Gäst Postad 26 Oktober , 2007 Rapport Postad 26 Oktober , 2007 Wow shaundeeb.... Synd han suger bara. lol vad grundar du det på? Citera
ImSoNasty Postad 26 Oktober , 2007 Rapport Postad 26 Oktober , 2007 lol vad grundar du det på? Att jag har sett honom göra många fler värdelösa spel än riktigt bra och har även hört från flear bra spelare att de inte har någon som helst respekt för honom. Visst är han decent, men långt ifrån toppskiktet. En hyffsad grinder helt enkelt. Citera
Gäst Postad 26 Oktober , 2007 Rapport Postad 26 Oktober , 2007 Att jag har sett honom göra många fler värdelösa spel än riktigt bra och har även hört från flear bra spelare att de inte har någon som helst respekt för honom. Visst är han decent, men långt ifrån toppskiktet. En hyffsad grinder helt enkelt. Okey, jag har inte spelat jättemycket med honom men av det jag har sett så tycker jag han är riktigt stabil och självklart har jag hellre nån random donk än honom vid bordet. Att han skulle tillhöra det absoluta toppskiktet har jag inte påstått men att säga att "han suger" är ju löjligt. Det jag imponeras över när det gäller honom är framförallt den sjukt stora volymen han får in. Aja, sorry för OT Citera
Fnii! Grrp! Postad 26 Oktober , 2007 Rapport Postad 26 Oktober , 2007 Det är ju långt till de riktiga pengarna. Är det här typisk struktur så är det inte särskilt viktigt alls att hoppa upp en placering. Jag tycker att det mesta tyder på att väntevärdet i marginella situationer, t ex på finalbordet påverkas ganska mycket av trappstegen i prisstrukturen. Om det är ett högvariansmove som man bedömer vara bara svagt cEV+ kan det mycket väl vara $EV+ två bord innan pengarna men inte på finalbordet. Är jag nästan säker på. Citera
Hjort Postad 26 Oktober , 2007 Rapport Postad 26 Oktober , 2007 Jag tycker att det mesta tyder på att väntevärdet i marginella situationer, t ex på finalbordet påverkas ganska mycket av trappstegen i prisstrukturen. Om det är ett högvariansmove som man bedömer vara bara svagt cEV+ kan det mycket väl vara $EV+ två bord innan pengarna men inte på finalbordet. Är jag nästan säker på.Men det är ju två bord kvar. Citera
Fnii! Grrp! Postad 26 Oktober , 2007 Rapport Postad 26 Oktober , 2007 Å, är det 13 kvar till bubblan? Jag fattade det som att den sprack för två personer sen. Lite oklart. Sen borde det väl vara ante också? Båda delarna skulle vara argument för lösare spel. Citera
ImSoNasty Postad 26 Oktober , 2007 Rapport Postad 26 Oktober , 2007 Okey, jag har inte spelat jättemycket med honom men av det jag har sett så tycker jag han är riktigt stabil och självklart har jag hellre nån random donk än honom vid bordet. Att han skulle tillhöra det absoluta toppskiktet har jag inte påstått men att säga att "han suger" är ju löjligt. Det jag imponeras över när det gäller honom är framförallt den sjukt stora volymen han får in. Aja, sorry för OT Det enda som imponerar mig är att han orkar (eller har gjort i alla fall) spela en väldans massa. Vad menar du med "den sjukt stora volymen han får in"? Att han spelar mycket eller vinner mycket? Har följt hans framfart ett tag, dock inte de 2-3 senaste månaderna så noga, och sett att han haft det riktigt tungt under en längre tid, åtminstone på PokerStars, vilket har glatt mig rejält då jag som sagt inte är något fan av hans spel direkt och tyckte han hade mycket flyt under hela 2006. Jag skulle tro att hans ROI har blivit hyfsat rättvisande nu. En annan spelare som gått dåligt den senaste tiden är Gank. Vet inte om du har någon koll på vem det är men kolla hans stats på OPR, ROFL. Men men, OT var det ja. Kul att diskutera ändå hehe. Citera
Aeis Postad 26 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 26 Oktober , 2007 Å, är det 13 kvar till bubblan? Jag fattade det som att den sprack för två personer sen. Lite oklart. Sen borde det väl vara ante också? Båda delarna skulle vara argument för lösare spel. Nej. Vi är 13 kvar och bubblan är spräckt. Dock samma pris för 10-15 plats. Citera
