Gå till innehåll

nabbes666 @ When im on the grind...


don_sebbe

Recommended Posts

Satte igång lite redbet grind nu. 3k € +.

 

BossMedia Game #995398803: Table Table TH 261 - $10.00/$20.00 - No Limit Hold'em - 10:42:06 - 2008/03/14

Seat 1: _PLZbustME ($1992.00)

Seat 3: nabbes ($2217.00)

Seat 4: Daneyko ($693.95)

Seat 5: Sevmeyor ($2060.00)

_PLZbustME posts the big blind of $20.00

Sevmeyor posts the small blind of $10.00

Daneyko is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to nabbes 2 of HeartsAce of Diamonds

nabbes raises $70.00

Daneyko folds

Sevmeyor folds

_PLZbustME calls $70.00

*** FLOP *** Queen of HeartsKing of Clubs2 of Diamonds

_PLZbustME checks

nabbes bets $100.00

_PLZbustME raises $280.00

nabbes calls $280.00

*** TURN *** Queen of HeartsKing of Clubs2 of DiamondsKing of Spades

_PLZbustME bets $400.00

nabbes calls $400.00

*** RIVER *** Queen of HeartsKing of Clubs2 of DiamondsKing of SpadesQueen of Clubs

_PLZbustME goes all-in with $1242.00

nabbes calls $1242.00

*** SUMMARY ***

Total pot $3991.00 | Rake $3.00

Board: Queen of HeartsKing of Clubs2 of DiamondsKing of SpadesQueen of Clubs

_PLZbustME won ($0.00), showed Jack of Diamonds10 of Clubs

nabbes won ($3991.00), showed 2 of HeartsAce of Diamonds

Daneyko won ($0.00), mucks

Sevmeyor won ($0.00), mucks

 

 

 

Edit: inte $ utan €

 

sen så dunkar man på denna

 

Nice read!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Satte igång lite redbet grind nu. 3k € +.

 

BossMedia Game #995398803: Table Table TH 261 - $10.00/$20.00 - No Limit Hold'em - 10:42:06 - 2008/03/14

Seat 1: _PLZbustME ($1992.00)

Seat 3: nabbes ($2217.00)

Seat 4: Daneyko ($693.95)

Seat 5: Sevmeyor ($2060.00)

_PLZbustME posts the big blind of $20.00

Sevmeyor posts the small blind of $10.00

Daneyko is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to nabbes 2 of HeartsAce of Diamonds

nabbes raises $70.00

Daneyko folds

Sevmeyor folds

_PLZbustME calls $70.00

*** FLOP *** Queen of HeartsKing of Clubs2 of Diamonds

_PLZbustME checks

nabbes bets $100.00

_PLZbustME raises $280.00

nabbes calls $280.00

*** TURN *** Queen of HeartsKing of Clubs2 of DiamondsKing of Spades

_PLZbustME bets $400.00

nabbes calls $400.00

*** RIVER *** Queen of HeartsKing of Clubs2 of DiamondsKing of SpadesQueen of Clubs

_PLZbustME goes all-in with $1242.00

nabbes calls $1242.00

*** SUMMARY ***

Total pot $3991.00 | Rake $3.00

Board: Queen of HeartsKing of Clubs2 of DiamondsKing of SpadesQueen of Clubs

_PLZbustME won ($0.00), showed Jack of Diamonds10 of Clubs

nabbes won ($3991.00), showed 2 of HeartsAce of Diamonds

Daneyko won ($0.00), mucks

Sevmeyor won ($0.00), mucks

 

n1. Det skulle vara himla kul att höra hur dina tankar gick i handen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice read!

 

Níce räcker inte för att beskriva det spelet. Det är helt jävla sick. I positiv bemärkelse givetvis. Greppar dock inte hur du lyckas? Antar du inte spelat på sajten särskilt länge och därmed inte har så bra read på spelarna. Rätt eller fel? Och att då göra ett sånt här spel är nästan skrämmande. Galet rätt syn!

