Gå till innehåll

Sturedenstore - Dagbok no more


sturedenstore

Recommended Posts

AQ: tycker du att det är en enkel syn där på river iom att det "bara" är typ ett pottbet kvar? Du slår väl i princip bara en bluff, om du inte har read förstås. Tycker den är svår utan rad iaf.

 

QQ: Svår att komma undan, men absolut inte omöjlig. Du slår AhKx/AxKh på turn, men då har han ändå 14 outs. Du slår en totalbluff också förstås...

 

KK: Vet inte om jag gillar raisen på turn, skulle nog föredra syn, men det är svårt utan read.

 

65: Jag vet inte om du 3bettar och följer upp med tomma bet väldigt ofta, eller om gEeWhIZm8 har nån annan read på dig, men med facit i hand gjorde han ju rätt här. Känns som att han borde släppa turn och att du spelade helt okej.

 

...fast vad vet jag, är så himla trött idag... :)

 

Edit: Schyssta kurvor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

AQ: tycker du att det är en enkel syn där på river iom att det "bara" är typ ett pottbet kvar? Du slår väl i princip bara en bluff, om du inte har read förstås. Tycker den är svår utan rad iaf.

Skogsfisk och jag har en del historia och han ser mig som weaktight. Han är en "bully" och är inte rädd att stoppa in tom, så den synen kändes ganska så naturlig att ta mot honom. Men mot en okänd fi så är nog fold att föredra.

 

QQ: Svår att komma undan, men absolut inte omöjlig. Du slår AhKx/AxKh på turn, men då har han ändå 14 outs. Du slår en totalbluff också förstås...

Jag tycker att handen blir så väldigt svår just eftersom vi spelar HU. nu i efterhand så kan jag känna att jag borde hittat folden, han har helst ändrat spelstil och vansinnesbluffar i princip aldrig som han gjorde förut.

 

KK: Vet inte om jag gillar raisen på turn, skulle nog föredra syn, men det är svårt utan read.

 

KK handen är jag sjukt osäker på hur jag bör spela.. Om jag synar turn så blir ju beslutet nästan för stacken på river ändå och jag ville inte ge gratiskort.. Men jag vet inte heller riktigt hur mkt jag gillar min raise.

 

65: Jag vet inte om du 3bettar och följer upp med tomma bet väldigt ofta, eller om gEeWhIZm8 har nån annan read på dig, men med facit i hand gjorde han ju rätt här. Känns som att han borde släppa turn och att du spelade helt okej.

 

Jo jag tycker också han borde kunna släppa turn där. När han synar flopp så sätter jag honom på ungefär vad han har, AQ, KQ, QJ kanske och lite randomhänder som han floatar med. Kungen är ju efter A det perfekta kortet att bluffa vidare på då han får riktigt svårt att fortsätta även med en hand som AQ, jag trodde han skulle släppa alla underpar och egentligen bara fortsätta med set, KQ, AK. Det kändes som ett bra bluffläge helt enkelt. jag var också väldigt nära att pusha river, men blev lite för feg :roll:

 

...fast vad vet jag, är så himla trött idag... :)

 

Edit: Schyssta kurvor!

 

Tackar tackar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Indeed! Stabilt spelat...

 

Tackar :-)

 

Skönt att se dig tillbaka igen mannen, är inne och tjuvläser här ofta och drömmer om högre limits än den jag befinner mig på just nu, så är glad att du fortsätter skriva.

 

Det känns bra att vara tillbaka :-)

 

Alltid trevligt att det finns folk som läser och tycker det är kul. Fortsätt kämpa så släpper det tillslut och de högre nivåerna är inom räckhåll, gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 614157476 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, Feb 26, 01:31:18 ET 2008

Table Eva 59 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: popoffer ( $4140.05 )

Seat 2: gEeWhIZm8 ( $2012.88 )

Seat 4: skrovmål ( $1607.26 )

Seat 5: Burgendy ( $2178.39 )

skrovmål posts small blind [$5].

Burgendy posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :6d::5d: ]

popoffer folds.

gEeWhIZm8 raises [$40].

skrovmål folds.

Burgendy raises [$130].

gEeWhIZm8 calls [$100].

** Dealing Flop ** [ :2c:, :7d:, :Qs: ]

Burgendy bets [$210].

gEeWhIZm8 calls [$210].

** Dealing Turn ** [ :Ks: ]

Burgendy bets [$440].

gEeWhIZm8 calls [$440].

** Dealing River ** [ :3h: ]

Burgendy checks.

gEeWhIZm8 checks.

gEeWhIZm8 shows [ :9s:, :9h: ] a pair of nines.

Burgendy shows [ :6d:, :5d: ] high card king.

gEeWhIZm8 wins $1570 from the main pot with a pair of nines.

