Gå till innehåll

nabbes666 @ When im on the grind...


don_sebbe

Recommended Posts

Tjenare jag heter Sebastian och är 19 år och pluggar sista året på samhällsprogrammet. Fick gå om ett år eftersom jag levde livet i spanien vilket jag ångrar lite nu:roll:

 

Skolan börjar om ca 5 timmar och jag har inte gått och lagt mig än så tänkte att det var lika bra att starta en dagbok här på PF medans man väntar på att Heroes, Prisonbreak och Scrubs är på väg ner.

 

Har spelat poker i ca 3 år då man började med freerolls på expekt. Har spelat lite mer seriöst sen i maj detta året då jag bestämde mig för att börja spela med bankrullekrav. Satte in 300 kr och har sen dess plussat ca 200k. Har blivit en del uttag så min rulle ligger just nu på 120k.

 

Har som mål att ha 200k innan 1 Januari och jag försöker ta steget upp till 10/20 vilket visar sig vara svårare än jag tänkt. Hoppas hitta några intressanta händer som jag kan posta här då jag kan göra lite konstiga spel ibland och få för mig lite dumma saker:oops:

 

Spelar just nu på nivån 7.5/15kr med några 10/20 bord. Spelar endast SH och nickar nabbbes666.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

18k händer på 8 dagar och skolarbete med diverse hemuppgifter :shock:.

 

Om man är snygg (Läs: Duktig) så behöver man oftast inte göra "läxor", räcker med att lyssna på lektionerna/snappa upp av kamrater och sen göra bra ifrån sig på prov/inte ha för hög frånvaro.

 

Flyta i gymnasiet funkar fint för lite mer begåvade människor, jag lovar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för lyckönskningarna!

 

Mina dagar ser ungefär ut såhär.

 

Jag vaknar runt 21.00 och börjar med att äta frukost/middag/kvällsmat för att sedan spela 500+50 kr mtt. Efter det blir det grind till 02.00. Sen blir det att man åker ut och träffar någon kompis någon halvtimma eller så för att sedan komma hem och grinda från ca 03.00 till 07.00. Natten är över och man går till skolan lite halvseg till 12.00(skippar sista lektionen brukar det bli:oops: ) för att sedan gå hem och sova och vakna upp till en ny natt.

 

Så varför det blir så mycket händer är helt enkelt för att det inte finns så mycket annat att göra på nätterna. Sjuka rutiner som jag har tänkt att ändra på om en vecka eller två. Man blir lite dum i huvedt över att sitta där som en jävla nattuggla framför skärmen.

 

OBS: Redbull är ett måste!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man är snygg (Läs: Duktig) så behöver man oftast inte göra "läxor", räcker med att lyssna på lektionerna/snappa upp av kamrater och sen göra bra ifrån sig på prov/inte ha för hög frånvaro.

 

Flyta i gymnasiet funkar fint för lite mer begåvade människor, jag lovar.

 

Precis mitt motto. Blir väl inga MVG men jag klarar mig iallafall :-)

 

Nej nu ska jag sova några timmar. Puss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för lyckönskningarna!

 

Mina dagar ser ungefär ut såhär.

 

Jag vaknar runt 21.00 och börjar med att äta frukost/middag/kvällsmat för att sedan spela 500+50 kr mtt. Efter det blir det grind till 02.00. Sen blir det att man åker ut och träffar någon kompis någon halvtimma eller så för att sedan komma hem och grinda från ca 03.00 till 07.00. Natten är över och man går till skolan lite halvseg till 12.00(skippar sista lektionen brukar det bli:oops: ) för att sedan gå hem och sova och vakna upp till en ny natt.

 

Så varför det blir så mycket händer är helt enkelt för att det inte finns så mycket annat att göra på nätterna. Sjuka rutiner som jag har tänkt att ändra på om en vecka eller två. Man blir lite dum i huvedt över att sitta där som en jävla nattuggla framför skärmen.

 

OBS: Redbull är ett måste!

 

låter underbart ;-)

 

Lycka till me pokern o skolan =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man är snygg (Läs: Duktig) så behöver man oftast inte göra "läxor",.

 

Måste varit tufft på din tid :mrgreen::twisted:

 

Har nog aldrig jobbat hemma förutom när man pluggar till prov

 

 

Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhh :shock: :shock: :shock::rolleyes: :rolleyes:

 

Och ni ska ta över efter oss????????????????????? :cry: :cry: :cry: :cry:

 

Annat va det på min tid. Då fick man lära sig nått i skolan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhh :shock: :shock: :shock::rolleyes: :rolleyes:

 

Och ni ska ta över efter oss????????????????????? :cry: :cry: :cry: :cry:

 

Annat va det på min tid. Då fick man lära sig nått i skolan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:.

 

Handlar mest om att skolan pissar på folk som har lätt för sig. Först när man börjar Högskolan, om man nu orkar ta sig dit, som man kan hamna nånstans där studietempot lever upp till vad man skulle behöva för att det ska klassas som fulltids studier, dvs att det kräver att man jobbar med det varje dag och är med hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det rullar på för dig såg dig förra natten med ett par fina stackar :) gl

 

Tack så mkt :) Vad nickar du på SVS. Alltid kul att spela mot ansikten man känner igen. PM:a om du inte vill skriva här.

