Gå till innehåll

Allt om lottningen till fotbolls-EM 2008


eurythmech

Recommended Posts

  • Svars 92
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att öht tippa något lag som VM-vinnare nu verkar korkat. Däremot har jag själv funderat på att spela Kroatien som EM-vinnare.
Sådär kan man ju inte säga. Betting handlar ju om att spela till rätt odds, så känner man att man får rätt odds nu så ska man spela. Ifall någon skulle erbjuda mig 100 gånger pengarna på att brassarna vinner VM 2018 så skulle jag spela. Att inte spela det vore korkat imo.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar du 100 gånger? På betfair kan man boka till 55 och köpa till 50. De oddsen är ju sjukt låga imo. Chansen till att Kroatien ens kvalar in är väl ca 50%. Så då skulle de med dessa odds alltså ha 4% chans att vinna ett VM i afrika innan kickoff. lol. 100 gånger låter väl mer rimligt även fast jag tror att ett odds kring 150 stämmer bättre in på deras chanser. Du kan ju ändå inte glömma bort vilka nationer de strider med. Visst Kroatien kommer säkert ha ett bra lag, men det kommer ca 27 av de andra 31 VM lagen också att ha.. Förutsatt att Kroatien ens kvalar in det vill säga.
100 ggr pengarna finns på expekt. Håller inte riktigt med då du säger att Kroatiens chanser är 50% att kvala in till VM, jag skulle uppskatta dom bra mycket högre. Glöm inte bort att Kroatien är förmodligen Europas hemmastarkaste landslag, då man aldrig någonsin förlorat en tävlingsmatch på hemmaplan. Och i de senaste två kvalen har man tagit imponerande bortasegrar mot Israel (enda laget som Israel förlorat hemma mot på lååång tid), Sverige (erkänt svårslagna i kval) och nu sist England... Tillsammans med Holland är man det lag med bäst resultat från senaste två kvalen.

 

Så jag är inte alls oroad över att Kroatien ska missa VM. Fast jag ser gärna att folk fortsätter och underskattar kroaterna, då det passar oss perfekt och slippa en favoritstämpel.

 

Måhända att jag konkurrensen i VM, men som jag ser det är det enbart Argentina och Brasilien som kan hota de Europeiska lagen från seger i VM.

 

Att öht tippa något lag som VM-vinnare nu verkar korkat. Däremot har jag själv funderat på att spela Kroatien som EM-vinnare.
Tippar inte Kroatien som vinnare, utan säger att jag anser att det finns spelvärde i oddset 100. Precis som jag inte tippade seger mot England nu nyligen, men spelade på det ändå då jag ansåg att 8.35 var ett överodds.

Angående Kroatien som EM-vinnare, ångrar jag mig stort att jag inte spelade dom som vinnare innan EM-kvalet avslutades. Då var oddsen bra mycket högre på dom (och alla lag). Får se om jag väljer att spela dom, men har sett sajter som har Kroatiens vinnarodds så lågt som 15 ggr pengarna, å det känns som ett rätt snålt odds...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan är det för snack att ni vill helst vara i samma grupp som Rumänien? De vann sin grupp överlägset, slog Holland och är riktigt vass. Synd att Rumänien hamnade i Grupp C men de går vidare.

 

FORZA ROMANIA!

Jag personligen är rätt fotbollsintresserad men kan ändå bara räkna upp två rumänska spelare (Mutu och Chivu)... Men å andra sidan kan jag tänka mig att rumänerna (och merparten övriga européer) enbart känner till Zlatan och Ljungberg från svenska laget.

 

Det blir lätt att man underskattar ett lag då, dock visar ju England prov på att det inte det laget med de största namnen som är bäst.

 

Angående lottningen så är man sjukt nöjd att man slapp grupp C. Oddsen på att EM's vinnare finns i den gruppen lär inte va för höga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart Rumänien kommer vara troligt strykgäng i den gruppen.

 

Mitt bidrag till framtidens humor, ett EM-tips:

 

Grupp A:

 

Portugal 7p

Tjeckien 5p

Schweiz 2p

Turkiet 1p

 

Grupp B:

 

Kroatien 7p

Tyskland 5p

Österrike 3p

Polen 1p

 

Grupp C:

 

Frankrike 7p

Italien 5p

Holland 3p

Rumänien 1p

 

Grupp D:

 

Spanien 9p

Grekland 4p

Sverige 2p

Ryssland 1p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan vad mesigt gratistidningen City här i Göteborg hade "tippat" EM idag. "Så här vinner Sverige EM" så stog det alla resultat osv. Vi skulle slå Italien i kvarten på straffar, Spanien i semi med 1-0 och Tyskland i finalen efter staffar. Lol.

 

Men hallå, jobbar man på en tidning lär man kunna lite mer än du, ärthjärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...