Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.

gdaily

Recommended Posts

Göran, vad är din åsikt om att de är "farligt" och dricka redbull ? (och alla andra billiga kopior)

Alla i min närhet börjar tjata så fort jag ens nämner redbull..

Jag dricker inte kaffe och inte alkohol, men tyvärr snittar jag minst en redbull om dagen (dricker inte mer än två, men två kan det bli).

Jag dricker antingen Red Bull eller PowerKing (budgetdryck med exakt samma innehåll som Red Bull av det som skall pigga upp men som köps på Willys för 3.90 styck), Burn smakar illa och Battery skall vi inte prata om.

Alla i min närhet skäller på mig, och jag håller tyvärr med dem, men samtidigt är jag ju så trött (jag äter medicin mot min ep som gör mig rätt trött också) så jag kompenserar lite med energidrycker.

Det sämsta imho är dock sockerhalten i Red Bull, 2 1/2 timma efter att man druckit upp den försvinner sockret ur blodet varvid man blir skithungrig, och det är ju verkligen highway to diabetes om man säger så. Jag testade naturligtvis den sockerfria, men det var inte min grej - den smakade för illa.

I sammanfattning: Jag önskar jag inte drack det, jag tror det är farligt i längden men kanske inte av "falla ned och spontandö"-karaktären som ofta uttrycks i tidningarna (det brukar mest vara i kombination med alkohol) utan mer av andra skäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag driver företag. Man ska varken ha hör eller låg likviditet. Man ska ha rätt likviditet.

Amen

Kunde knappt ha sagt det bättre själv! Joefalk är ingen stjärna vad gäller företagande och aktieanalys.

Ne vad vet jag om företagande? :-D

Hans inlägg motsäger inget av det jag skrev. Det är en utveckling av det.

Är det inte plogat ända fram till dörrn.... eller vad e det frågan om?

Länk till kommentar

Hade det varit farligt med red bull hade jag varit död vid det här laget. Dricker skapligt mycket vodka+red bull. Än så länge har jag inte märkt nåt så varningarna är lätt överdrivna.

En kompis kompis dog av att ha druckit red bull, satt och kollade tv och ramlade ihop när hjärtat stannade (tror jag det var). Ingen aning om mängden som dracks då men tror inte det var överdrivet mycket.

Länk till kommentar

En kompis kompis dog av att ha druckit red bull, satt och kollade tv och ramlade ihop när hjärtat stannade (tror jag det var). Ingen aning om mängden som dracks då men tror inte det var överdrivet mycket.

Och läkarna kom fram till att drycken var dödsorsaken då alltså?

Länk till kommentar

Läste på Text-TV häromveckan att det räckte med en enda Redbull för att risken för hjärtattack skulle mångfaldigas. En flaska höjde visst blodtrycket avsevärt.

Själv dricker jag en hel jävla massa vodka redbulls under veckan, o vanliga redbulls också, så klart man blir orolig.

Min brorsa har slutat dricka redbulls sen han fick rejäla hjärtklappningar av några vodka redbulls.

Länk till kommentar

En fullt frisk person dör varken av Redbull eller Redbull+ vodka.Hjärtsjuka och gravida bör undvika Redbull.

Det varierar såklart från person till person.

Har själv varit uppe i 10-15st svenska om dagen och när jag var i Thailand blev det ca 20st 150ml med en liten skvätt billig thaisprit i per dag.

Dricker också mycket cola & saft med aspartam i (2-5 liter om dagen) och klarar mig.

Ca 4l/dag är nära rekommenderade maxdosen.

Länk till kommentar

Det varierar såklart från person till person.

Har själv varit uppe i 10-15st svenska om dagen och när jag var i Thailand blev det ca 20st 150ml med en liten skvätt billig thaisprit i per dag.

Dricker också mycket cola & saft med aspartam i (2-5 liter om dagen) och klarar mig.

Ca 4l/dag är nära rekommenderade maxdosen.

Ooooooooooooooooooooh

My

God!

