Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi har varit väldigt sugen på att syna ner mina preflopraises. Han har synat kanske 70% av dom preflop, alltså kan han ha lite vad som helst.

Game # 656703099 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Solna"

Players(max 6):

Bullenxx (EUR 81.40 in seat 1)

JOHNBOY68 (EUR 61.01 in seat 2)

Bifan (EUR 84.08 in seat 3)

Pascal1971 (EUR 27.03 in seat 4)

Fry332 (EUR 86.65 in seat 5)

kaustii (EUR 69.99 in seat 6)

Dealer: Bullenxx

Small Blind: JOHNBOY68 (0.25)

Big Blind: Bifan (0.50)

kaustii was dealt: :8c: - :7c:

Pascal1971 Call (0.50)

Fry332 Fold

kaustii Raise (2.50)

Bullenxx Call (2.50)

JOHNBOY68 Fold

Bifan Fold

Pascal1971 Call (2.00)

Flop :Th: - :9s: - :6h:

Pascal1971 Check

kaustii Bet (7.00)

Bullenxx Call (7.00)

Pascal1971 Fold

Turn :Th: - :9s: - :6h: - :5h:

kaustii ???

Game ended 2007-10-05 23:40:35 GMT+01:00

Postad

Lite halvkontroversielt, men så här skulle jag ha gjort:

Checkat turn. Får jag en check bakom och ingen hjärter landar på rivern check-synar jag rivern, med viss reservation för om jag möter en synstation då jag såklart värdebettar.

Leder han ut turn efter att jag checkat sätter jag in en skaplig c/r och är redo att vika om han ställer och har visat att han är kompetent.

Ett värsta scenario är att det på turn blir check-bet-raise-call för då sitter du i en obekväm OP sits på rivern, så krävs att du kan hitta en bra read samt våga gå med den om spelet skall vara effektivt.

Postad

klart han kan göra? och lika klart fi kan sitta och köra check-check med sitt par eller smälla av ett par värdebets med sitt tvåpar? om vi nu ändå har tänkt att syna ner så betta ut för maximalt värde de gånger vi har bättre hand...

Postad

Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Betbet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Betbet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Betbet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Betbet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Betbet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Betbet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Betbet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Betbet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Betbet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet Bet