Gå till innehåll

kossa mu, nl200-nl400


kossa_mu

Recommended Posts

Om jag bestämmer mig för att satsa på pokern i höst så vill jag satsa lite hårdare. Därför har jag gjort en liten lista med saker jag har tänkt fixa o när jag ska göra det.

 

* långsamt bygga upp rullen till 100 k+, håller jag på med

* HM, med färgkodning på olika stats o ranges, + alla nya program som kommer *o är bra, ska jag göra så fort som möjligt

* nöta hu spel som en tok, byta sida för det, kunna besegra nl200 regs iaf, för att kunna nöta ner midstakes fisk senare, kanske i sommar

* lära mig small stakes plo omaha, för att utvidga mitt tänkande, i höst

* gå igenom mitt flopp spel i 3bettade potter, speciellt när jag höjer o bettar flopp o vilka de ska vara, i sommar

* gå igenom cont betten, för ofta just nu, i sommar

* långsamt öppna upp mitt spel, håller jag på med

* XXXX $ på psykolog, i vinter/våren

* XXXX $ på coach, ev lägga kring 1 k $ varje månad, tex 1 session per vecka, i höst

* fixa ny dator som är igång dygnet runt o laddar ner händer, så fort jag kommer hem

* fixa skönare stol o bra bord, under sommaren

* sluta surfa o göra annat när jag lirar poker, en ständig sak att jobba med

* fixa bakgrunder o färger i rummet där jag lirar, i sommar

* skriva mer på 2+2, i sommar

* resa oftare men kortare resor, utöka antalet pokerresor, att tänka på nästa gång jag reser, ev i juli

* lira mer, ca 40 k händer per månad, juni

* börja med cardrunners igen o köra varenda på DC, juni eller juli

* träna bättre, ev skaffa personlig tränare senare om jag nöter highstakes :), i juni

* äta bättre och framförallt mer grönsaker, fixa matschema osv, juni

* träffa och prata mer med andra pokerspelare, i sommar

* alltid ha 4 st active player windows öppna i HM o skriva mer o bättre notes, i sommar

* ej dricka för ofta, 1 gång per vecka är ok, håller jag redan.

* börja lira på fler nätverk samtidigt, för att kunna tableselecta bättre, så fort programmen jag vill använda funkar där jag har tänkt lira

* undersöka vilka tider som är bäst att lira på o anpassa livet lite efter pokern, i sommar

* stabil samborelation i fin ren lägenhet med egen bil, svårt att planera sånt :)

* spara en del av vinsten som pensionspengar, vill bygga upp rullen mer först o vara stabil på midstakes

* sluta fokusera på resultat o enbart spel, försöker hela tiden men det är svårt

* gå igenom de största o mest givande händerna efter varje session, gör jag redan

* fixa en solid plan iaf pokern går dåligt eller jag blir less, har en men måste utveckla hur jag ska göra med studierna o jobb

* hoppa fallskärm regelbundet :), börja klättra eller någon annan rolig hobby som tar bort fokus från pokern, iaf jag kör heltid i höst

* lira kort pass o bara när jag kan lira så bra som möjligt, svårt att göra med press på så många händer men försöker göra så normalt

* skriva en vettig dagbok med fokus på utveckling, det går åt rätt håll men mer analys av deras o min range o sådant behövs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 272
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då har man semester från pokern i typ 10 dar eller nåt.

 

Kom fram till Darwin inatt 2:30 am och har haft min första riktiga hemlängtan. Hemlängtan beror nog på att jag varit sjuk nu i 2 veckor o att jag verkligen hatar att checka in i dorms efter midnatt.

 

Därför lyxar jag till det nu med eget rum i 3 dar före jag drar till Thai igen. 63 dollar natten känns rikigt baller jämfört med mina 90 dollar veckan som jag har haft förut. Fortfarande gemensam toa osv men att få ha sitt eget ställe att sova på för första gången på 1 månad känns riktigt skönt.

 

Tänkte dra till Kakadu national park, men det ser ut som att jag nöjer mig med 1 dag på Litchfiled park istället. Det är också rikitgt skönt med värme igen, jämfört med kylan som fanns i Byron bay under kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev att jag lirade här i Darwin ändå. Hur har det gått? Så dåligt som det kan gå typ. Ger upp nl400 nu, det går bara inte på den nivån.

