Gå till innehåll

Kommentera Othello och gdaily har en blogg ihop


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 412
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack alla, det är först nu som jag börjar fatta att det var en del pengar inräknat i vinsten också och inte bara titeln.

 

Expressen frågade mig och jag svarade halvt på allvar, halvt på skämt, att jag rankar den här tävlingen som den näst prestigefulla en svenska kan vinna efter WSOP. Men i natt funderade jag lite på det, och jag håller faktiskt det. Säkert många som inte håller med mig, men för mig är det så: Poker-SM är en tävling med precis lagom inköp, som gör att faktiskt alla kan vara med. Tävlingen är tillräckligt stor för att locka "pokerproffs" och tillräckligt billig för att även amatörer ska kunna ställa upp. Med alla satelliter så har precis alla chansen att kunna vara med - jag kvalade själv in via en satellit på Betsson exempelvis. Detta, att det är en tävling för mina "likar" som inte spelar EPT för sponsrade pengar, gör att jag rankar denna tävling så högt.

 

Sen som sagt så är det förbundets SM. Jag förstår fullständigt argumentationen från den minoritet som tycker att SM ska spelas (på Cosmopol) i Sverige, visst hade det varit kul med ett riktigt SM på svensk mark. Men det handlar inte riktigt om det, det handlar om att rätten att utse den svenska mästaren (mästarna) måste ligga i spelarkollektivets namn, och inte hos något företag (och absolut inte hos staten!). Man har rätt att tycka vad man vill om förbundet - men förbundet går i alla fall att påverka. Vi har noll att säga till om vad gäller Cosmopol, vill de köra ett visst upplägg så kan spelarna bara buga underdånigt. Förbundet är en demokratisk förening, och har man intresse att förändra något där så är det ju bara att knalla upp till årsmötet och slå näven i bordet.

 

I alla fall, tack än en gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wii Fit såg rätt trist ut om jag skall vara ärlig, feed back pls...

-Jag fick träningsvärk.

 

-Barnen älskade det.

 

-Frugan tyckte också det var roligt.

 

-Farsan gillade det.

 

Men det är ju ett motionsspel, så du kanske inte skall jämföra det med "vanliga" spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars: April gick rätt bra faktiskt , jag är som vanligt världens sämsta grinder och spelade enbart 3500 händer, men snittade faktiskt en dollar per hand på 1/2 och avslutade månaden med 10 raka vinster i HU cash game.

 

..... sa han som skulle sluta med poker för några veckor sen :roll::mrgreen:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPokernätet har satelliter till Asian Poker Tour. Dessa tänker jag absolut inte kvala till, no way at all. Men jag hade fått $5 gratis av PokerDucks, och absolut billigaste rebuysupersatelliten kostar $5.50, så jag grindade upp min lilla rulle till 5.85 på 0.05-0.10 fixed limit (oerhört tråkigt) så jag får råd med ett buy-in i rebuysatten. Okej, kommer jag gratis till Asien så må det vara hänt som sagt, men jag tänker inte försöka kvala in för egna riktiga pengar.

Pokerpassion! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerpassion! :-D

En vis man sa att det bästa som finns är att spela poker och vinna, det näst bästa är att spela poker och förlora. Så länge som man kan spela så...

 

 

Utblindad på plats 31 - 30 stycken gick vidare till nivå två. Tror det var första bubblan på 100 år jag missade i satelliter :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vis man sa att det bästa som finns är att spela poker och vinna, det näst bästa är att spela poker och förlora. Så länge som man kan spela så...

 

 

Utblindad på plats 31 - 30 stycken gick vidare till nivå två. Tror det var första bubblan på 100 år jag missade i satelliter :ola:

 

Trist var ordet sa Bull...

Du skulle ju kunna utveckla vad som hände i den här tråden? :mrgreen:

http://pokerforum.nu/forum/resultat/1737-allt-om-osannolika-haendelser.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snackade med Göran om det - när man grindar cashgame så grindar, grindar, grindar man, men man VINNER liksom aldrig, man får inte den där känslan av att faktiskt vara bäst. Om man inte fullständigt krossar borden dvs, ruscher har alla. Men när man råkar vinna en liten tävling så blir man GLAD, inte över den offantliga prissumman på 50 bucks utan just för att tävlingsmänniskan inom en tycker det är kul att VINNA, att man gjort något "duktigt".

 

EV hit och EV dit, $$$/timme kan slänga sig i väggen, självkänsla är också viktigt.

 

//gdaily

Aha, du är ju en riktig amatörpskolog! Det är alltså därför som jag tycker CG är tråkigare än turrar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Övergångssumma? Signingbonus?

 

Spill the beans pls!

 

Nej, tvärt om, (rejäl) minskning i ersättning per sida (i och med att mina artiklar i PM även översattes till finska).

 

Den bakomliggande orsaken var att Poker Magazine tyckte att poker.se var konkurrenter (!) till dom. Okej...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...