Gå till innehåll

är jag spelberoende?


elit3n-

Recommended Posts

tack för alla svar. har nu förstått värdet av att ändå ha 25000 kvar. en hel månadslön ffs :o , min hjärna har gått från "fyfan va KEFF br du har ingenting kvar du är SÄMST" till "okej, 25K kvar, det är inte många som har det + spenderingar på

flera 10K kr"...

har levt som en "kung" sen jag började spela, och ska ta det lugnt nu, sätta in dem på avanza och ta det lugnt nåra månader. träna upp kroppen igen inför eventuell värnplikt och se om jag kan komma tillbaka lite när sommarlovet börjar ^.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej alla, jag är 18 år och har spelat poker sen två år tillbaka. började bra, vann ca 80-90K som jag spenderat med tidens gång på diverse saker.

Men sen hände det något.. jag har inte märkt de själv, men ju mer jag spelade och lärde mig, desto aggressivare blev jag , jag synade mer och oftare för att "det finns bara en hand han kan ha som slår mig" och man förlorar mot hans stege som han satte på turn.

jag spelar mestadels 0,5/1 dollar och 1/2 dollar , även svs 5/10 både sh och fullring..

 

hur är allt just nu då? har precis köpt datorer för 20K och har totalt 25K jag kan ta ut om jag tömmer alla sajter.. allt känns meningslöst. allt har varit upp och ner, men på senare månaderna har det snarare varit mer regel än undantag att jag förorar 1-2K på att man har "otur"/"oflyt"...

 

min största dröm är att åka till nåt exotiskt land och spela poker och vinna 30-40K per månad...

 

hursomhelst måste jag ta en paus nu iaf. huruvida jag är spelberoende eller inte får ni avgöra.

Det jag måste ändra på först av allt när jag återvänder till pokern är mina BR krav. Det gick som bäst när jag hade stilen vektajt och slowspelade trissar och höjde all-in river och håvade in kosingen.

 

mitt slutgiltiga mål för att återvända helt pokern är att jag ska spela på 4 klienter samtidigt x 4 bord.. blir lite mycket men jag klarar det. ska spela 0,5/1$ dollar och jag ska inte spela SH, det är ofta där tilten sätter in och man spelar mer än man tänkt sig. man synar ner mer löst osv. på fullring är det lättare att spela ABC...

 

så vad säger ni om BR krav.. 100 inköp? jag brukar spela med halvt inköp men

jag har som minimi att kunna jobba ihop 7500 dollar så att jag har 75$ på varje bord..

 

jag har bestämt mig nu.. har ett konto där jag har 100$ kvar, är det verkligen idé att spela där eller ska man ta ut det också? med tanke på att jag har 1,5 inköp. allt annat tar jag ut och sätter in på säkra ställen ..

 

jag har själv sett att man kan vinna stora pengar på pokern. tror jag ligger totalt plus runt 75K+.

 

närmaste tiden ska jag ägna mig åt att träna. när man spelar är det för mig svårt att hålla en bra kost,träning vilket har sin inverkan på spelet.

 

Det finns de som säger att jag bara har en bad-beat period. men nu har jag haft 3 sådana veckolånga perioder senaste månaden, och jag börjar tveka på om jag verkligen spelar rätt eller fel. de säger att jag har talang för spelet..

jag kan läsa folk.. men ibland så blir det bara knas av allt helt enkelt...

 

om jag skulle förlora de där sista 25K vet jag inte vad jag skulle göra. förstår ni?

 

jag VILL spela rätt och med bra BR och jag KAN det och trots att 25K är mycket pengar, räcker det inte helt enkelt... jag måste ha något att leva på / säkerhet också..

 

men OM jag spelar, och jag tiltar, då förlorar jag 25K. då skulle det verkligen kännas.. riktigt .. dåligt.. :-(

 

så nu tar jag ut allt, jobbar ihop 7500dollar, alternativt grajndar ihop från de 100 jag har kvar på ett konto. men nu, nu ska jag träna och sluta tänka på poker dagligen. har till och med drömmar om poker. de e sjukt.

 

nån annan som har några råd om vad jag ska göra?

jag älskar verkligen spelet och kan spela rätt. men ibland.. funkar de inte.

 

jag hoppas på många inlägg i den här tråden för jag måste verkligen höra era åsikter.. nu ska jag ut och löpträna

 

cred till den som orkar läsa igenom de här asså :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag skulle förlora de där sista 25K vet jag inte vad jag skulle göra. förstår ni?