Länk till kommentar

Svärfar fyllde 70 idag och hans släkt från Tyskland kom och hälsade på för att överraska honom. Min dag såg ut så här:

08:00 - Åka till Ica för att handla frukost. Vi sov hos min pappa medan sex tyskar bebodde vår lägenhet (noterar hur elegant jag undviker det uppenbara skämtet här - en bedrift i sig)

11:00 - Ärenden att uträtta, skaffade lunch. Fler bilfärder.

14:30 - Plocka upp tyskarna (som inte pratar engelska) och åka till kalaset som börjar klockan 15:00.

14:55 - Förklara vad svenska momssatsen är på tyska utan att kunna tyska.

14:58 - Diskutera svenska skattelagstiftningen.

15:00 - Kalaset inleds

15:30 - Hämta tyskarnas bagage som fyller hela bilen. Ensam.

15:50 - Hämta mamma.

16:00 - Åka tillbaka till kalaset.

17:00 - 18:30 - Middag

18:45 - Åka över med bagaget till det hus de hyrt. Ensam.

18:48 - Ah, huset ligger vid en insjö.

18:49 - Ah, insjöar är bra boplatser för mygg.

18:51 - Jag har nu skickat åtta myggor till de sälla jaktmarkerna.

19:15 - Jag har nu återvänt till festen.

19:30 - Gå och handla glass till barnen, läsk till mig själv och aluminiumformar

för att rädda resterna av cateringbuffén. Ensam.

20:00 - Tillbaka igen.

20:30 - Dottern somnar i min famn. Jag är officiellt vid sidan om festandet.

20:45 - Syrran bor 15 minuters promenad från festen, men hon är lite lurig av

för mycket vin och ber om skjuts. Självklart ställer jag upp.

20:55 - Jag och syrran drar storys om semikändisar vi på något sätt kan relatera till (jag drar storyn om Dilbas privatliv och syrrran pratar om någon grammisbelönad rocksnubbe som hon vägrade sälja en hund till pga att han turnerade för mycket - syrran föder btw upp hundar)

21:30 - Tillbaka, och nu sitter jag i en soffa med tre sovande barn. Hey, jag är den nyktraste på festen, därför är detta ett ärorikt uppdrag!

21:45 - Skjutsar tyskarna till huset. Räknar in 30-talet myggor utspridda över två rum. Inget myggmedel, men de fungerar ju ändå aldrig så...

22:10 - Inser att huset de hyrt ligger åt helvete offside och att jag troligen kommer få skjutsa så mycket jag kan under kommande vecka då de inte har råd att hyra en bil. Megatilt.

22:15 - Upp till svärföräldrarnas lägenhet för att plocka upp grejer vi lämnat där.

22:20 - Tillbaka i festlokalen.

22:25:00 - Svärfar ber mig att inte bara släppa av hans bästa kompis vid busshållplatsen utan även att stanna kvar och se att han kommer på bussen. Svärfar är orolig då hans polare har blivit lite gammal och vid något tillfälle irrat iväg ute på stan och glömt var han bor.

22:25:01 - Jag beslutar att jag inte kommer vänta vid busshållplatsen utan att jag kommer skjutsa honom hem. Packad+förvirrad+Parkinson= skjuts hem av mig. That's just how I roll.

22:26 - Vi påbörjar färden till Södermalm.

22:36 - Är han där framme rattfull?

22:37 - Med tanke på att han tvärnitade och försökte svänga till höger in i ett räcke vid Slussen när en polisbil kom nedkörandes från Centralbron gissar jag det.

22:39 - Steker på att flasha helljuset åt polisbilen och be dem ta en titt på bakomvarande bil, men orkar faktiskt bara inte.

22:40 - Snabb bön: "Gode Gud, låt ingen bli påkörd av åsnan, då kommer jag hata mig själv resten av livet".

22:45 - Framme på Söder.

22:46 - Kom han in i porten ordentligt? Yep, då åker vi hem.

23:15 - Jag är hemma.

23:16 - Fan vad det kliar på benet....Ah, myggbett.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...