 

Under 4 k händer utspritt under jan o feb backade jag 15 ink på nl400. O nu så förlorar jag allt som går där + att jag blir utspelad allt för ofta. Droppen fick vara kåk mot fyrtal idag. Visserligen på en dubbelparad bräda men bittert ändå.

 

Antingen är jag inte bra nog, vilket känns lite tragiskt med tanke på vad jag har plussat på nl200. Eller så är nl400 riggat, vilket inte är fallet. Hursomhelst så sätter jag nl400+ förbud fram tills juli. Förhoppningsvis har jag tätat en massa av mina luckor tills dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev att jag lirade här i Darwin ändå. Hur har det gått? Så dåligt som det kan gå typ. Ger upp nl400 nu, det går bara inte på den nivån.

 

Under 4 k händer utspritt under jan o feb backade jag 15 ink på nl400. O nu så förlorar jag allt som går där + att jag blir utspelad allt för ofta. Droppen fick vara kåk mot fyrtal idag. Visserligen på en dubbelparad bräda men bittert ändå.

 

Antingen är jag inte bra nog, vilket känns lite tragiskt med tanke på vad jag har plussat på nl200. Eller så är nl400 riggat, vilket inte är fallet. Hursomhelst så sätter jag nl400+ förbud fram tills juli. Förhoppningsvis har jag tätat en massa av mina luckor tills dess.

 

Jag har mycket mer respekt för dig än för de hjärndöda grinders jag möter regelbundet på NL400. Kan jag krossa den nivån som jag gjort är du absolut garanterat vinnande där med :) Om det är något speciellt du gör fel eller om det bara är varians vet jag iofs inte, men det kan vi förhoppningsvis se snart 8-)

 

Sen om du vill vänta ett tag med nivån ändå är en helt annan sak ju. Mental rulle, etc. Men att chilla ett tag och sen försöka igen är självklart inte en dålig idé. Försök bara att inte sätta upp alltför bestämda regler som du sen absolut inte kan bryta - man vet aldrig när suget kommer tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det är en hel del varians med i spelet vet jag. Om man tänker på antalet utdragningar jag varit med om på alla nivåer så har det varit en väldigt hög frekvens på nl400. Samtidigt så gör jag så många idiotiska spel på 400 som jag inte gör annars. Hade 3 200+ BB potter som jag spelade riktigt fel igår.

 

Sen har jag en ganska hög ptbb på nl200 så det känns inte som att det är någon riktig stress.

 

Vet dock sjukt många saker jag ska fixa nu i juni som förhoppingsvis kommer ta mitt spel till helt andra höjder.

 

Fast mitt lilla back som jag har haft nu så har jag fortfarande den bästa månaden någonsin på antalet händer jag lirat o fortfarande en fin rulle så jag behöver inte gråta mig till söms :-D

 

Går det riktigt bra i juni så kommer jag givetvis köra ett bord 400, men jag var lite bitter tidigare idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extremt fin start på dagens session. Väldigt sällan jag spelar så bra som första halvan av den. Sen var jag riktigt hungrig o ville lägga av men satt med 3 ink på ett nl300 bord o på samma bord satt en sådan fisk som man typ ser 1 gång varannan vecka med 3 ink o gav ut pengar. Tyvärr så hade han pos på mig o var ganska aggro så det slutade med att jag blev för trött o gav honom pengar istället.

Fortfarande en riktigt fin dag.

 

Vad tycks om en check här då o då? De lär bara ha 2 outs, alt 3 outs med kq. Kommer färgen har jag också resuckoutdrag. Borde eventuellt ha bettat mindre på turn.

***** Hand History for Game 984569435 *****

$200.00 NL Texas Hold'em - Saturday, May 17, 12:21:40 2008

Table ianonabeach (Real Money)

Seat 6 is the button

Seat 1: ayahuasca ( $264.20 )

Seat 2: fuzzy567 ( $681.45 )

Seat 3: cjjacko ( $255.64 )

Seat 4: 64offsuit ( $108.00 )

Seat 5: piphead ( $390.66 )

Seat 6: Avicenna1 ( $287.52 )

ayahuasca posts the small blind [$1.00].

fuzzy567 posts the big blind [$2.00].