 

Anyway har vakna för två timmar sedag och spelat lite PS3 men nu blir det grind så tar vi festen imon. Puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mkt :) Vad nickar du på SVS. Alltid kul att spela mot ansikten man känner igen. PM:a om du inte vill skriva här.

 

Anyway har vakna för två timmar sedag och spelat lite PS3 men nu blir det grind så tar vi festen imon. Puss

 

Vad lirar du för spel på ps3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad lirar du för spel på ps3?

 

Just nu blir det mycket FIFA08 med kompisarna men snart kommer Assassin's Creed. MUMS.

 

Lite små tiltad nu. Låg 2a i 500 kr mtt på SVS när jag plockar upp AA och fi pushar med J10. Flopp xxx J T. Förlorade lite mer än halva stacken och åkte på en steal några händer efter.

 

Nu blir det lite slaskpoker med kompisar och sen mer grind. Puss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade min session för natten och jag lyckades på något konstigt sätt

1650:- +. Spelade riktigt kasst nu i slutet på 10-20. Var som mest upp 7 tusen och som mest back 8 tusen. Lyckades dra ut på ett pinsamt spel i slutet.

 

 

Ibra9 är en riktig fisk och The_Don verkar vara semibra. Hur ofta är vi slagna på turn? Om han har AKs borde han väll pusha floppen och göra detsamma med KK/AA? Checkfoldar vi här?

 

BossMedia Game #500936355: Table Gwen 7 - $10.00/$20.00 - No Limit Hold'em - 04:37:12 - 2007/11/10

Seat 1: ibra9 ($7184.21)

Seat 2: Bolme ($6659.04)

Seat 3: nabbes666 ($3910.00)

Seat 4: The_Don ($4399.97)

Seat 5: Stefe ($4030.00)

ibra9 posts the small blind of $10.00

Bolme posts the big blind of $20.00

Stefe is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to nabbes666 Queen of SpadesQueen of Hearts

nabbes666 raises $80.00

The_Don calls $80.00

Stefe calls $80.00

ibra9 raises $380.00

Bolme folds

nabbes666 calls $380.00

The_Don calls $380.00

Stefe folds

*** FLOP *** 6 of Diamonds4 of Spades5 of Spades

ibra9 checks

nabbes666 bets $800.00

The_Don calls $800.00

ibra9 folds

*** TURN *** 6 of Diamonds4 of Spades5 of Spades6 of Hearts

nabbes666???

 

 

 

 

 

 

 

 

Edit: Sjukt snällt spel just nu på SVS. Alla är ganska sega i huvedt tror jag och ingen som håller på och trebettar och jobbar sig. Alla bara sitter och halvsover och väntar nuttz.

 

 

Edit2: Fan va skoj och sitta och slöspela i typ tio timmar och vara totalt kortdöd. Slutade första sessionen för dagboken ca 6 tusen back. Nu ska jag sova. Puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ibra är en riktig fisk". Isf; slå 4betta honom pre så slipper du svåra beslut.

 

På turn så bet synade jag en push från The_Don. Satte honom på ett mellan PP då mina tankar gick ungefär som dina jojje. Får en blixtsyn och han visar upp 78o för en floppad stege. Ångrade mig kraftigt att jag inte 4bettade preflop.

 

Vaknade nu också och det här börjar bli löjligt. Sovit bort hela helgen, suck. :-(

 

Det blir en monstegrind inatt istället för fest helt enkelt. Puss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått lite bättre idag so far. Är 8.800:- +.

 

Ska kolla lite dexter nu för första gången och sen blir det säkert mer grind. Postar en hand lite senare om jag hittar någon intressant. Puss.

 

 

EDIT: Blev tillslut 6500:- + men jag var illa ute ett tag. Blev på tilt efter en vidrig utdragning där FI gör ett katastrof spel. Inga direkt intressanta händer utan det var mest standard spel.

 

Han har sina outs men pushen är ett mysterium.

 

BossMedia Game #502021112: Table Frida 12 - $7.50/$15.00 - No Limit Hold'em - 04:59:31 - 2007/11/11

Seat 1: nabbes666 ($3000.00)

Seat 3: zzz100 ($492.50)

Seat 4: sollet21 ($2132.25)

Seat 5: Bolme ($12469.28)

Bolme posts the small blind of $7.50

nabbes666 posts the big blind of $15.00

zzz100 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to nabbes666 [9s 9d]

zzz100 raises $45.00

Bolme calls $45.00

nabbes666 calls $45.00

*** FLOP *** [7d 6s 9c]

Bolme checks

nabbes666 checks

zzz100 checks

*** TURN *** [7d 6s 9c] [As]

Bolme checks

nabbes666 bets $130.00

zzz100 folds

Bolme raises $390.00

nabbes666 raises $1000.00

Bolme raises $3245.00

nabbes666 goes all-in with $2955.00

*** RIVER *** [7d 6s 9c As] [Td]

*** SUMMARY ***

Total pot $6030.00 | Rake $15.00

Board: [7d 6s 9c As Td]

nabbes666 won ($0.00), showed [9s 9d]

zzz100 won ($0.00), mucks

sollet21 won ($0.00), showed [ER ER]

Bolme won ($6030.00), showed [8s Js]

 

 

Dexter verkar vara en lovande serie och definitivt kommer att följas :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...