Gå till innehåll

kossa mu, nl200-nl400


kossa_mu

Recommended Posts

  • Svars 272
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gud... dags att uppdatera lite Drago. Det var ju ett intressant tema på gång. Min akilleshäl, spel i 3 betade potter. :cry: Tror att det kan vara fint på Båten , kan behöva en förlöpare som kollar läget där. Vi måste ta en grindafton till hösten om du inte ska skjuta ut dig på någon knäpp resa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fytusan Kossan, jag är sjukt imponerad över dina senaste inlägg! Verkligen!!! Ska ta och läsa igenom dem i lugn och ro senare ikväll eller imorgon och försöka lära mig något..fytusan vad imponerande! Tack för svaren i min dagbok också!

 

Tackar, tackar.

 

Mitt lilla arbete ser ut att ha gett lite resultat iaf, för jag aldrig spelat så bra i mitt liv som jag har gjort de senaste dagarna. Jag vet ungefär hur jag ska göra nu för att kunna hålla en så hög andel A-game som möjligt.

 

Igår började jag med en övning som heter Progressive muscle relaxation. Kommer utföra den 5 ggr i veckan och den ska göra mig mera avslappnad, för att sen kunna spela mera fokuserat.

Kortfattat går den ut på att man tex knyter vänster näve och andas in. Sen slappnar man av och andas ut. Fokuserar på vänster näve och andas in. Slappnar av och andas ut. Sen gör man så med alla kroppsdelar typ.

 

 

Under denna vecka så har det bara varit en hand där jag blev ordentligt känslomässigt engagerad och det var denna. Skrek tom ut lite glada ord. Så det är inte bara händer jag förlorar som jag jobbar med, utan jag försöker även få bort känslor i händer som jag vinner.

 

Hand 1:

Party Poker $300.00 No Limit Hold'em - 6 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BTN: $253.00

Hero (SB): $415.00

BB: $386.40

UTG: $222.38

MP: $255.65

CO: $45.48

 

Pre Flop: Hero is SB with A :diamond: A :heart:

1 fold, MP raises to $6, 1 fold, BTN raises to $26, Hero raises to $68.50, 2 folds, BTN raises to $253, Hero calls $184.50

 

Flop: ($515.00) 5 :diamond: 5 :club: 2 :spade:(2 players)

 

Turn: ($515.00) 4 :club:(2 players)

 

River: ($515.00) Q :spade:(2 players)

 

Final Pot: $515.00

Hero wins $512.00

(Rake: $3.00)

 

 

Sen har jag fått förklarat exakt varför jag spelar sämre på nl400 och det känns riktigt skönt att få veta det. Så det är också en sak jag jobbar med + att håller på att arbeta med att få bort känslan av att lägga ner sen session när det har gått riktigt bra, och jag sen börjar tappa lite.

 

Det som har funkat bäst för mig denna vecka har varit lira 1 timmes sessions, och ställa mig upp efter 20 och 40 min och arbeta igång kroppen lite.

 

Hand 2: Denna hand är ett riktigt bra ex på hur mitt spel blir annorlunda pga av att jag har varit running bad på nl400 förut. När jag pushade på turn var det enda jag tänkte på hur jag blivit utdragen med stege mot 2 par i en liknande situation förut, istället för att tänka på hur jag ska spela handen optimalt. Att jag bara skulle spela till blindsen kom och det var sista bordet gjorde inte det bättre. Förhoppningsvis har jag jobbat bort detta om ett tag.

 

Party Poker $400.00 No Limit Hold'em - 5 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BTN: $794.00

SB: $252.78

Hero (BB): $797.66

UTG: $848.72

CO: $102.64

 

Pre Flop: Hero is BB with 9 :club: K :diamond:

1 fold, CO raises to $8, BTN calls $8, 1 fold, Hero calls $4

 

Flop: ($26.00) Q :diamond: J :club: T :heart:(3 players)

Hero checks, CO bets $10.00, BTN raises to $38, Hero raises to $120, CO calls $110, BTN calls $82

 

Turn: ($386.00) 7 :club:(3 players)

Hero bets $669.66, BTN folds

 

River: ($386.00) 3 :heart:(2 players)

 

Final Pot: $386.00

Hero wins $50.72

Hero wins $307.92

(Rake: $27.36)

 

 

Hand 3: Under denna hand så ökade verkligen hjärtslagen ordentligt pga av att det satt en kille som täckte mig och det var på nl400. Som sagt så skriver jag ner alla sådana hära händer och vad jag gör för att bibehålla fokus.