edsf Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Postad 27 Oktober , 2007 Akumila Så en vinnande spelare gör aldrig ett dåligt spel? Det räcker väl att motståndarna gör ännu sämre för att man själv ska vara vinnande. Men om du nu tror att alla spelar så bra, varför tror du då att shortstacken kan ställa med skit? Va sjutton? Om man inte tar lägen som är mellan neutraltEV och lägen där man kan lägga in 12.3k i en 15.3k pott med en person bakom och vara 57% att vinna potten så kan man omöjligt plussa mot ens uruselt motstånd. Och försöker du säga att kortstacken inte bör ställa med diverse skräp? ImSoNasty Wow shaundeeb.... Synd han suger bara. Intressant. Vad har han för luckor? Har du handhistorik? Vetgirig A8 är normalt den hand man brukar säga är minimihanden för att syna med. Vem brukar säga det att det här är minimihanden för vad? Leo Jag tvivlar på att vi har några % övertag mot fi's HD då det endast är möjligt om han ställer med vilka två somhelst. Nedan skriver du ju själv att vi är favorit om han ställer hälften av vilka två som helst. Varför skriver du detta? Mot en riktigt lös HD så är A6o ok, men mot en tightare HD är den riktigt pissdålig. Du tyckte att T9s gjorde bra mot en tajt HD, men vi kom fram till att den gjorde .1 sämre än A6o mot 9.8%. Den del av fi's HD på topp 28% du inte är krossad av är just två medelkort...det är de som gör att A6o har 44% chans att vinna mot en HD på topp 28%. Det finns inte en enda hand i den HD'n som du dominerar, många som du singlar slant med och en del som totalt krossar dig. Och på vilket sätt spelar det roll hur dom gör mot specifika händer ur HDn? Jag har ingen aning vad du vill här. Vi har knappt 45% mot 28%, varför skriver du sörja om hur A6o gör mot vissa typer av händer? Jag körde handen i pokerstove med både fi och BB. A6o är då 22.7% men 9Ts 26.4%. Jo, jag försökte testa det med innan jag postade, men det tog en tio minuter att få fram 10% av uträkningen så jag skippade. Det är 4% skillnad dom 10% av gångerna som BB synar, och A6o spelar fortfarande .1% bättre mot stora stacken enskilt. Jepp...men nu verkar inte det vara scenariot. Jag skulle visa hur profitabelt läget är att även om vi måste visa upp handen innan vi pushar när pusharen pushar allt så är det en push i det läget. En annan sak som vi inte lagt märke till är att om vi förlorar så har vi ett varv med 5BB innan vi får mörkarna igen. Det är rättså optimal stackstorlek för att pusha med, medans 11.6BB är dålig stackstorlek att ha där. Citera
Gäst Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Postad 27 Oktober , 2007 Det enda som imponerar mig är att han orkar (eller har gjort i alla fall) spela en väldans massa. Vad menar du med "den sjukt stora volymen han får in"? Att han spelar mycket eller vinner mycket? Har följt hans framfart ett tag, dock inte de 2-3 senaste månaderna så noga, och sett att han haft det riktigt tungt under en längre tid, åtminstone på PokerStars, vilket har glatt mig rejält då jag som sagt inte är något fan av hans spel direkt och tyckte han hade mycket flyt under hela 2006. Jag skulle tro att hans ROI har blivit hyfsat rättvisande nu. En annan spelare som gått dåligt den senaste tiden är Gank. Vet inte om du har någon koll på vem det är men kolla hans stats på OPR, ROFL. Men men, OT var det ja. Kul att diskutera ändå hehe. Well, han tog ju hem FTPs $1k MTT för några veckor sen Citera
