Gå till innehåll

FLSH, standardsituation


Mr.Moto

Recommended Posts

Hej, jag har haft en nedsving ett tag nu och fått lite sämre självförtroende.

Här är en standardsituation som jag undrar över.

 

Försöker göra en hemmasnickrad handhistory då jag spelar på Pacific Poker.

Bordet verkar vara tight, nästan passivt, men vissa bluffar har visat sig. Själv har jag en något aggresiv image.

 

 

Badguy#1, Knappen

Badguy#2, SB

Hero, BB, :Qh::Qd:

Y

Z

Badguy#3 (Verkar spela tight, har bluffat någon enstaka gång, men absolut inte någon notorisk bluffare)

 

Preflop:

Y och Z lägger sig. Badguy#1 och Badguy#2 och Badguy#3 synar. Hero höjer. Badguy#1 och Badguy#2 och Badguy#3 synar.

 

Floppen: :7h::8c::3s:

Badguy#2 passar, Hero satsar, Badguy#1 och Badguy#2 och Badguy#3 synar.

(Ser bra ut)

 

Turn: :7h::8c::3s::2s:

Badguy#2 passar, Hero satsar, Badguy#2 och Badguy#3 synar, Badguy#1 lägger sig.

(känns som att jag ligger före fortfarande)

 

River: :7h::8c::3s::2s::5c:

Badguy#2 passar, Hero bettar, Badguy#3 lägger sig, Badguy#2 höjer, Hero...

Nu känner jag mig slagen, stegar, triss och allt möjligt börjar passera för mina ögon. Enda händerna det känns som jag slår är ynka tre till antalet, 99-JJ. Men potten har nu växt sig till inte mindre än drygt elva big bets. Skapliga odds med andra ord. Slänger eller synar ni här?

Känner mig bara förvirrad av all förlust på sista tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Badguy #3 missar flushen.

Badguy #2 har synat in på draghanden 56, evt i spader, och träffat stegen.

 

Tycker min teori om BG #2 verkar någorlunda rätt då han synar på floppen..

Frågan är väl vad en tight spelare som BG #3 viker först på river .. AK?

 

 

Flushdraget kommer först på turn. 56 ger inte stege - bara ett par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kan du omöjligtvis lägga dig, om du inte har en väldigt stark läsning på fi. Visst, oftast är du slagen, men de där gångerna som du vinner 11 big bets kompenserar för alla de gångerna du förlorar en big bet extra.

 

Hade höjningen kommit redan på turn så vore det en annan sak. Eftersom det då kostar dig två big bets att komma till visning, så har synen nog inte något positivt värde. Det har den nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kan du omöjligtvis lägga dig, om du inte har en väldigt stark läsning på fi. Visst, oftast är du slagen, men de där gångerna som du vinner 11 big bets kompenserar för alla de gångerna du förlorar en big bet extra.

 

Hade höjningen kommit redan på turn så vore det en annan sak. Eftersom det då kostar dig två big bets att komma till visning, så har synen nog inte något positivt värde. Det har den nu.

 

vad hände med Badguy 1 på river? Hur kan badguy 3 lägga sej efter att badguy 2 checkraisat från SB? Vilken position har badguy 3 egentligen?

 

Om det är så att du stänger river med en syn och du bara har en motståndare så är river en måstesyn med ett överpar i en gigantisk pott.

 

 

 

:oops: Bra fråga... Så går det när man knåpar ihop sin egen handhistory. Det jag missade och som egentligen hände var att BG#1 lägger sig redan för mitt turn-bett. Ojoj... Jag har utelämnat en hel del ser jag nu :/. Ska ändra det nu.

Kolla in mina uppdateringar så får du svar.

 

Känns som att de flesta röstar för syn med tanke på pottens storlek. Men även det som ZaphodB sa, den enda anledningen skulle vara en extrem-read, fast den ska väl vara just extrem. Tror inte att jag är tillräckligt bra för en sån read. Sånt måste man ju väga in. Så man inte gör en "fancy laydown", det räcker ju med att göra fel en gång på elva eller vad det blir så går man minus.

Om man är det allra minsta osäker är det väl alltid bäst att syna i sådana här lägen antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...