Gå till innehåll

Sturedenstore - Dagbok no more


sturedenstore

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var hemma hos en polare och grindade igår. Hans hus är uppenbarligen riggat och det syntes på gårdagens swings :-) Var efter mindre än en timmes spel upp ca 5.5k och närmade mig rekorddag med stormsteg. Sen vände det och jag var riktigt motriggad.. Set mot överset och en massa sånt skit gjorde att jag tappade ner til ~1200+.

 

Dagens mest tiltande hand kom när jag fick 33 på ett bord och 67s på ett annat. Jag höjde båda och till min glädje så kom floppen AQ3... Jag betar flopp får syn. Turn 7 betar hårt får syn, river 4 och jag betar pott på river och får syn igen. Han visar Q3 och jag hinner bara tänka "Fan här borde jag fått in allt" sen ser jag hur potten skopas mot honom och jag förstår inte ett dugg.. Självklart så hade jag suttit och betat stenhårt 3 gator med 67s för att jag kollat på fel bord.. Nu hade jag ju bara bondtur att degen inte åkte in för jag hade fistpumpinstasynat :-) Handen kostade mig ca ~800 kr vilket kändes som en passande avslutning på natten. Men vafan jag ska absolut inte klaga, jag är glad för alla gröna siffror!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenna TyresöBroder !

 

Tänkte få lite råd av dig inför låsning av konto! Det är ju inte lätt vad jag förstått:lol: Har nämligen införskaffat kort på Tyresö gym nu o måste börja kötta. Har lätt blivit att man fastnar framför datorn istället. Så nu är jag inne på att ta ett par dagars semester, för att få in träningen igen, samtidigt som man lirar poker.

 

Som sagt, lite tips då abstinensen trycker på! Typ en bra $-sida :-D Är inne på att ta typ 3-dagars semester. Ligger på bra grönt nu, så det är jag värd!:mrgreen:

 

Ha De.....;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hemma hos en polare och grindade igår. Hans hus är uppenbarligen riggat

 

 

varför tror du jag gick even i december för? :mrgreen:

 

Dagens mest tiltande hand kom när jag fick 33 på ett bord och 67s på ett annat. Jag höjde båda och till min glädje så kom floppen AQ3... Jag betar flopp får syn. Turn 7 betar hårt får syn, river 4 och jag betar pott på river och får syn igen. Han visar Q3 och jag hinner bara tänka "Fan här borde jag fått in allt" sen ser jag hur potten skopas mot honom och jag förstår inte ett dugg.. Självklart så hade jag suttit och betat stenhårt 3 gator med 67s för att jag kollat på fel bord.. Nu hade jag ju bara bondtur att degen inte åkte in för jag hade fistpumpinstasynat :-) Handen kostade mig ca ~800 kr vilket kändes som en passande avslutning på natten. Men vafan jag ska absolut inte klaga, jag är glad för alla gröna siffror!

 

 

och den hände klockan 04.30 när vi hade suttit och spelat i typ 8 timmar ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en session idag på ca 700 händer.. Gick länge väldigt bra och det var en hel del roliga händer. Stängde ner efter denna.. Måste ta nåt varv runt huset nu tror jag..

 

***** Hand History for Game 597804422 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, Feb 10, 15:11:01 ET 2008

Table Eva 15 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: atelier ( $2069.42 )

Seat 2: mirgab ( $1760 )

Seat 3: Burgendy ( $2361.04 )

Seat 4: Kizing ( $1891.67 )

Seat 5: Shipdumper ( $2633.26 )

mirgab posts small blind [$5].

Burgendy posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Kd::Kh: ]

Kizing raises [$40].

Shipdumper folds.

atelier folds.

mirgab folds.

Burgendy raises [$140].

Kizing raises [$360].

Burgendy calls [$250].

** Dealing Flop ** [ :9s:, :6d:, :Tc: ]

Burgendy checks.

Kizing bets [$400].

Burgendy is all-In.

Kizing is all-In.