Leo Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Postad 27 Oktober , 2007 Nedan skriver du ju själv att vi är favorit om han ställer hälften av vilka två som helst. Varför skriver du detta? Japp...vi är en favorit om han ställer med topp 50%..men inte med några % utan 1%. Du tyckte att T9s gjorde bra mot en tajt HD, men vi kom fram till att den gjorde .1 sämre än A6o mot 9.8%. Jag sade "T.o.m 22 eller 9Ts är bättre om du får en syn från BB av topp 10% händer"...du kom fram till något som inte hade med det argumentet att göra. Hur den gör sig mot enbart BB är inte relevant då det inte har med situationen att göra. Och på vilket sätt spelar det roll hur dom gör mot specifika händer ur HDn? Jag har ingen aning vad du vill här. Vi har knappt 45% mot 28%, varför skriver du sörja om hur A6o gör mot vissa typer av händer? Du sade att vi inte hoppas på två mellankort...jag ville bara påpeka att vi inte kan hoppas på mycket bättre än så. Sedan tror jag tror inte att fi nödvändigtvis ställer exakt med topp 28% enligt pokerstove även om vi skulle ha uppskattat korrekt ungefär hur selektiv han är här. Även om pokerstove gör en skaplig uppskattning av vår hands värde tror jag att det är aningen missvisande och att A6o är ännu sämre än vad pokerstove påstår i detta fall mot en normal motståndare. Jo, jag försökte testa det med innan jag postade, men det tog en tio minuter att få fram 10% av uträkningen så jag skippade. Det är 4% skillnad dom 10% av gångerna som BB synar, och A6o spelar fortfarande .1% bättre mot stora stacken enskilt. Nu är det ju inte mot den stora stacken enskilt vi spelar. Jag sade inte att 9Ts är överlägsen A6o eller att det hade varit en bättre syn i detta läge...bara att den faktiskt är bättre mot en tight HD för BB. En annan sak som vi inte lagt märke till är att om vi förlorar så har vi ett varv med 5BB innan vi får mörkarna igen. Det är rättså optimal stackstorlek för att pusha med, medans 11.6BB är dålig stackstorlek att ha där. Så 5BB är optimalt och 11.6BB dåligt? Du kan mycket väl ställa med 11.6 om du vill. Du får mer FE och om du vinner har du en hygglig stack som ger dig ännu mer frihet i vilka manövrar du kan göra. Du kan även höja med 3BB utan att vara tvingad att syna om någon återhöjer dig AI. Du kan även ställa in om någon höjer med 3BB och få lite FE. Du behöver inte ställa detta varvet om det inte kommer ett bra läge. Och skillnaden om du lyckas dubbla upp är mycket stor. Visst är många kassa på att spela 10-20BB då man inte kan göra alla typer av manövrar och stacken är aningen stor för att vara självklar att ställa med, men om du är en hyffsat skicklig spelare kan du helt klart dra fördel av de extra möjligheter du får jämfört med en ställ-eller-lägg stack som 5BB. Citera
Hjort Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Postad 27 Oktober , 2007 Jo, jag försökte testa det med innan jag postade, men det tog en tio minuter att få fram 10% av uträkningen så jag skippade. Antingen så kör du på en C64, eller så har du missat alternativet "monte carlo" på PS, vilket är vad du ska använda för alla stora beräkningar. Med standardinställningarna så räknar PS på exakt alla brädor och med Monte Carlo så gör den lite snygg statistisk sampling istället. Vilket gör att du med Monte Carlo konvergerar till rätt vinstprocent med kanske +-.1%-enheter efter 10-20s. Det är väldigt olika tekniker som används, vilket gör att MC mkt snabbare kommer till ett bra svar än en uttömmande beräkning. Monte Carlo blir aldrig klar, utan fortsätter sampla tills du avbryter, men du ser rätt fort när procentenheterna slutar svänga. Citera
