Gå till innehåll

Kaffedopp - Tack för mig


Zumsar

Recommended Posts

Oroa dig inte, du behöver inte underprestera eller så alls, det räcker du gör det klart att du inte är intresserad av lumpen alls.

 

Stämmer inte. Har flera polare som blivit kallade trots att de sa att de absolut inte ville.

 

Underprestera, ljug om problem med fötter/mage och all möjlig skit du kan komma på som du inte behöver läkarintyg för och säg att du absolut inte vill göra det, att du inte passar in i stora grupper o.s.v så lär du sitta rätt säkert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 794
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

När jag mönstra sa jag "Jag har ont i knäna" då börja doktorn vrida och klämma osv och fråga hela tiden: "Gör det ont" då sa jag "Nej" varje gång, då sa han "Vill du göra lumpen"? Då sa jag "nej" då sa han "ok, driftsäkerhet D, du behöver inte göra lumpen"

 

Ang datorn, jag förstår att du inte hitta den eftersom den av någon anledning inte går att köpa som privatperson:shock: Skitkonstigt. Men det är ju en budgetdator och det behöver inte du ;)

 

Din dator som du har byggt ihop ser skitfin ut! Jag hade nog kört på Vista buisness istället, jag är inte säker men jag tror att man blir lite begränsad med Vista home.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog väldigt olika på vilken anläggning du kommer till och hur det ser ut med rekryterandet varje år, militären har ju en kvot som de måste fylla.

 

En kompis slapp för att han hade pollenallergi.. sen så slapp 95% av mina utländska vänner hoppa i grönkläderna också.

 

Men det brukar ju funka med att vara uppriktig och säga att du inte vill, om du ändå blir inkallad så kan du ju alltid överklaga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog väldigt olika på vilken anläggning du kommer till och hur det ser ut med rekryterandet varje år, militären har ju en kvot som de måste fylla.

 

En kompis slapp för att han hade pollenallergi.. sen så slapp 95% av mina utländska vänner hoppa i grönkläderna också.

 

Men det brukar ju funka med att vara uppriktig och säga att du inte vill, om du ändå blir inkallad så kan du ju alltid överklaga

 

En kompis till mig vart inkallad, och ville definitivt inte, så han överklagade, och förlorade, men eftersom han är extremt envis, så inledde han en matstrejk ungefär 3 dagar efter han hade hamnat på sitt regemente, där han t.om gick så långt att han stämplade ihop läpparna.

 

Vilket ledde till att en kompis till honom blev förbannad över att han ställde till så mycket skit, så han fick sig en käftsmäll så halva överläppen försvann... Och först DÅ fick han gå hem =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag hade flera klasskamrater som jättegärna ville göra lumpen men inte ens fick chansen när deras tjänster blev nedlagda :)

 

Har nog fan aldrig hört talas om någon som inte velat göra skiten och blivit tvingad. På 2000-talet då.

 

Men seriöst - säg till psykologen att du suger på tummen och inte kan leva utan din mamma. Eller att du kissar i sängen. Whatever. Det räcker :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag hade flera klasskamrater som jättegärna ville göra lumpen men inte ens fick chansen när deras tjänster blev nedlagda :)

 

Har nog fan aldrig hört talas om någon som inte velat göra skiten och blivit tvingad. På 2000-talet då.

 

Men seriöst - säg till psykologen att du suger på tummen och inte kan leva utan din mamma. Eller att du kissar i sängen. Whatever. Det räcker :mrgreen:

 

Min polare ville absolut inte göra lumpen, hade suttit i fyllecell och diverse bus. Men han har bra fysik, tränar regelbundet, inga sjukdomar. Så kärringen sa: "Lumpen får du se som en läxa, det här blir bra för dig".

Även en annan polare som blev tvingad av samma kärring.

 

EDIT: det bästa sättet att slippa är att säga att du inte tål jordnötter, då skickar de hem dig direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin dator, thumbs up.

 

Angående lumpen så är det bara prata med psykologen. Säg att du absolut inte skulle trivas och att du inte har något att göra i lumpen.

 

Nu mer tar dom inte in andra än de som verkligen vill, eller om du skulle vara perfekt till något dom verkligen behöver (t.ex. att det visar sig att du är den perfekta ubåts officeraren och dom har brist på sådanna, eller något :P, små odds ;)).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte vill göra lumpen är det bara att skriva att du inte klarar av att ha kvinnliga befäl. Man får en sån fråga på skrivtestet och jag tror inte att du klassas som högvilt då.