** Dealing Turn ** [ :2h: ]

** Dealing River ** [ :8d: ]

Burgendy shows [ :Kd:, :Kh: ] a pair of kings.

Kizing shows [ :6s:, :8s: ] two pairs, eights and sixes.

Burgendy wins $469.37 from side pot#1 with a pair of kings.

Kizing wins $3773.34 from the main pot with two pairs, eights

and sixes. Stabilt spelat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här spelar jag väl inte direkt optimalt.. Men palla checkfolda?

 

***** Hand History for Game 597776815 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, Feb 10, 14:41:03 ET 2008

Table Eva 23 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: Judildo ( $547.91 )

Seat 3: Burgendy ( $3140.29 )

Seat 4: Kees ( $2555.13 )

Seat 5: KÄMPA LOSS ( $1193.01 )

Judildo posts small blind [$5].

Burgendy posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Ad::Ah: ]

Kees raises [$40].

KÄMPA LOSS raises [$135].

Judildo folds.

Burgendy raises [$360].

Kees calls [$330].

KÄMPA LOSS calls [$235].

** Dealing Flop ** [ :Js:, :Ts:, :Qd: ]

Burgendy checks.

Kees checks.

KÄMPA LOSS checks.

** Dealing Turn ** [ :Jc: ]

Burgendy bets [$500].

Kees calls [$500].

KÄMPA LOSS folds.

** Dealing River ** [ :2d: ]

Burgendy checks.

Kees bets [$400].

Burgendy calls [$400].

Kees shows [ :Ac:, :Kc: ] a straight, ten to ace.

Kees wins $2900 from the main pot with a straight, ten to ace.

 

Denna kom typ 5 händer efter den övre.

 

***** Hand History for Game 597785336 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, Feb 10, 14:50:03 ET 2008

Table Eva 23 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: esa88 ( $548.38 )

Seat 2: Judildo ( $733.82 )

Seat 3: Burgendy ( $2087.88 )

Seat 4: Kees ( $3877.89 )

Seat 5: Kizing ( $1359.39 )

Burgendy posts small blind [$5].

Kees posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Kd::Ad: ]

Kizing folds.

esa88 folds.

Judildo folds.

Burgendy raises [$35].

Kees calls [$30].

** Dealing Flop ** [ :Td:, :2h:, :5d: ]

Burgendy bets [$60].

Kees calls [$60].

** Dealing Turn ** [ :Kc: ]

Burgendy bets [$140].

Kees raises [$500].

Burgendy raises [$950]. Missclickraise.. Tänkte raisa mer men det ploppade upp massa andra bord och som vi vet så finns det ingen timebank på svs..

Kees is all-In.

Burgendy is all-In.

** Dealing River ** [ :2c: ]

Burgendy shows [ :Kd:, :Ad: ] two pairs, kings and twos.

Kees shows [ :Jd:, :Qd: ] a pair of twos.

Kees wins $1790.01 from side pot#1 with a pair of twos.

Burgendy wins $4160.76 from the main pot with two pairs, kings and twos.

Game#597786294 starts.

#Game No : 597786294

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenna TyresöBroder !

 

Tänkte få lite råd av dig inför låsning av konto! Det är ju inte lätt vad jag förstått:lol: Har nämligen införskaffat kort på Tyresö gym nu o måste börja kötta. Har lätt blivit att man fastnar framför datorn istället. Så nu är jag inne på att ta ett par dagars semester, för att få in träningen igen, samtidigt som man lirar poker.

 

Som sagt, lite tips då abstinensen trycker på! Typ en bra $-sida :-D Är inne på att ta typ 3-dagars semester. Ligger på bra grönt nu, så det är jag värd!:mrgreen:

 

Ha De.....;-)

 

eller svara på mitt inlägg, om du hinner! :-(

 

Jag ber så väldigt mycket om ursäkt lilla du, det missade jag totalt.