edsf Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Tack Hjort, det alternativet missade jag. Japp...vi är en favorit om han ställer med topp 50%..men inte med några % utan 1%. Du skrev att vi är endast favorit med några procents övertag om han ställer vilka två som helst. Och vi är 56% favorit om han ställer så gott som vilka två som helst. Det här är irrelevant hur som helst... jag bara noterade e miss från dig. Jag sade "T.o.m 22 eller 9Ts är bättre om du får en syn från BB av topp 10% händer"...du kom fram till något som inte hade med det argumentet att göra. Hur den gör sig mot enbart BB är inte relevant då det inte har med situationen att göra. Du sa en gång "Mot en riktigt lös HD så är A6o ok, men mot en tightare HD är den riktigt pissdålig.". A6o är likvärdig med T9s mot 9.8%. Du har uppenbarligen fel, vi spelar all-in med BB om han synar, det är relevant hur A6o spelar mot han. Vi har 4% sämre på huvudpotten dom 10% BB synar och likvärdig med T9s mot enbart BB. Det här spelar ändå ingen roll då vi i princip aldrig kan spela T9s här. Du sade att vi inte hoppas på två mellankort...jag ville bara påpeka att vi inte kan hoppas på mycket bättre än så. Sedan tror jag tror inte att fi nödvändigtvis ställer exakt med topp 28% enligt pokerstove även om vi skulle ha uppskattat korrekt ungefär hur selektiv han är här. Vi spelar inte mot en viss hand. Vi hoppas inte att han har två mellankort, vi hoppas att han ställer tillräckligt mycket när vi synar. Du tror inte fi ställer top 28% om vi tror att han ställer topp 28%? Så 5BB är optimalt och 11.6BB dåligt? Du kan mycket väl ställa med 11.6 om du vill. Du kan även höja med 3BB utan att vara tvingad att syna om någon återhöjer dig AI. Du kan även ställa in om någon höjer med 3BB och få lite FE. Du behöver inte ställa detta varvet om det inte kommer ett bra läge. Och skillnaden om du lyckas dubbla upp är mycket stor. Visst är många kassa på att spela 10-20BB då man inte kan göra alla typer av manövrar och stacken är aningen stor för att vara självklar att ställa med, men om du är en hyffsat skicklig spelare kan du helt klart dra fördel av de extra möjligheter du får jämfört med en ställ-eller-lägg stack som 5BB. 5BB är rättså optimalt att pusha med, jag är rättså säker på att man har ett mycket bättre förväntat värde ett varv av 5BB än ett varv av 11.6, vilket jag tror är bland dom värsta stackstorlekarna man kan ha utanför mörkarna. Man kan ställa med stor HD profitabelt med 5BB, man kan ställa väldigt liten HD profitabelt med 11.6. Att du säger "du kan väl ställa med 11.6 om du vill" gör att du verkar väldigt okunnig om detta. Att höja 3BB med 11.6BB är fruktansvärt horribelt, speciellt utan antes. Om man minihöjer kommer man nästan lika sällan få annat än push/fold emot sig. Att få flatsyn någorlunda ofta tror jag inte ens skadar ens equity alltför mycket, eller ens överhuvudtaget då folk kan göra riktigt usla flatsyner. Det spelar ingen roll hur skicklig man är, 5BB är antagligen mycket mer profitabel att spela. Man får inga direkta fördelar jämfört med 5BB förutom att pusha mot höjare, vilket ger väldigt lite detta varv, och nästa varv nästan försvinner helt om man inte lyckas plocka mörkar vilket är jobbigt med den här stackstorleken. Citera
Leo Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Du skrev att vi är endast favorit med några procents övertag om han ställer vilka två som helst. Och vi är 56% favorit om han ställer så gott som vilka två som helst. Det här är irrelevant hur som helst... jag bara noterade e miss från dig. Hehe..ok om han ställer med topp 70% så visst, då har vi några % övertag Personligen så tror jag att om fi tycker det är läge att ställa med 43s eller 76o så är han redo att ställa med vadsomhelst. Jag vet att jag själv aldrig skulle tänka "jepp 43s...det duger till en ställ" och kasta andra händer för att de är för dåliga Är fi överhuvudtaget selektiv så tror jag inte vi har några % övertag. Du sa en gång "Mot en riktigt lös HD så är A6o ok, men mot en tightare HD är den riktigt pissdålig.". A6o är likvärdig med T9s mot 9.8%. Du har uppenbarligen fel, vi spelar all-in med BB om han synar, det är relevant hur A6o spelar mot han. Vi har 4% sämre på huvudpotten dom 10% BB synar och likvärdig med T9s mot enbart BB. Det här spelar ändå ingen roll då vi i princip