bigdwarf Postad 12 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2008 Den övre handen spelade jag dåligt då jag alldrig borde stacka av med tpmk mot en nit på den brädan. Men det var som sagt att du satt i pos på en så odragig bräda som gjorde att jag inte satte dig till 100% på ett set. Hade faktiskt tänkt likadant, eftersom du får mej antagligen att lägga alla J och lägre pockets, det enda jag kunde ha som slår dej där är set. Och som du säger är det en bra bräda att slowspela settet på. Jag höjde direkt för jag vet att du inte skulle gå i fällan om jag slowspelade. Bara mina tankar Citera
Dead-Inside Postad 12 Januari , 2008 Rapport Postad 12 Januari , 2008 rofl, snyggt spelad QJ! Kallas "donera". Citera
Dead-Inside Postad 12 Januari , 2008 Rapport Postad 12 Januari , 2008 Ehm, ok? De var ett skämt. Jag säger alltid saker på blodigt allvar förstår du. Du börjar tilta mig, vad vill du? Allt jag säger är tydligen fel enligt dig. Grattis om du nu tycker det, men håll det för dig själv. Citera
bigdwarf Postad 13 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2008 Hur hade ni spelat handen, checkraise tycker jag tyder på för mkt styrka och spelet känns så förutsägelsebart. Limpen är sådär, brukar variera där. EverestPoker Game #2652343891: Table Suva-28 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 20:15:50 - 2008/01/13 Seat 2: SuluMan ($202.75) Seat 3: hitrac ($95.95) Seat 4: miecho ($295.52) Seat 5: iDestroyU ($200.05) Seat 6: chasaylec ($198.00) hitrac posts the small blind of $1.00 miecho posts the big blind of $2.00 The button is in seat #2 *** HOLE CARDS *** Dealt to iDestroyU9 of Hearts iDestroyU calls $2.00 chasaylec raises to $9.00 SuluMan folds hitrac folds miecho folds iDestroyU calls $7.00 *** FLOP *** iDestroyU checks chasaylec bets $14.00 iDestroyU raises to $39.00 chasaylec folds Uncalled bet of $25.00 returned to iDestroyU *** SHOW DOWN *** iDestroyU mucks *** SUMMARY *** Board: ] iDestroyU collects $47.00 Citera
Dead-Inside Postad 13 Januari , 2008 Rapport Postad 13 Januari , 2008 Klart det är förutsägelsebart om du aldrig håller 78s här. Citera
bigdwarf Postad 13 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2008 Klart det är förutsägelsebart om du aldrig håller 78s här. Hur hade du spelat handen. Citera
sorkenkk Postad 13 Januari , 2008 Rapport Postad 13 Januari , 2008 Frågan är vad du balanserar upp med. Checkraisar du dina drag så är det klart att du ska checkraisa dina set. Gör du iofs inte det så bör du nog fundera på vad du håller på med. Men sluta limpa för guds skull. Folk tror att dom spelar "tricky" eller "mixar upp" spelet när dom limpar, men i själva verket så är majoriteten av händerna dom limpar just pocketpar och då blir det jättesvårt att få action när man väl floppar set. Vill du variera ditt spel så gör det postflop och inte preflop. Citera
hampulito Postad 13 Januari , 2008 Rapport Postad 13 Januari , 2008 Jag cr är det enda spelat som är vettigt. Vad ska du annars göra, donka rakt ut eller bara syna ur pos på en farlig bräda. Nej cr ska det vara wp. Citera
bigdwarf Postad 13 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2008 Frågan är vad du balanserar upp med. Checkraisar du dina drag så är det klart att du ska checkraisa dina set. Gör du iofs inte det så bör du nog fundera på vad du håller på med. Men sluta limpa för guds skull. Folk tror att dom spelar "tricky" eller "mixar upp" spelet när dom limpar, men i själva verket så är majoriteten av händerna dom limpar just pocketpar och då blir det jättesvårt att få action när man väl floppar set. Vill du variera ditt spel så gör det postflop och inte preflop. Jo checkraisar ofta mina drag om jag inte sätter han på en hand han vägrar lägga. Ska göra det till standard att höja dessa pre alltid. Citera
bigdwarf Postad 13 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2008 Jag cr är det enda spelat som är vettigt. Vad ska du annars göra, donka rakt ut eller bara syna ur pos på en farlig bräda. Nej cr ska det vara wp. Donka rakt ut ser jag som ett alternativ då det ser mkt svagare ut än en CR. Citera
ampixo Postad 13 Januari , 2008 Rapport Postad 13 Januari , 2008 Jo checkraisar ofta mina drag om jag inte sätter han på en hand han vägrar lägga. Ska göra det till standard att höja dessa pre alltid. sluta sätta folk på specifika händer Citera
bigdwarf Postad 13 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2008 sluta sätta folk på specifika händer eeh ok. Citera
bigdwarf Postad 13 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2008 HD min vän! Ja jag vet vad HD är men jag förstår inte riktigt vad han menade. Citera
sorkenkk Postad 13 Januari , 2008 Rapport Postad 13 Januari , 2008 Det är nästan omöjligt att sätta folk på en specifik hand efter en raise och ett standard CB. Citera
bigdwarf Postad 13 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2008 Det är nästan omöjligt att sätta folk på en specifik hand efter en raise och ett standard CB. Det beror väl helt på vad det är för en sorts spelare man är upp emot. Men såklart en exakt hand kan ju va lite svårt Citera
sorkenkk Postad 13 Januari , 2008 Rapport Postad 13 Januari , 2008 Det beror väl helt på vad det är för en sorts spelare man är upp emot. Men såklart en exakt hand kan ju va lite svårt Du måste börja tänka kring vad din fi har för range, inte vad för hand. Alltså vilka händer (flera) som han spelar så och hur du bäst spelar mot den rangen. Citera
bigdwarf Postad 13 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2008 Du måste börja tänka kring vad din fi har för range, inte vad för hand. Alltså vilka händer (flera) som han spelar så och hur du bäst spelar mot den rangen. ge mig ett exempel tack Citera
bigdwarf Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2008 Spelat NL100 ikväll och plussat 1200$ på det, nytt dagsrekord för mig. Citera
Mackii18 Postad 14 Januari , 2008 Rapport Postad 14 Januari , 2008 Spelat NL100 ikväll och plussat 1200$ på det, nytt dagsrekord för mig. LOL nice! Blir du kvar på NL100 ? Citera
bigdwarf Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2008 LOL nice! Blir du kvar på NL100 ? Nej tror inte det, men när jag väl ska lira NL200 blir det till att hitta ny klient iaf. Citera
bigdwarf Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2008 rensar du rent? Gjorde igår iaf, sj då? Citera
Recommended Posts