 

Edit: Såg inte det parade sig på river, men det förändrar egentligen inte särskilt mkt. Det är fortfarande en mkt vacker syn. Det är väl så "enkelt" att du inte sätter han på varken kungen eller damen i slutändan. Minns tiden då man själv sökte upp den enda handen man slog och satte motståndaren på den och synade. Det var dagar det :) Väl spelat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tänka mig följande tankegång, i och med att jag själv ofta synar ner ganska marginellt på rivern.

 

Hero höjer CO, Fi synar fr BB. Här kan man utgå fr att Fi hade ofta slagit om AK, KK och QQ.

 

Flop CR Fi och då sannolikheten för set i tvåor är låg med tanke på att Hero har en tvåa, så är enda handen man oroar sig för KQ. AK hade Fi slagit om pre oftast och KJ lr Kx hade han nog inte CRat.

Om man har read på att Fi CR drag så ingår det i hans HD också.

Ev kan vissa fi slå om här med AQ, även Kx lr typ TT för att många tror att man måste testa vattnet genom reraise. En del bluffhänder finns också med i HD.

 

På turn minskar chansen att han haft kungen och turnbettet ökar chansen att han bluffar.

Ev kan fortfarande AQ vara med i HDn.

 

På river är en typisk stål/luft-sits och om man tänker sig tillbaks i handen så är sannolikheten för att Fi sitter på KQ, lr en hand som AQ lr TT väldigt låg nu, varför Ess bör vara god. Pottoddsen ger att om fi bluffar en gång på tre här så kan man syna med EV+, och om Fi är LAG så är det inte helt långsökt att han kan bluffa en gång på tre.

Det krävs nog en spelare som är duktigare än genomsnittet för att värdebetta AQ här.

 

Fi.s halvpottsbet på turn skriker också rätt mkt drag där han vill se river relativt billigt.

 

Fast det är väldigt brant spelat och jag hade nog släppt pre, lr på floppen för handen blir så svårspelad på turn o river om inte just det har scenariet uppkommer.

 

Men som det utspelade sig, wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På river är en typisk stål/luft-sits och om man tänker sig tillbaks i handen så är sannolikheten för att Fi sitter på KQ, lr en hand som AQ lr TT väldigt låg nu, varför Ess bör vara god. Pottoddsen ger att om fi bluffar en gång på tre här så kan man syna med EV+, och om Fi är LAG så är det inte helt långsökt att han kan bluffa en gång på tre.

Det krävs nog en spelare som är duktigare än genomsnittet för att värdebetta AQ här.

 

Hej.

 

Vi slår TT på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja nu får du återge hur detta gick till. Får jag gissa att du helt enkelt valde ut snyggaste tjejen i skolan:

 

-Hej, fint väder vi har fått.

-Ja... Det är du som är sebbe va?

-Ja, nabbes666 på svenska spel.

-Ok..

-Förresten jag har bokat en resa åt oss till las palmas.

 

:lol:

 

Hörru dude, bra jobbat att bjuda henne på resan! Känns väldigt icke-svenskt så att säga, det är helt enkelt så illa att svenskar i överlag inte har cojones för att göra såna moves. Alla haters som påstår att du är tom kan raila dig lite till och bygga upp sin avundsjuka.. du ställer ju iaf med färgdraget! 8-)

 

EDIT: Om du klipper en hövding med henne + hittar da sack så belönar jag dig med ett hegge Jack Herrer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu verkligen är intresserad så ta det vääääldigt lugnt och fint med henne. Det är som upplagt för katastrof om du är för pushig, låt saker ta sin tid.

 

Cool, modig grej! Hoppas ni får det kul!

 

Tack så mycket:)

 

 

 

Nabbes du påminner en del om när jag var yngre, förutom brajan då.

Jag var extremt impulsiv och gjorde i princip vad jag kände för. Vaknade jag på morgonen och var sugen på att dra iväg nånstans så bokade jag en resa och flög på kvällen, det spelade inte så stor roll vart jag åkte. Ville jag bjuda med nån tjej så gjorde jag det.

Det finns för många där ute som tänker: "fan, det där skulle jag vilja göra". Mitt råd: just do it!

Det är helt rätt att ta sina chanser, det finns inget att förlora. Du har ju råd att bjuda tjejen på resan så why not?

