bijou Postad 13 November , 2007 Rapport Postad 13 November , 2007 Ja, men då får du ju inte behålla ditt konto i dollar.Och varför du vill ha SEK på ditt netellerkonto kan jag inte begripa. Då åker man ju på netellers vanliga 1,9% växlingsavgift varenda gång du sätter in på en pokersajt. Då faller ju liksom hela poängen med att använda neteller överhuvudtaget. Då kan man ju lika gärna köra med visa rakt av som har 1,65%. Sätter in med visa. Citera
brolija Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 En fråga, jag lirar på Purple Lounge, använder moneybookers med inställningen USD. Mitt konto på Purple Lounge visar i dollar, likaså skinnet i Prima. Behöver jag byta till Euro på moneybookers? Vet inte hur det går till när man tar ut pengar, men det är väll från PL jag tar ut och inte från Prima. Alltså bör det fortfarande vara i USD? Citera
DrRoland Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Jag ser mest negativa saker med valutabyte. Raken ökar, vilket suger. Europeiska nöjesspelare kommer ändå fortsätta bränna sina 10 000kr/1000€/etc per månad. Inte fan kommer de dega in 50% mer per månad bara för att valutan ändras. Inte nödvändigtvis. 3$ är ca 2Euro, men det är rätt troligt att åtminstone unibet passar på att höja. Boss media har tex 1,5Euro efter bytet. B2B vet jag ej, En fråga, jag lirar på Purple Lounge, använder moneybookers med inställningen USD. Mitt konto på Purple Lounge visar i dollar, likaså skinnet i Prima. Behöver jag byta till Euro på moneybookers? Vet inte hur det går till när man tar ut pengar, men det är väll från PL jag tar ut och inte från Prima. Alltså bör det fortfarande vara i USD? Du får avvakta och se helt enkelt. Än så länge är det bara unibet som har bytt, men byter övriga prima så du får ditt purple lounge pokerkonto i Euro blir det kasst att ta ut till moneybookerskonto i dollar. Citera
kraclob Postad 14 November , 2007 Författare Rapport Postad 14 November , 2007 Jag ser mest negativa saker med valutabyte. Raken ökar, vilket suger. Europeiska nöjesspelare kommer ändå fortsätta bränna sina 10 000kr/1000€/etc per månad. Inte fan kommer de dega in 50% mer per månad bara för att valutan ändras. Varför inte? Det jag menar på är inte att de kommer dega in mer pengar till sitet utan inte anpassa sig till nya valutan bara. Om du brukar lira några 100$ sngs per månad tror jag de fortfarande kommer lira på 100 nivån även om det är euro. Vilket resulterar i lika dåliga/bra spelare på varje nivå fast mer värde och en stabilare valuta. Själv ser jag inte hur CG rejken kan påverka så mycket heller. har inte de flesta regular CG lirare något slags bonus/RB system? Citera
kojak Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Ju bättre spelare du är desto bättre är det. Jag ser det som en klar förbättring.6 ptbb/100 / 0,68 = 9 ptbb/100 räknat i ny valuta. Då får det tas lite mer rake. Med det resonemanget borde du älska cryptos pund-bord? Citera
aglo Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Ju bättre spelare du är desto bättre är det. Jag ser det som en klar förbättring.6 ptbb/100 / 0,68 = 9 ptbb/100 räknat i ny valuta. Då får det tas lite mer rake. Uträkningen för den nya PTBBn blir ju inte så enkel. Jag förstår vad du menar, men jag tror inte lika mycket på det där. Som någon skrev tidigare tror inte jag att nöjesspelare kommer börja sätta in €1000 istället för $1000, så det kommer inte börja sättas in mycket mer pengar i spel bara för att man byter valuta. Man kanske vinner mycket från regulars, så ens ptbb/100 kommer att ökas (räknat i dollar), men jag tror inte att det ersätter den extra rejk man kommer få betala. Iaf inte om du spelar LAG eller semi-LAG. Citera
