Gå till innehåll

SvS vs andra siter?


tok_junior

Recommended Posts

Om du är en dålig spelare ska du spela där för då får du en rekordhög emdrigg men om du är bra så ska du inte spela där.

 

Nej jar är inte tilltad...

 

Om man tjänar på det här uppknullningssystemet med hög rake och höga affe-intäkter så ska man givetvis inte rekommendera folk att spela på svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standardraken på de flesta siter är väl 5% till max $3? Och då har ju faktiskt SvS lägre rake?

 

Jo, men det är lite mer komplicerat än så. Oftast så går det att få 30% rakeback på de flesta sajter och då är man nere på 5-(5x0,3)=3,5% rake

Lirar man dessutom med någon bonus i ryggen så kommer man oftast ner lite lägre än vad svs tar.

 

Men bonusar är ju så gott som alltid "allt eller inget" så det gäller ju lägga upp det så att man inte tvingas ändra sitt normala spel alltför mycket genom att tvingas spelas dubbla mängden och 15bord extra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 5-manna är maxraken 15kr, på 10-manna är den 20kr. För mig som lirar low-limit 5-manna skulle det alltså innebära en "rakeback" på 50% då raken sällan cappas på mina nivåer. När jag går upp i limit kommer raken alltså vara 17%-50% lägre än vanligt, beroende på hur stor potten blir.

 

Hm... Soft spel, låg rake... Enda nackdelen verkar vara problem med hand histories och pt/pahud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men PT funkar väl till SvS? Dock har jag för mej att PaHud inte funkar...men det finns ju alltid GameTime+ som ryktas ska funka...nån som vet säkert?

 

Såvitt jag vet fungerar det hjälpligt, men pga missar i HHn får man inte korrekt statistik, och 75% av händerna importeras inte alls. GT+ är jag inte jätteförtjust i, tyvärr. PaHUD har mycket statistik jag använder, och i nästa version kommer även PFR samt 3- och 4-betting per position vara med, något jag verkligen ser fram mot.

Hur som helst kan man ju inte låta såna småsaker stoppa en. I värsta fall får jag väl köra lite reverse engineering på klienten och bygga egna hand histories, det fick jag göra på stars för att kunna observera händer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...