Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hansken är kastad: Vi två SM-mästare i Texas (Svepof-SM respektive CC-SM ska spela en headsup på något sätt i morgon för att lotta vem som är "bästa mästaren"). Jag har mer statusmässigt att förlora, men va fan - det är kul ju!
Ingen bettingsajt som kan sätta upp odds? :)

Är det bara prestigen på spel... inga pengar? $500 iaf.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hansken är kastad: Vi två SM-mästare i Texas (Svepof-SM respektive CC-SM ska spela en headsup på något sätt i morgon för att lotta vem som är "bästa mästaren"). Jag har mer statusmässigt att förlora, men va fan - det är kul ju!

 

Norrlander vs Dockland -matchen blev helt plötsligt mycket mycket ointressant....

 

 

Som frågats tidigare, vem tar emot spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matchen börjar 23 så spelstopp blir då. Jag ger 1.75 på Ola och 2.00 på den okända mannen som tydligen heter "Krille". Hustle hustle.

 

Minibet 10 dollar maxbet 500 dollar per person. Go go go (=

 

Edit; utbetalas/inbetalas på stars/FT.

Edit2; vadslagningen blir giltig om ni skriver här vem ni ska spela på OCH har skickat rätt summa till antingen Shahin86 på FT eller 37?! på stars (Othellos konto jag har stängt av mitt där).

 

GL (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är också bra om ni skickar pengar till mitt konto på Stars eftersom jag idag gulade rullen pga att jag är så arg på min käre mor.

 

Mental notering - spela inte när ni är arga som fan.

 

Det är lugnt dock, jag kommer bli glad igen. Det är ju mamma ffs. Och nej, jag kommer inte spela bort pengar ni skickar till mitt konto på Stars, det var ett skämt. Och ja, det var dyrt att vara förbannad idag, men sånt händer. Jag har kvar ett par hundra och cashade ut en del mitt i ilskan, så vem vet - man kanske kan tura ihop lite pengar så småningom.

 

Dock, skotta inte när och dega in med 13-kortswrap+flushdrag mot 13 korts suckerwrap utan flushdrag. Det är ju som gjort för att missa.

 

Och nej, fråga inte vad jag var arg för. Lång historia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonk, ja.

 

Tack till Betway som pytsade in ett säte till WSOP Europe HORSE att spela om (£2500). Ska bli väldigt kul att spela den tävlingen i år igen.

 

Har lovat motståndaren revanch också... vi blir väl som en kringresande cirkus till slut :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonk, ja.

 

Tack till Betway som pytsade in ett säte till WSOP Europe HORSE att spela om (£2500). Ska bli väldigt kul att spela den tävlingen i år igen.

 

Har lovat motståndaren revanch också... vi blir väl som en kringresande cirkus till slut :ola:

 

Onödigt snålt med info här.... hur gick det till... Snabb eller långsam plågsam död? Några avgörande händer att dela med dig av eller var det helt enktel bara .... en tråkig HU?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är också bra om ni skickar pengar till mitt konto på Stars eftersom jag idag gulade rullen pga att jag är så arg på min käre mor.

....

 

 

Är inte du vuxen? Blir man fortfarande arg på sina föräldrar som vuxen? Släpper man inte den delen av relationen när man typ frigör sig vid typ 16-18 årsåldern? Själv kan jag inte minnas att jag varit arg på mina päron de senaste 20 åren... Visst, ibland har man väl ifrågasatt deras mentala hälsa :-) Men arg, nä, det blir jag bara på tjejen (får inte kalla henne tanten eller kärringen, då blir hon arg på mig) och ungarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte du vuxen? Blir man fortfarande arg på sina föräldrar som vuxen? Släpper man inte den delen av relationen när man typ frigör sig vid typ 16-18 årsåldern? Själv kan jag inte minnas att jag varit arg på mina päron de senaste 20 åren... Visst, ibland har man väl ifrågasatt deras mentala hälsa :-) Men arg, nä, det blir jag bara på tjejen (får inte kalla henne tanten eller kärringen, då blir hon arg på mig) och ungarna.

 

Klart som f-n man kan bli irriterad och arg på sina päron även i vuxen ålder! Det jag oftast blir upprörd över är deras ovilja att följa med i utvecklingen. T.ex envisas min far med att fortfarande använda checkar trots att de numera är avgiftsbelagda (tror det rör sig om 10-25:- / check) istället för att använda ett VISA.

Min mor klarar fortfarande inte av att spela upp en DVD i sin spelare som hon köpte för två år sedan. Senast för ett par veckor sedan ringde hon upp och undrade om jag hade vägarna förbi snart för hon skulle kolla på lite foton som någon på hennes jobb bränt ner på skiva. Hon ville med andra ord att jag skulle åka 4 mil enkel resa för att stoppa i en skiva i hennes DVD-spelare...

 

Btw - Ola, hur länge pågick HUn? Startstack, insats och andra detaljer plz!! Grattiz till det addade priset förresten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onödigt snålt med info här.... hur gick det till... Snabb eller långsam plågsam död? Några avgörande händer att dela med dig av eller var det helt enktel bara .... en tråkig HU?

 

 

Btw - Ola, hur länge pågick HUn? Startstack, insats och andra detaljer plz!! Grattiz till det addade priset förresten!

 

En timme och 20 minuter ungefär. 5000 i startmarker, vi spelade 20 minuter 25-50, 20 minuter 50-100 och resten 100-200.

 

Kunde tagit slut redan första handen, då vi båda floppade tvåpar. Det var någon hund begravd dock, så jag spelade "fegt" och förlorade minimum på den handen. Taskigt mot Betway att åka ut innan ens kameran är riggad ju.

