Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tar en syn då han dubblar blindsen och två till synar. Har en "dold" hand som jag kan vinna mycket marker på, bara jag träffar.

Jag floppar en belly buster där 5 och 9 ger mig stege. Målet med turneringen är att minst ta sig till final table. Tar jag den här synen är jag topp 3, förlorar jag den så har jag 10BB kvar och jag känner mig självsäker när det gäller att vara shortis så det är inga problem.

Vad vore rätt spel? Här är det ju ganska solklart att han sitter på två överpar eller möjligtvist AK-AQ. Det är iallafall den uppfattningen jag fått av UTG firredubbling.8-)

Full Tilt Poker Game #4283410981: $10 + $1 Knockout (32407592), Table 66 - 200/400 Ante 50 - No Limit Hold'em - 16:16:25 ET - 2007/11/24

Seat 1: MrMooseMan (6,219)

Seat 2: koffeeg (3,443)

Seat 3: KoDragon (6,163)

Seat 4: niltor (13,590)

Seat 5: fiquetranquilo (10,265)

Seat 6: uwscooter (17,534)

Seat 7: Ivan Salomon (8,077), is sitting out

Seat 8: motttoo (6,945)

MrMooseMan antes 50

koffeeg antes 50

KoDragon antes 50

niltor antes 50

fiquetranquilo antes 50

uwscooter antes 50

Ivan Salomon antes 50

motttoo antes 50

motttoo posts the small blind of 200

MrMooseMan posts the big blind of 400

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to fiquetranquilo 10 of Spades7 of Spades

koffeeg calls 400

KoDragon raises to 800

niltor calls 800

fiquetranquilo calls 800

uwscooter folds

Ivan Salomon folds

motttoo folds

MrMooseMan calls 400

koffeeg calls 400

*** FLOP *** 8 of Clubs4 of Diamonds6 of Spades

MrMooseMan checks

koffeeg checks

KoDragon has 15 seconds left to act

KoDragon bets 5,313, and is all in

niltor folds

fiquetranquilo ...

Postad
Enkel fold. Om det hade varit live och han råkat visa dig korten och du ser att han inte har par, då kaaaanske du kan hitta syn. Du har dessutom flera bakom dig. Fold fold fold.

Du vet att vi leder om han inte har ett par va?

Däremot är det ju extremt troligt att han överpar så...

btw preflop är katastrof.

Postad
btw preflop är katastrof.

Tack för att du nämner det här!

Jag har nyligen ändrat min turneringsspelstil ifrån UBER NIT som med 10xbb snubblar sin väg till finalbordet till en mer aggressiv spelare med öppnare HD i de senare omgångarna.

Nu var jag inte så aggressiv i den här handen; men tanken var att CO och Button med all sannolikhet skulle folda då de inte var involverade i spelet så mycket alls och att jag då skulle ha bästa positionen.

Men vad är rätt move här? Insta fold pre antar jag? För jag spelar inte sånna här händer normalt om jag inte är först in i raisen. Men när en person limpar, en annan fiskdubblar och en tredje synar. Då var oddsen helt sweet med tanke på ante, SB & BB. Men jag tänker nog fel; får gärna förklara alla fel för mig :-P

Vill bli bättre så det är bara att keep on kritisera till jag lärt mig allt:D. Mycket skönare att höra i detalj vad man gjort för fel än man postar något och hör; "Standard".

Tack för all feedback folks

Postad
Hypotetisk fråga:

Hur gör vi med 2st:s: på brädan?

Två spader på den brädan så är det INSTA all in utan tvekan. 15 outs vilket betyder att vi har 60% chans att sätta minst ett av korten. Men alla outs går inte alltid in.

Men intressant om brädan såg annorlunda ut med två :s:.

Postad

Tycker inte att det suger så hårt att ta syn pre.

Så länge vi inte tror att UTG slår om all in hyffsat ofta där så tror jag att det funkar bra att syna.

Folk försvarar generellt sina blinds för dåligt på låga- och mellannivåer.

Fold på floppen som det är nu, in med pengarna ifall det skulle ligga två spader där också.

Trodde att Hero satt i Big Blind. Ta inte mitt inlägg för seriöst.

Postad

Fold pre, Fold flop (Bara o räkna potodds här).

Pre är handen inte bra o spela i mittposition, med folk som kan höja bakom, samt UTG-limpare som kan återhöja.

Här är det vidöppet för squeezeplay vilket din hand inte klarar av.

Genom att syna ger du dessutom marginella och liknande händer som din egen (bättre färg lr stegdrag) odds o syna och sen måste du spela ur position mot dessa.

Att spela lösare än nit innebär främst att man utökar sin HD i sena positioner, inte tidig o mellan.