Game#614158436 starts.

#Game No : 614158436

 

Ja har förklarat min tanke gång i min dagbok =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 - är standard

 

KK - vet jag inte hur ofta du 4betar och med vilken range du gör det med och hur fi ser på din 4betingrange. Hatar att stacka av med Kungar sådär djupt och jag har jävligt svårt att se QQ 5beta för värde. Låter säkert sjukt vekt och sticker säkert i mångas ögon men ja viker faktiskt mot 780 raisen.

 

AQ - wp. I och med att flopen missar stor del av din range känns det som han floatar dig vidare tillräckligt ofta för att checksyn på river är det bästa spelet.

 

AKs - popoffer som gillar att ge bort information billigt. wp.

 

QQ viker man väl typ inte där? Jag har inte så bra koll på HU men men..

 

KK mot Dnulke är väl rätt standard? dragig bräda mot lös slaskig spelare (min uppfattning med ~400 händer spelade mot fi)

 

65s - bluffen är ok. Är inget fan av att spela sc oop men spelar du den är 3bet pre ett måste så där e väl ok ändå. Den flopen cbetar man väl allt med så den är också standard. En hyffsat uppmärksam fi borde veta att du skjuter turn tom här väldigt ofta eftersom K är ett skrämselkort så jag vet inte om jag gillar den beten. Är det en ouppmärksam/ dålig spelare du möter är beten bra eftersom det enda en slaskig fi spelar vidare oop där är KQ.

 

Nu verkar fi (forumit, jag vet) vara synbenägen/ tiltad och även hyffsat uppmärksam så att beta turn och checka river är en rätt kass linje.

 

min slutsats för sista handen är:

 

*att jag, mot slaskare eller duktiga spelare, antingen betar alla gator (hårdare än du gjorde på turn) för att de ska släppa mellanpockets eller Qx , x<K som borde vara en stor del av deras range på turn eller så checkfoldar jag bara turn.

 

*mot ouppmärksamma/ dåliga spelare tar samma linje som du gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag soim trodde riggen hade vänt.. pissslut på månaden verkar det bli efter 3900 backet nu i natt.. tror jag tar och rundar av månaden här och tar spelledigt imorgon.

 

inte så bra koll på hur det slutade eftersom jag inte "bokförde" dagarna när dagboken var nere, jag går helt efter pokertracker och tar det resultatet, mina turrevinster och mina $ förluster borde ta ut varandra ganska bra så pokertracker har nog ganska så rätt..

 

enligt pokertracker så är jag 24 192 kr + i februari. det är såklart inget dåligt månadsresultat men det är ju lite tiltande eftersom jag var 26k upp efter typ 14 dagar.. well well nu blir det att ta nya ta i mars månad och hoppas på mindre motrigg och mindre swings.

 

edit: vad som också är riktigt fruktansvärt tiltande att jag i flera veckor har varit så nära att pusha mina "tillgångar" förbi 100 000 sek markeringen men inte lyckats. nu har jag en del jobb kvar för att lyckas med det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny månad nya tag. Har cashat ut igen så jag har 50k jämnt på svs, det kommer jag förmodligen att göra tills jag gått ut plugget då jag ska göra en riktig satsning och låta rullen växa på riktigt. Kommer ju inte spela högre än 5/10 under skoltiden så varför ha mer än 50k på sidan?

 

Mål:

 

* 30k händer

* Plussa ;-)

* Ett skott på 25/50

* Plussa på mitt "Projekt"

 

Projektet kommer att vara att de första 10 dagarna (går det bra så fortsätter jag förmodligen) i Mars spela på full tilt igen. Jag har bestämt mig för att ge den riggade sidan en ny chans då jag verkligen vill "lära" mig att spela med $$$. Hittills har jag spelat riktigt slaskigt och kasst med $, det vill jag ändra på. Har cashat in $2k på FTP och kommer att spela lite turrar (upp till $75), NL100-NL200 och lite sng i $33 regionen.

 

Målet med projektet är att jag ska:

 

* Lära mig att spela seriöst med $ (svs kommer väl knappast att leva för alltid?)