Dealt to ayahuasca [ Kc Ad ]

cjjacko calls [$2.00]

64offsuit folds

piphead raises [$8.00]

Avicenna1 calls [$8.00]

ayahuasca raises [$31.00]

fuzzy567 folds

cjjacko folds

piphead calls [$24.00]

Avicenna1 calls [$24.00]

** Dealing Flop ** [ 6c, 6d, Kd ]

ayahuasca checks

piphead checks

Avicenna1 checks

** Dealing Turn ** [ Qd ]

ayahuasca bets [$60.00]

piphead folds

Avicenna1 folds

ayahuasca wins $157.00 from main pot

 

Har börjat kolla igenom coachning avdelningen på 2+2 lite.

Hittade en kille som hade mental coachning, vilket jag är ute efter om några månader. http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=186797

 

Lite småsvårt att välja en vanlig pokercoach dock då det finns så många att välja på. Såg en kille som hade en deal på 6 h för 1000 $ som såg intressant ut. Men jag har mycket att lära innan jag börjar med det. Förhoppningsvis så kan jag börja med det i slutet av juli.

 

Måste hinna med o lära mig lite HU först. Hoppas en veckas dödsnötning räcker för det. Målet är som sagt inte att bli en bra HU spelare utan mest att få lite insikt o slippa tvingas byta bord fast jag sitter kvar med en riktigt stor fisk.

 

Drar förövrigt mot Thailand o Bangkok igen imorgon natt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

väl mött! :mrgreen:

 

fan glömde svara på ditt PM men jag orkar nog inte så noga nu

 

sukhumvit-området är sjysst för party o fina hotell oftast verkar det som...nya oakwood lär va najs, runt 3K bath natten tror jag för en etta.

Grand Inn gillade jag och angie - runt 1500 bath natten för deluxe tror jag, det var iaf mer prisvärt än standardrummen

 

khao san road vet jag inte om du pallar men D & D är ett ganska prisvärt budgethotell för runt tusingen bath natten

 

vi bor på Pinklao men jag vet inga fina hotell häromkring alls

 

Om d uvill spara ligger Bangkok City Suite på Petchburi Road (iaf hyfsat nära MBK) och har väldigt fina rum mtp priset: 800 bath natten. Internet på rummen ingår men var semi-instabilt.

 

'peace

 

edit: orkade visst svara ändå ;) Skulle bara säga att City Suite har tråkigt läge så du får nog palla mecka med taxi/tuk tuk en hel del om du ska bo där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, såg ditt inlägg efter jag bokat boende.

 

Blev Siam City hotel iaf. Ska bara bo där 2 nätter för ha det lite lyxigt först för att senare byta till billigare. Även fast jag är pokerspelare så är kräsen det sista jag är. För att visa det har vi här en bild på mitt boende i Byron Bay.

http://img100.imageshack.us/my.php?image=13maj008bc9.jpg

 

De jag bodde med var inte de fräschaste, så rummet luktade, inget lås på toaletten, spindlar i hörnen, hål i väggen, för kallt på natten så man tvingades sova i kläder osv. Men med trevlig stämmning funkar det mesta :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söker efter lite pokerböcker för tillfället. Har bara läst en förut men det är riktigt soft att lägga sig i en en hammock o läsa böcker under sommaren.

 

Efter att ha kollat lite på listor på ett annat forum så lutar det mot dessa just nu.

 

Zen and the art of poker

Elements of Poker

Mathematics of Poker

Harrington on Hold'em 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var o lirade hos Mettadict igår vilket kändes riktigt bra. Skönt att se någon som är före mig i pokertänket men inte så långt före så jag inte förstår.

Förhoppningsvis är jag också där o tampas på midstakes igen snart.

 

3 saker jag kommer att ta med mig är

1, att alltid ha en massa bord uppe för att kunna tableselecta bättre.

2, dölja resultatdelen när man kollar hur man ligger till under en session så man kan kolla på de andra statsen utan att se hur det går.

3, fundera lite mera över aggresionfactor på olika gator

 

Att turas om att lira medans den andra railar ger också betydligt mer än om bägge bara sitter vid sin dator o lirar.

 

Annars så är man hemma i Sverige om 3 dar. Lite surt att jag kommer spendera 12 timmar på Wiens flygplats dock. Var in o gjorde stan förra året så jag tror jag kommer sitta o nöta poker istället, de har gratis wifi som tur är.

 

Idag köpte jag boken The coaching revolution. Är lite småsugen på att coacha någon nl50-nl100 spelare om ett tag för min egen utvecklings skull. Då jag inte coachat förut så kommer jag inte ta betalt men det ultimata vore att hitta någon Umebo som lirade de nivåerna o istället för pengar hjälpte mig med min träning o kost. Ska läsa igenom boken först innan jag bestämmer mig men om det är någon umebo som är sugen så är det bara att skicka ett pm eller skriva här.

