Gå till innehåll

Kaffedopp - Tack för mig


Zumsar

Recommended Posts

  • Svars 794
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

När ska vi åka förihelvete? Orka Sverige ;)

Jadu, jag är ju heltaggad redan nu men samtidigt så är planerna att hänga med många studiepolare som jag förmodligen inte kommer träffa så mycket senare, hitta på diverse aktiviteter, checka om jag fortfarande är vinnande på poker efter breaket med mera men lär väl bli typ september om jag har tålamodet, eller?:-P

 

Sedan är det ju så att förhoppningsvis är det några som ska dra ner samtidigt så vore ju bra om det passar fint för så många som möjligt. =)

 

ORKA Sverige!:mrgreen:

Sjukt att man klarar sig med att sova så lite som du gör. Lackar när det blir mindre än 9-10h :shock:

Förstår inte hur man ens hinner med att sova så mycket, man vill ju hinna leva också!;-)

 

På tal om sömn så snackade jag med en polare på msn idag som jag hade lirat airsoftmatch med igår. Han hade skippat skolan idag för att han bara hade sovit 1h den helgen. SICK tänkte jag.:shock:

 

Kompisen: "Ah, när jag kom hem var jag helt slut och somnade med kläderna på vid 19, vaknade vid midnatt, av med kläderna och så sov jag till 12 på dagen"

 

Jag: "What, så du sov inte bara 1h utan 17h!?"

 

Kompisen: "Va, jo, man räknar ju inte söndagkvällen!"

 

 

Jag lär åka ner iallafall, om jag inte gular

Kul att höra, här ska inte gulas!:-D Bra med lite rutinerade rävar som du och Meta!

Dra ihop lite pf folk och vara borta två mander i Thailand under hösten låter sjukt fint, försök fixa, är på.

:-D Ingen är ju 100 på när/om det ska åkas men jag skulle i dagsläget kunna påstå att det är iaf 6 sköna grinders som är riktigt taggade på att dra ner och dessa är väldigt troliga kandidater till att resa ner.:-) Sedan har jag snackat med en hel del andra som har varit intresserade men mer löst och som var semiintresserade.

 

 

 

Om ni ser mig, Kaffedopp, lira på NL200/NL400 på Everest den närmaste tiden så är det inte jag som spelar utan en spelare som är på stejk av mig. Bara så att ingen tror att jag börjar fuska!;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är intresserad också av thailand i höst!

Nice!:-D Alla som känner med sig seriöst att de har liknande planer, spelar poker, är trevliga och redo för att ha kul kan ju hojta till i den här tråden. Är som sagt en hel del som verkar vara taggade på att dra ner 1-3 månader där i augusti-december någonting, sedan är det självklart att vissa får förhinder eller drar hem eller till annat ställe tidigare. =)

lol du kommer aldrig ens komma hem igen... I höst lär du väl ha hunnit öppna din egen bar i soi crocodile redan. Lova att jag får vara där på öppningskvällen!

Du glömde nämna att vi båda vill köpa in oss i hans verksamhet!

 

 

 

Inte så mycket mer att rapportera mer än att jag lever studenttiden fullt ut såhär i slutet då man drar iväg och lirar fotboll i solskenet eller liknande när läraren säger att man ska jobba på egen hand. Buskaffet!:roll: Har nog softat lite för hårt de senaste 2-3 månaderna så ska försöka rädda betygen nu lite i slutet så att man inte känner sig helt misslyckad.:-)

 

 

 

Förresten, alla får gärna komma med förslag om olika saker att göra i sommar. Allt är välkommet då jag verkligen vill försöka hitta på grejer och njuta av ledigheten. Kan vara allting ifrån att dra och grilla och bada till att köra paintball, gokart, lära mig jonglera. Ni fattar!:-) Kanske ingen som pallar men kommer det ett par fina förslag kanske jag tar det hela som en utmaning att klara av vissa saker och bokför här i dagboken med bildbevis från händelserna. Avstår förmodligen från de mest olagliga utmaningarna.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koh Phangan är riktigt soft indeed!

 

 

Det stället är bäst! Vi bodde alltid på Tommys resort, lätt bäst i hela had riin där var man stammis ett bra tag (snubben som säger "kap kap" till allt äger)

Har dock hört att hela had riin har blivit skit dyrt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stället är bäst! Vi bodde alltid på Tommys resort, lätt bäst i hela had riin där var man stammis ett bra tag (snubben som säger "kap kap" till allt äger)

Har dock hört att hela had riin har blivit skit dyrt...