aldrig kan spela T9s här. Jag vet inte vad din poäng är här. Vad är det det du tycker jag uppenbarligen har fel om? A6o är jämfört med de flesta händer sämre desto smalare HD den är upp emot...det var min poäng. Om BB synar kan vi förmoda att han har en bra hand, och då är A6o riktigt dålig och mot en riktigt lös HD är det en marginell hand. Vi spelar inte mot en viss hand. Vi hoppas inte att han har två mellankort, vi hoppas att han ställer tillräckligt mycket när vi synar. Du tror inte fi ställer top 28% om vi tror att han ställer topp 28%? Vi spelar inte mot en bot som beräknar sin HD med PS. Att höja 3BB med 11.6BB är fruktansvärt horribelt, speciellt utan antes. Om man minihöjer kommer man nästan lika sällan få annat än push/fold emot sig. Att få flatsyn någorlunda ofta tror jag inte ens skadar ens equity alltför mycket, eller ens överhuvudtaget då folk kan göra riktigt usla flatsyner. Det spelar ingen roll hur skicklig man är, 5BB är antagligen mycket mer profitabel att spela. Man får inga direkta fördelar jämfört med 5BB förutom att pusha mot höjare, vilket ger väldigt lite detta varv, och nästa varv nästan försvinner helt om man inte lyckas plocka mörkar vilket är jobbigt med den här stackstorleken. Om du inte är bekväm med drygt 10BB kan du göra ett försök att höja 3BB och hoppas att du lyckas sno mörkar eller får en syn och träffar floppen. Det kan i min erfarenhet gå hem ibland vid rätt bord och med rätt image då det kan ge intryck av en stark hand som du vill ha syn med. Återhöjs du så kommer inte oddsen kräva att du offrar dina sista ~9BB. Det är definitivt en av flera manövers du kan göra om det kommer ett bra läge som du saknar med 5BB och jag håller inte med om att det är fruktansvärt horribelt i alla lägen även det oftast är ett dåligt spel. Om du verkligen gillar 5BB mer kan du t.o.m höja 3BB, och beta halva potten på floppen och lägga dig vid motstånd, så voila...där har du din profitabla 5BB stack Det intressanta är självfallet inte hur profitabel 5BB är detta varv utan skillnaden för turneringen i sin helhet. Citera
vetgirig Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 När jag skrev att jag var 5% favorit ofta menade jag lite dolt att FI ställer löst, minst 60% av händerna.... Om fi ställer med 60% är jag 52.8% favorit. Men var går gränsen för syn egentligen? Hur många % favorit måste jag vara för att hitta synen i detta läge? Man bör alltid vara beredd att ta en syn när man är 65%-ig favorit när synen äventyrar hela ens turnering - och det gör denna synen. När man är sämre favorit än så får man se på hur desperat man själv och motståndaren är för att se om det är lönt det eller ej. När det gäller och syna med ett blankt A så brukar det ofta anses att det behövs en 8 som kicker för att syna. Skälet till det är att Fi ofta ställer med alla A och par så har man mer än 50% chans att ha en högre kicker än Fi eller två överkort mot ett par samt leder mot alla händer Fi ställer med som inte innehåller ett A eller ett par. Sedan hade ju A8 eller bättre givit en 60-70% vinstchans mot aktuella handen från FI. A6 kan man stjäla blinds med - men ofta inte syna när någon ställer in med. The Gap concept säger att det krävs en bättre hand att syna än att höja med. Problemet med en 6:a som kicker är att det är inte så många händer där om du träffar 6:an så förbättrar det din hand. Citera
ImSoNasty Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Snälla, sluta inte! Humor på hög nivå! Citera
