Gå till innehåll

RIVALIS lägger ner dagboken.


Rival

Recommended Posts

  • Svars 216
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

 

 

Hehe Ängeln du vet ju att jag tycker din dagbok är en av de bästa, det sa jag ju i chatten:-). Men det är väl i stort sett bara din dagbok kvar som behandlar 2.5/5 shorthanded. Eftersom vi verkar vara en del spelare här på PF som spelar på den nivån så är det ju roligt med flera dagböcker.:-D.

 

 

:oops: :oops: Va ju inte så jag mena, men tackar och bockar. Din är addread på prenumerationslistan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är kvällssessionen klar. Har säkert lirat 3-4 timmar allt som allt idag. Länge sedan jag lirade så mycket. Hu slutade det då? Jag plussade ju 937 i eftermiddags. Efter 10 min på nya sessionen så åkte jag på två setups som ni säkert inte orkar höra så då låg jag 100 back. Tog dock igen det mesta så slutade dagen på 800 plus nästan exakt.

 

Tänkte inviga med en hand också. Inga reads på just Lordfop men hela bordet är ganska tight i övrigt. Det är främst kommentarer på rivern som önskas. Om det är något annat som ser väldigt kallt ut så kan ni ju kommentera det också om ni orkar. Saken jag undrar är om jag ska betta eller checka river. Preflop känns ganska standard. Två stycken synar och jag bettar ut 6 BBs eftersom dom synar ändå o jag sitter oop. Floppen kanske jag kunde bettat ut lite mer på ser jag nu i efterhand. Den är väldigt dragig så där kunde jag lagt på någon extra BB kanske. Turn känns standard eftersom jag måste skydda handen eventuellt se ifall han träffade stegen. River är ett bra kort för mig eftersom jag sabbade eventuell 7,8 och jag tror inte han är tillräckligt dålig för att syna med 5:a. Alltså, ska jag checka eller betta river? Om jag checkar hur stor bet ska jag syna?

 

Förlåt att HH:n är ful. Ska se om jag orkar fixa någon converter.

Se till att kommentera nu:-)

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Friday, November 16, 2007 12:11:14 AM

Diana Turbo 7 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: pinnen (844.47)

Plats 2: Lordfop (558.32)

Plats 3: RIVALI (1001.51)

Plats 4: Jepson222 (781.70)

Plats 5: skottland (292.50)

RIVALI lägg LM 2.50

Jepson222 lägg SM 5.00

** Giv **

pinnen [N/A, N/A]

Lordfop [N/A, N/A]

RIVALI [Ds, Eh]

Jepson222 [N/A, N/A]

skottland [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

skottland Syna 5.00

pinnen Lägg

Lordfop Syna 5.00

RIVALI Höj till 30.00

Jepson222 Lägg

skottland Lägg

Lordfop Syna 30.00

*** Flop(Board): *** : [8k, Es, 7k]

*** Bet Runda 2 ***

RIVALI Satsa 40.00

Lordfop Syna 40.00

*** Turn(Board): *** : [8k, Es, 7k, 5s]

*** Bet Runda 3 ***

RIVALI Satsa 75.00

Lordfop Syna 75.00

*** River(Board): *** : [8k, Es, 7k, 5s, 5h]

*** Bet Runda 4 ***

RIVALI checkar eller bettar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är kvällssessionen klar. Har säkert lirat 3-4 timmar allt som allt idag. Länge sedan jag lirade så mycket. Hu slutade det då? Jag plussade ju 937 i eftermiddags. Efter 10 min på nya sessionen så åkte jag på två setups som ni säkert inte orkar höra så då låg jag 100 back. Tog dock igen det mesta så slutade dagen på 800 plus nästan exakt.

 

Tänkte inviga med en hand också. Inga reads på just Lordfop men hela bordet är ganska tight i övrigt. Det är främst kommentarer på rivern som önskas. Om det är något annat som ser väldigt kallt ut så kan ni ju kommentera det också om ni orkar. Saken jag undrar är om jag ska betta eller checka river. Preflop känns ganska standard. Två stycken synar och jag bettar ut 6 BBs eftersom dom synar ändå o jag sitter oop. Floppen kanske jag kunde bettat ut lite mer på ser jag nu i efterhand. Den är väldigt dragig så där kunde jag lagt på någon extra BB kanske. Turn känns standard eftersom jag måste skydda handen eventuellt se ifall han träffade stegen. River är ett bra kort för mig eftersom jag sabbade eventuell 7,8 och jag tror inte han är tillräckligt dålig för att syna med 5:a. Alltså, ska jag checka eller betta river? Om jag checkar hur stor bet ska jag syna?