 

Party Poker $400.00 No Limit Hold'em - 6 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BTN: $831.48

SB: $273.28

BB: $423.88

UTG: $358.00

MP: $484.00

Hero (CO): $730.12

 

Pre Flop: Hero is CO with A :heart: K :heart:

UTG calls $4, 1 fold, Hero raises to $18, BTN calls $18, 1 fold, BB calls $14, UTG calls $14

 

Flop: ($74.00) 8 :diamond: K :club: A :diamond:(4 players)

BB bets $4.00, UTG raises to $86, Hero raises to $200, BTN folds, BB folds, UTG raises to $340, Hero calls $140

 

Turn: ($758.00) T :spade:(2 players)

 

River: ($758.00) J :club:(2 players)

 

Final Pot: $758.00

Hero wins $755.00

(Rake: $3.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gud... dags att uppdatera lite Drago. Det var ju ett intressant tema på gång. Min akilleshäl, spel i 3 betade potter. :cry: Tror att det kan vara fint på Båten , kan behöva en förlöpare som kollar läget där. Vi måste ta en grindafton till hösten om du inte ska skjuta ut dig på någon knäpp resa?

 

Jag slänger in de sista händerna med 3bet från blinds imorgon och sen förhoppningsvis hinner jag slänga in syn av 3bet från tidig pos. Sen får jag fixa klar resten efter mitt uppehåll.

 

Jo jag tror middag på båten kan bli riktigt uppskattat. Det såg ut att vara en mysig miljö iaf.

 

Vi får definitivt köra lite grindande i höst. Jag lär sticka till värmen någon gång under hösten/vintern men det lär bli en kortare resa än sist. Och framförallt betydligt billigare och mera seriöst. Har lite planer som jag filar på, men inget är bestämt än.

 

Måste rekommendera folk som har balkong att sätta upp en hängmatta. De flesta har bord och stolar men jag fick upp min hängmatta idag och det är riktigt skönt 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har aldrig lirat så lite som jag har gjort i juli i år. Var iofs helt spelledig och umgick med familjen och tjejen halva månaden. Att det inte blev så mycket lir sen heller beror på att min downswing bara tog en liten paus och sen exploderade igen.

 

Att backa 25 in på all in ev på en kort tid tär lite på psyket och jag har kastat bort allt för många inköp tack vare det. Så var det sist jag kollade och det har fortsatt sen dess, men jag har nu förbjudit mig att kolla på den grafen i augusti.

 

Ikväll så körde jag min första sweat session med en amerikan som lirar på fulltilt och han hade en massa bra saker att kommentera på. Nästa vecka ska jag kommentera när han lirar och förhoppnings sker detta sen på en regelbunden basis.

 

Jag tycker att jag har tappat en hel del i mitt spel pga av downswingen så det är bra att få andras kommentarer då. Utöver det så har jag skaffat en coach som tänkte börja med i sept, men jag kanske börjar med han om lite mer än vecka istället. Dj sensei var upptagen så jag valde 0evg0 från 2+2 istället. Lite billigare, men jag tror han kommer vara riktigt bra för mig ändå, speciellt då har en massa erfarenhet av att coacha och inte bara är en bra spelare.

 

Så fort jag får ha en riktigt bra period igen(ungefär som under resan då) så kommer jag försöka ta några sessions med Jared Tendler(mental coach) också.

Jag känner att jag har fått bort mycket av den tilten som händer vid normala badstreaks, men att jag inte riktigt rår på de värre.

 

Annars har jag också fixat klart kontoret nu så det ser riktigt fint ut. Kör med mina nya dator nu så jag dataminar Ladbrokes hela tiden bortsett från när jag sover. Ska byta fläktar sen så jag kan ha igång datorn hela natten också. Eftersom jag har en kraftigare dator nu så har äntligen börjat köra på fler sidor, och lirar på laddies, party och everest. Om några dar lägger jag till prima också, ska bara välja erbjudande först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tog ju så sjukt mycket energi att gå igenom 3betade potter så jag pallade tyvärr inte med att göra som jag tänkt. Gick iaf även igenom när jag synade 3bet och valde ut några få händer. Jag får helt enkelt göra om detta i framtiden.

 

Syn av 3bets tidig pos

 

Hand 1: synar med A7s pga av odds och sätter trissen på turn. Här tror jag han leder ut med A eller K i hjärter, kåk, triss med sämre kicker, stege, färg och random air. Eftersom han kallsynade litet 3bet så bör hans range vara vikt mot mellanpar.

Har då han ett mellanpar så bör jag nog hellre låta han bluffa då han knappast stackar av med 88, 99 eller JJ på den brädan.

 

Så i efterhand vill jag nog bara syna hans bet och sen syna en river som inte är en hjärter.

