Gå till innehåll

Tidernas mest rock n roll-foto


eurythmech

Recommended Posts

  • Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Senast jag stötte på någon som gillade Joy Division var -98. Inte konstigt man trodde man vandrade ensam... :rolleyes:

Förlåt :oops:

 

Inför varje högstadiedisco back in the days laddade jag och en kompis upp med klassikern New Dawn Fades... lagom dystra och grymt coola dök vi upp stylade som Richey James i Manic Street Preachers på discot... kvinnorna föll som käglor... eller inte.. de ville ha hockeykillar. Beat.

 

Change of speed, a change of style

A change of scene, with no regrets

A chance to watch

admire the distance

Still occupied - though you forget

Different colours, different shades

Over each mistakes were made

I took the blame

Directionless, so plain to see

A loaded gun won't set you free

So you say

 

We'll share a drink and step outside

An angry voice and one who cried

We'll give you everything and more

The strain's too much,

can't take much more

Oh I've walked on water,

run through fire

Can't seem to feel it anymore

It was me - waiting for me

Hoping for something more

Me - see me in this time -

Hoping for something else

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, hur gammal är man om man tycker det är bra att påstå att man är 27?

 

 

 

Jag är ett stort Bruce-fan och dömer skivan efter det naturligtvis. Jag gör min bedömning efter förväntningar och både Born in the USA och the river är enligt mig sjukt överskattade skivor. När det gäller just Born in the USA så hade jag hört de flesta av låtarna innan på live 75-85 och tyckte om många av dem. Dock är ju inspelningen och produktionen riktigt mesig och tråkig och låtarna lyfter inte alls. Så ja, om man ser till mina förväntningar på skivan och låtarnas kvalité jämfört med vad de uppenbarligen kan vara så suger skivan enligt mig. Dock är ju i princip vilken Bruce-skiva som helst klart bättre än nästan all annan musik.

 

Downbound train e ju ett superspår, likaså I´m going down och I´m on fire. Visserligen håller jag med dig om att plattan é lite trött och lite för radiolyssnarvänlig men när någon använder ordet suger och Bruce i samma mening så tar det fyr ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Lite OT-varning men en underbar kommentar på youtubevideon:

"PJ Harvey seems to be a gentle-looking female cow. Bjork seems to be an active squirrel. It is a wonderful duet. I am a Japanese, English is not so good. sorry..."

"PJ Harvey seems to be the female cow which had a gentle-looking look.Bjork is active, and it seems to be a strong-minded squirrel.

exquisite duet.I am a Japanese, English is not so good. sorry..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla snälla Mjorich. Du är nog född 20år för sent. GnR kommer inte ens i närheten av just "RocknRoll". De må vara bra, och kanske spela bra musik, men att passa in i RnR-genren med en sådan stor bild håller jag på INTET sätt med om. Puderrockare funkar inte där.

 

Jag vettefan hur antik du är, men Appetite for Destruction har fortfarande inte brädats av någon - tjugo år senare. Mig veterligen finns ingen bättre platta från tidig efterkrigstid heller. Jävligt mycket hjärta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får fuska lite då jag inte hittar bilden jag letade efter. Däremot hittade jag videon på youtube

http://www.youtube.com/watch?v=nFUS7FlYE_g

 

muso_jim_hendrix_pic1.jpg

Där har vi den!

 

Förmodar att jag är den enda på PF som sett Jimpa leka pyroman IRL. ;-)

 

 

Några favoriter.

 

Stones.

 

rollingstonesza2.jpg

 

 

Velvet Underground.

 

velvet2oa2.jpg

 

 

The Who.

 

thewhoxd2.jpg

 

 

Jimi Hendrix & Brian Jones.

 

jimihendrixbrianjonesgv0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå Joy Division så finns det en ny film som handlar om Ian Curtis. Fått 8,2/10 i user rating på IMDB.

http://www.imdb.com/title/tt0421082/

 

Control.

A profile of Ian Curtis (Sam Riley), the enigmatic singer of Joy Division whose personal, professional, and romantic troubles led him to commit suicide at the age of 23.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...