 

Angående att spärra pokerkontot så är det ingen bra idé om man inte har väldigt mycket annat att göra :-P Abstinensen blir total och man klättrar på väggarna efter 2-3 dagar. Därför är det ju väldigt skönt att det finns ett gäng $ sidor som ständigt är öppna :-) Jag rekommenderar Full tilt, tror du kan få en ganska okej insättningsbonus där á $600, alltid mycket action och enkelt att sätta in/ta ut pengar direkt till visa.

 

Trevligt förresten att du skaffat kort på tyr gym, jag håller till där lite då och då.. Brukar vara där på håltimmar bland annat och tycker det är ett helt okej gym :-) Skulle du få syn på nån finnig blekfet pojke i 18 årsåldern så var inte rädd att hälsa :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber så väldigt mycket om ursäkt lilla du, det missade jag totalt.

 

Angående att spärra pokerkontot så är det ingen bra idé om man inte har väldigt mycket annat att göra :-P Abstinensen blir total och man klättrar på väggarna efter 2-3 dagar. Därför är det ju väldigt skönt att det finns ett gäng $ sidor som ständigt är öppna :-) Jag rekommenderar Full tilt, tror du kan få en ganska okej insättningsbonus där á $600, alltid mycket action och enkelt att sätta in/ta ut pengar direkt till visa.

 

Trevligt förresten att du skaffat kort på tyr gym, jag håller till där lite då och då.. Brukar vara där på håltimmar bland annat och tycker det är ett helt okej gym :-) Skulle du få syn på nån finnig blekfet pojke i 18 årsåldern så var inte rädd att hälsa :mrgreen:

 

Hehe......De e lugnt mannen;-) Hmmm.........Så det funkar bra med visa nu på FT? Jag svor i sommras att aldrig mer spela på denna sida ( Riggade helvete var det sista jag sa innan jag avinstallerde den ):mrgreen::mrgreen: Men men........Gillade sidan i sig, deras shop med poäng o så! Finns ju även en hel del high stakes o raila på...:lol:

 

Har FT sin server i EU ?

 

Man kanske ska ge det en chans igen, börja med ett lite projekt! :roll:

 

Hmmm, jaha, hälsa på dig på tyresö gymmet? Hur ska jag våga det? Det skulle ju vara som att vara i Las vegas o få syn på Gus Hansen o gå fram o surra poker! :mrgreen:

 

Får väl ha på mig min Full Tilt t-shirt så du känner igen mig, för övrigt

extremt välbyggd o deffad! :roll: Då kanske man kan bjuda dig på en proteindrink i gymbaren efteråt o få lite vinnande tips, hehe! :-P

 

Kul att månaden går som tåget för dig......;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ville sig inte idag tyvärr.. Åkte först på finalbordet efter att ha sett floppen gratis i bb med 53s. Floppar stegen på 467 brädan med två spader, han betar och jag trycker in, han steker ett tag och skriver "bra drag" förväntade mig färgdrag och överkort men det var värre än så. Var upp mot 89 spader och det anade man ju hur det skulle sluta :-P Fick väl ~700 för det iaf.. Nu måste jag söva

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att du inte klonkade.

 

Har du inga funderingar på att ta steget till 10/20 nu när du plussat bra på 5/10 ett tag?

 

Jo en 17k klonk hade ju inte suttit fel, men man kan ju inte vinna alla flipps :mrgreen:

 

Nja har inte direkt funderat på att kliva upp. Det har ju allt som allt gått ganska fort för mig att klättra, började ju på 1/2 för 4-5 månader sen. Jag känner heller ingen brådska att klättra upp till 10/20, jag är "nöjd" med pengarna på 5/10 för tillfället och har ganska mycket annat som jag måste hinna med i skolan osv. Det blir förmodligen som jag har skrivit lite tidigare att jag kommer att vänta med att ta själva klivet upp tills jag har tagit studenten vilket blir om ca 4 månader. Då kommer jag att kunna koncentrera mig mer på pokern och ha mer tid att spela, tills dess så blir det enbart 5/10 och lite skottande förstås ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...