 

Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 5 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Bj__aP (BTN): $325.73

MisterRichar (SB): $268.02

ricmondo1 (BB): $233.24

Hero (UTG): $200.00

Azfisken (CO): $139.48

 

Pre Flop: Hero is UTG with 7 :spade: A :spade:

Hero raises to $8, Azfisken raises to $14, 1 fold, MisterRichar calls $13, 1 fold, Hero calls $6

 

Flop: ($44.00) 7 :diamond: T :heart: 6 :heart:(3 players)

MisterRichar checks, Hero checks, Azfisken folds

 

Turn: ($44.00) 7 :heart:(2 players)

MisterRichar bets $22.00, Hero raises to $80, MisterRichar raises to $254.02, Hero calls $106 all in

 

River: ($416.00) 8 :heart:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $416.00

MisterRichar shows 8d 9c

Hero shows 7s As

MisterRichar wins $345.98

MisterRichar wins $68.02

(Rake: $2.00)

 

 

 

Hand 2: Obligatorisk standard push pre? När någon 3betar till så högt och sen en kille kallsynar så lär jag vara uppe mot bra händer.

Här lyckades jag hamna all in som favorit men blev utdragen. Men det jag funderar på är att när de investerar så mycket pre så lär de knappast

folda om jag pushar. Gör jag inte det så, ger jag de en chans att lägga sig vid dålig flopp, tex en med A på.

 

Såg såhär i efterhand att killen är en 36/1 med 3bet på 0.8 och killen som kallsynade är 53/17. Undrar om man kan göra ett litet 4bet här,

eller är det för fanzy?

 

No Limit Hold'em - 6 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Mugpunter2 (SB): $499.85

sakii (BB): $400.00

Vikingfjord (UTG): $191.78

Hero (MP): $400.00

kbucks (CO): $523.00

slob (BTN): $386.56

 

Pre Flop: Hero is MP with A :heart: A :club:

1 fold, Hero raises to $16, 1 fold, slob raises to $84, Mugpunter2 calls $82, 1 fold, Hero calls $68

 

Flop: ($256.00) 9 :heart: 5 :club: Q :heart:(3 players)

Mugpunter2 bets $92.00, Hero raises to $316, slob calls $302.56 all in, Mugpunter2 folds

 

Turn: ($953.12) T :spade:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($953.12) K :spade:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $953.12

Hero shows Ah Ac

slob shows Kc Kd

slob wins $950.12

Hero wins $0.00

(Rake: $3.00)

 

 

Sen position

 

Hand 3: har finallin på 36/26/1.9 3bet: 6.0

När vi bara är 4 pers så synar jag ibland med lägre par, vet inte om så lågt som 66 är en läcka? Floppen kommer väldigt dragig och jag bestämmer mig för att försöka ta ner den. Sen när trissen kommer på turn så känns det som att jag verkligen måste beta här. Han lär cbeta floppen med färgdrag och jag kan bli både utdragen och tappa action på en massa riverkort. Riktigt dåligt gjort tyvärr.

 

Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 4 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

finallin (SB): $495.98

TheLetuce (BB): $269.96

Hero (CO): $607.14

Massala777 (BTN): $200.00

 

Pre Flop: Hero is CO with 6 :diamond: 6 :spade:

Hero raises to $7, 1 fold, finallin raises to $23, 1 fold, Hero calls $16

 

Flop: ($48.00) Q :heart: 5 :heart: T :spade:(2 players)

finallin checks, Hero bets $35.00, finallin calls $35

 

Turn: ($118.00) 6 :heart:(2 players)

finallin checks, Hero checks

 

River: ($118.00) 9 :heart:(2 players)

finallin checks, Hero checks

 

Final Pot: $118.00

finallin shows Jd Js

Hero shows 6d 6s

Hero wins $116.00

(Rake: $2.00)

 

 

Hand 4: jag har inga stats på denna hand men det är en situation som jag är riktigt dålig på. Så vill ni kommentera så gör det gärna på denna :)

Flotar låg flopp med AQ och han checkar blank turn. Standard att pusha turn? checka turn och hoppas på att förbättra och checka ner river?

Pusha river om han checkar? Vet att det är readberoende men jag vet inte riktigt hur jag ska göra mot en okänd här.

 

Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 5 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (SB): $214.24

AliasBinman2 (BB): $769.87

RYANMONSTER (UTG): $127.94

Gnisteren (CO): $1168.75

Klofedeve (BTN): $212.64

 

Pre Flop: Hero is SB with T :heart: T :spade:

3 folds, Hero raises to $7, AliasBinman2 raises to $16.98, Hero calls $9.98

 

Flop: ($33.96) 8 :diamond: T :diamond: 7 :club:(2 players)

Hero checks, AliasBinman2 checks

 

Turn: ($33.96) A :heart:(2 players)

Hero bets $33.96, AliasBinman2 calls $33.96

 

River: ($101.88) 3 :heart:(2 players)

Hero bets $163.30, AliasBinman2 folds

 

 

Hand 5: 35/11/4 3bet: 4.4

Tänkte gå för cr på floppen men kanske bättre att donka ut på en sådan dragig en. Sen när han synar mitt pottbet på turn så förstår jag inte riktigt varför jag pushade river. Vad ska han syna med? svagt A kanske? Checkar jag här så kanske han bluffar drag och checkar bakom svaga par och förhoppnings värdebetar han AK, AQ, AJ och liknande och jag kan göra en CR. Vet faktiskt inte riktigt vad jag bör gör på river här, beta ut 70 kanske?