Djens Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Uträkningen för den nya PTBBn blir ju inte så enkel. Jag förstår vad du menar, men jag tror inte lika mycket på det där. Som någon skrev tidigare tror inte jag att nöjesspelare kommer börja sätta in €1000 istället för $1000, så det kommer inte börja sättas in mycket mer pengar i spel bara för att man byter valuta. Man kanske vinner mycket från regulars, så ens ptbb/100 kommer att ökas (räknat i dollar), men jag tror inte att det ersätter den extra rejk man kommer få betala. Iaf inte om du spelar LAG eller semi-LAG. Jag har en hög ptbb från typ nästan alla, jag är övertygad om att min timlön höjs med valutabyte. De som får lida av det här är de sämre spelarna på lägre stakes. Med det resonemanget borde du älska cryptos pund-bord? Får jag möta samma spelare på £5/10 som på $5/10 med min nuvarande rb deal också: Ja. Citera
vetgirig Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Ju bättre spelare du är desto bättre är det. Jag ser det som en klar förbättring.6 ptbb/100 / 0,68 = 9 ptbb/100 räknat i ny valuta. Då får det tas lite mer rake. Nja då kommer många av de spelare som tidigare spelat på din nivå förmodligen att gå ner i nivå - bara för att de har rulle för $100 så kanske de inte har rulle för 100 euro inköp. Vill du tjäna mera så är det ju bara för dig att gå upp i nivå. Själv föredrar jag dollarn. Dessutom så kommer snart alla börja klaga på att alla siter kör euro när dollarn hela tiden går upp om några år... när buch är utkastad ur vita huset och en ny och bättre president styr USAs ekonomi - en som inte kastar bort alla pengarna på krig i IRAK. Citera
Djens Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Nja då kommer många av de spelare som tidigare spelat på din nivå förmodligen att gå ner i nivå - bara för att de har rulle för $100 så kanske de inte har rulle för 100 euro inköp. Vill du tjäna mera så är det ju bara för dig att gå upp i nivå. Själv föredrar jag dollarn. Dessutom så kommer snart alla börja klaga på att alla siter kör euro när dollarn hela tiden går upp om några år... när buch är utkastad ur vita huset och en ny och bättre president styr USAs ekonomi - en som inte kastar bort alla pengarna på krig i IRAK. Du förstår inte mycket du. Men du är insnöad på att du själv har rätt så jag slutar argumentera öht i tråden. Citera
dlinder Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Själv föredrar jag dollarn. Dessutom så kommer snart alla börja klaga på att alla siter kör euro när dollarn hela tiden går upp om några år... när buch är utkastad ur vita huset och en ny och bättre president styr USAs ekonomi - en som inte kastar bort alla pengarna på krig i IRAK. Dollarn har tappat främst pga handelsunderskott, inte krig. För övrigt är väl det man är ute efter stabilitet, inte valutavinster. Kronan följer euron nära, så att man vet vad ens bankrulle är värd. Citera
aglo Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Jag har en hög ptbb från typ nästan alla, jag är övertygad om att min timlön höjs med valutabyte. De som får lida av det här är de sämre spelarna på lägre stakes. Får jag möta samma spelare på £5/10 som på $5/10 med min nuvarande rb deal också: Ja. Så det gör ingenting att maxrejken mer än dubblas så länge du får lika stor procentsats i rb, för det påverkar mest de sämre låglimitspelarna...? Hmm. Det verkar som att du på fullt allvar hellre spelar på ett £5/10-bord, med maxrejkt på motsvarande $6,4, än på ett $10/20-bord med maxrejk på $3. Det verkar lite...udda. Utveckla gärna. Citera
Djens Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Så det gör ingenting att maxrejken mer än dubblas så länge du får lika stor procentsats i rb, för det påverkar mest de sämre låglimitspelarna...? Hmm. Det verkar som att du på fullt allvar hellre spelar på ett £5/10-bord, med maxrejkt på motsvarande $6,4, än på ett $10/20-bord med maxrejk på $3. Det verkar lite...udda. Utveckla gärna. Hej! Har du problem att läsa/följa logiska resonemang? Får jag möta samma spelare på £5/10 som på $5/10 med min nuvarande rb deal också: Ja. Oftast är spelarna på 10/20 mkt bättr eän på 5/10. Men det verkar du inte veta. Citera