 

Tänkte börja med matschema nu om en vecka eller 2 o börja träna hårt igen. Pga av sjukdom o slöhet har det inte varit någon riktig träning på nästan 1 månad nu. Blir dock 2 simpass per dag nu i poolen före jag far hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter nu på Wiens flygplats o jag hade 12 timmar till flyget till Sverige. Så jag satte mig o lirade lite o tappade uppkopplingen. Var med om det de 2 sista dagarna i Bangkok också så nu har jag gått o blivit less på att tappa den. Det är sjukt många dollar jag har tappat på resan pga att jag lirat på ställen med tvivelaktig uppkoppling.

 

Blir att jag drar in till Wien ändå fast jag var där förra året o lallade runt.

 

Har nött igenom boken jag köpte + en annan bok jag har köpt som handlar om att prestation. De har fått mig att tänka en hel del på det mentala iaf. Sen jag började läsa dom så har jag inte kollat på internet en enda gång eller resultatet i HM medans jag har lirat o jag kommer impletera lite trix jag har lärt mig därifrån i mitt upplägg.

 

Har även börjat lägga till ett nl400 bord igen då det bara är meninglöst att inte lägga till ett bord om jag har värde, pga av negativ varians på den nivån förut.

 

Har även bestämt mig för att helt o hållet skippa saker som dags o månadsresultat. Så om någon ser mig i denna db nämna nytt dagsrekord, månadsrekord, rigg eller så liknande så pma mig o den som gör det först skickar jag 100 dollar via neteller.

 

Förhoppningsvis så ligger Zen and the art of poker och Mathematics of Poker hemma o väntar på mig när jag kommer hem.

 

Juni kan eventuellt bli en kämpig månad dock. 40 k händer för att få tvn o sjukt många resor o folk jag måste hälsa på. Med lite fokus så hoppas jag klämma in några dagar i Amsterdam också men det är inte helt bokat. En av höjdpunkterna lär dock bli att dra o se Jay Z i Stockholm 19onde juni.

 

Sen hoppas jag på att besegra den stora pokerfienden som kallas förstörd dygnsrytm. Skriver här igen om jag lyckats eller om typ 2 veckor. Tanken är att stiga upp samma tid varje vardag iaf.

 

Slutligen en liten hand från dagens session.

För det första undrar jag vilken konverter jag ska använda för att korten ska folk olika färger i forumet som det var när jag direktkopierade de från pt2 förut?

 

Killen lirar 71/24 o vi har bara lirat mot varandra nu 3handat. Tycker det är en stor chans att han har en spader eller random float o jag kan reppa 8an ganska bra.

***** Hand History for Game 990599246 *****

$200.00 NL Texas Hold'em - Wednesday, May 28, 07:32:40 2008

Table Dear Lady (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Knut36 ( $83.40 )

Seat 5: thebadger ( $126.92 )

Seat 6: ayahuasca ( $209.74 )

thebadger posts the small blind [$1.00].

ayahuasca posts the big blind [$2.00].

Dealt to ayahuasca [ 7c 5d ]

Knut36 raises [$4.00]

thebadger folds

ayahuasca calls [$2.00]

** Dealing Flop ** [ Js, 6s, 8s ]

ayahuasca bets [$6.00]

Knut36 calls [$6.00]

** Dealing Turn ** [ Qh ]

ayahuasca checks

Knut36 checks

** Dealing River ** [ 8h ]

ayahuasca bets [$18.00]

Knut36 folds

ayahuasca wins $37.74 from main pot

 

 

Resan som nu nästan är slut har varit riktigt rolig o jag har upplevt några av de bästa stunderna i mitt liv, men ändå så känns det riktigt skönt att snart vara hemma igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tog en paus från att i skriva dagboken ett tag men nu är jag tillbaka. Förra veckan blev det nästan inget lir alls då jag hälsade på en tjej i södra sverige + besökte min hemort piteå.

 

Det viktigaste jag gjort sen sist är att jag har börjat med min mentala träning. Den har bla handlat om andningsövningar, olika synsätt på poker, uppvärmning, identifiera tecken på tilt o hur man ska lösa det osv.

