The Grand Bark Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Robert Palmer, släng dig i väggen. Billy Mack, aka Davy Jones, aka Bill Nighy - Christmas Is All Around Citera
Bluwajt Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 The Christmas Song med Nat King Cole är den ultimata julsången. Kanske ska länka också, lyssna och njut. http://www.youtube.com/watch?v=zQa6d2AzE5I Citera
green__ Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Bästa genom tiderna: Svårt att välja en från tidernas album, men får väl bli Jimmy Nordin - "20 juleljus", tätt följt av "Snälla barn", "Fantastiska (h)jul" och "Min Gran" Sen är fairytale of New York också helt sinnesbra, orginalet kommer alltid vara det bästa, men älskar verkligen Christy Moores tolkning av den, underbar är ordet! http://www.youtube.com/watch?v=t-rGdQTVgrU Citera
gazzaflush Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 haha kanske inte en direkt den mest mysiga låten men dock jävligt skön. Lite sällskapsresan över den. Feliz navidad. Citera
Ripperkof Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 "When Satan rules his world" med Deicide tycker jag är mkt julig. Citera
becknish Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 julen är här av billy butt Citera
Appel Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Vi får inte glömma Adams Julsång. Björling http://www.youtube.com/watch?v=oo75jFLjKaw Körberg http://www.youtube.com/watch?v=jKSEWSHf8S4 Citera
Gibson61 Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Jul på Grand Hotel - Totta Näslund. Citera
Knapp_0 Postad 11 December , 2007 Rapport Postad 11 December , 2007 Ok, Världens bästa cover the river på Världens bästa julsång från Världens bästa skiva, Blue, all times. Tyvärr svårt att få tag i orginalet till bra kvalitet på Youtube. Men om ni vill ha en en uppfattning om hur överjordiskt bra orginalet är så kolla in från samma skiva. Citera
Cardshark52 Postad 11 December , 2007 Rapport Postad 11 December , 2007 Do they know its Christmas - Bono,george michael + all star cast. Citera
Ängeln17 Postad 11 December , 2007 Rapport Postad 11 December , 2007 The one and only http://www.youtube.com/watch?v=X1Gb7rEOuyI Brucan mina damer och herrar. Citera
LazarusS Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Har inget riktigt bra svar på själva jullåtsfrågan, däremot en liten skön anektdot beträffande Rönnblom. För ett par månader sedan var vi med jobbet på kickoff i Karlstad. Chefen hade bokat bord på en restaurang utan att riktigt kolla upp vad det var för sorts ställe. Det låg nära hamnen var själva motiveringen. Okidoki. När vi kommer dit märker vi att hela stället är något suspekt. Menyerna till exempel består av ett laminerat A4 med sammanlagt 6 rätter eller något åt det hållet (förrätter, varmrätter och desserter inräknade). Okej för det. Det skall tydligen bjudas på nån form av musikunderhållning ty på en scen står det instrument, förstärkare mm. etc. När själva musicerandet tar sin början står han där i en härligt silvrig rock; Anders F Rönnblom ackompanjerad av det fina gamla proggbandet Norrlands Järn... De bjöd på som de själva kallade det; Poetisk progg... Gamla fina dängor uppblandat med diktuppläsning:shock: Kanske inte vad man räknar med en kväll i Karlstad. Vi hade i alla fall hysteriskt roligt åt hela spektaklet och blev nedhyssjade ett flertal gånger för att vi skrattade för högt. Vi tjatade som fan på Anders F att han skulle spela sin legendariska jullåt men han vägrade hårdnackat. Den jäveln!!! Citera
eurythmech Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Snyggt! Såg själv Anders för ett år sedan. Fantastisk textförfattare. Citera
Mecklenburgare Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Adolphson och Falk - Mer jul. Detta är en sugig video, men rätt låt iaf. http://www.youtube.com/watch?v=aZ90xjH9MgI Sötare video. QFT Citera
AdslVerbe Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Håller med Appel. Skön låt även om jag inte kan hålla med om allt i texten:lol:. Vill dock lägga till: Citera
thestonk Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Han är grym. En kompis spelade in en CD för sisådär 10 år sedan. Rönnblom var den stora favoriten, och han lyckades få tag på honom - för att i ren nyfikenhet höra om han fick tillåtelse att göra en cover eller något liknande skoj. Någon vecka senare står Anders själv hemma i beundrarens vardagsrum med gitarr och allt och spelar in en demo på en outgiven låt som de sedermera får göra på sin CD. Vem gör något sånt för sina fans och medmänniskor? Jo, Rönnblom. I denna värld är det nästan hur stort som helst. Har inget riktigt bra svar på själva jullåtsfrågan, däremot en liten skön anektdot beträffande Rönnblom. För ett par månader sedan var vi med jobbet på kickoff i Karlstad. Chefen hade bokat bord på en restaurang utan att riktigt kolla upp vad det var för sorts ställe. Det låg nära hamnen var själva motiveringen. Okidoki. När vi kommer dit märker vi att hela stället är något suspekt. Menyerna till exempel består av ett laminerat A4 med sammanlagt 6 rätter eller något åt det hållet (förrätter, varmrätter och desserter inräknade). Okej för det. Det skall tydligen bjudas på nån form av musikunderhållning ty på en scen står det instrument, förstärkare mm. etc. När själva musicerandet tar sin början står han där i en härligt silvrig rock; Anders F Rönnblom ackompanjerad av det fina gamla proggbandet Norrlands Järn... De bjöd på som de själva kallade det; Poetisk progg... Gamla fina dängor uppblandat med diktuppläsning:shock: Kanske inte vad man räknar med en kväll i Karlstad. Vi hade i alla fall hysteriskt roligt åt hela spektaklet och blev nedhyssjade ett flertal gånger för att vi skrattade för högt. Vi tjatade som fan på Anders F att han skulle spela sin legendariska jullåt men han vägrade hårdnackat. Den jäveln!!! Citera
eurythmech Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Jag har en ond dröm som kommer om natten... Inom mig finns det kärlek och vatten... Och du ber mig släcka eldar men det enda jag kan erbjuda... Är en spann med stulet regn Vilken man! Citera
weismyller Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 JustD - Nu är det jul igen Citera
thestonk Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Det är lite synd att Tomas Ledin inte gjort någon jullåt. Det skulle nog bli en klassiker direkt. Men det är väl bara att gillalalala läget. Magnus Uggla ligger också högt på listan, en pom-pom-pom-version av trumpojken kanske? JustD - Nu är det jul igen Citera
Studsturre Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Darlene Love - Christmas (Baby please come home) Citera
dandelion169 Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 (redigerade) . Redigerad 16 Oktober , 2015 av dandelion169 Citera
bijou Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 feliz navidad. Föreställer mig en crackhög mexare i sombrero som släpper loss med utstående röda ögonlober i extas. Kan det bli mer jul än så...? ne skulle inte tro det. Citera
eurythmech Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Ah, du kanske vet. Varför skriver unga människor ofta "ne" på nätet. Det är inget ord, är inte talspråk. Vad är anledningen? Citera
Bluwajt Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Ah, du kanske vet. Varför skriver unga människor ofta "ne" på nätet. Det är inget ord, är inte talspråk. Vad är anledningen? Vad grundar du detta på? Håller dock med om att det är bra fult. Citera
eurythmech Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Att jag sett unga människor skriva så, sällan eller aldrig äldre människor. Citera
Recommended Posts