 

Annars är det ju alltid en klassiker att rulla in dig i psykologens matta o säga att du är en koldolme alternativt säga att du är redo att "röja undan" någon om det behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv ville man ju göra lumpen och mörkade ett ganska allvarligt problem/hinder när det gällde att faktiskt kunna genomföra den. När man väl skulle rycka in var det rätt uppenbart att det inte skulle hålla i längden så det blev till att uppsöka läkaren. Min värnplikt varade i 26 timmar. Så här i efterhand var det väl tur ändå. Cleburne+tillgång till vapen i ett år=Mattias Flink.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte alls tiltat men med lite inspiration av tråden "jag blir sjukligt arg varje gång jag förlorar" (eller något i den stilen) så gick jag ut ur huset mitt i natten och hittade på flertalet lustiga sätt att få ur mig min ilska. EGENTLIGEN var jag inte det minsta arg, men ibland kan det vara skönt att bara få flumma ut så att man inte alltid lever i en grå vardag.:lol: Några av de fyndigheter jag höll på med i t-shirt och jeans klockan 23.30 en tidig decembernatt då temperauren var strax över 0-strecket var att slå på en ladugård så att jag mina knogar färgades röda (av Falu rödfärg givetvis, slår ju självklart inte så hårt att det börjar blöda:mrgreen:), ta nävar av grus från uppfarten och kasta tillbaka det så hårt jag kunde i marken, vissla på Always Look On The Bright Side of Life samt slå sönder en av lillebrorsans snöfort som redan höll på att tyna bort i värmen.:-P

 

Hahahah du är ju riktigt jävla sjuk! Härligt läsning! :-D :-D :-D

 

Det i fetstil gör det här till bland det roligaste jag läst på det här forumet. wp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oroa dig inte, du behöver inte underprestera eller så alls, det räcker du gör det klart att du inte är intresserad av lumpen alls.

 

Stämmer inte. Har flera polare som blivit kallade trots att de sa att de absolut inte ville.

 

Underprestera, ljug om problem med fötter/mage och all möjlig skit du kan komma på som du inte behöver läkarintyg för och säg att du absolut inte vill göra det, att du inte passar in i stora grupper o.s.v så lär du sitta rätt säkert

 

När jag mönstra sa jag "Jag har ont i knäna" då börja doktorn vrida och klämma osv och fråga hela tiden: "Gör det ont" då sa jag "Nej" varje gång, då sa han "Vill du göra lumpen"? Då sa jag "nej" då sa han "ok, driftsäkerhet D, du behöver inte göra lumpen"

 

Det är nog väldigt olika på vilken anläggning du kommer till och hur det ser ut med rekryterandet varje år, militären har ju en kvot som de måste fylla.

 

En kompis slapp för att han hade pollenallergi.. sen så slapp 95% av mina utländska vänner hoppa i grönkläderna också.

 

Men det brukar ju funka med att vara uppriktig och säga att du inte vill, om du ändå blir inkallad så kan du ju alltid överklaga

 

En kompis till mig vart inkallad, och ville definitivt inte, så han överklagade, och förlorade, men eftersom han är extremt envis, så inledde han en matstrejk ungefär 3 dagar efter han hade hamnat på sitt regemente, där han t.om gick så långt att han stämplade ihop läpparna.

 

Vilket ledde till att en kompis till honom blev förbannad över att han ställde till så mycket skit, så han fick sig en käftsmäll så halva överläppen försvann... Och först DÅ fick han gå hem =)

 

Ett tips om du vill slippa göra lumpen är att ljuga och säga att du gillar att sno saker. Det gjorde jag och jag slapp gå på mönstringen:)

 

Och jag hade flera klasskamrater som jättegärna ville göra lumpen men inte ens fick chansen när deras tjänster blev nedlagda :)

 

Har nog fan aldrig hört talas om någon som inte velat göra skiten och blivit tvingad. På 2000-talet då.

 

Men seriöst - säg till psykologen att du suger på tummen och inte kan leva utan din mamma. Eller att du kissar i sängen. Whatever. Det räcker :mrgreen:

 

Lumpen var iallafall min bästa tid i livet. Fitta va roligt vi hade men då gjorde jag löklump i flottan. Oxfilé och tok slagsmål mot lokala kickersgänget på gotland, fucking love it.

 

Edit:säg att du har problem att ta order, såna släpper de aldrig igenom.

 

Jag kryssade iaf i alla sjukdomar som fanns på lappen man fick hem om mönstring. Sen var den saken biff.