 

Vi har inte varit där denna resa. Tyckte personligen inte alls att Full Moon Party var någon höjdare dock. Mycket softare de dagar som ledde fram till festen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ut och paddla kanot. Ska ut med farsan i sommar och paddla en 2-3 dagar. Ska bli riktigt skönt.

 

edit: Hmm från ingenstans fick jag en satans lust att nångång gå ut mitt i natten i sommar och tjuvplinga på hos varenda granne i området. Så lämnar det som förslag också.

Ah, det har jag faktiskt gjort 2 år i rad (2-dagarsturer) och det är ju faktiskt väldigt fridfullt. Får se om några polare har lust med detta då jag inte pallar med tjocka släkten som det har varit tidigare gånger. Detta är ju en riktigt bra sak att göra med en flickvän, om man hade haft en dvs.:-(;-)

 

Hahah!:lol: Det där med att plinga på grannarna skulle vara lite drygt och mera bli ett konditionspass eftersom jag bor på landet. Men har gjort liknande busstreck tidigare. Nackdelen med att plinga på flera är att man inte hinner stanna vid varje person och titta deras miner, fördelen är att massor med grannar blir förvirrade.

 

 

 

Fler förslag mottages, nu ska det pluggas biologi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

biologi B ?

Stämmer bra! Är det dig jag kan pma för hjälp?:oops:

 

förlåt för off topic zumsar

Det här är så OnT man kan komma i min dagbok när jag är på pokerbreak, allt Thailandssnack är varmt välkommet! =)

 

 

 

 

 

1. [ ] Simma 60 meter eller 75 meter under ytan (har simmat två längder i den lokala bassängen men osäker på om den är 20m eller 25m. Är den 20m är det 60m som gäller men är den 25m så är det 75m som jag satsar på).

 

2. [ ] Simma 500 eller 400 längder på en och samma dag i sträck (1 mil, antal längder beror på om bassängen är 20m eller 25m).

 

3. [ ] Hålla andan i 5 minuter under ytan på 0,1m-1,5m djup.

 

 

 

 

Nu ska jag sova, skönt att få skriva lite trots att jag är på pokerbreak!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe go ahead =) hade slutprov i människans nervsystem och neuroner igår..piss tråkigt att sätta sig in i hoppas iaf på vg:roll:

Haha, wow!:-) Jag har prov på exakt samma sak på torsdag (+ lite om immunförsvar och hormonsystem också iofs). Har haft så mycket frånvaro + drömt mig bort så mycket på lektionerna att det mesta jag läser i boken är nytt för mig så det är till att plugga in typ 30-40 sidor på ett par dagar men det fungerar väl hoppas jag.

 

 

När vi ändå snackar skolarbete så kommer nästa vecka vara den i särklass tuffaste någonsin för min del, och då överdriver jag verkligen inte. Ur huvudet kan jag snabbt plocka fram följande saker jag måste göra:

 

2 rättskunskapsprov

1 kursprov i fysik

1 litet prov i pedagogiskt ledarskap

1 lektion ska hållas i pedagogiskt ledarskap om normer och grupptryck

1 biologiprov

1 presentation på 100p projektarbete

1 samhällsarbete

4 bokrecensioner

1 laborationsrapport i fysik

 

 

Har säkert missat en del också, jag vet iaf vad jag ska ha för mig i helgen!;-) Men så går det om man skjuter upp lite saker och jag får skylla mig själv, tror dock att jag satsar på att klara allt, dvs kommer det inte bli några direkt skyhöga betyg på just dessa saker.:-) Veckan efter det blir det iaf lugnt och jag kan äntligen pusta ut och tagga inför studenten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, wow!:-) Jag har prov på exakt samma sak på torsdag (+ lite om immunförsvar och hormonsystem också iofs). Har haft så mycket frånvaro + drömt mig bort så mycket på lektionerna att det mesta jag läser i boken är nytt för mig så det är till att plugga in typ 30-40 sidor på ett par dagar men det fungerar väl hoppas jag.

 

 

haha låter precis som mig:-) fast har du ett par dagar på dej så är det lugnt, började kvällen innan och är rätt säker på att jag fick vg. Dock har man slutprov i fysik B imon och där känns det inte alls lika säkert :-( tyvärr har man slackat sig igenom hela kursen så det har blivit till att försöka lära sig en 150poängskurs på 3 dagar:-P jajja gl med biologiprovet, nu blir det att hitta monsterplugget:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...