 

Har även läst ut Zen of poker och läst halva The mathematics of poker. Fast matte har det jag varit bäst på genom skoltiden så känner jag mig lite för dum för att förstå den boken helt o hållet. Så jag tar en paus från boken o väntar till senare då jag ska köra en månad med riktig fokus på matematiken.

 

På tal om böcker så fick jag idag: Hjärnhälsa, kost och motion för hjärnan. Efter mental träning så är kosten det jag fokuserar mest på för tillfället. Största skilladen från förut blir att jag byter ut tonfisken mot fet fisk som jag ska äta 2-3 ggr per vecka. Frukt/bär till varje frukost och kvällsmål + en stor portion grönsaker till antingen lunch/middag.

Har bara skummat igenom boken för tillfället så jag ska göra lite mera förändringar senare.

 

På måndag kommer en leverans från Ikea så jag ska äntligen få lira på ett bord med en normal höjd (använder soffbord för tillfället), kommer också få kontorsstolen Markus.

 

Hm, vad mer. Jo jag har hittat en polare som jag ska försöka coacha lite senare på nl50. Kör med "fasta" dygnsrytmer och stiger upp 09 varje vardag och lägger mig 01-02. Har börjat träna hårdare igen med styrke måndag-torsdag och simmning på fredag.

 

Pokern har gått helt okej, men jag sitter nästan o hoppas på att bli utdragen en massa för att träna mig mentalt. Laddies ser tyvärr inte ut som förut o det blir sidbyte nu i juli. Eller troligast blir att jag kommer en köra på en jäkla massa olika nätverk. Blir att beställa en ny dator snart som pallar med det.

 

Funderar på denna

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=204-28832

Det är egentligen en dator som en kille på sweclockers skulle ha men den passar nog mig också. Sitter o velar på om jag ska byta till ett billigt grafikkort istället då jag inte spelar, men samtidigt så kan det ju vara kul ibland också.

 

Kom på en till sak jag gjort, o det är att jag utöver DC också nu kör med stoxpokers videos. Målet är typ 7-10 st per vecka så det blir svårt att bara köra en sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Suttit en vecka nu nästan i kontoret och det känns riktigt nice. Behöver fixa in lite blommor och tavlor bara så är det klart.

 

Har typ 500 händer kvar på Ladbrokes nu innan jag kan byta så det ska förhoppningsvis avklaras inatt.

 

Startade en studiegrupp med 2 personer från Stoxpoker för några dagar sen så vi ska spela in när vi lirar med Camtasia o sedan kommentera varandras spel. Finns det intresse kan jag lägga upp någon video här också.

 

Tycker denna har var lite rolig. Första gången jag förlorar med en straight flush

***** Hand History for Game 1007178787 *****

$200.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, June 27, 07:28:27 ET 2008

Table 40 BB Sit Down 1 2 (e) (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: WayneLooney ( $209.00 USD )

Seat 2: Maddie84 ( $405.22 USD )

Seat 3: Freegrand ( $251.05 USD )

Seat 4: ayahuasca ( $285.78 USD )

Seat 5: scarface- ( $281.00 USD )

WayneLooney posts small blind [$1.00 USD].

Maddie84 posts big blind [$2.00 USD].

Dealt to ayahuasca [ As 9d ]

Freegrand calls [$2.00 USD]

ayahuasca raises [$9.00 USD]

scarface- folds

WayneLooney folds

Maddie84 calls [$7.00 USD]

Freegrand calls [$7.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Jd, Kd, Td ]

Maddie84 checks

Freegrand checks

ayahuasca bets [$20.00 USD]

Maddie84 folds

Freegrand calls [$20.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Kc ]

Freegrand checks

ayahuasca checks

** Dealing River ** [ Qd ]

Freegrand bets [$34.00 USD]

ayahuasca calls [$34.00 USD]

Freegrand shows [Ad, 4h ]

ayahuasca doesn't show [As, 9d ]

Freegrand wins $134.00 USD from main pot

 

Måste bara tipsa om en sjukt god smoothie.

1 banan

1 dl hallon/blåbär

1 dl jordgubbar

1 dl mjölk

1 dl filmjölk

 

Den + macka + gröt = nötfrukost

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart de finns intresse för film! =)

 

Spelade in en film igår där jag hade pos på de största fiskarna och fick stacka dom med överpar hela tiden, men det känns inte så givande att posta en sådan film då det inte är det som jag har problem med.

