Gå till innehåll

The Well - rilleg


rilleg

Recommended Posts

Varför ligger du back?

Är du inte vinnande?

Varför fortsätter du spela om du förlorar?

 

Jag ligger back för jag spelat mycket under ett år då jag emotionellt mått väldigt dåligt. Motgångarna har haglat och jag har fått upp ett syndrom som enkelt förklarat är att man spelar bort pengar för att må sämre. Man blir van vid att må dåligt och vill straffa sig själv. Man måste förlora eller vinna så mycket pengar att man känner sig "klar" så du kan gå o sova, allt mittemellan fungerar inte, man stressar fram besluten och ju mer pengar i potten desto bättre. Och spelet i fråga blir då Omaha då "alla kort e lika bra före flopp"

 

Jag vet inte om jag är en vinnande spelare. En speltorsk fortsätter alltid spela tills den dagen han blir "ren". Jag ser inte den dagen komma snart i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rille, vad har du att berätta om Macau ?

Klimat, poker , mycket turister m.m ?

 

Klimatet är mycket bättre än Vegas med tanke på att Vegas ligger i en öken där värmen många gånger är så outhärdlig att man inte kan vara ute. I Macau går du enligt min kännedom alltid i tshirt och shorts. Så var det iaf när vi var där i November. Pokern existerar inte, de ska ha en invite only turre där snart och förhoppningsvis sätter den i gång boomen. Det är inte mycket västerlänningar där än, det är 95% asiatisk klientel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du om nån som spelar loose aggressive 33/25/2,5 och plussar i runda slängar runt 8bb/100 (PT BB) senaste halvåret på nl200 som inte försöker spela högre?

 

Det beror på dina mål i "livet". Bengt Sonnert sa tidigt att de som tjänar mest pengar är de som grindar, inte de stora namnen som är spelförstörda ( åtminstone i Sverige ). Man måste leta inom sig själv vad man är nöjd med, vill du bli bäst och riskera stora pengar eller är du nöjd med säkra pengar varje månad? Det blir ett väldigt personligt val för vad som är "rätt". En 18åring siktar högt medan de som varit med ett tag vet vad som gäller och värderar familj och mindre swings betydligt mer. En av Sveriges bästa omahaspelare köper in kort på 2-4 upp till 10/20 för han har familj och vill minska swingsen och detta tycker jag är ett väldigt klokt beslut.

 

MEN å andra sidan om man är så bra på en nivå "måste" man nog åtminstone försöka se om man kan slå 2/4 för en bättre timpenning iom att idag spelskillnaden inte är så stor på dessa två nivåer. Ta en månad eller två och se hur det känns sen tror jag beslutet kommer av sig självt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

# Vilken sport skulle du helst vara proffs i? Och varför?

 

# En gång tappade du 4 000 i trappen på cc i Sundsvall och låtsades (?) inte märka det. Gjorde du det för att imponera på tjejerna i baren?

 

# Vilka pokerproffs i Sverige respekterar du mest/minst?

 

# Ska jag fortsätta supa och chansa på Lotto eller ska jag sluta supa och fortsätta med pokern?

 

# Vilken är din stora idol?

 

# Gurkan ringde. Han vill ha igen sin Boy George-skiva. Postar du den eller tar du med dig den nästa gång du kommer till Sundsvall?

 

Kram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg din SÖRBY keps....

Kommer du från denna "håla" som fostrat massa duktiga innebandyspelare?

 

Nej, Jag är född utanför Helsingborg i pokersammanhang-klassiska Bauseröd.

 

Sörby är en del av Gävle och jag ville hedra deras homegame i Swedish Open MainEvent genom att bära deras keps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...