 

Jag gnetade tillbaks till lika igen, tappade sedan en pott och låg under igen, sedan kom en nyckelpott - detta var nivå två, jag höjde på knappen med 77 eller 66 eller nåt sånt par (tror det var 77), Christian slår om med AQ, jag ställer, han funderar jättelänge (han täcker mig) och lägger sig och har då 4000 kvar i stacken. Hans plan var att inte ta en slantsingling mot mig utan "spela ner mig". Big mistake att ge mig chansen med ett markeröverläge - detta höll jag sedan in i mål.

 

Jag floppade två trissar (par på brädan) där jag vann mycket i en och litet i en - två mycket bra läggningar av honom, jag hade inte kunnat lägga den första tror jag. Kanske... Sedan bjöd matchen på ett antal dåliga bluffar och ett antal bra syner åt båda håll, han synade med kung hög en gång och jag med dam hög (i småpotter), båda var rätt. Jag gjorde bara en "stor bluff" mot slutet, jag är på knappen och höjer, han återhöjer. Flopp AJ9 eller nåt sådant, han betar ut och har då 2800 kvar i stacken, jag har 64o och höjer med 2000 (så att jag kan slinka 800 i värsta fall), han är ju ungefär lika tom som jag och lägger sig (detta var nog enda bluff mot bluff-handen i matchen).

 

Sista handen var inget att snacka om, han har 2400 kvar med blindarna 100-200, jag ställer med TT och han har K9 och synar såklart, och jag duckar alla kungar.

 

Funderade på hur det gått om vi hade bytt plats så jag spelat hans kort och tvärt om. Troligen hade jag vunnit mer första potten, och jag hade blixtsynat med ess-damen. Jag hade troligtvis förlorat en stor pott mot första trissen... det är helt beroende hur mycket jag hade vunnit i första potten med tvåpar mot tvåpar hur matchen då hade slutat, tror jag.

 

Det märks att han är en cahsgamespelare, och inte ett turneringsluder. Han spelade bra man mot manspel, stabilt men samtidigt kreativt. Jag har lovat en revanchmatch i framtiden, men hellre då med "ännu bättre" struktur. Kanske bäst av tre med samma blindsupplägg, eller något liknande. Jag har kanske hitat ett litet tell hos honom (är osäker, ska ha det i baktanke till nästa match) och förhoppningsvis har han hittat den tell som jag vet att jag har (men som jag kan kontrollera/ge ut falskt) :ola:

 

Skulle vara kul om någon som känner honom pekar på den här tråden så han kan ge sin version av matchen, roligare att få höra båda sidor ju.

 

Nu väntar jag på Ocklind vs Norinder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gdaily du är väl skarp HU-spelare ;-) och har koll på HU-spel. En liten fråga, hur många % av sina HU-matcher (S&G) uppskattar du att en skaplig HU-spelare vinner på tex nivån mellan $50-$100?

 

Beror på motstånder - det abslolut viktigaste när man spelar H2H SnG är att scouta motståndare och leta fisk. Sedan gäller det att spela på en sajt som man gillar strukturen på...

 

60-65% kanske med "bra" mot "halvkass" spelare. Riktiga stjärnor kom Shahin kommer upp högre, men i teorin är det "omöjligt" att nå över 70% (om motståndaren ställer all-in i alla händer hela matchen så kommer han vinna runt 30% av gångerna, så då måste man hitta en motståndare som spelar ännu sämre än så (eller ex spela pottlimit).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta gäller spel vid ett bord - det går snabbt nerför i winraten. Jag kan spela två bord utan större koncentrationsförlust, men jag är inte vinnande spelare om jag har tre bord uppe samtidigt (förutom på långsamma Everest och min gamla dator med stor skärm). Jag tillhör ju inte dataspelsgenerationen och jag har inte ADHD...

 

Shahin har kanske 5-6% förgåva när han multitablar sex bord (och då möter han så sällan "bra spelare/regulars" i och med att de undviker honom).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahin multitablar inte särskilt mkt faktiskt, 2-3 bord HU brukar han köra som standard även om jag naturligtvis sett honom köra fler. Dock så multitablar han MSN samtidigt som han spelar, vilket jag inte fattar hur han klarar av eftersom han kör på Stars...

 

Kuriosa är att om han ser någon regular spela 6-8 bord samtidigt på höga HU SNGs så brukar han ofta spela mot dem pga att de rimligen borde tappa lite då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte du vuxen? Blir man fortfarande arg på sina föräldrar som vuxen? Släpper man inte den delen av relationen när man typ frigör sig vid typ 16-18 årsåldern? Själv kan jag inte minnas att jag varit arg på mina päron de senaste 20 åren... Visst, ibland har man väl ifrågasatt deras mentala hälsa :-) Men arg, nä, det blir jag bara på tjejen (får inte kalla henne tanten eller kärringen, då blir hon arg på mig) och ungarna.

 

Tja, vad kan jag säga...jag är glad för din skull?

 

Herregud...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag blivit "cardad" två gånger (dvs fått visa leg för att visa att man är över 21). Det är faktiskt lite smickrande att få göra det som 38-åring, men jag tror det beror mer på sällskapet...

 

Snart hemfärd, åker den 14 kl 07:00.

 

Orleans har 21 biografer. I gårkväll var vi och såg två bios (Hulken och något annat pangpang), i förrgår tre (Wall-e, Hancock och Indiana Jöns) på en och samma biljett - bara kliva inanför spärrarna och sedan smyga runt liksom.

 

Jag längtar hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...