 

Min polare ville absolut inte göra lumpen, hade suttit i fyllecell och diverse bus. Men han har bra fysik, tränar regelbundet, inga sjukdomar. Så kärringen sa: "Lumpen får du se som en läxa, det här blir bra för dig".

Även en annan polare som blev tvingad av samma kärring.

 

EDIT: det bästa sättet att slippa är att säga att du inte tål jordnötter, då skickar de hem dig direkt.

 

Fin dator, thumbs up.

 

Angående lumpen så är det bara prata med psykologen. Säg att du absolut inte skulle trivas och att du inte har något att göra i lumpen.

 

Nu mer tar dom inte in andra än de som verkligen vill, eller om du skulle vara perfekt till något dom verkligen behöver (t.ex. att det visar sig att du är den perfekta ubåts officeraren och dom har brist på sådanna, eller något :P, små odds ;)).

 

Om du inte vill göra lumpen är det bara att skriva att du inte klarar av att ha kvinnliga befäl. Man får en sån fråga på skrivtestet och jag tror inte att du klassas som högvilt då.

 

Annars är det ju alltid en klassiker att rulla in dig i psykologens matta o säga att du är en koldolme alternativt säga att du är redo att "röja undan" någon om det behövs.

 

Själv ville man ju göra lumpen och mörkade ett ganska allvarligt problem/hinder när det gällde att faktiskt kunna genomföra den. När man väl skulle rycka in var det rätt uppenbart att det inte skulle hålla i längden så det blev till att uppsöka läkaren. Min värnplikt varade i 26 timmar. Så här i efterhand var det väl tur ändå. Cleburne+tillgång till vapen i ett år=Mattias Flink.

 

Eller säga "nej jag vill absolut inte göra lumpen" funkar också fint.

 

Riktigt härlig läsning!:lol: Era tips är grymma, både praktiskt och underhållsmässigt!:mrgreen:

 

Nu har jag massor med fina ursäkter att dra till med, plus att jag faktiskt har haft problem med knälederna i puberteten (inflammation, även kallat slatter), ryggproblem (efter ett misslyckat dyk från 5:an, jag var ensam i badhuset så jag försökte inte styla för någon;-)) samt en axelskada just nu efter ett fulknep från en motståndare i en handbollsmatch.

 

Orsaken till min oro beror väl mest på att jag verkligen vill göra annat direkt efter studenten, har egentligen inte någonting emot lumpen annars.

 

 

Jag blir lite orolig av alla dessa länkar. Inte sitter du väl och smäller upp YouTube innan varje session?

Finns det några risker med det (du gör mig orolig :-P)? Jag surfar nästan alltid runt på youtube för att lyssna på lite nya låtar+ chattar med någon på msn (inne som "offline", så jag har inte blockat dig eller någon annan;-)) för att inte bli helt uttråkad då jag endast lirar 8 bord.:-)

 

 

Jag är killen med världens beslutsångest och när jag äntligen har börjat bestämma mig för en så kommer en annan schysst, TILT!;-)

 

Fin dator, men fan va den väger om man ska bära runt på den en massa :/

 

Mm håller med. Tycker fortfarande att MBP och Sony Vaio är bättre alternativ.

Hm, ni kan säkert ha rätt men förhoppningsvis blir inte tyngden något större problem men är osäker. Brukar släpa hem en skolväska på ett antal kg på vägen hem efter plugget ett par km så förhoppningsvis kommer den träningen till någon nytta.:-)

 

Skulle kunnat slå till på en 17" MBP men det som fick mig att avstå var att upplösningen inte var 1920x1600.

 

Har fortfarande inte beställt datorn ännu så än finns det tid att få mig på bättre tankar men känner mig ändå hyfsat säker på att det blir den, gillar den helt enkelt.;-)

 

Ang datorn, jag förstår att du inte hitta den eftersom den av någon anledning inte går att köpa som privatperson:shock: Skitkonstigt. Men det är ju en budgetdator och det behöver inte du ;)

 

Din dator som du har byggt ihop ser skitfin ut! Jag hade nog kört på Vista buisness istället, jag är inte säker men jag tror att man blir lite begränsad med Vista home.