 

Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 5 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (SB): $214.24

AliasBinman2 (BB): $769.87

RYANMONSTER (UTG): $127.94

Gnisteren (CO): $1168.75

Klofedeve (BTN): $212.64

 

Pre Flop: Hero is SB with T :heart: T :spade:

3 folds, Hero raises to $7, AliasBinman2 raises to $16.98, Hero calls $9.98

 

Flop: ($33.96) 8 :diamond: T :diamond: 7 :club:(2 players)

Hero checks, AliasBinman2 checks

 

Turn: ($33.96) A :heart:(2 players)

Hero bets $33.96, AliasBinman2 calls $33.96

 

River: ($101.88) 3 :heart:(2 players)

Hero bets $163.30, AliasBinman2 folds

 

Final Pot: $101.88

Hero wins $99.88

(Rake: $2.00)

Final Pot: $101.88

 

 

 

Vad jag ska specialstudera nu vet jag inte riktigt. Har kollat lite på videos med c-bets som jag har nu har fått ner en hel del, men fortfarande är en stor lucka. Har även börjat lite med HU på fulltilt men inte riktigt orkat köra hårt än

 

Hero wins $99.88

(Rake: $2.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så sjukt skönt att få rusha ordentligt efter lite motgång :-D

 

Beställde nyss en pulsklocka. Tänkte börja lite mera med konditionsträning nu så det ska bli kul med en sådan. Men tanken är också att använda den när jag pokrar. Vill se om det är något samband med tilt och hög puls. Finns det ett samband så kan man ställa in så att den piper när den når en viss nivå och man kan då köra förbyggande andningsövningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så sjukt skönt att få rusha ordentligt efter lite motgång :-D

 

Beställde nyss en pulsklocka. Tänkte börja lite mera med konditionsträning nu så det ska bli kul med en sådan. Men tanken är också att använda den när jag pokrar. Vill se om det är något samband med tilt och hög puls. Finns det ett samband så kan man ställa in så att den piper när den når en viss nivå och man kan då köra förbyggande andningsövningar.

 

ge oss resultat och gärna sidan där du beställde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du menar resultat på sambandet med puls och tilt? Det kommer jag iaf att skriva om så fort jag får den och hinner testa några dagar.

 

Beställde bara en enkel variant.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=227777

 

 

Jag har börjat gå igenom mitt spel nu före coachningen så jag vet vad jag behöver hjälp med. Har skrivit ner en bit över 30 punkter och hur jag kan förbättra mig på dessa. I det ingår både spelteori och saker som användning av spadeeye och liknande. Eftersom det är mina största luckor så kommer jag inte skriva ner dom här men jag kommer bolla dom med min coach sen och kanske en polare som jag ska grinda med nu nästa vecka.

 

Tanken är att jag ska kolla igenom de största punkterna lite snabbt före coachningen och sen får han hjälpa mig att välja de jag ska fokusera på för tillfället.

 

Idag blev det iaf c-betande vilket jag då gör allt för ofta och jag kan arbeta en en hel del med storleken på c-betet också.

 

Ska gå igenom en video senare idag från DC angående detta sen har jag skummat dessa inlägg från 2+2 och ska kolla igenom dom 1 gång till sen.

 

http://archives1.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=7994180&page=0&fpart=1&vc=1&nt=3

 

http://archives1.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=ssplnlpoker&Number=7466349&fpart=1&PHPSESSID=

 

http://archives1.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=5099097&page=0&fpart=1&vc=1

 

http://archives1.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=8313278&an=0&page=2#Post8313278

 

 

 

 

Morgondagens uppgift blir att fokusera på note-tagande. Tar för sällan notes o allt för dåligt detaljerade. Dessa 2 artiklar ska jag gå igenom och jag ska börja skriva mina notes på engelska så de kan läsas av andra enklare.

 

http://archives1.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=ssplnlpoker&Number=9870049&Searchpage=1&Main=9870049&Words=+FreakDaddy&topic=&Search=true#Post9870049

 

http://archives1.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=ssplnlpoker&Number=9893576&Searchpage=1&Main=9893576&Words=+FreakDaddy&topic=&Search=true#Post9893576

 

Nu bär det av till simhallen, tjoo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gahh, måste få skriva av mig lite nu iaf.