* Bygga en liten "reservrulle"

* Klonka en turre :twisted:

* Inte spela nån djävla omaha

* Bli tillfredställd när jag cahsar in en fin rakeback i slutet av månaden :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe det var lite med glimten i ögat jag skrev det om svs ;-) Jag kommer aldrig heller att lämna den fiskodlingen men jag vill samtidigt ha lite alternativ och $ spel igång så att man inte blir helt ringrostig :-)

 

HU hela dagarna måste jag nog passa på då du förmodligen skulle gula mig första veckan :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe det var lite med glimten i ögat jag skrev det om svs ;-) Jag kommer aldrig heller att lämna den fiskodlingen men jag vill samtidigt ha lite alternativ och $ spel igång så att man inte blir helt ringrostig :-)

 

HU hela dagarna måste jag nog passa på då du förmodligen skulle gula mig första veckan :-P

 

 

doh den jävla poker.se det var jag som skrev det förra inlägget. Men jag antar att du förstod det:-D

 

Det vet man aldrig, tror nog efter ett tag om inte direkt hade det blivit att pengarna bara hade gått framoch tillbaka typ.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

doh den jävla poker.se det var jag som skrev det förra inlägget. Men jag antar att du förstod det:-D

 

Det vet man aldrig, tror nog efter ett tag om inte direkt hade det blivit att pengarna bara hade gått framoch tillbaka typ.:-)

 

Hehe klart jag fattade det 8-)

 

Hehe nu är du bra snäll mot mig, HU är inte direkt mitt spel men kanske kanske kanske efter några tuffa och dyra lektioner så skulle vi bara mata staten med rake :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat ganska mycket idag uteslutande på full tilt och mitt lilla projekt 8-)

 

Har lirat NL100 men mestadels NL200 och det har svängt ganska så kraftigt. Började med att vinna $300 ganska snabbt men efter en hel del beats och coolers och lite tilt kanske så hade jag tappat $400 och var $100 back för dagen. Var nära att sluta då men jag hittade tillbaka till spelet och lirade faktiskt väldigt bra. Plockade inköp efter inköp på NL200 och nu stänger jag ner för dagen $807 upp. Känns mycket bra att får en bra start på månaden och projektet. Nu ska jag kolla på UFC :-)

 

1/3 $807

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Projektet kommer att vara att de första 10 dagarna (går det bra så fortsätter jag förmodligen) i Mars spela på full tilt igen. Jag har bestämt mig för att ge den riggade sidan en ny chans då jag verkligen vill "lära" mig att spela med $$$. :

 

Hehe..........det här är fan kul! Vet att alla pratar om riggen på diverse sidor där man blivit utdragen. Men full tilt är i en kattegori för sig. ALLA verkar ha motrigg på denna sida...........själv kommer jag aldrig mer sätta min fot där! :-D

 

Sture, du har aldrig provat på Everest poker, tror den skulle kunna passa dig! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe..........det här är fan kul! Vet att alla pratar om riggen på diverse sidor där man blivit utdragen. Men full tilt är i en kattegori för sig. ALLA verkar ha motrigg på denna sida...........själv kommer jag aldrig mer sätta min fot där! :-D

 

Sture, du har aldrig provat på Everest poker, tror den skulle kunna passa dig! ;-)

 

Hehe det måste ju betyda att Full tilt är det största riggade skithålet som finns att tillgå? :-)

 

Har aldrig provat Everest faktiskt.. Laddade ned klienten men tyckte sidan var så otroligt ful att det inte blev någon insättning :-P

 

Har du nån "favorit" från UFC?

Silva bjöd på en fin match imo!

 

Har ingen direkt favorit men jag gillar i stort sett alla som väljer att stå upp och slåss :-) Sen uppskattar jag verkligen folk som vet vad dom sysslar med på marken i juijutsu (stavning? :-P ) , det kan bli riktigt häftiga fajter då.

 

Jag blev så sjukt besviken på mig själv.. jag lyckades somna precis innan silva matchen skulle dra igång, sjukt besviken men det kommer väl förmodligen i repris antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom 4a i en turre på full tilt nyss, hade såååå jävla oflyt på slutet att jag bara vill gråta. Bordets mest överaggressiva åsna ställde typ in på ALLA mina bb med 30bb effektiva stackar, inte en enda hand hittade jag en enda gång. Och när jag plockar kungar så träffar A direkt på flopp och jag tvingas att lägga. Sista handen ställer jag 144k på 10k/20k blinds med A5s rakt in i bb som hittat A10. Otroligt segt men jag kan inte vara allt för missnöjd, fjärdeplatsen gav $1226 och är ett helt okej tröstpris även om jag hade sån sjukt stor edge på bordet och $3500 till vinnarn hade ju varit bra mycket skönare...

 

Nu ska jag laga middag och kolla på film resten av kvällen, lycka till alla ni som spelar!

 

1/3 $804

2/3 $1132

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig provat Everest faktiskt.. Laddade ned klienten men tyckte sidan var så otroligt ful att det inte blev någon insättning :-P

.

 

Så kände jag med, först! Men efter ett tag gillar man den.......Give it a try! ;-)

 

En kompis kompis som är heltidare ska på casting i mars, 100 000 $ kontrakt med everst, " Live The Dream " .

 

Han har typ byggt sin rulle på ca: 1,5milj sek på everest bla.:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...