 

Tyvärr så laggar det också när jag spelar in på denna dator, men jag får min nya närsomhelst så då tänkte jag spela in hela tiden när jag lirar midstakes och sen posta den som känns mest intressant.

 

Jag slutar aldrig att förvånas hur dåligt jag kan lira på nl400. River bluffen känns väldigt kall mot en callingstation på en sådan bräda. Har han pp lägre än JJ så tror jag han foldar den redan på turn.

***** Hand History for Game 1008652010 *****

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, June 30, 10:28:23 ET 2008

Table Dale (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: coldwolfeyes ( $319.79 USD )

Seat 2: Wheezer ( $659.16 USD )

Seat 3: ayahuasca ( $416.00 USD )

Seat 4: Gnisteren ( $420.44 USD )

Seat 5: KjellePelle ( $34.00 USD )

Seat 6: Zumza ( $400.00 USD )

ayahuasca posts small blind [$2.00 USD].

Gnisteren posts big blind [$4.00 USD].

Dealt to ayahuasca [ As 4s ]

KjellePelle folds

coldwolfeyes folds

Wheezer raises [$8.00 USD]

ayahuasca raises [$28.00 USD]

Gnisteren folds

Wheezer calls [$22.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 7c, Js, Jd ]

ayahuasca bets [$40.00 USD]

Wheezer calls [$40.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Qh ]

ayahuasca bets [$90.00 USD]

Wheezer calls [$90.00 USD]

** Dealing River ** [ 3d ]

ayahuasca bets [$256.00 USD]

Wheezer calls [$256.00 USD]

ayahuasca shows [As, 4s ]

Wheezer shows [Jc, Ac ]

Wheezer wins $834.00 USD from main pot

 

Funderar lite var jag ska lira snart. Tänkte köra på 4-6 klienter iaf. Ladbrokes, prima, svenska spel är de som känns mest troliga för tillfället. Men jag kommer att gå igenom alla nedanför o se vilka som passar bäst.

 

party

stars

full tilt

prima

ladbrokes

everest

ipoker

crypto

ongame

betfair

paficic

absolute

bodog

ultimate bet

svenska spel

boss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, insåg nyss att jag bara postar händer där jag förlorar nästan så här kommer en för att väga upp lite.

 

***** Hand History for Game 1004757408 *****

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, June 23, 12:03:47 ET 2008

Table Sneezy (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Ellomallo ( $513.52 USD )

Seat 2: ayahuasca ( $829.00 USD )

Seat 3: MasterHB ( $230.61 USD )

Seat 4: riggerz ( $721.89 USD )

Seat 5: Tolbod ( $203.64 USD )

ayahuasca posts small blind [$2.00 USD].

MasterHB posts big blind [$4.00 USD].

Dealt to ayahuasca [ 9s 9c ]

riggerz raises [$16.00 USD]

Tolbod folds

Ellomallo folds

ayahuasca calls [$14.00 USD]

MasterHB calls [$12.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 7d, 9d, Kh ]

ayahuasca checks

MasterHB checks

riggerz bets [$60.00 USD]

ayahuasca raises [$180.00 USD]

MasterHB folds

riggerz raises [$645.89 USD]

ayahuasca calls [$525.89 USD]

** Dealing Turn ** [ 8d ]

** Dealing River ** [ 8s ]

riggerz shows [Ac, Ah ]

ayahuasca shows [9s, 9c ]

ayahuasca wins $1457.78 USD from main pot

 

Funderar lite på om jag ska på en till pokerresa i höst. Vore riktigt kul att dra tillbaka till Australien när det är lite varmare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför backa på poker när man kan få sitt Nordea konto länsat istället? Var och handlade på Rusta där de hade nå strul med kassaapparaten. Till kunden före mig sa de något om att ibland så frågade apparaten om man ville ta ut 88 k vilket låter lite dumt.

 

Jag handlar iaf för 178 kr och går sedan vidare och ska handla lite mat på Coop. Köpet gick ej igenom och när jag kom hem och kollade internetbanken så stod det att jag hade 51 öre kvar och att Rusta har tagit en stor mängd pengar av mig.(står bara reserverat belopp för tillfället men eftersom det inte står 178 kr någonstans antar jag att det är Rusta)

 

Jätte kul att det händer samma dag som man ska betala hyran osv också. Hoppas på en snabb lösning imorgon eller så blir jag lite bitter. Vill inte behöva ta ut från neteller i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det visade sig att det var Nordeas bedrägeritjänst som hade dragit pengarna. De tyckte att det var skumt med 2 stora köp efter midnatt. (Jag delade upp min dator +mediacenter på 2 internetbutiker för att spara pengar)

 

Vet inte vad jag ska säga om det, bra att de har hög säkerhet men samtidigt ska 2 köp där den totala summan är under 9 k verkligen göra kontot oanvändbart bara för att man beställer på natten?

