LarsAdaktusson Postad 23 November , 2007 Rapport Postad 23 November , 2007 Har du skapat en ny användare för att skriva ett irnoiskt inlägg? Hur ska jag kunna posta utan konto? Mvh, Lars Citera
hager Postad 23 November , 2007 Rapport Postad 23 November , 2007 Hur ska jag kunna posta utan konto? Mvh, Lars Undrade om du hade skapat en ny användare för just det inlägget och trodde att du hade en redan befintlig användare. Men misstog mig kanske. Citera
m1978 Postad 23 November , 2007 Rapport Postad 23 November , 2007 Hade det funnits några tveksamheter när vi tog beslutet så hade det inverkat, definitivt. Vi har kontrollerat med 2st skattejurister som båda anser att det skall vara skattefritt. Skatteverket anser tydligen numera att det skall vara skatt på vinster därifrån. Fallet är överklagat, och det kommer avgöras i domstol. Om någon storklonkar i något sm och får skatteverket på sig hjälper era skattejurister till då? Citera
Colderose Postad 23 November , 2007 Rapport Postad 23 November , 2007 Jag fick senast idag bekräftelse på att Skatteverket betraktar online-SM som skattepliktigt: "Min bedömning är att det av tillgängliga uppgifter inte har presenterats någon egentlig grund för att betrakta ifrågavarande spel som skattefritt. Skatteverkets bedömning, baserad på tillgänglig information, är alltså att vinster vid spel på online-SM i poker ska beskattas som kapitalinkomst med 30 procent." Svaret skrevs av Olof Wallin, som enligt min mening är Skatteverkets "tungviktare" vad gäller denna typ av frågor. Han är rättsexpert vid Skatteverkets huvudkontor. Han menar alltså i sitt svar att Nordicbet inte har presenterat sådan fakta som föranleder Skatteverket att idag ändra åsikt. Fortsättning lär följa... Inom parentes kan jag säga att jag idagsläget, baserad på den information som finns tillgänglig, tyvärr måste hålla med honom. Citera
Peder Månsson Postad 24 November , 2007 Författare Rapport Postad 24 November , 2007 Skatteverkets syn på det hela är knappast en nyhet. Hade varit mer förvånande om ngn jurist på skatteverket hade påstått att det var skattefritt. Citera
gdaily Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 Skatteverkets bedömning, baserad på tillgänglig information, är alltså att vinster vid spel på online-SM i poker ska beskattas som kapitalinkomst med 30 procent." Använd det där citatet i processen mot Svenska Spel, - Skatteverket anser att Svepofs SM är det riktiga SM Citera
Cyklop Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 kraschar nb? Har haft extremt mkt krångel med att ens kunna logga in. Allt går sjukt segt och klienten låser sig varannan sekund. Vad händer om detta hindrar en från att spela ikväll? Allt annat funkar fint och lyckades regga mig när jag för en gångs skull fick logga in. Hade problem igår med att klienten frös i ca 1 min efter man startat den men därefter gick det att logga in. Den krashade även en gång under spel när ett av borden skulle stängas ner. Utöver det fungerde det hyfsat. Citera
for_no_one Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 när är det anmälningstiden för Main Event går ut?? Citera
kilsmo Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 Enligt klienten 15 minuter efter(!) turneringen startar. Citera
Peder Månsson Postad 24 November , 2007 Författare Rapport Postad 24 November , 2007 Om någon storklonkar i något sm och får skatteverket på sig hjälper era skattejurister till då? Nej. Det av den enkla anledningen att det fall som nu pågår och är överklagat gällande NordicBet slutligen kommer skapa ett prejudikat på om det ska skattas på vinster därifrån eller inte. Citera
Peder Månsson Postad 24 November , 2007 Författare Rapport Postad 24 November , 2007 För er som spelar Mörkpoker så kör den turneringen igång om 25 minuter. Det är om inte annat, med tanke på deltagarantalet, en bra chans att vinna en guldring! Citera
for_no_one Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 är det någon som gjort en forecast på hur många som kan tänkas ställa upp i årets Main Event? Citera
MJ Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 är det någon som gjort en forecast på hur många som kan tänkas ställa upp i årets Main Event? Jag. Cirka 3000. Citera
Peder Månsson Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Postad 25 November , 2007 Jag tror det blir fler än 3000, 3500 gissar jag på. Citera
L-S Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Jag tror det blir fler än 3000, 3500 gissar jag på. Jag gissar på 2666. Citera
MaybePirog Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Hur mycket är guldringen värd? Citera
MJ Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 5 miljoner SEK. Det är en ring gjord av äkta guld. Citera
Recommended Posts