 

Det finns en anledning till att man ska ha en stor bankrulle. Jag är nu back 36 ink i all in ev. Som tur är så har jag plussat ändå, men jag blir så jävla less. Och då spelar jag ändå i passiva games.

 

Har iaf fixat igång SpadeEye och PrimaEye så jag kan tableselecta lite bättre, vilket lär behövas för mitt självförtroende för tillfället.

 

Pulsklockan är skickad iaf, så jag kan börja med det nu i veckan.

 

Tänkte testa ett träningsprogram från kolozzeum nu på måndag

 

 

"Tredagarsprogram

 

Dag 1

Bänkpress 4*8

Lutande bänk 3*8

Axelpress 3*8

Baksida axlar av någon typ 3*10

Smal bänkpress 3*10

Liggande tricepspress 2*8

Rotator cuff, utåtrotation 3*15

Rotatorcuff, innåtrotation 2*15

 

Dag 2

Marklyft 3*6

Skivstångsrodd 3*8

Latsdrag eller chins 3*10

Omvända ryggresningar 3*max

Bicepscurl med stång 3*8

Hammercurl 3*8

Greppträning med kabelhandtag 2*10

Pinch 2*20 s

 

Dag 3

Knäböj 4*6-8

Rakbensmarklyft 3*10

Benspark 3*10

Bencurl 3*10

Stående vadpress 4*10

Crounches/situps 3*10-15

Kabelcrounches 3*8"

 

 

Styrke: måndag, onsdag och fredag.

Simming/cykling/löpning på tisdag och torsdag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit med en massa rapporter och diverse analys filter och gått igenom mina stats nu idag och igår. Så jag har filat lite på min att göra lista och lägger upp den här ändå.

 

http://img503.imageshack.us/my.php?image=statshz1.jpg

 

1: bör ha lite högre postflop agg och agg %. Delar man sen upp det i flop, turn och river aggression så ser man att det är på rivern som den stora luckan finns. Värdebetar för dåligt här och det var främst på river som jag fick kommentarer på när jag railades. Detta är en punkt jag definitivt måste ta upp med coachen så han får hjälpa mig att rätta till problemet.

 

2: kan syna lite mindre 3bets med dåliga händer. Vet flera ex där jag synat lite väl light mot tighta motståndare.

 

3: kan öppna upp min steal range litegrann. Vet inte om jag ska öppna upp från co eller button dock.

 

4: för låg checkraise %. Här bör jag öka antalet cr med air när jag ej är pfr. Har testat att göra detta lite mer nu, men jag behöver hjälp med att hitta bra situationer för detta.

 

5: problem postflop när jag inte är pf aggressor.

 

6: spelar inte sc profitabelt, ligger back när jag coldcallar dessa.

 

7: synar för ofta raises av c-bet med tp dålig kicker eller sämre utan drag.

 

8: för stor skillnad mellan händer jag synar c-bet raise och tar till showdown vs de som jag inte tar till showdown. T.ex. så synar jag en cr med mellan pp och synar blank turn för att sen folda blank river.

 

 

Sen har vi några punkter som jag själv tycker jag är dålig i, och där jag behöver utvecklas.

1: c-betar lite för mycket och kan anpassa min betstorlek bättre. Här har jag dock blivit en massa bättre under den senaste veckan.

 

2: dålig i 3betade potter. Jag är betydligt bättre här än förut, men fortfarande en massa kvar att jobba på. Ska jag klara av mera aggresiva games senare så måste jag jobba en massa på detta.

 

3: anpassar inte betstorlek efter motståndare tillräckligt

 

4: dålig på HU. Spelar inte HU normalt men sitter ibland kvar med en fisk på bordet, och jag tror att jag skulle öka min winrate en bra bit om jag avsatte lite tid till att utveckla mitt HU spel.

 

5: bör fokusera mera på att läsa folks handrange.

 

6: har tydliga timingtells ibland som jag måste jobba bort.

 

7: problem med när jag raisar 2-3 fiskiga limpers med tex AJ-AK och får en rag flop.

 

8: synar overpush från fiskar med händer dåliga händer allt för ofta.

 

9: bör isolera mer mot maniacs och stora fiskar

 

 

Andra saker jag bör förbättra mig på inom pokern

 

1: mera teori plugg

 

2: bättre disciplin

 

3: tableselecta bättre

 

4: bättre pre session.

 

5: jobba ännu mera med tilt

 

6: jag spelar ofta när jag inte är i toppskick

 

7: sluta vara en bankroll nit. Att jag har haft problem med att köra på rätt nivåer har mycket att göra med med att mitt självförtroende har holkats ut när jag har varit så extremt running bad som jag har varit de senaste månaderna.