 

Spara det mesta av pengarna du drar in på pokern, men se till att uppleva saker oxå. Kom ihåg att blyga killar får inte kyssa vackra flickor!

 

Good luck med pokern och resten av livet.

 

Trevligt inlägg nicklesson, fick mig på bra humör. Tack!

 

 

 

 

 

Hörru dude, bra jobbat att bjuda henne på resan! Känns väldigt icke-svenskt så att säga, det är helt enkelt så illa att svenskar i överlag inte har cojones för att göra såna moves. Alla haters som påstår att du är tom kan raila dig lite till och bygga upp sin avundsjuka.. du ställer ju iaf med färgdraget! 8-)

 

EDIT: Om du klipper en hövding med henne + hittar da sack så belönar jag dig med ett hegge Jack Herrer.

 

 

Haha tack så mycket! Fatta inte riktigt vad du menar med jack herrer och att jag ställer med färgdraget men kul inlägg endå :)

 

edit: är berusad så kanske därför jag är så trög

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Níce räcker inte för att beskriva det spelet. Det är helt jävla sick. I positiv bemärkelse givetvis. Greppar dock inte hur du lyckas? Antar du inte spelat på sajten särskilt länge och därmed inte har så bra read på spelarna. Rätt eller fel? Och att då göra ett sånt här spel är nästan skrämmande. Galet rätt syn!

 

Edit: Såg inte det parade sig på river, men det förändrar egentligen inte särskilt mkt. Det är fortfarande en mkt vacker syn. Det är väl så "enkelt" att du inte sätter han på varken kungen eller damen i slutändan. Minns tiden då man själv sökte upp den enda handen man slog och satte motståndaren på den och synade. Det var dagar det :) Väl spelat!

 

n1. Det skulle vara himla kul att höra hur dina tankar gick i handen!!

 

Mina tankar gick ungefär som ST skrev.

 

Hade bara spelat 10 händer mot honom men han hade ett coolt nick + fina stackar på andra bord så jag antog att han var agressiv. Och eftersom min vattentäta read sa till mig att han var LAG så är hans standardspel att trebeta KQ.

 

Kan tänka mig följande tankegång, i och med att jag själv ofta synar ner ganska marginellt på rivern.

 

Hero höjer CO, Fi synar fr BB. Här kan man utgå fr att Fi hade ofta slagit om AK, KK och QQ.

 

Flop CR Fi och då sannolikheten för set i tvåor är låg med tanke på att Hero har en tvåa, så är enda handen man oroar sig för KQ. AK hade Fi slagit om pre oftast och KJ lr Kx hade han nog inte CRat.

Om man har read på att Fi CR drag så ingår det i hans HD också.

Ev kan vissa fi slå om här med AQ, även Kx lr typ TT för att många tror att man måste testa vattnet genom reraise. En del bluffhänder finns också med i HD.

 

På turn minskar chansen att han haft kungen och turnbettet ökar chansen att han bluffar.

Ev kan fortfarande AQ vara med i HDn.

 

På river är en typisk stål/luft-sits och om man tänker sig tillbaks i handen så är sannolikheten för att Fi sitter på KQ, lr en hand som AQ lr TT väldigt låg nu, varför Ess bör vara god. Pottoddsen ger att om fi bluffar en gång på tre här så kan man syna med EV+, och om Fi är LAG så är det inte helt långsökt att han kan bluffa en gång på tre.

Det krävs nog en spelare som är duktigare än genomsnittet för att värdebetta AQ här.

 

Fi.s halvpottsbet på turn skriker också rätt mkt drag där han vill se river relativt billigt.

 

Fast det är väldigt brant spelat och jag hade nog släppt pre, lr på floppen för handen blir så svårspelad på turn o river om inte just det har scenariet uppkommer.

 

Men som det utspelade sig, wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tömde alla mina pokerkonton efter att ha backat typ 220k på 4 dagar. Dunkade in lite pengar på svs och hittade ett 20k kr +, skönt!

 

Funderar på att köpa en lägenhet snart, blir nog så att jag går ner på 10/20 en månad eller två för att bygga en solid 25/50 rulle igen.

 

Jag ligger just nu 130k + i mars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...