aglo Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Hej!Har du problem att läsa/följa logiska resonemang? Oftast är spelarna på 10/20 mkt bättr eän på 5/10. Men det verkar du inte veta. Jo det vet jag. På samma sätt borde spelarna på €5/10 vara bättre än spelarna på $5/10. Då maxrejken är mer än dubbelt så hög på det förstnämnda förstår jag verkligen inte hur du kan föredra det bordet. Jag menar bara att du borde föredra en flytt från $5/10 till $10/20 framför en flytt från $5/10 till €5/10, just pga rejken. Det kommer inte att tas "lite mer rejk", som du sade. Och det påverkar i allra högsta grad spelarna på de högre nivåerna. Citera
Djens Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 okejdå, jag får väl förklara min tankegång på precis varje nivå så besserwissrarna och petitessjägarna inte har något att klaga på. Sjukt irriterande. Here goes: Jag, Djens välkomnar en ändring i den valutan som omsätts på microgamingnätverket ifrån dollar till euro ifall följande kriterier uppfylls: a) Jag fortsätter hålla den PTBB/100 som jag har nu. b) Jag fortsätter möta ungefär samma spelare som jag möter nu på x/2x nivån. c) Även om min PTBB faller så välkomnar jag ändringen ifall den gör att min totala timlön (1) ökar. d) Jag gillar inte att rejken ökar. Jag uppskattar även en stabilare valuta eftersom jag tror dollarn kommer falla mycket mer än den har gjort. 1: Total timlön = Inspelade pengar från andra spelare + rakeback. Alla dessa åsikter är mina egna och behöver inte spegla pokerforums eller någon annan individs åsikter. Är vi på det klara nu? Citera
DrRoland Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Frågan är ju varför du tror att du ska möta samma spelare på 5/10$ som på 5/10Euro. De som du möter på 5/10$ idag lär ju bli tvungna att spela 3/6Euro. Citera
aglo Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 okejdå, jag får väl förklara min tankegång på precis varje nivå så besserwissrarna och petitessjägarna inte har något att klaga på. Sjukt irriterande.Here goes: Jag, Djens välkomnar en ändring i den valutan som omsätts på microgamingnätverket ifrån dollar till euro ifall följande kriterier uppfylls: a) Jag fortsätter hålla den PTBB/100 som jag har nu. b) Jag fortsätter möta ungefär samma spelare som jag möter nu på x/2x nivån. c) Även om min PTBB faller så välkomnar jag ändringen ifall den gör att min totala timlön (1) ökar. d) Jag gillar inte att rejken ökar. Jag uppskattar även en stabilare valuta eftersom jag tror dollarn kommer falla mycket mer än den har gjort. 1: Total timlön = Inspelade pengar från andra spelare + rakeback. Alla dessa åsikter är mina egna och behöver inte spegla pokerforums eller någon annan individs åsikter. Är vi på det klara nu? Allt det du skriver förstår vem som helst och det är ingen som inte skulle välkomna ett valutabyta om all punkter stämde. Det jag kritiserade var punkt a och b. Jag menar att de påståendena inte håller. Det är det jag menar är problemet. Och Total timlön |= Inspelade pengar från andra spelare + rakeback. Total timlön = Inspelade pengar från andra spelare - rake + rakeback. (okej, nu var jag en besserwisser). EDIT: Jag tror inte vi kommer så mycket längre i den här diskussionen. Du tror att synergin för ett valutabyte > än rake minus rakeback. Då du verkar vara en vinnande spelare mot de flesta på din nivå påstår jag inte att det inte stämmer. Men anledningen till att du kommer få en högre timlön är att du börjar spela högre stakes (€5/10 motsvarar $10.6/21.3). Isf kan du lika gärna spela $10/20 där maxrejken är hälften så stor. Visst, spelarna kanske är något sämre på €5/10, men jag tvivlar mycket starkt på att rejken inte kommer ta över den skillnaden. Citera
DrRoland Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Nu har ju inte vi någon aning om vad Djens har för rakebackdeal. Har man en bra deal så kan det säkert löna sig att raken ökar totalt sett. Citera