 

8: välja ut pokervideos bättre

 

9: börja anteckna till dom igen, vilket jag var slö för att göra under en längre tid

 

Övriga saker jag vill bli bättre på

 

1: minska mina utgifter och börja lägga undan mera pengar

 

2: öka konditonsträningen, vilket jag börjar med nu nästa vecka

 

3: börja köra med matschema och testa fler nya recept. Här är egentligen den punkt jag bör fokusera mest på nästan, om jag ska vara varm i kläderna sen när jag jag ska avsluta skolan och praktisera i ett kök under sista terminen.

 

4: byta fläktar på datorn så att jag kan ha igång den dygnet runt och ladda händer på folk.

 

5: mer utvärdering av mitt spel av andra spelare. Tänkte köra en session med coach en gång i veckan och sweat sessions då och då med andra spelare.

 

6: tänkte viga en kväll i veckan åt något som inte involverar poker, träning eller folk jag redan känner. Har bara funderat ganska löst på detta men några ex jag överväger är: mediationskurs, något med matlagning eller voluntärarbete. Hade ju tänkt fallskärmshoppning först men det skjuter jag upp till våren iaf jag bestämmer mig för det. Har ni något bra tips är det bara att säga till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry för OT men vilket program är det du använder? Hoppas swingen vänder

 

Tackar, det hoppas jag också :-) Det är iaf Holdem Manager jag använder.

 

Har speluppehåll nu fram tills på torsdag då jag ska köra en sweat session med en polare som lirar på samma sida som mig. Jag har ju kört sweat sessions förut men inte tänkt så mycket på hur man utnyttjar tillfället för att lära sig till max. Detta såg jag i en tråd på 2+2.

 

"Re: How to get the most from a sweat session?

what player A should do:

 

-write down a list of questions/topics you want him to talk about

-get some HH before the sweat (3-4) that you had trouble with. discuss these and then player B will make sure to talk about when similar situations come up/see how well you learned

 

what player B should do:

-write down a list of topics/etc

-if it's the second sweat, have you list of things for player A to improve on, that you told him on the last sweat... see if he actually improved and is applying your advice properly"

 

Jag tänkte iaf visa han min lista på saker jag behöver förbättra mig på och så får han fixa en liknande lista. Sen har jag en mic framför oss och spelar in allt med camtasia så jag kan kolla igenom det senare i lugn och ro. Utöver det så vill jag prata om notes på olika spelare och hur man ska anpassa sitt spel emot dem + öppningsrange i bb mot sb som limpar väldigt ofta.

 

Tänkte börja lite idag med att analysera motståndare men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Eftersom jag dataminar så mycket nu så har jag över 10 k händer på flera personer bara nu i aug. Har tagit ut de 11 som ligger högst upp i ett rakerace, dvs de som jag kommer möta på borden oftast. Man kan också välja ut baserat på de man backat mest emot men jag såg att i aug så har jag backat mest emot en av de största fiskarna på sidan tack vare setups, så det känns inte så tillförlitligt. Däremot så är 2 personer som jag har en del problem med högt upp på rakeracelistan så de kommer med ändå.

 

Hur man ska analysera motståndare vet jag inte, men jag tänkte något sånt här iaf. Börjar med att kolla igenom deras stats lite och jämföra med mig själv. Gå igenom deras 3bet range lite. Kollar om de har 4bets bluffar i sin arsenal. Vilka händer de raisar c-bets med. Sen några av deras största förluster och vinster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det börjar bli dags att fundera över nyår nu snart. Jag och en polare har startat en liten tradition att resa utomlands, men vi alltid varit sent ute och haft problem med att fixa boendet. Favoriten var nyår 06 i Amsterdam då vårat boende låg för långt bort från centrum och vi skulle dra hem dagen efter. Det resulterade i att vi fick checka ut före och festa med ryggsäckarna på och inte sova något. Sen dagen efter skulle vi ta tåg till tyskland för att sen flyga hem, men jag slockande hela tiden i tåget och polaren missade där vi skulle av, så det var grymt nära att vi missade flyget.

 

I år ska vi dock vara ute i god tid och fixa centralt boende och helst stanna en natt efter nyår också. Resan ska helst vara så billig som möjligt och till en schysst partystad. Lutar mot Prag just nu men även Barcelona är ett alt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torsdagens sweat session kändes riktigt bra och vi har tänkt köra en sådan i veckan nu ett tag framöver. Om ni testar att köra sådana så rekommenderar jag verkligen att spela in allt som sägs + skärmen, för det är väldigt svårt att ta in allting samtidigt som man spelar.

