med öppna ögon, utan att de helt enkelt klantat sig och skitit i att göra en enkel bakgrundskontroll. Varför skulle det innebära att de inte ska få kritik? Genom att agerat på det sättet har man hjälp till att legitimera ett bolag där många oskyldiga (och ja, de får också skylla sig själva) kommer att förlora pengar. Det ska de definitivt ha kritik för. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LordMaster Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Ett stort tack till er alla som skriver i tråden för en trevlig julkalender. Legatos inlägg var mycket bra då det tydligjorde att M o A:s tystnad i sig inte behöver vara inkriminerande. Jag tänkte i alla fall bidra till debatten med följande mogna inlägg: Det senaste jag hörde var att dom planerade att trycka upp t6pengar. Vd:n hade tydligen fått tag på EuroDisneys gamla plåtar för en billig peng, och bad sedan en ukrainare göra om dom. Grabbarna blev genast lyriska när dom fick höra att deras ansikten skulle pryda sedlarna. Speciellt Anthony som skulle föräras med att fronta 140 miljoners sedeln. Det hela rann dock ut i sanden vid ett möte när det hela skulle presenteras. Ukrainaren hade precis som han skulle ersatt Musse Piggs ansikte med Anthonys, men glömde att radera Musses öron. Efter en hätsk diskution bordlades det hela. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hertigen Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Matteprof, precis som du säger är det en investering, där man själv har ansvaret att kolla upp företaget ifråga, och sedan avgöra om man vill placera pengar eller inte. Det måste ju vara upp till var och en vad man tror på. Jag har inte investerat i bolaget, det är inte det som är intressant här. Eller hur djupt går ni i övriga pokerbolags styrelser och bolagsformer? Det känns som att de tiotalet människor som sitter på detta forum, och starkt förespråkar avhållsamhet från företaget i fråga, alla har blivit brända av andra "pyramidföretag", alternativt får ut något av att smutskasta detta bolag. Om man (som de flesta normala pokerspelare) ser till vinstmöjlighet på spel, måste man väl vara ganska rädd, alternativt rent ut sagt dum, om man inte testar att spela på denna site? Dessutom har jag ännu inte fått något svar på om någon faktiskt själv har förlorat på Alston Price eller nu diskuterade pokerföretaget! Jag kollar relativt noga upp de aktier jag investerar i, ett exempel är VKG som jag INTE köpte efter att jag kollade upp Hagge Rilegård. Jag får inte ut någonting av att "smutskasta" (vilket är ett väldigt laddat ord, jag skulle mera kalla det "säga sanningen om") T6 eller AP. Jag smutskastar inte heller utan lägger bara fram den fakta som jag har om AP. Jag har faktiskt TJÄNAT pengar på AP (eller nästan iaf). Jag slog nämligen vad med en av de 2 drabbade i min närhet om 100kr att han inte skulle få ut en spänn. Jag vann vadet (hittils har han inte fått en enda krona), men efterskänkte skulden. Tyckte att de räcker med den förlust han gjorde på AP. Men han förlorade flera tusenlappar på AP, så där har du DET KONKRETA EXEMPLET som du efterfrågade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nelle Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Jag känner igen "Nelle" på hans skrivsätt från Cint där han försvarat AP med enbart motfrågor och inga fakta.Han är en av värvarna för AP. Vilka fördomar. Det råkar vara så att jag är en hon, och det här är första gången som jag faktiskt har orkat kommentera på saker/människor/åsikter som irriterar mig! Hur som helst verkar det lönlöst att ens försöka debattera, och min mening var faktiskt inte att omvända er upplysta. Min önskan var att folk som faktiskt inte hade konkret fakta (och tyvärr du som hade en "vän" som hade förlorat, du räknas inte) skulle tänka efter innan de uttalade sig i andra hand, och om tidigare fall. My strong belief är fortfarande att kärngänget (dvs de enda som faktiskt engagerar sig i denna negativa debatt) faktiskt får ut något för egen vinning av att nedskriva företaget i fråga! Tillhör ni månne ett annat "pyramidspel", eller tjänar en hacka på ett annat pokerbolag? Det är den enda anledningen jag kan se varför vuxna (antar jag?) människor lägger så mycket tid på att rädda andra människor från felaktiga investeringar! Men snälla, lägg tiden på något mer konstruktivt som att rädda flickor i Kina, eller bekämpa AIDS (eller varför inte mobbning?)! (Fixade citatet / gdaily) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skalman5 Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Nelle: Vad jag engagerar mig i och inte har inte du något med att göra. Just för tillfättet så engagerar jag mig i att försöka få så många som möjligt av de sämst ställda i det här landet att INTE satsa sina surt intjänade pengar i ett pyramispel vid namn T6poker. Du tycker att vi borde göra annat än att skriva i den här tråden.. Varför skriver du i tråden då för? Borde du inte stoppa världssvälten eller göra Kuba demokratiskt istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hyler Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 My strong belief är fortfarande att kärngänget (dvs de enda som faktiskt engagerar sig i denna negativa debatt) faktiskt får ut något för egen vinning av att nedskriva företaget i fråga! Tillhör ni månne ett annat "pyramidspel", eller tjänar en hacka på ett annat pokerbolag? Det är den enda anledningen jag kan se varför vuxna (antar jag?) människor lägger så mycket tid på att rädda andra människor från felaktiga investeringar! Det där är så dumt att jag inte ens vet vad jag ska svara... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Så du tycker det är ok att lura människor till ett företag - vars klient laddas ner från anonym fildelningstjänst - vars domän är anonymt registrerad - bolaget (AlistonPrice) är med på finansinspektionens varnings lista. Dom bara bytte namn i månadskiftet Om du trots detta vill spela där: Du är inte rädd att tex få din identitet stulen? Du ger alla uppgifter frivilligt till personer som finansinspektionen varnar för, kan dom tex hålla sig för att sälja alla uppgifter sedan och tjäna en hacka till? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Warfarin Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Till Nelle! kan det kanske vara så att du själv redan har lagt en massa pengar i T6? varit på haleluja möten med T6 och blev helt lyrisk om hur mycket pengar du ska tjäna...och sen när det vart stor debatt här på pf och krönka i expressen i lördags, så var du tvungen att regga dej på pf (regdat. dec 07) för att kunna argumentera tillbaks, kan det vara så????? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hoit Postad 12 December , 2007 Rapport Share Postad 12 December , 2007 Min önskan var att folk som faktiskt inte hade konkret fakta (och tyvärr du som hade en "vän" som hade förlorat, du räknas inte) skulle tänka efter innan de uttalade sig i andra hand, och om tidigare fall. Min flickvän har förlorat pengar på MLM, då specifikt AP. Räknas hon ? My strong belief är fortfarande att kärngänget (dvs de enda som faktiskt engagerar sig i denna negativa debatt) faktiskt får ut något för egen vinning av att nedskriva företaget i fråga! Tillhör ni månne ett annat "pyramidspel", eller tjänar en hacka på ett annat pokerbolag? Det är nog föga troligt att dom som smutskastar T6 i denna tråden är med i något annat pyramidspel då dom hackar ner på hela grejen med pyramidspel. Och det finns redan hur många pokersiter som helst, att man väljer att klanka ner på T6 specifikt kan det har något med att företaget är minst sagt skumt uppbyggd ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts