Gå till innehåll

Världens bästa debutskiva


affe2000

Recommended Posts

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

DEV är nära på gud när det gäller musik (i min värld).

Jag är lite osäker om denna platta kan räknas som en debutalbum då han gett ut ... två skivor tidigare, men då under sitt efternamn som han föddes med. Sen är jag även osäker om de två skivorna var fullängdare..

 

31RCKBZSWXL._SS500_.jpg

The rise and fall... osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DEV är nära på gud när det gäller musik (i min värld).

Jag är lite osäker om denna platta kan räknas som en debutalbum då han gett ut ... två skivor tidigare, men då under sitt efternamn som han föddes med. Sen är jag även osäker om de två skivorna var fullängdare..

 

102-8515321-5633740?ie=UTF8&n=5174&s=music

The rise and fall... osv

 

Inte en debutskiva. Tror du verkligen att jag hade missat den annars? :)

 

Ska vi vara petiga var båda som gavs ut före Ziggy fullängdsskivor, i eget namn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Insåg just att jag glömt en skiva som kickar det mesta Deva listade :)

 

Suede - Suede

 

 

 

Makalöst bra, och mogen debut.

Så sanslöst bra låtar rakt igenom. Man behöver egentligen ingen musik efter 1993. Okej, där tog jag i. Men fan vad bra det här är.

 

Och det fick mig direkt att tänka på Bernard Butlers debut. People move on sammanfattar i princip allting som var bra med musiken på 90-talet. Stråkarna, melodierna, det pompösa och överdramatiska och då naturligtvis övermänskliga gitarrsolon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket är väl redan nämnt(Velvet Underground, Pixies) antar jag. Kan försöka bidra till listan med ett par senare popdebutalbum som jag tycker är bra och som kanske kan vara aktuella för liknande listor i framtiden.

 

Belle & Sebastian - Tigermilk

Another Sunny Day - London Weekend

 

Riskerar väl att bli hånad för detta, men Interpols Turn on the Bright Lights förutspår jag en lysande framtid inom bästa-debutskiva-listandet.

Bjuder dessutom på The Church - Of Skins and Heart. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...