 

Till nästa gång som är nu på tisdag kommer det dock att göras en hel del ändringar. Vi har bla tänkt köra med samma HUD för att enklare få överblick. Kollade när han lirade på party med HUD utan färgkoder och det var mycket svårare att se om bordet var fiskigt eller ej. Orkar inte ta upp allt nu, speciellt då de vi inte har testat det än, men några tankar vi har iaf är att gå igenom hand histories före, välja ut 1-2 motståndare som bägge ska ha analyserat före o gå igenom hur man kan anpassa sitt spel mot dom osv.

 

 

Mitt mål är iaf att ta upp han till min nivå i de områden han är svagare än mig på o så får jag hoppas han gör samma sak med mig :-)

 

 

Har också fått köra lite med pulsklockan nu när jag lirar och det är ganska kul att se vilka tillfällen pulsen springer iväg. Om jag kommer köra med pulsklocka varje gång jag lirar vet jag inte riktigt än, men det är ingen tvekan om att vid rätt användning kan man öka winraten lite. Kommer skriva lite mer om det efter jag har fått använda den någon vecka till.

 

 

Förövrigt så fick jag ett pm av Jared Tendler för några dagar sen. Han är min idol inom pokervärlden fast han inte spelar poker, så det känns ganska roligt :)

Ser definitivt fram emot session med honom om några månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorgon börjar jag med en grundkurs i meditation och yoga. Totalt 9 pass och det ska bli riktigt spännande och se vad det kan göra för pokern. Läste en väldigt inspirerande tråd om en kille som tog hjälp av sådant och det hade gett riktigt fina resultat. Tyvärr så var de senare passen upptagna så jag måste vara i stan före halv 9 varje tisdag, men det är iofs bara bra för dygnsrytmen.

 

http://www.sys.se/umea/kurser?showall=1

 

På tal om fina resultat så har spelet blivit en hel del bättre och det har varit rekordsiffor den senaste tiden :-D

 

Spelade förövrigt med en kille från pf förra veckan. Alltid roligt att spela med andra och se hur de tänker.

 

Funderar på att utvidga mitt spel nu och lägga till antingen HU eller så PLO 6max. Vet dock inte vilken jag ska välja. Har sett några PLO videos och det finns definitivt bra värde där om man sätter sig in i spelet. Samtidigt så är det betydligt enklare att lära sig holdem HU. Tänkte se någon video av bägge nu varje vecka och lira lite kort, så får jag bestämma mig senare.

 

 

Hand 1: Standard hand men det känns verkligen som att jag betalar av allt för ofta på sådana här händer. Killen spelar 31/12/1. Mina notes på han är:

"raisa a10o utg o gjort en massa skumt postflop

syna 3bet fran nit som var short med QJs"

Vad gör ni vid pottbet på river? 87, 67 och 97 är händer som han kan ha här tex. Med hans låga agg så bluffar verkligen här? Eftersom jag har sett och han har spelat skumt postflop så måste jag syna tycker jag, men jag har en massa händer där jag betalar av på liknande brädor.

 

 

Party Poker $300.00 No Limit Hold'em - 5 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

UTG: $285.01

CO: $607.90

BTN: $146.28

Hero (SB): $297.00

BB: $297.34

 

Pre Flop: ($4.50) Hero is SB with 5 :club: 5 :spade:

3 folds, Hero raises to $9.50, BB calls $6.50

 

Flop: ($19.00) K :club: 8 :heart: 6 :diamond:(2 players)

Hero bets $12.00, BB calls $12

 

Turn: ($43.00) 5 :diamond:(2 players)

Hero bets $32.00, BB calls $32

 

River: ($107.00) 9 :heart:(2 players)

Hero checks, BB bets $57.00, Hero calls $57

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt korrekt, vet inte varför jag inte tänkte på det när jag postade handen.

 

Var imorse på min första yoga & meditationslektion. Det kändes riktigt bra och jag ska fortsätta med kursen. Jag bad läraren att hjälpa mig med ett speciellt program som jag kan köra före en pokersession, och hon skulle hjälpa mig med det efter 4-5 lektioner då jag har fått testat på några olika. Vi var bara 6 pers i gruppen och jag var enda killen, tyvärr inte så mycket ögongodis som jag hoppats på men jag klarar mig ändå.

 

Morgondagen blir dock ganska intressant då jag förhoppningsvis ska köra en irl sweat session på dagen och sen ha min första session med coachen på kvällen.

 

Sen så kommer jag ha möjligheter att lira lite live nu då tjejen flyttar till Sundsvall i veckan. Om jag ids göra det eller ej, vet jag inte nu, men det kan vara kul att testa på iaf. Har inte kört nå live bortsett från en turnering och lite små cashgames med polare förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär då var coaching lektion nr 1 avklarad och jag fick ett litet aha-ögonblick under lektionen iaf. En stor grej jag måste jobba på är handreading och nu har jag en hemläxa att göra varje dag i både pokern och yogan. Nästa pass är inbokat samma tid nästa vecka.

