Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jo, funderar på hur många bord ni brukar spela samtidigt, någon som märkt skillnad på resultatet om man har igång fler bord samtidigt, bättre sämre??

Och är det skillnad på att spela cashgame och turnering med flera bord på en gång?? Något som kräver mer uppmärksamhet av dessa??

Man vill ju hitta en bra mix så det blir så lönsamt som möjligt..

Postad

Personlig erfarenhet säger att det är jobbigt att hamna HU i flera (två räcker nästan) turneringar samtidigt, CG spelar jag 4 bord utan att bli stressad/spela sämre än på 1 bord, om ens sämre. Upp till 6 eller kanske 8 bord CG kan nog gå utan att bli stressad, sen som med allt annat vänjer man sig eftersom och därför kan fler bord bli aktuellt.

Postad

Jag spelar 8 bord. Mest för o få fet RB. I början hade jag svårt att hänga med men nu tycker jag det bara är långtråkigt med färra bord än 5. Så personligen skulle jag väl säga att 4-5 är optimalt (för mig) att behålla koncentration o spela bra.. Men det är ju mycket individuellt.

Postad
Jo, funderar på hur många bord ni brukar spela samtidigt, någon som märkt skillnad på resultatet om man har igång fler bord samtidigt, bättre sämre??

Och är det skillnad på att spela cashgame och turnering med flera bord på en gång?? Något som kräver mer uppmärksamhet av dessa??

Man vill ju hitta en bra mix så det blir så lönsamt som möjligt..

testa dig fram är nog det enklaste. Alla är olika.

Postad

6 bord är nöten för mig. Tidigare spelade jag 8 bord utan större problem, men ibland hamnar man i för många nobrainerpotter på samma gång då vilket är lite jobbigt.

Den extra rakebacken eller bonusen man får varje månad av att spela 8 istället för 6 bord tror jag att jag tjänar in och lite mer därtill, genom att inte ta stressade och felaktiga beslut när situationer med flera icke självspelade potter uppkommer på flera bord sammtidigt.

Att spela färre än 5 bord är inte heller att föredra för mig eftersom jag då bara blir uttråkad, okoncentrerad och semitiltad.

Postad

Gått från 4 till 9 bord (jättehopp) utan att än så länge märka nån stor skillnad resultatmässigt. Mindre irriterad blir man då man då man mer sällan backar över 9 st än 4 st. Visst timar man ut ibland, så man kan väl på så sätt säga att det är för mkt för mig atm. Men när jag spelar 9 så har jag verkligen fullt i princip fokus på borden vilket jag inte alltid har vid spel på bara 4.

Spelar iofs SnGs vilket gör att det är mkt standardbeslut.

Postad

Spelar 6-max NL200 cashgame.

Tror verkligen inte att jag spelar bättre med under 9 bord. Jag blir bara uttråkad och måste direkt sitta och göra något annat.

10-12 bord tror jag att jag får högst $/bord på.

Klienten jag spelar på tillåter dock bara 16 bord, så det är det jag kör och tror att jag får bäst $/h på det, vilket jag är ute efter.

Jag tror att ungefär 18 bord skulle vara det ultimata för mig.

Om jag spelar över 9 MTTs samtidigt som är på olika klienter blir det också rörigt.

Spelar jag 1-3 MTTs samtidigt så kan jag tänka mig att spela tex 10 bord cashgame också.

Jag har en 17'' skärm.

Postad

Just nu spelar jag mest HUSNG och då blir det två bord samtidigt. Annars vid 9-manna SNG är 12-15 bord lagom och vid 6-manna SNG 6-8 bord. Spelar då på Stars med AHK-script, cascade och preferred seat.

Postad

MTTs: 1-9

HU SnG: 1-2

Tappar en hel del när jag kör 9 st MTTs jämfört med 4-6 st men så länge man prioriterar rätt bord att lägga fokus på så funkar det bra.