Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.

gdaily

Recommended Posts

Men nu finns det en i Sverige faktiskt... well, inte flyg, utan tåg. Någon tågnörd som känner för att göra tre tur och returresor Sthlm-Södertälje tillsammans med mig i veckan? :ola:

Senast för ca 2 år sedan hörde jag om att det även spelas poker där.

Isf finns det intresse ;-}.

..eller 6st spelkvällar för dig själv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Pratar vi alltså om att bonushora SJ?
Jupp.

Men va fan, har SJ egentligen koll på vem/om man över huvud taget reser? Jag köpte en biljett nu i alla fall som jag tänker hemta ut, men inte åka på. Meddelar resultatet sedan :-)

Beroende på nivå kan det här vara ett kul sätt att få "gratis" hotellrum på Scandic eller liknande.

Länk till kommentar

In other news: Jag har häftat ihop min slips idag.

Sömmen på baksidan som håller ihop "slipsdelarna" gick upp och jag hade varken nål och tråd eller reservslips i närheten så en häftapparat var räddaren i nöden. En riktig jäkla raggarlösning, men den fungerade och jag är rätt stolt över resultatet.

Och nej, det gick inte att vara slipslös idag.

Länk till kommentar

Tror du missförstått. Planen var alltså att i så fall åka tur/retur sex gånger samma dag till Södertälje :-)

Ahhas...

Har tidigare läst om bla förståndshandikappade etc som tycker om att åka tåg.

Kolla med några föreningar om dom har 5st att "låna ut" för en tillflykt till det exotiska Södertälje.

God gärning + ekonomisk- och tidsvinst hand i hand.

Länk till kommentar

Ahhas...

Har tidigare läst om bla förståndshandikappade etc som tycker om att åka tåg.

Kolla med några föreningar om dom har 5st att "låna ut" för en tillflykt till det exotiska Södertälje.

God gärning + ekonomisk- och tidsvinst hand i hand.

Gäller bara på eget resande. Men som sagt, jaghar köpt en testbiljett nu, som jaghämtat ut men som jag inte tänker använda för att åka på. Ska bli kul och se om resan reggistreras eller ej. Gör den det (vet om en vecka) så återkommer jag med RoI och varians för SJ Bonushoreri :ola:
Länk till kommentar

PokerStars Game #21374831337: Tournament #115532090, 60FPP Hold'em No Limit - Level XII (600/1200) - 2008/10/21 11:43:20 ET

Table '115532090 2' 10-max Seat #9 is the button

Seat 1: elijah'slady (1420 in chips)

Seat 9: Manola Depp (98580 in chips)

elijah'slady: posts the ante 125

Manola Depp: posts the ante 125

Manola Depp: posts small blind 600

elijah'slady: posts big blind 1200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Manola Depp Ace of Diamonds3 of Diamonds

Manola Depp: raises 1200 to 2400

elijah'slady: calls 95 and is all-in

1.420 mot 98.580 i chips. Okej, ingen badbeatsnyftare, jag vann faktiskt, men vad är över/under på antalet händer det ska ta att vinna (när jag dessutom får AA i nästa hand)?

Länk till kommentar

Gäller bara på eget resande. Men som sagt, jaghar köpt en testbiljett nu, som jaghämtat ut men som jag inte tänker använda för att åka på. Ska bli kul och se om resan reggistreras eller ej. Gör den det (vet om en vecka) så återkommer jag med RoI och varians för SJ Bonushoreri :ola:

Kom gärna med det.

Kan få tag på vissa biljetter snuskigt billigt (under 99kr) så att slippa resa eller i värsta fall bara hämta ut biljetten nära utresa skulle vara gigantiskt EV+ för mig.

Länk till kommentar

Hade en läskig mardröm inatt :lol::ola: hahaha

Kommer inte ihåg alla detaljer, men minns att jag och Ola (med solglasögon) satt på ett tåg påväg till Malmö och någonstans på vägen fick en konduktör för sig att kolla serienumret på Ola's biljett.

Biljetten visade sig vara falsk. Konduktören försöker gripa Ola men Ola ger inte upp, han klättrar upp på taket med konduktören tätt efter sig.

På taket utspelar sig sedan en våldsam fight a la Matrix.

När fighten är över (Ola vann LDO) så berättar Ola att jag måste hålla tyst om denna incident annars kommer den vitryska tågbiljettmaffian göra "unspeakable things to him" samt att han kommer degraderas till den lägsta statusen inom biljettmaffian (vet inte vilken status han hade men jag antar att den var ganska hög).