 

Gjorde nyss klart min första videokommentering av en killes lir. Blev nästan en timmes kommentarer på 40 minuters spelande. Lite ovant att köra på engelska men samtidigt riktigt givande. Att kommentera en video i veckan och sen få sina egna videos kommenterade lär nog öppna upp mitt tänkande en hel del.

 

Kör man videos för pokern kan man likaväl köra videos för träningen också. Så nu blir det att kolla en om rygg och biceps före jag drar iväg. Kör mest på youtube tex som denna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu kan mäta utdragningar och setups så har jag nog haft min värsta period sen i februari under den senaste tiden. Det är som är roligt med det hela att jag har aldrig hanterat det så bra som jag gör nu. Om det beror på bättre kost/träning/sömn eller den mentala träningen vet jag inte. Men att få behålla både spelet och humöret under tunga perioder är guld värt :-D

 

På söndag tänkte jag börja med temat 3betade potter i dagboken. Kommer dela upp det på 6 dagar med detta schema

 

söndag: 3bet från tidig pos

måndag: 3bet från sen pos

tisdag: 3bet från blinds

onsdag: synar 3bet från tidigt pos

torsdag: synar 3bet från sen pos

fredag: synar 3bet från blinds

 

Hittade nämligen nyss hur man använder filter i HM för att kolla efter olika situationer. Har 2 videos från DC och tänkte hitta några på Stox som också fokuserar på 3betade potter. Så jag börjar med en sådan video på morgonen, försöker fokusera på alla 3betade potter som händer när jag lirar under dagen, och på kvällen så går jag igenom händer enligt schemat för de 3 senaste månaderna.Sen kommer jag att posta de 10 mest intressanta händerna varje dag här i dagboken.

 

En kille i min studiegrupp har lite problem med 3betade potter och ville att jag skulle utveckla mina funderingar i några händer, då insåg jag att jag nog måste arbeta med en massa med detta för att kunna ge några bra tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns bara en väg och det är uppåt.

 

Jag måste ju raisa turn här, men om jag inte gör det så vad fan gör jag på river? Jag reppar ju KQ med mitt spel här. Att han sitter på QQ är väl inte vad jag väntade mig, men jag är ju uppe mot en bra hand iaf.

***** Hand History for Game 1011343612 *****

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, July 05, 02:38:36 ET 2008

Table Sneezy (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Kjeppen ( $375.72 USD )

Seat 2: ayahuasca ( $656.72 USD )

Seat 3: WayneLooney ( $310.64 USD )

Seat 4: Gana ( $579.32 USD )

Seat 5: Borissenko ( $550.32 USD )

Seat 6: Bobbysocks ( $396.00 USD )

WayneLooney posts small blind [$2.00 USD].

Gana posts big blind [$4.00 USD].

Dealt to ayahuasca [ 8s 8h ]

Borissenko raises [$14.00 USD]

Bobbysocks calls [$14.00 USD]

Kjeppen folds

ayahuasca calls [$14.00 USD]

WayneLooney folds

Gana folds

** Dealing Flop ** [ Kc, 8d, Kd ]

Borissenko checks

Bobbysocks checks

ayahuasca checks

** Dealing Turn ** [ 5s ]

Borissenko bets [$35.00 USD]

Bobbysocks calls [$35.00 USD]

ayahuasca calls [$35.00 USD]

** Dealing River ** [ Qh ]

Borissenko bets [$99.00 USD]

Bobbysocks raises [$198.00 USD]

ayahuasca raises [$607.72 USD]

Borissenko folds

Bobbysocks calls [$149.00 USD]

Bobbysocks shows [Qc, Qd ]

ayahuasca doesn't show [8s, 8h ]

Bobbysocks wins $943.00 USD from main pot

ayahuasca wins $260.72 USD from main pot

 

 

Fick tyvärr uppnå min tiltnivå ganska tidigt idag, men bättre att stänga ner än fortsätta iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...