Gavve Postad 19 November , 2007 Rapport Share Postad 19 November , 2007 Har spelat en del mot fi, han är ganska ny på siten, men verkar rätt talanglös. Sett han syna med en hel del preflop, och skulle tro att han ser ca 40% av flopparna (inga pokerverktyg fungerar på denna site) 10/20, 6 handed, 100 bbs UTG Folds UTG+1 Folds C/O Raises 60€ to 80€ Button Folds HERO Calls 70€ BB Folds Flop Qs5c6s HERO Checks C/O Bets 140€ HERO Calls Här synar jag enbart för att slå om på turn och för att ta hem potten där, fin dragig bräda att bluffa på. Turn, 7c Turn ger mig till o med lite flushouts =) HERO Checks C/0 Bets 250€ HERO Raises 580€ to 830€ C/O Calls 580€ River Ks Hm, urpsrungsflushen sitter, överkort, som nu råkar vara en del av min bluffhand Bra eller anus? Hur gör vi på riv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rise2Power Postad 19 November , 2007 Rapport Share Postad 19 November , 2007 slaskar bort ett inköp o får syn av färgen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 19 November , 2007 Rapport Share Postad 19 November , 2007 Här synar jag enbart för att slå om på turn och för att ta hem potten där, fin dragig bräda att bluffa på. Hur menar du här. Att du ska bluffa om färgen/stegen fylls? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
All in Postad 19 November , 2007 Rapport Share Postad 19 November , 2007 Checkfolda river Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Spelgalen Postad 19 November , 2007 Rapport Share Postad 19 November , 2007 nämner inget om flop, den kan man säkert spela "hur man vill" enligt vissa lagtards på pf. river beror på vilka tendenser fi har, men jag hade generellt pushat river för värde mot kassa motspelare. alternativet är checksyn obv. EDIT: utgår från 100bb stackar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 19 November , 2007 Rapport Share Postad 19 November , 2007 alternativet är checksyn obv. EDIT: utgår från 100bb stackar. vilken hand skulle han syna turn med för att nu göra om till bluff? (jag antar att han inte värdebettar Qx) jag gillar all-in mot synstationer och c/f annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 19 November , 2007 Rapport Share Postad 19 November , 2007 alternativet är checksyn obv. Varför skulle vi checksyna här? Push eller c/f imo.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 19 November , 2007 Rapport Share Postad 19 November , 2007 vet inte om jag gillar flop/turn-spelet heller. iofs är det väl inget spel du gör så ofta antar jag.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Spelgalen Postad 19 November , 2007 Rapport Share Postad 19 November , 2007 oj, menade checkfold som alternativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dave^ Postad 19 November , 2007 Rapport Share Postad 19 November , 2007 Jag gillar inte spelet. Float ur position är inte direkt någon höjdare av ganska uppenbara skäl. Jag ser inte heller varför du ska bluffa någon som synar för mycket. Man brukar vanligtvis exploatera det med att värdebetta mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gavve Postad 20 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 November , 2007 vet inte om jag gillar flop/turn-spelet heller. iofs är det väl inget spel du gör så ofta antar jag.... Nej det är väl inte standard direkt. Jag floatar honom för att slå om turn, där jag tror han kommer att lägga många händer, Qx, 88-TT t.ex. Och ja, jag skulle bluffa om stegen/färgen satt, eller det vore en bonus, jag hade tänkt bluffa honom vilket som. Lättare att representera något om det sitter dock Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 20 November , 2007 Rapport Share Postad 20 November , 2007 Och ja, jag skulle bluffa om stegen/färgen satt, eller det vore en bonus, jag hade tänkt bluffa honom vilket som. Lättare att representera något om det sitter dock Men är det inte svårt att reppa slowspelat stål på en så dragig flopp? Skulle du verkligen check-calla ett set där tex? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 20 November , 2007 Rapport Share Postad 20 November , 2007 Det här var nog det sämsta jag sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Okok Postad 21 November , 2007 Rapport Share Postad 21 November , 2007 Det här var nog det sämsta jag sett. Bara för att du inte har så mycket game så att du kan gå in för att Göra En Bluff. Arr in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 21 November , 2007 Rapport Share Postad 21 November , 2007 Bara för att du inte har så mycket game så att du kan gå in för att Göra En Bluff. Nah, han går bara AI med par i 4or för värde... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gavve Postad 21 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 November , 2007 Det här var nog det sämsta jag sett. Tacksam kritik. Nej jag reppar inte settet när jag bara synar floppen, däremot när jag slår om turn då ett drag sitter så borde de ju int evara så svårt att sätta mig på nått bra. + att bara för att han spelar mkt händer så borde han ju rimligtvis inte dö med alla dessa =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 Nej jag reppar inte settet när jag bara synar floppen, däremot när jag slår om turn då ett Men skrev du inte att du skulle bluffa oavsett turn? Eller missuppfattade jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 ugh.. jag ogillar verkligen hela handen. syna ut ur pos pre med KJs o bara 100 bb stacks? not my play floata flop, ut ur pos, med no pair no draw vs en "talanglös" spelare.. nej tack turnspelet är helt ok som semi-bluff men surt om du får en all-in mot dig.. river är chk/fold imo, fi kommer ej bluffa river eller värdebetta sämre.. och att betta för värde känns övermodigt då alla tänkbara drag har suttit och du redan visat enorm styrka, kanske om river är en offsuit K kan du slänga in lite värde men är fortfarande inte så förtjust.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
starsonmars Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 Nå? Vad gjorde du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 syna ut ur pos pre med KJs o bara 100 bb stacks? not my play Håller väl med om allt utom detta, det kan väl omöjligt vara dåligt att ta en flop med KJs mot en kille med 40% sedda floppar om han nu inte har typ 10% pfr eller nåt. Menar du att du foldar oftast eller att du 3-bettar oftast? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gavve Postad 22 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2007 Håller väl med om allt utom detta, det kan väl omöjligt vara dåligt att ta en flop med KJs mot en kille med 40% sedda floppar om han nu inte har typ 10% pfr eller nåt. Menar du att du foldar oftast eller att du 3-bettar oftast? Gissningsvis foldar oftast Jag checkade riv, o så gjorde han med och jag stod inte med KJ =) Han hade 75s, så han turnade tvåpar o rivrade färgen. Får väl se de som att han satte mig på en hyffsat stark hand, han checkar trots allt ner sin flush i poss så... Hehe Nåja, ska se om jag kan gräva fram nån till hand Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts