Gå till innehåll

Realitiskt spel?


Leoo

Recommended Posts

Hej.

 

Har spleat poker i drygt 6månader nu, och tycker att jag blir bättre för varje dag som går. Plussat mellan 2000 och 3000 kroner på svenska, genom igentligen ren gambling känns det som. Nu däremot börjar min vinst att cuttas sakta men säkert.

 

Jag började lira no limit cash game 0,50/1. Men redan första veckan ledssna jag då motståndet är så uselt att man bara kan spela det nuts för att va säker i princip. Flyttade då snabbt upp till 1/2 10 player bord. Plussade rätt bra och börja dra in. Avancerade snabbt upp till 2,50/5 fortf 10player, upptäckte då hur snabbt man kunde vinna mycket men också förlora sin inköp på 3 händer. Så det gick mycket upp och ner. Efter att ha spelat bord allt där flyttade jag tillbaka till 1/2. Men spelade dåligt där med, provade lite sit n go's och började vinna där. Spelade först 50+5, sen 100+10 och ibland ID och Stenfisk med ännu högre inköp. Vann mkt, men förlorade det lika snabbt.

 

Så nu undrar jag?

 

Hur vinner jag men behåller vinsten och låter kapitalet växa?.

 

Borde jag kanske spela fler bord samtidigt med högre inköp? brukar ta med mej ca 50-70 x BB. Vill ha realistiska tips för hur man ökar vinster och minimerar skadorna vid förlust?..

 

Mvh Klättrare ;)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket har du i bankrullen?

Verkar som att du spelar på tok för högt för din rulle. Blir lätt hänt att du gular då ;-)

 

 

 

 

Brukar köpa in typ 150kr.

 

In på sit n go. Vinna, ut med 250-500 nöta cashgame till 3000 ta ut och sedan om igen. Ibland händer det dock att 5inköp irad går ner i sjön. Igår åkte jag på 2 sjuka bad beats när jag lirade 2st ID sit 'n go på svenska spel och gulade. Istället för att sätta in mer beställde jag supersystem.

 

Är studerande på gymnasium och har därför ingen inkomst att dirrekt lira för.

 

Funderatr dock på att sätta 3-4k att ha som ''rulle'' nu, vad tycker ni är lämpligt?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar köpa in typ 150kr.

 

In på sit n go. Vinna, ut med 250-500 nöta cashgame till 3000 ta ut och sedan om igen. Ibland händer det dock att 5inköp irad går ner i sjön. Igår åkte jag på 2 sjuka bad beats när jag lirade 2st ID sit 'n go på svenska spel och gulade. Istället för att sätta in mer beställde jag supersystem.

 

Är studerande på gymnasium och har därför ingen inkomst att dirrekt lira för.

 

Funderatr dock på att sätta 3-4k att ha som ''rulle'' nu, vad tycker ni är lämpligt?.

 

Köp in för mer än 50-70 ggr BB, minst 100.

Sätt in 1000 kanske 2000 till att börja med, lyckas du gula det på 0.5/1 på SvS en enda gång så sälj supersystem och satsa på utbildningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp in för mer än 50-70 ggr BB, minst 100.

Sätt in 1000 kanske 2000 till att börja med, lyckas du gula det på 0.5/1 på SvS en enda gång så sälj supersystem och satsa på utbildningen!

 

 

 

 

Okej så jag bör alltså gå hela vägen till 0,50/1..

 

 

Känns sopm det är bortkastad tid. Ärju omöjligt att komma undan med en bluff eller något sådant, man fårju syn på allt ständigt. Vore inte 1/2 spel med ett inköp på 3000kr lite mer realistiskt. Eller incisterar du på 0,50/1 aka kalle anka bord?:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej så jag bör alltså gå hela vägen till 0,50/1..

 

 

Känns sopm det är bortkastad tid. Ärju omöjligt att komma undan med en bluff eller något sådant, man fårju syn på allt ständigt. Vore inte 1/2 spel med ett inköp på 3000kr lite mer realistiskt. Eller incisterar du på 0,50/1 aka kalle anka bord?:shock:

 

Har du 3000 i rullen nu?

Skillnaden mellan 0.5/1 och 1/2 lär ju inte vara rekordstor. köp in för 100 x bb på 1/2 borden. Tappar du ner rullen till 2000 kr så gå ner i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du 3000 i rullen nu?

Skillnaden mellan 0.5/1 och 1/2 lär ju inte vara rekordstor. köp in för 100 x bb på 1/2 borden. Tappar du ner rullen till 2000 kr så gå ner i nivå.

 

Låter perfekt. Funderar på att göra något liknande på SvS, fast spela 2,5-5 blinds (fullring). Någon man ska akta sig speciellt för:-D ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Men redan första veckan ledssna jag då motståndet är så uselt att man bara kan spela det nuts för att va säker i princip.

 

Tricket med extrema synfiskar som på svsp är att värdebetta allt. Mot bra spelare kan man ofta inte värdebetta t.ex. KJ på J383T hela vägen, får man syn på riv är man ofta slagen, eller så blir man bortraisad tidigt.

 

Såna händer borde du däremot spela stenhårt för värde på alla gator, förlorar du ett inköp mot 7-3 så äre väl så. Du vinner i längden på alla som stackar av mot dig med typ J9 eller synar av halva stacken med A-8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så som du resonerar hör du nog hemma på .5/1. Om folk synar med 27o var glad. Ta skiten när dom träffar trips och kamma in alla gånger dom inte gör det.

 

Klart att poker är "gambling" - det är ju ett jävla hazardspel och i det hänsendet är ingen skillnad på nivåerna. Är du duktig kommer du att piska .5/1 och visst fan är det realistiskt.

 

Må Väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så som du resonerar hör du nog hemma på .5/1. Om folk synar med 27o var glad. Ta skiten när dom träffar trips och kamma in alla gånger dom inte gör det.

 

Klart att poker är "gambling" - det är ju ett jävla hazardspel och i det hänsendet är ingen skillnad på nivåerna. Är du duktig kommer du att piska .5/1 och visst fan är det realistiskt.

 

Må Väl.

 

 

 

Smack Whap!!!11

 

Aja tack för alla tipsen. Har bestämt för 0,50/1 med en rulle på 2000. När jag dubblat rullen ska jag gå vidare till 1/2 och grinda ett par månader. Når väll högre nivåer med tiden med det får ta sin tid har ingen bråska!

 

:-D:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...