Gå till innehåll

NL50 6-manna QQ


Recommended Posts

- calloway15 sitting in seat 1 with $54.24

- TALB_BR sitting in seat 2 with $82.57

- -choke- sitting in seat 3 with $50.00

- Hero sitting in seat 4 with $39.01

- Raipe22 sitting in seat 5 with $51.25 [Dealer]

- kuala_lumpur sitting in seat 6 with $34.14

kuala_lumpur posted the small blind - $0.25

calloway15 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Hero: Queen of Diamonds, Queen of Hearts

TALB_BR folded

Hero raised - $2.00 ---- standard raise

Raipe22 called - $2.00 ----- syn inga reads så där

kuala_lumpur folded

calloway15 folded

** Dealing the flop: 7 of Clubs, 4 of Diamonds, 10 of Diamonds

Hero bet - $2.37 ---- halvbettar för att få lite action

Raipe22 raised - $7.59 ---- jaha kanske han tror att jag missat och försöker stjäla eller nåt färgdrag

Hero called - $7.59 --- synar tror att jag leder än

** Dealing the turn: 8 of Spades -- där kom ett kort jag inte gilla

Hero checked

Raipe22 bet - $11.00 --- ger honom chansen att checka men han driver på

Hero ??? ---- vad göres ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing the turn: 8 of Spades -- där kom ett kort jag inte gilla

 

varför då? har du något personligt mot spader åttan? eller är du rädd för att fi rejsade med hålstegdraget på floppen?

 

turnkortet måste väl ändå vara ett av de absolut bättre korten, inte högt AK och inte ett ruter, eller missar jag nåt här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte synen på floppen, du har ju liksom ingen plan för handen. Sätt motståndaren på en range av händer och bestämd dig sedan för något.

 

Eftersom du halvbettat potten på flopp, synat raisen, och checkat turn, har du nu på alla sätt och vis reppat färgdrag och då får du nog stå ditt kasst och slänga in resterande stacken också då en normal spelare gör samma sak med en hand som Tx.

 

Jag menar en syn med kommentaren "tror jag leder än", på den brädan. Då ska du också ha en rejäl plan klar för att spela turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte synen på floppen, du har ju liksom ingen plan för handen. Sätt motståndaren på en range av händer och bestämd dig sedan för något.

 

Eftersom du halvbettat potten på flopp, synat raisen, och checkat turn, har du nu på alla sätt och vis reppat färgdrag och då får du nog stå ditt kasst och slänga in resterande stacken också då en normal spelare gör samma sak med en hand som Tx.

 

Jag menar en syn med kommentaren "tror jag leder än", på den brädan. Då ska du också ha en rejäl plan klar för att spela turn.

 

 

Jaha ....man e ute och cyklar som vanligt.

 

Hur skulle en bra linje se ut?

Flopp: potbett och vid omslag fold? potbett och syn fortsätta trycka på turn och blir det omslag där så lägga sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet pott på flop.

 

Som spelet är nu ställ på turn. Finns många händer som du slår och som slår dig. Men om du nu har satt han på ett färgdrag så är det ju bara trycka gasen i botten så att säga ;-)

 

Däremot är det ju inte omöjligt att han sitter med 44, 88, 77. Skulle häller inte bli fårvånad om han slängde upp typ J9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja, fold finns ju iaf inte, du leder här de flesta gånger... han har runt 30 kvar och om du synar ligger det 40 i stacken... all-in får det bli, han synar nog med en massa par+drag/combodrag/saker som AT/allmänt skit (2:1 i potodds). varför halv-pot bet på flop, då kan du ju aldrig folda ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför halv-pot bet på flop, då kan du ju aldrig folda ^^

 

Från början såg jag nån som halvbetta alltid som Cbet oavsett om man e tom eller inte. Om fi e tom lär han lägga men om fi ger omslag så var det inte så dyrt. Sen har jag märkt att man får oftare med nån med skräp eller nån halvträff och betala lite mera än om jag bettat pott. Så ibland ger man odds till fi att dra men man får iallafall mer action.

 

Själva handen slutade med att han sitter på TT och träffa trissen på floppen och jag degar in redan på Turn......

 

Anledningen att jag tar upp denna hand är just detta "set på fi betala av med pocket på handen". Måste kunna komma ifrån detta. Det händer för ofta för att man ska tycka det är kul.

 

Hur gör ni eller är det bara bjuda på stålarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

betta mer flop så visar hans raise större styrka, nu kanske han bara trodde du va svag, who knows... överpar på den brädan offpos med 80bb, inte lätt att komma ifråns alltså, utan nån speciell read eller massiv styrkedemonstration så är det nog ingen fold som ska göras i ev+ termer heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att de är helt okej att spela flop som du gör om syftet är att check raisa all in på turn om den blankar. Nu verkar det som att du inte har någon som helst plan för hur du ska spela resten av handen och då är det förmodligen bäst att panga på själv med större bet på flopp och leda ut på turn. Som spelat så ställer jag turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...