Pastafazool Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 Tar en syn då han dubblar blindsen och två till synar. Har en "dold" hand som jag kan vinna mycket marker på, bara jag träffar. Jag floppar en belly buster där 5 och 9 ger mig stege. Målet med turneringen är att minst ta sig till final table. Tar jag den här synen är jag topp 3, förlorar jag den så har jag 10BB kvar och jag känner mig självsäker när det gäller att vara shortis så det är inga problem. Vad vore rätt spel? Här är det ju ganska solklart att han sitter på två överpar eller möjligtvist AK-AQ. Det är iallafall den uppfattningen jag fått av UTG firredubbling. Full Tilt Poker Game #4283410981: $10 + $1 Knockout (32407592), Table 66 - 200/400 Ante 50 - No Limit Hold'em - 16:16:25 ET - 2007/11/24Seat 1: MrMooseMan (6,219) Seat 2: koffeeg (3,443) Seat 3: KoDragon (6,163) Seat 4: niltor (13,590) Seat 5: fiquetranquilo (10,265) Seat 6: uwscooter (17,534) Seat 7: Ivan Salomon (8,077), is sitting out Seat 8: motttoo (6,945) MrMooseMan antes 50 koffeeg antes 50 KoDragon antes 50 niltor antes 50 fiquetranquilo antes 50 uwscooter antes 50 Ivan Salomon antes 50 motttoo antes 50 motttoo posts the small blind of 200 MrMooseMan posts the big blind of 400 The button is in seat #7 *** HOLE CARDS *** Dealt to fiquetranquilo koffeeg calls 400 KoDragon raises to 800 niltor calls 800 fiquetranquilo calls 800 uwscooter folds Ivan Salomon folds motttoo folds MrMooseMan calls 400 koffeeg calls 400 *** FLOP *** MrMooseMan checks koffeeg checks KoDragon has 15 seconds left to act KoDragon bets 5,313, and is all in niltor folds fiquetranquilo ... Citera
padrinosftw Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 Enkel fold. Om det hade varit live och han råkat visa dig korten och du ser att han inte har par, då kaaaanske du kan hitta syn. Du har dessutom flera bakom dig. Fold fold fold. Citera
FamilyGuyFan Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Enkel fold. Om det hade varit live och han råkat visa dig korten och du ser att han inte har par, då kaaaanske du kan hitta syn. Du har dessutom flera bakom dig. Fold fold fold. Du vet att vi leder om han inte har ett par va? Däremot är det ju extremt troligt att han överpar så... btw preflop är katastrof. Citera
padrinosftw Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Ja, men vi har ett antal spelare bakom och jag gillar inte tanken att riskera turneringen på att syna större delen av stacken med ett drag som har som bäst 51% vinstchans. Så för mig, enkel fold. Citera
Gahlster Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Du vet att vi leder om han inte har ett par va? Inte helt sant. Citera
Pastafazool Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Postad 25 November , 2007 btw preflop är katastrof. Tack för att du nämner det här! Jag har nyligen ändrat min turneringsspelstil ifrån UBER NIT som med 10xbb snubblar sin väg till finalbordet till en mer aggressiv spelare med öppnare HD i de senare omgångarna. Nu var jag inte så aggressiv i den här handen; men tanken var att CO och Button med all sannolikhet skulle folda då de inte var involverade i spelet så mycket alls och att jag då skulle ha bästa positionen. Men vad är rätt move här? Insta fold pre antar jag? För jag spelar inte sånna här händer normalt om jag inte är först in i raisen. Men när en person limpar, en annan fiskdubblar och en tredje synar. Då var oddsen helt sweet med tanke på ante, SB & BB. Men jag tänker nog fel; får gärna förklara alla fel för mig Vill bli bättre så det är bara att keep on kritisera till jag lärt mig allt:D. Mycket skönare att höra i detalj vad man gjort för fel än man postar något och hör; "Standard". Tack för all feedback folks Citera
AdslVerbe Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Hypotetisk fråga: Hur gör vi med 2st:s: på brädan? Citera
Pastafazool Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Postad 25 November , 2007 Hypotetisk fråga: Hur gör vi med 2st:s: på brädan? Två spader på den brädan så är det INSTA all in utan tvekan. 15 outs vilket betyder att vi har 60% chans att sätta minst ett av korten. Men alla outs går inte alltid in. Men intressant om brädan såg annorlunda ut med två . Citera
Rebonius Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Tycker inte att det suger så hårt att ta syn pre. Så länge vi inte tror att UTG slår om all in hyffsat ofta där så tror jag att det funkar bra att syna. Folk försvarar generellt sina blinds för dåligt på låga- och mellannivåer. Fold på floppen som det är nu, in med pengarna ifall det skulle ligga två spader där också. Trodde att Hero satt i Big Blind. Ta inte mitt inlägg för seriöst. Citera
Supertequila Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Fold pre, Fold flop (Bara o räkna potodds här). Pre är handen inte bra o spela i mittposition, med folk som kan höja bakom, samt UTG-limpare som kan återhöja. Här är det vidöppet för squeezeplay vilket din hand inte klarar av. Genom att syna ger du dessutom marginella och liknande händer som din egen (bättre färg lr stegdrag) odds o syna och sen måste du spela ur position mot dessa. Att spela lösare än nit innebär främst att man utökar sin HD i sena positioner, inte tidig o mellan. Citera
FamilyGuyFan Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Att spela lösare än nit innebär främst att man utökar sin HD i sena positioner, inte tidig o mellan. Oftast genom att höja, inte genom att syna. Citera
Supertequila Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Oftast genom att höja, inte genom att syna. Det där beror på typ av hand, typ av motståndare, antal motståndare i handen, stackstorlek osv så rent generellt kan man inte uttrycka sig så rakt av. Men som sagt, man kan spela lösare. Citera
Recommended Posts