edsf Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 Är fi överhuvudtaget selektiv så tror jag inte vi har några % övertag. Givetvis, om fi inte är galen ligger vi under mot hans hd. Jag vet inte vad din poäng är här. Vad är det det du tycker jag uppenbarligen har fel om? A6o är jämfört med de flesta händer sämre desto smalare HD den är upp emot...det var min poäng. Om BB synar kan vi förmoda att han har en bra hand, och då är A6o riktigt dålig och mot en riktigt lös HD är det en marginell hand. Du hade fel om att det inte spelade roll om hur vår hand spelar enskilt mot BB. Och som sagt spelar det väldigt liten roll hur den spelar om BB synar. Om du inte är bekväm med drygt 10BB kan du göra ett försök att höja 3BB och hoppas att du lyckas sno mörkar eller får en syn och träffar floppen. Det kan i min erfarenhet gå hem ibland vid rätt bord och med rätt image då det kan ge intryck av en stark hand som du vill ha syn med. Återhöjs du så kommer inte oddsen kräva att du offrar dina sista ~9BB. Det är definitivt en av flera manövers du kan göra om det kommer ett bra läge som du saknar med 5BB och jag håller inte med om att det är fruktansvärt horribelt i alla lägen även det oftast är ett dåligt spel. Det är fruktansvärt att höja 3BB med kort stack, speciellt om man någonsin lägger om någon trebetar, läs vad jag skriver. Det är antingen push eller höjning till 2-2.4BB som du får göra. Ingen duktig spelare överbetar potten som du förespråkar, det är helt onödigt. Om du verkligen gillar 5BB mer kan du t.o.m höja 3BB, och beta halva potten på floppen och lägga dig vid motstånd, så voila...där har du din profitabla 5BB stack Vad håller du på med? Man har bättre förväntat värde med en stack på 5BB än en stack på 11BB i så gott som alla lägen, precis som man har ännu bättre värde med en stack på 25 när mörkarna är 200-400 med 25 i ante. Att man har bättre värde med den stacken än med 11BB är något som talar för push, vilket var ursprungsfrågan i våran diskussion. Du ville ha väldigt hög overlay och jag tyckte att väldigt lite var tillräckligt. Det intressanta är självfallet inte hur profitabel 5BB är detta varv utan skillnaden för turneringen i sin helhet. Och händerna där vi har 5BB gör våra motståndare generellt sett störst misstag när vi pushstjäler med optimal stackdjup och vi tjänar mest pengar. vetgirig Man bör alltid vara beredd att ta en syn när man är 65%-ig favorit när synen äventyrar hela ens turnering Hur kom du fram till den procentsatsen? När det gäller och syna med ett blankt A så brukar det ofta anses att det behövs en 8 som kicker för att syna. Skälet till det är att Fi ofta ställer med alla A och par så har man mer än 50% chans att ha en högre kicker än Fi eller två överkort mot ett par samt leder mot alla händer Fi ställer med som inte innehåller ett A eller ett par. Brukar det ofta anses av vem? Hela din tankegång är ju helt sjuk och irrelevant. Det finns inget magiskt med A8. Man brukar gå efter hur situationen ser ut och sedan kolla på sin hand och inte först kolla på sin hand, se A8 och sedan instasyna push. Jag vet inte ens vad du pratar om. A6 kan man stjäla blinds med - men ofta inte syna när någon ställer in med. Jo det kan man väldigt ofta... sluta generalisera. PS. TheDecano är väldigt dålig. Citera
Aeis Postad 1 November , 2007 Författare Rapport Postad 1 November , 2007 Är fi överhuvudtaget selektiv så tror jag inte vi har några % övertag.Givetvis, om fi inte är galen ligger vi under mot hans hd. Galen? Jag ansåg fi som duktig och tänkte därför han kommer ställa väldigt löst. Är ca 4% favorit med den HD jag gav honom. Följdfråga: Hur många % bör fi ställa med? Citera
vetgirig Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 PS. TheDecano är väldigt dålig. The Decano är den mest vinnande pokerspelaren på turneringar på Ongame och har varit det under en lång tid. Det är många miljoner pokerspelare som önskar att de vore lika framgångsrika på poker. Citera
