Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

jag har tidigare spelat $11 turbo SNG på Full Tilt med en ROI på 8%. (1200st)

Trivdes med sidan men bytade för att skaffa rb och spela ut en bonus på ongame.

Har nu spelat dryga månaden på ongame och det har inte gått något vidare.

Vann en KOTH-turnering som gav mig en tredubbling av min rulle vilket är nice, men SNG går sådär.

Har spelat even dom senaste 300 typ.

Nickar vinkeltink på ongame om ni har lust att sharkscope'a.

Jag har läst böcker och sett alla filmer om och om igen på pokerxfactor.

Känns som att jag tiltar väldigt lätt på alla lösa spelare och sjuka utdragningar hela tiden. Vinner jag en all-in med AA/KK så är det tur känns det som.

Det känns som spelet nästan är för löst på ongame (är jag dum i huvudet?)

Gick för ca 10 dagar sedan upp i nivå till $22 för att slippa alla sjuka utdragningar, men kurvan är fortfarande lika platt.

Till min fråga: Hur långa perioder har ni haft där ni spelat even?

Postad
Gick för ca 10 dagar sedan upp i nivå till $22 för att slippa alla sjuka utdragningar

Att gå upp i nivå när man förlorar på den lägre nivån är väl standard? Och skulle man förlora på den nya nivån också, så ska man gå upp ett par nivåer till, då sitter storklonken garanterat. Riggen är konstruerad på det viset, bara inte alla som fattat det än.

Postad

Om du spelar turbo även på ongame så är ju strukturen snabbare där, vilket drar ner den potentiella vinsten per spelad SnG. Sen är ju 300 spelade inte sådär jättemycket, om du t.ex. vunnit i stället för att komma utanför pengarna i 5 av turneringarna så hade du haft 8% ROI.

Postad
Att gå upp i nivå när man förlorar på den lägre nivån är väl standard? Och skulle man förlora på den nya nivån också, så ska man gå upp ett par nivåer till, då sitter storklonken garanterat. Riggen är konstruerad på det viset, bara inte alla som fattat det än.

Är du en sån som tycker det är intressant att vara ironisk/sarkastiskt mest hela tiden så du gör det även när det inte riktigt är läge?

Läser du om så förlorar jag inte, spelar even. (senaste tiden)

Skillnaden i spel är lika med noll på dessa båda nivåer.

För övrigt så har jag en br som tillåter mig att spela $55+4, men jag gör det inte.

Postad
Om du spelar turbo även på ongame så är ju strukturen snabbare där, vilket drar ner den potentiella vinsten per spelad SnG. Sen är ju 300 spelade inte sådär jättemycket, om du t.ex. vunnit i stället för att komma utanför pengarna i 5 av turneringarna så hade du haft 8% ROI.

Där sa du något, höjning var 2:e minut på ongame.

Känner hela tiden att mitt tighta spel i början straffar mig för jag brukar sitta med alldeles för liten stack när matchen kommer igång. (ofta så liten så en höjning ofta resulterar i ställning av någon med hyffsad hand)

Någon sajt som har ungefär samma struktur som Full Tilt?