Gäst Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Frågan är ju varför du tror att du ska möta samma spelare på 5/10$ som på 5/10Euro. De som du möter på 5/10$ idag lär ju bli tvungna att spela 3/6Euro. Den slutsatsen känns inte alls säker. När Boss bytte var det exempelvis i praktiskt taget samma spelare på på €100s som $100 HU SnGs. Kanske att det blir annorlunda med CG men jag ser inte varför det skulle bli det. F.ö. förstår jag inte varför ni inte förstår Djens resonemang. Tycker det känns rätt logiskt. Citera
aglo Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 När Boss bytte var det exempelvis i praktiskt taget samma spelare på på €100s som $100 HU SnGs. Kanske att det blir annorlunda med CG men jag ser inte varför det skulle bli det. Jag vet inte när Boss bytte, men det kanske inte var lika stor mellan dollarn och euron då? Antalet inköp i rullen halveras ju om man går från $5/10 till €5/10. Jag tycker det vore konstigt om inte spelarna överlag blir bättre då. F.ö. förstår jag inte varför ni inte förstår Djens resonemang. Tycker det känns rätt logiskt. Jag förstår hans resonemang, men tror inte att det håller (a och b alltså). Citera
Gäst Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Jag vet inte när Boss bytte, men det kanske inte var lika stor mellan dollarn och euron då? Antalet inköp i rullen halveras ju om man går från $5/10 till €5/10. Jag tycker det vore konstigt om inte spelarna överlag blir bättre då. Var ett par månader sen om jag inte minns helt fel. Givetvis kommer en del spelare att hoppa ner en nivå men många lär vara kvar och väga över till det positiva, alltså högre timlön. Citera
aglo Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 ...men många lär vara kvar och väga över till det positiva, alltså högre timlön. Det är nog sant, men du tror inte (som jag) att de spelarna skulle tjäna mer på att spela $10/20 med längre rejk (säg med 40-60% rb)? Glöm inte att tänka långsiktigt; mindre pengar samlas upp av sajten på ett dollarnätverk. Citera
dlinder Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 De är väl självklart att effekten varken blir en exakt upp- eller nedflyttning med valutan, utan någonstans däremellan. Det räcker för mig (eftersom min rake som SnG-spelare inte höjs nämnvärt). Citera
Djens Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Det är nog sant, men du tror inte (som jag) att de spelarna skulle tjäna mer på att spela $10/20 med längre rejk (säg med 40-60% rb)? Glöm inte att tänka långsiktigt; mindre pengar samlas upp av sajten på ett dollarnätverk. Det är nog sant Så nu kan du erkänna det till någon annan men inte till mig? Och ja, det är rent ut sagt för jävligt att det som händer egentligen är att nätverket tjänar mer pengar snabbare. Jag tror du har rätt att en del flyttar ner och att jag har rätt att en del stannar kvar. Så troligen kommer min timlön öka men inte så drastiskt som i min uträkning. Dessutom skapas en mellannivå som passar mig på ca $7,5/15 (€5/10) . Citera
Nidson Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Nu har ju inte vi någon aning om vad Djens har för rakebackdeal.Har man en bra deal så kan det säkert löna sig att raken ökar totalt sett. För det krävs det väl en rb-deal på över 100% eller räknar du in en massa andra osäkra faktorer? Citera
inkassera Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Alla som spelar högt bör spela på dollarbord/dollarsajterFör lågspelare spelar det ingen roll (där är rakeprocenten det viktiga, inte raketaket). Om Ongame är bra eller dåligt ur det hänseendet vet jag inte. Dummast av alla är de högspelare som spelar på Cryptologics pundbord. Precis som du själv ofta påpekar kan det ju snarare vara smart, iom att många andra grinders undviker den högre raken. Och med lite rb får du ju en helt ok rake. Citera
Recommended Posts