Gå till innehåll

nabbes666 @ When im on the grind...


don_sebbe

Recommended Posts

De spelar på sajtens lägsta nivå redan. Dessutom är de ju hobbyspelare, de vill inte spela med skyhög varians. Så KingCosmoKramers analys stämmer väl bra, deras primära mål är inte att vinna pengar. De vill spela rolig poker.

 

Men pratade vi inte om ifall en miljonär kommer in och gör så på 10/20? De som spelar där är väl rätt ok spelare oftast och borde vara ute efter att maximera sina vinster. Vilket du inte gör om du lämnar bordet med en sån spelare på..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

visst är det det... men hur många refills orkar du göra?

 

Vi säger du synar me 88 - QQ+ han har K4, han träffar K...

du synar me AK han har 10J, han träffar J

du synar me AJ han har AK du drar inte ut....

 

hur länge orkar du sitta vid bordet ???

 

Det är juh ett möjligt scenario... visst ska mycket till att JUST det ska hända. Men jag menar, att för dom på ,50 - 1.00 så är kanske 600:- mycket pengar medans för dom som spelar mycket högre är d pissepengar.

Dom har inte råd och förlora 3 > + inköp

orkar man sitta där och bli utdragen??

 

 

Ska mycket till för att detta scenario ska hända???? Det händer varje dag.

Hallå, vi snackar SS nu. På den sajten är han troligtvis favorit med dessa händer du beskriver.

 

Det är ALLTID nöten att hamna All in med sämsta handen på SS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bolme jag trodde du kunde något om poker?

 

Om du synar med t.ex 99 vs hans range som är 33% av alla händer så vinner du i snitt 0.60*4000-0.4*4000 = 800 kr varje hand.

 

hehe... jag har aldrig sagt jag kan något om poker8-) hehe

absolut, jag hade också suttit kvar och donkat bort några inköp pga att det är juh SUPER EV+ och sitta kvar!

Samt gjort som du. Ingen tvekan!

Jag försöker bara skydda lite av det dom ,50 -1.00 spelarna menar att det är trist när någon som inte bryr sig om pengarna kommer in och donkar in inköp efter inköp mot andra. Men sen kanske klonkar in när man själv synar me AK och donkeyn har typ J2!

 

Med det värdet så är det väl självklart? Allt annat verkar ju riktigt jävla dumt!

 

Har man själv inte råd att torska tre inköp mot en spelare som är megastort övervärde så kanske det är bättre att gå ner i nivå..

 

sant... som sagt jag hade suttit kvar själv och förlorat några inköp pga det SJUKA värdet donkeyn hade gett. Men som jag skrev precis. Inte roligt om man ser alla runt om typ syna och vinna pengar. Sen när man själv får en hand, tar då som någon skrev 88+ alla par över, AJ > uppåt osv

 

Ska mycket till för att detta scenario ska hända???? Det händer varje dag.

Hallå, vi snackar SS nu. På den sajten är han troligtvis favorit med dessa händer du beskriver.

 

Det är ALLTID nöten att hamna All in med sämsta handen på SS.

 

heheh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med det värdet så är det väl självklart? Allt annat verkar ju riktigt jävla dumt!

 

Har man själv inte råd att torska tre inköp mot en spelare som är megastort övervärde så kanske det är bättre att gå ner i nivå..

 

Lolz.

 

Citat Ursprungligen postat av Fudge

Wp.. men vad gjorde du på ett 5/10bord? Kändes som lika bra att lämna innan du började köra över bordet. Eller var det slask på g?

 

nabbes666: Det lite slask på g så du borde inte lämnat =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska mycket till för att detta scenario ska hända???? Det händer varje dag.

Hallå, vi snackar SS nu. På den sajten är han troligtvis favorit med dessa händer du beskriver.

 

Det är ALLTID nöten att hamna All in med sämsta handen på SS.

 

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lolz.

 

Citat Ursprungligen postat av Fudge

Wp.. men vad gjorde du på ett 5/10bord? Kändes som lika bra att lämna innan du började köra över bordet. Eller var det slask på g?

 

nabbes666: Det lite slask på g så du borde inte lämnat =)

 

han antog väl att nabbes skulle lira sitt a game? det skulle dock inte jag anta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han antog väl att nabbes skulle lira sitt a game? det skulle dock inte jag anta.

 

Nej att han skulle sätta sig och lira 100% trodde jag självklart inte. Men Rätt stor skillnad på att slaska överdrivet mycket och spela grymt överaggro med typ alla händer.

 

Mest kul att veta för att jag var nyfiken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om du inte har något att spela mot bra spelare så är väl verkligen dared någon värd att hålla sig undan från kanske...

 

lol där fick han 15 till. det är ganska bra värde på borden men jag kan ju inte hålla mig och måste spela alla stora potter mot honom. :-:-( :-( :-(:rolleyes: :rolleyes: :roll: :roll: :evil: :evil: :evil:

 

 

edit: inte ens bra värde på borden längre. lägger ner om 10 min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hunter21

 

Ja, det berättade han när jag spelade heads up mot honom, hunter21 alltså. Sa att han var Dared. Det kan dock inte vara han som nabbes menar, eftersom han inte sitter vid något av bordet atm. Har dock hört lösa rykten om att Himpan också skulle vara Dared eller åtminstone tighta eller något. Kan någon bekräfta eller dementera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...