Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi har spelat 43/10/0.7 över de 120 händerna jag har på honom.

***** Hand History for Game 476603760 *****

$200 NL Texas Hold'em - Wednesday, Oct 17, 14:18:53 ET 2007

Table Britta 18 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Magark ( $484.25 )

Seat 2: Mister Q ( $170.45 )

Seat 3: mrbigbelly ( $359.9 )

Seat 4: HERO ( $480.85 )

Magark posts small blind [$1].

Mister Q posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Ac Ah ]

mrbigbelly calls [$2].

HERO raises [$8].

Magark folds.

Mister Q calls [$6].

mrbigbelly calls [$6].

** Dealing Flop ** [ 2d, 9h, 8s ]

Mister Q checks.

mrbigbelly checks.

HERO bets [$18].

Mister Q raises [$40].

mrbigbelly folds.

HERO calls [$22].

** Dealing Turn ** [ 6c ]

Mister Q bets [$76].

HERO raises [$152].

Postad

Med rätt read på Fi kan nog beslutet bli bra mycket lättare. Många spelare är ju i princip inte kapabla att utföra en HÅRD (semi)bluff, om man tror sig vara uppe mot en sådan så kan man nog hitta folden.

Postad

Jag är inte med på varför många tycker det är rätt spelat p.g.a. statsen - det är väl just p.g.a. statasen som vi i så fall foldar turn? En väldigt passiv Fi höjer flopp och bettar turn mot pfr.

Sen förstår jag inte varför vi inte 3bettar floppen istället om vi tror att vi leder?

Postad
Jag är inte med på varför många tycker det är rätt spelat p.g.a. statsen - det är väl just p.g.a. statasen som vi i så fall foldar turn? En väldigt passiv Fi höjer flopp och bettar turn mot pfr.

Sen förstår jag inte varför vi inte 3bettar floppen istället om vi tror att vi leder?

Jag håller med fis stats talar väll verkligen för att han träffat hårt han tycks ju spela nästan hälften av händerna vilket gör en massa 2par,set,stege. möjliga. Jag tycker fold på turn.

Postad

word

Postad

Jag kan absolut tänka mig att trebetta floppen där, men självklart kan man genrellt syna i pos på flopp trots att man tror att man leder. Lite väl lättläst annars om man alltid kommer att vika turn vid syn på flopp.

Postad
Att han har passiva stats postflop är inte så konstigt, svårt att vara aggro när man kommer till floppen med en massa skräp.

Vilket skräp? Om det är första statsen, med 43% så är inte det särskilt högt på ett 5-mannabord där många potter är ohöjda preflop.

43% sedda floppar/10% preflop raise/postflop agression?

Är inte helt bekant med tracker.

Postad
Jag kan absolut tänka mig att trebetta floppen där, men självklart kan man genrellt syna i pos på flopp trots att man tror att man leder. Lite väl lättläst annars om man alltid kommer att vika turn vid syn på flopp.

Varför ska man vika turn bara för man synar flopp? Man kan ju syna turn?

Edit: Menar naturligtvis generellt och inte specifikt denna handen.

Postad

Halvt sidospår: I detta läge 3betar jag honom oftast ganska stort på floppen. Väldigt många i den här tråden tycker att stures linje med syn flopp och raise turn är bättre. Varför är den det? OBS detta är en genuin fråga, jag antyder inte att min linje är bättre.

Postad
Halvt sidospår: I detta läge 3betar jag honom oftast ganska stort på floppen. Väldigt många i den här tråden tycker att stures linje med syn och CRAI river är bättre. Varför är den det? OBS detta är en genuin fråga, jag antyder inte att min linje är bättre.

:shock: :shock:

Postad
Halvt sidospår: I detta läge 3betar jag honom oftast ganska stort på floppen. Väldigt många i den här tråden tycker att stures linje med syn flopp och CRAI turn är bättre. Varför är den det? OBS detta är en genuin fråga, jag antyder inte att min linje är bättre.

:shock: :shock:

Postad
Du kan ju prova att berätta vad som är fel så behöver vi inte ägna hela dagen åt vad jag fattat fel i tråden. Ledsen att jag inte är så jävla bright

Är du född såpass dryg eller gör du dig till?

Hehe, sorry om du tog det så - första gången trodde jag du kommenterat fel tråd... sen försökte jag skoja till det lite eftersom du missat att rätta, men det sket sig tydligen rejält :roll:

Tyckte det var uppenbart fel eftersom han höjer turn och du skrev CRAI river.