edsf Postad 2 November , 2007 Rapport Postad 2 November , 2007 Galen? Jag ansåg fi som duktig och tänkte därför han kommer ställa väldigt löst. Är ca 4% favorit med den HD jag gav honom. Följdfråga: Hur många % bör fi ställa med? Jo, du har rätt, jag sade fel. Om han inte är halvgalen iallafall, dom flesta pushar inte så löst att vi är 50%. Om man är en 45% i genomsnitt mot motståndaren tror jag att det är väldigt nära. Jag vet inte riktigt perfekt pushstrategi, men förmodligen spelar jag hyfsat. 22+, k2+, q4+, 65s+ skulle jag göra. Om motståndarna synar optimalt får man antagligen ta det lugnare. Extra tajta kan motståndarna vara då dom har medelstackar och är nära finalbordet. The Decano är den mest vinnande pokerspelaren på turneringar på Ongame och har varit det under en lång tid. Det är många miljoner pokerspelare som önskar att de vore lika framgångsrika på poker. Jag ser att han är framgångsrik, men han är riktigt dålig. Svårt att kvantifiera hur dålig, men jag vet att han är dålig. Han lyckas på grund av att han multibordar som en apa med 250 turneringar per månad dom tre senaste månaderna. Förhoppningsvis är han inte kvar på toppen av OPR länge till. Dessutom har jag precis börjat spela på ongame. Citera
Gäst Postad 2 November , 2007 Rapport Postad 2 November , 2007 The Decano är den mest vinnande pokerspelaren på turneringar på Ongame och har varit det under en lång tid. Det är många miljoner pokerspelare som önskar att de vore lika framgångsrika på poker. Bara för att man har bra resultat behöver man inte vara jätteduktig. Variansen är så störd så OPR säger inte jättemkt. Exempel: Vietcong01 anses väl inte tillhöra den absoluta toppen även om han är rankad 1a på OPR. Själv har jag ingen uppfattning om någon av spelarna, i Vietcongs fall går jag bara på vad andra duktiga spelare verkar tycka. Citera
ImSoNasty Postad 2 November , 2007 Rapport Postad 2 November , 2007 Vietcong drog back-to-back i söndagstours genom vinst i Sunday Warmup ena veckan och Sunday Million den andra (tror jag iaf). Sen någon vecka efter det så vann han en $100 rebuy med stor prispott för att per veckor senare komma långt i antingen Warmup eller Million. Så han har främst 4-5 stora klonks som gör att hans profit och ROI blir sinnessjuk. Det säger knappast huruvuda han är en duktig pokerspelare eller inte. Kolla JohnnyBax på Stars till exempel. Han har aldrig vunnit mer än 30-40k i en och samma tour men har ändå en riktigt bra ROI och över $1M i prizes. Det är mycket mer imponerande, trots att han är rankad lägre än Vietcong. Citera
Gäst Postad 2 November , 2007 Rapport Postad 2 November , 2007 Vietcong drog back-to-back i söndagstours genom vinst i Sunday Warmup ena veckan och Sunday Million den andra (tror jag iaf). Sen någon vecka efter det så vann han en $100 rebuy med stor prispott för att per veckor senare komma långt i antingen Warmup eller Million. Så han har främst 4-5 stora klonks som gör att hans profit och ROI blir sinnessjuk. Det säger knappast huruvuda han är en duktig pokerspelare eller inte. Kolla JohnnyBax på Stars till exempel. Han har aldrig vunnit mer än 30-40k i en och samma tour men har ändå en riktigt bra ROI och över $1M i prizes. Det är mycket mer imponerande, trots att han är rankad lägre än Vietcong. Precis det jag menade. Citera
Tele Postad 2 November , 2007 Rapport Postad 2 November , 2007 20$ Rebuy15 får pris och vi är 13 kvar. Seat 1: andreimich ($23,284 in chips) Seat 2: HERO ($23,205 in chips) Seat 4: id48 ($22,943 in chips) Seat 5: kari105 ($23,692 in chips) Seat 6: 2BPeterAndre ($62,132 in chips) Seat 7: theexiles1 ($33,635 in chips) Seat 10: Floyd_le_haq ($13,247 in chips) ANTES/BLINDS HERO posts blind ($1,000), id48 posts blind ($2,000). PRE-FLOP kari105 folds, 2BPeterAndre folds, theexiles1 folds, Floyd_le_haq bets $13,247 and is all-in, andreimich folds, HERO bets $22,205 and is all-in, id48 folds. Jag har alltså . Är det värt att ta dessa gambles som jag gjorde då man oftast bara är 5% favorit? Ser ut som en given push om fi inte varit supertight innan. Citera
Recommended Posts