 

 

men OM jag spelar, och jag tiltar, då förlorar jag 25K. då skulle det verkligen kännas.. riktigt .. dåligt.. :-(

 

 

Tänk på en väldigt viktig sak, spela aldrig för pengar du inte har råd att förlora!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker skönt att få skriva av sej lite.

Men spelberoende ???:roll:??? Varför det?

 

asså.. förändringarna, tankarna

 

jag tror på fullaste allvar att jag kan leva på poker i thailand om jag har ne bra bankrulle. på sisådär 250k.

jag tänker dagligen på poker. när jag spelar så äter jag inte ordentligt, jag sover inte ordentligt, tränar inte ordentligt.

 

fast jag har aldrig lånat pengar till spel. men jag spelar över mina tillgångar, om ni förstår vad jag menar. har ju inte BR krav kanske 10 inköp liksom.

 

sen spelar jag annorlunda sen jag började. nu kör jag mycket mer aggressivt och synar mer, utan att ha logiken i baktankarna.. är lite aggressiv-fiskaktig fast jag oftast har read när jag gör mina tveksamma syner..

 

fast jag kommer inte ha några problem med att hålla mig borta från poker från tiden jag tar paus. tycker mest att det är ett roligt jobb, men skönt att slippa ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på en väldigt viktig sak, spela aldrig för pengar du inte har råd att förlora!

 

en av sakerna jag insett nu. har helt enkelt inte råd med att förlora dem

 

men om jag har 100K har jag inte råd att förlora dem heller, det går ju inte på en enda hand om du förstår vad jag menar. har ju 100 inköp.

asså visst jag har råd att förlora mina 25K , men enda skillnaden skulle vara att jag lever som en normal" person i min ålder och neråt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej alla, jag är 18 år och har spelat poker sen två år tillbaka. började bra, vann ca 80-90K som jag spenderat med tidens gång på diverse saker.

Men sen hände det något.. jag har inte märkt de själv, men ju mer jag spelade och lärde mig, desto aggressivare blev jag , jag synade mer och oftare för att "det finns bara en hand han kan ha som slår mig" och man förlorar mot hans stege som han satte på turn.

jag spelar mestadels 0,5/1 dollar och 1/2 dollar , även svs 5/10 både sh och fullring..

 

hur är allt just nu då? har precis köpt datorer för 20K och har totalt 25K jag kan ta ut om jag tömmer alla sajter.. allt känns meningslöst. allt har varit upp och ner, men på senare månaderna har det snarare varit mer regel än undantag att jag förorar 1-2K på att man har "otur"/"oflyt"...

 

min största dröm är att åka till nåt exotiskt land och spela poker och vinna 30-40K per månad...

 

hursomhelst måste jag ta en paus nu iaf. huruvida jag är spelberoende eller inte får ni avgöra.

Det jag måste ändra på först av allt när jag återvänder till pokern är mina BR krav. Det gick som bäst när jag hade stilen vektajt och slowspelade trissar och höjde all-in river och håvade in kosingen.

 

mitt slutgiltiga mål för att återvända helt pokern är att jag ska spela på 4 klienter samtidigt x 4 bord.. blir lite mycket men jag klarar det. ska spela 0,5/1$ dollar och jag ska inte spela SH, det är ofta där tilten sätter in och man spelar mer än man tänkt sig. man synar ner mer löst osv. på fullring är det lättare att spela ABC...

 

så vad säger ni om BR krav.. 100 inköp? jag brukar spela med halvt inköp men

jag har som minimi att kunna jobba ihop 7500 dollar så att jag har 75$ på varje bord..

 

jag har bestämt mig nu.. har ett konto där jag har 100$ kvar, är det verkligen idé att spela där eller ska man ta ut det också? med tanke på att jag har 1,5 inköp. allt annat tar jag ut och sätter in på säkra ställen ..

 

jag har själv sett att man kan vinna stora pengar på pokern. tror jag ligger totalt plus runt 75K+.

 

närmaste tiden ska jag ägna mig åt att träna. när man spelar är det för mig svårt att hålla en bra kost,träning vilket har sin inverkan på spelet.

 

Det finns de som säger att jag bara har en bad-beat period. men nu har jag haft 3 sådana veckolånga perioder senaste månaden, och jag börjar tveka på om jag verkligen spelar rätt eller fel. de säger att jag har talang för spelet..

jag kan läsa folk.. men ibland så blir det bara knas av allt helt enkelt...