Aha, det var där problemet låg, var orolig att jag var helt lost på att hitta datorer också.:-)

 

Tack så mycket, tror att jag kommer att bli nöjd med köpet. Perfekt tips, hade ingen aning om det där men kör i så fall stenhårt på Vista buisness, ty!:-)

Hahahah du är ju riktigt jävla sjuk! Härligt läsning! :-D :-D :-D

 

Det i fetstil gör det här till bland det roligaste jag läst på det här forumet. wp

:mrgreen::oops::mrgreen:

 

 

 

 

Tog en ganska kort session när jag kom hem som slutade +$3k, otroligt skönt att få fortsätta plussa och kommer förhoppningsvis kunna slipa till siffrorna lite senare ikväll.:-) Hade en AA mot KK men också två förlorade 50/50 all in pre, den ena QQ mot AK och den andra TT mot AK så det känns som att tur kontra otur den här sessionen är ganska utjämnad. Låg på statsen 23/20/5,2 vilket känns väldigt bra, jag får fint med action utan att behöva sätta mig själv i alltför många krångliga situationer.

 

1/12: -$2.000

2/12: -

3/12: +$8.000

4/12: -$2.500

5/12: +$3.000

 

Totalt: +$6.500

 

 

Ska plugga lite och göra andra saker ett tag men om jag orkar så trycker jag nog in någon timmes grind innan läggdags, återkommer då!:-D

 

 

 

Alla som tycker att jag är så himla ruuuun good kan ju ta en titt på den här handen från dagens session och se om den kanske kan ändra eran uppfattning!?!:mrgreen:

 

Seat 1: erikzamboer ($1,444.00)

Seat 2: Kaffedopp ($2,034.00)

Seat 3: Djegum ($2,164.25)

Seat 4: immortal8 ($1,055.00)

Seat 5: raminator ($2,173.00)

Seat 6: Styrbjorn ($1,037.00)

Styrbjorn posts the small blind of $5.00

erikzamboer posts the big blind of $10.00

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kaffedopp7 of Clubs 8 of Clubs

Kaffedopp raises to $35.00

Djegum folds

immortal8 raises to $120.00

raminator calls $120.00

Styrbjorn calls $115.00

erikzamboer folds

Kaffedopp calls $85.00

*** FLOP *** 6 of Clubs9 of Clubs5 of Clubs

Styrbjorn checks

Kaffedopp checks

immortal8 checks

raminator bets $100.00

Styrbjorn calls $100.00

Kaffedopp calls $100.00

immortal8 folds

*** TURN *** 6 of Clubs9 of Clubs5 of ClubsKing of Diamonds

Styrbjorn checks

Kaffedopp bets $200.00

raminator folds

Styrbjorn raises to $817.00 and is all-in

Kaffedopp raises to $1,814.00 and is all-in

Uncalled bet of $997.00 returned to Kaffedopp

*** SHOW DOWN ***

Styrbjorn shows 9 of Diamonds9 of Spades

Kaffedopp shows 7 of Clubs8 of Clubs

*** RIVER *** 6 of Clubs9 of Clubs5 of ClubsKing of Diamonds5 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Board: 6 of Clubs9 of Clubs5 of ClubsKing of Diamonds5 of Diamonds

Kaffedopp collects $2,421.00

 

 

 

 

Någon som vill pusha här (det är en minirais på turn med $145 från Fi)?

 

Seat 1: jullle ($118.25)

Seat 2: jeka21 ($857.00)

Seat 3: _copyright_ ($623.75)

Seat 4: Kaffedopp ($1,061.00)

Seat 5: gitan75 ($205.00)

Seat 6: ZockerUe ($982.25)

ZockerUe posts the small blind of $5.00

jullle posts the big blind of $10.00

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kaffedopp6 of Spades 6 of Hearts

jeka21 folds

_copyright_ folds

Kaffedopp raises to $35.00

gitan75 folds

ZockerUe calls $30.00

jullle folds

*** FLOP *** Jack of Hearts7 of Clubs8 of Hearts

ZockerUe checks

Kaffedopp bets $60.00

ZockerUe calls $60.00

*** TURN *** Jack of Hearts7 of Clubs8 of HeartsKing of Diamonds

ZockerUe checks

Kaffedopp bets $145.00

ZockerUe raises to $290.00

Kaffedopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det några risker med det (du gör mig orolig :-P)? Jag surfar nästan alltid runt på youtube för att lyssna på lite nya låtar+ chattar med någon på msn (inne som "offline", så jag har inte blockat dig eller någon annan;-)) för att inte bli helt uttråkad då jag endast lirar 8 bord.:-)

lol nej, verkligen inte. Menar väl på att det är ganska idiotiskt bara haha. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börjat plocka ut cash från Everest i större klumpar än tidigare och nu är det dags för att verifiera kontot. Jag tycker att det är kanon att de begär verifiering men till själva frågan:

 

Jag kan fortfarande lira för pengarna jag har på kontot, är det okej att jag spelar fastän kontot inte är verifierat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...