 

Förlåt att HH:n är ful. Ska se om jag orkar fixa någon converter.

Se till att kommentera nu:-)

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Friday, November 16, 2007 12:11:14 AM

Diana Turbo 7 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: pinnen (844.47)

Plats 2: Lordfop (558.32)

Plats 3: RIVALI (1001.51)

Plats 4: Jepson222 (781.70)

Plats 5: skottland (292.50)

RIVALI lägg LM 2.50

Jepson222 lägg SM 5.00

** Giv **

pinnen [N/A, N/A]

Lordfop [N/A, N/A]

RIVALI [Ds, Eh]

Jepson222 [N/A, N/A]

skottland [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

skottland Syna 5.00

pinnen Lägg

Lordfop Syna 5.00

RIVALI Höj till 30.00

Jepson222 Lägg

skottland Lägg

Lordfop Syna 30.00

*** Flop(Board): *** : [8k, Es, 7k]

*** Bet Runda 2 ***

RIVALI Satsa 40.00

Lordfop Syna 40.00

*** Turn(Board): *** : [8k, Es, 7k, 5s]

*** Bet Runda 3 ***

RIVALI Satsa 75.00

Lordfop Syna 75.00

*** River(Board): *** : [8k, Es, 7k, 5s, 5h]

*** Bet Runda 4 ***

RIVALI checkar eller bettar?

 

 

C/C för att få han att bluffa ett missat drag, färg eller stegdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slut försök gula mig :((

 

Hehe vi spelade mot varandra igår va? Men jag kan inte påstå att jag vann av dig, inte vad jag kommer ihåg iallfall.

 

Kul med en dagbok till från SvS 2.5/5. GL!

 

Angående handen: c/c.

 

Hehe tack så mycket. Dig känner man ju igen från borden, dock ingen jag brukar sätta mig bredvid. Det känns som om du tycker likadant? Fortsätt gärna skriva, tycker du verkar vara en av de bättre på nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många bord spelar du? Bankrulle och hur många händer brukar du spela per månad? Lite många frågar:-D GL

 

Som jag skrev en bit upp har jag spelat in 60k kronor allt som allt. Jag har ingen specifierad bankrulle. Det mesta av dessa pengar har jag ju i fonder så om jag skulle behöva sätta in mer pengar på SvS så skulle jag göra det. Jag spelar oftast 3-4 bord cashgame. Eventuellt lirar jag någon turnering o så också. Eftersom jag inte använder PT eller liknande så har jag svårt att veta antalet händer. Men sedan Juni har jag lirat ungefär 50 h/månad. Lirar du på 2.5/5 och vad nickar du isådall?:-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe tack så mycket. Dig känner man ju igen från borden, dock ingen jag brukar sätta mig bredvid. Det känns som om du tycker likadant? Fortsätt gärna skriva, tycker du verkar vara en av de bättre på nivån.

 

Jo, jag har nog aldrig spelat mot dig men sätter mig ändå inte vid ditt bord - jag har helt enkelt förutsatt att det finns bord med bättre värde ;-)

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att summera eftermiddagens pass:-D. Jag slutade efter mycket om och men på 1835 kr plus efter att ha varit uppe på 2700 plus. Tappade lite på slutet så det känns sådär men ett plus är alltid ett plus:-D. Har några småroliga händer att slänga in inatt. Kommer nog spela lite inatt. Flickvännen är på fest och kommer till mig vid 2 typ. Innan det ska jag o en polare se på film.

 

Tack för kommentarerna på handen. Det var väl ungefär så jag tänkte i efterhand också men på senare tid har jag börjat betta för mycket på rivern med marginella händer som inte kan få syn av sämre. Så jag bettade ut 95 på river och han vek. Dock inte nöjd med det så här i efterhand, bättring på den fronten!:-D.

 

Ha en trevlig kväll allesammans!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev en bit upp har jag spelat in 60k kronor allt som allt. Jag har ingen specifierad bankrulle. Det mesta av dessa pengar har jag ju i fonder så om jag skulle behöva sätta in mer pengar på SvS så skulle jag göra det. Jag spelar oftast 3-4 bord cashgame. Eventuellt lirar jag någon turnering o så också. Eftersom jag inte använder PT eller liknande så har jag svårt att veta antalet händer. Men sedan Juni har jag lirat ungefär 50 h/månad. Lirar du på 2.5/5 och vad nickar du isådall?:-D.

 

:-) Okej , vad haru satsat i för fonder då? Har själv lagt undan lite pengar till fonder eller aktier men vet inte riktigt vad jag ska satsa på. Mjo lirar också på 2,5-5. IM123 is my name.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...