 

om jag skulle förlora de där sista 25K vet jag inte vad jag skulle göra. förstår ni?

 

jag VILL spela rätt och med bra BR och jag KAN det och trots att 25K är mycket pengar, räcker det inte helt enkelt... jag måste ha något att leva på / säkerhet också..

 

men OM jag spelar, och jag tiltar, då förlorar jag 25K. då skulle det verkligen kännas.. riktigt .. dåligt.. :-(

 

så nu tar jag ut allt, jobbar ihop 7500dollar, alternativt grajndar ihop från de 100 jag har kvar på ett konto. men nu, nu ska jag träna och sluta tänka på poker dagligen. har till och med drömmar om poker. de e sjukt.

 

nån annan som har några råd om vad jag ska göra?

jag älskar verkligen spelet och kan spela rätt. men ibland.. funkar de inte.

 

jag hoppas på många inlägg i den här tråden för jag måste verkligen höra era åsikter.. nu ska jag ut och löpträna

 

dessutom spelar jag det mesta "fel" trots att jag vinner. detta beror inte på tur utan read och logik. om någon går all-in synar man inte me QQ pre, så enkelt är det. jag har lärt av mina misstag i början så att säga. push pre är dock okej. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker verkligen inte att du ska flytta till thailand och bli pokerproffs

 

Why not?

 

Om man inte har något som låser en hemma så kan det väll va bra?

 

Ha ett mål att försöka spela in X antal dollar och sen dra iväg !

...du kan ju inte sticka iväg med din nuvarande br...

 

 

Tänk på att du inte kan hyra en bungalo för 1 kr / dygnet och tro att du kan får en bredbandsuppkopling som duger, det kostar endel att bo på ställen med internet som duger till grind !

...inte ens de internetcafeér som jag varit på duger.

 

Men som sagt, har man inget som binder en så är det bara att sticka, bära eller brista !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter knappast som om du är spelberoende. Min första tanke är att du måste ta reda på VARFÖR du spelar? A: tjäna pengar. B: bli bäst/så bra du bara kan bli.

 

Införskaffa först och främst boken "The Poker Mindset", sedan kan det vara en bra idé att fördjupa sig i själva spelet via tex cardrunners.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har dragit iväg på resor med bra mycket mindre. första resan hade jag väl runt 20k på banken när jag drog iväg. när jag började spela poker i thailand hade jag 50kkr på banken och $2k i rullen.

 

iaf, låter som du behöver fundera på det ena och det andra i ditt liv. dra iväg på en resa och koppla bort från pokern och få lite perspektiv på livet vetja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...som att åka utomlands?

Herregud, om han har pengar till biljett och inte har något som binder han hemma ...varför i h-vete ska han då inte testa?

 

Bära eller brista.

 

man kan nog ta det som en semesterresa och lira samtidigt. kan ju inte bli sämre. man kan alltid återvända. :-)

 

varför jag spelar? jag vill bli bättre, så jag kan vinna mer pengar. osv. låter de normalt? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har dragit iväg på resor med bra mycket mindre. första resan hade jag väl runt 20k på banken när jag drog iväg. när jag började spela poker i thailand hade jag 50kkr på banken och $2k i rullen.

 

iaf, låter som du behöver fundera på det ena och det andra i ditt liv. dra iväg på en resa och koppla bort från pokern och få lite perspektiv på livet vetja.

 

jo, jag skulle vilja ha 200K i BR + 200K på banken för att kunna ta det riktigt seriöst med thaipokrandet. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<klipp>

Men sen hände det något.. jag har inte märkt de själv, men ju mer jag spelade och lärde mig, desto aggressivare blev jag , jag synade mer och oftare för att "det finns bara en hand han kan ha som slår mig" och man förlorar mot hans stege som han satte på turn.

<klipp>

Det jag måste ändra på först av allt när jag återvänder till pokern är mina BR krav. Det gick som bäst när jag hade stilen vektajt och slowspelade trissar och höjde all-in river och håvade in kosingen.

<klipp>/QUOTE]

 

Jag tycker att det ser ut som om du har ett ganska vanligt problem. Motståndarna spelar bättre och/eller har lärt sig exploatera din spelstil. Så det du behöver nu är inte att åka till Thailand och bli proffs, utan att noga analysera ditt spel. Pokertracker + ett par böcker av Sklansky kan vara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...