Länk till kommentar

Det där är inte snuskigt billigt, det där är dyrt. Jag snackar m att "multitabla" streckan Sthlm-Södertälje för 42 kr/st. Behöver man bara hämta ut biljetten utan att åka kanske det finns ännu billigare.

Jag snackar om lite längre sträckor som Stockholm<->Sundsvall, Stockholm<->Östersund för under 99.

Går även att hitta udda tider Malmö + andra städer -> Sth eller tvärtom för under 99kr.

Mycket bättre km/kr än lilla sträckan Stockholm-Södertälje.

Sedan om det är snuskigt billig tur/retur & man behöver åka själv kan det vara ok ändå.

Finns internet på tåget och eventuellt har man ett eller annat ärende i staden man åker till.

Sträckan Stockholm-Uppsala kan också vara intressant för man kan kliva ut i Märsta eller något och ta nästa tåg tillbaka därifrån.

Länk till kommentar

Bra diskussion på 2+2 nu (nåååååja). The Hwang Crackle, om Jeff Hwangs PLO-bok som låter (jag har inte kollat med min bok ännu). Youtube-klipp på det hela finns också.

Edit: Jag var ju tvungen att prova nu. Boken låter faktiskt när man böjer den fram och tillbaka som i videon.

hur är själva boken, nåt att ha?

Länk till kommentar

Jag snackar om lite längre sträckor som Stockholm<->Sundsvall, Stockholm<->Östersund för under 99.

Går även att hitta udda tider Malmö + andra städer -> Sth eller tvärtom för under 99kr.

Mycket bättre km/kr än lilla sträckan Stockholm-Södertälje.

Sedan om det är snuskigt billig tur/retur & man behöver åka själv kan det vara ok ändå.

Finns internet på tåget och eventuellt har man ett eller annat ärende i staden man åker till.

Sträckan Stockholm-Uppsala kan också vara intressant för man kan kliva ut i Märsta eller något och ta nästa tåg tillbaka därifrån.

Hur tänkte du ?

Länk till kommentar

Mer än va tågbiljetten kostar? ;)

Definitivt. Blir EV+ för dig ändå även om jag tar en större del av din vinst.

Bonusen ges väl endast till specifika resmål, eller är jag levlad deluxe?

Öhmm... Jag kan ha missat något viktigt men isf är det inte levlande med flit från min del.

Länk till kommentar

Bonusen ges väl endast till specifika resmål, eller är jag levlad deluxe?

Den ska ges på specifika tåg. Typ 6 varje dag mellan Sthlm-Oslo och tillbaks. Som ja, stannar i Södertälje.

Som sagt, jag förstår att ni sitter som på nålar :-) Jag återkommer när/om vi ser om jag får poäng på mitt konto eller ej.

Länk till kommentar

Stockholm<->Sundsvall, Stockholm<->Östersund
Du har nog missförstått något fundamentalt. Jag vill inte åka tåg, och om jag måste åka tåg så vill jag åka så kort sträcka som möjigt för att sno åt mig eventuella bonuspoäng inför en längre sträcka. Varför i helvete skulle jag vilja åka till Sundsvall eller Östersund?
Länk till kommentar

Du har nog missförstått något fundamentalt. Jag vill inte åka tåg, och om jag måste åka tåg så vill jag åka så kort sträcka som möjigt för att sno åt mig eventuella bonuspoäng inför en längre sträcka. Varför i helvete skulle jag vilja åka till Sundsvall eller Östersund?

EDIT3: Oslotågen stannar i Flemingsberg.

Mycket kortare restid tillbaka till Stockholm än från Södertälje.

Nog har jag missförstått dig lite men det gåt att kliva av i Södertälje på lapplandslinjerna med.

Och min första mening hade införstått att bara boka & strunta i att åka / ge / sälja biljetten till en annan.

EDIT: Fan, "Sverigetågen" stannar också i Stockholm Syd = Flemingsberg om det inte har ändrats senaste året.

Blir lite närmare civilisationen då.

EDIT2: Om du behöver en kamel som ska och kan åka Stockholm-Oslo tur och retur med dina biljetter är jag intresserad.

Var där senast när jag var typ 7 år gammal och åker jag gratis så kan jag gott ta kämpegreitpriserna i Oslo.

Dessutom är jag så pass ondskefull profiternade parasit att jag inte skäms att ta med massa cigg + sprit för att kränga vidare...

Och ledigt får jag när jag behöver det.

En sista %¤#¤%¤ EDIT: Nu äntligen kollade jag din ursprungslänk.

Det finns billiga turer Sth-Karlstad med billigt.

Antagligen är första hållplatsen Södertälje efter Sverige, bör väl finnas turer med mellanlandning i flempan med.

Hoppas SJ utökar bonushoreristräckorna i framtiden.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...