 

En grej som coachen sa som jag inte har tänkt på förut är att han tycker att man ej bör squezza lika mycket med KQs som KQo då den har mera värde postflop.

 

Hand 1: killen som höjer här CO och 76/33 på 45 händer, fold to 3 bet har jag för lite händer på för att säga någoting. SB är en 26/16 tag som är vinnande spelare. Jag vet inte riktigt om jag verkligen vill bara syna här.

 

Party Poker $300.00 No Limit Hold'em - 5 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

CO: $342.86

BTN: $377.01

SB: $297.00

Hero (BB): $300.00

UTG: $104.14

 

Pre Flop: ($4.50) Hero is BB with Q :spade: K :spade:

1 fold, CO raises to $12, 1 fold, SB calls $10.50, Hero raises to $45, 2 folds

 

Final Pot: $36.00

Hero wins $36.00

 

 

Dagens sweat session blev dock tyvärr inställd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite trött och har varit allmänt förvirrad hela dagen så jag kanske har frågat redan men vem är coachen? Renodlad pokercoach? Du har så mkt olika grejer för dig hela tiden :)

 

I handen ovan gillar jag både syn och squeeze.

 

0evg0 på 2+2 har jag som coach och det är en renodlad pokercoach. Det är dock svårt att utvärdera om coachen man har passar eller ej för en, då man inte har testat andra. Men då 0evg0 är så pass billig jämfört med de andra jag vill ha före så blir det ännu svårare om det känns sådär efteråt.

 

Blir ungefär 125 $ i timmen nu vs 300-450 $ i timmen till de jag verkligen vill ha. Jag har avsatt ca 3 k $ till coachning nu så vi får se vad som passar bäst. 12 lektioner(en lektion är 90 min) med 0evg0 o 3-4 med Jared Tendler är det jag hoppas på. Men annars så kanske 5 st med 0evg0 o så 4-5 med någon annan o några med Jared.

 

Satt igår och kollade igenom statsen på alla händer jag lirat sen jag startade den senaste databasen. Lite kul är det att fast jag var sjukt mycket sämre förut på alla olika plan så har jag ändå en winrate på 4.5 ptbb på de 190 k händer jag har på nl200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vad du har för mål med att bli coachad? Lira 10/20+ ? Är ju trots allt en hel del pengar, nog för att man tjänar igen dom rätt fort om man utvecklas och klättrar i nivå.

 

Mitt mål är att utvecklas och få hjälp med att täta luckor i mitt spel som jag själv har svårt att fixa. Har inga direkta nivå mål precis men jag har en liten dröm om ett pokerträningsläger i något varmt land med grupp coachning av bra coacher, personlig tränare, dagliga sweat sessions och schemalagda teori pass på olika områden inom pokern.

 

För att jag ska kunna deltaga/starta ett sådant projekt krävs det dock att jag satsar riktigt hårt på att bli en bättre spelare. Samtidigt så är jag inte en person som är bra på att lära mig själv, utan jag behöver tips och hjälp av andra för att öppna mina ögon och ta nästa steg.

 

Den första lektionen bestod av att han railade mig ett tag utan att kommentera något för att se mina största brister. Sen tog vi några händer som var intressanta och diskuterade dom. Och nu har jag en papperslapp under skärmen med saker att tänka på och jag ska välja ut händer som innefattar de områden jag behöver arbeta på, så att vi kan gå igenom dom nästa lektion.

 

Sen att det kostar en del gör inte så mycket då jag ser det mera som en investering, ungefär som en ny maskinpark i en fabrik. Jag tror utan tvekan att det är EV+ i längden för mig, att jag sen har en större BR än min kunskapsnivå gör att detta är ett vettigt tillfälle att börja med en coach.

 

 

Hand 1: pro shorstack ställer och en kass reg synar. Vad har ni för isoleringsraiserange här? Killen som synar har statsen 28/13

 

Party Poker $300.00 No Limit Hold'em - 6 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

GIGANTfish (MP): $363.19

jacmar (CO): $372.75

KjellePelle (BTN): $27.00

Clavellito (SB): $313.78

Hero (BB): $301.14

mousie (UTG): $213.99

 

Pre Flop: ($4.50) Hero is BB with T :spade: A :diamond:

3 folds, KjellePelle raises to $27, Clavellito calls $25.50, 1 fold

 

Flop: ($57.00) 7 :heart: 4 :diamond: A :club:(2 players)

 

Turn: ($57.00) 4 :club:(2 players)

 

River: ($57.00) Q :club:(2 players)

 

Final Pot: $57.00

KjellePelle shows 7 :club: J :club:

KjellePelle wins $54.00

(Rake: $3.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...