Gå till innehåll

NL50 - AQ fegar. Är spelet ok?


Recommended Posts

Multitablar, så read saknas (som vanligt alltså)

 

Game # 655318212 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Skene"

 

Players(max 6):

kaustii (EUR 57.59 in seat 1)

mrARMANI (EUR 57.74 in seat 2)

JOHNBOY68 (EUR 27.35 in seat 3)

Tund3r (EUR 16.28 in seat 4)

ronnie66 (EUR 34.33 in seat 5)

Carrolle (EUR 67.90 in seat 6)

 

Dealer: kaustii

Small Blind: mrARMANI (0.25)

Big Blind: JOHNBOY68 (0.50)

 

kaustii was dealt: :Qh: - :As:

 

Tund3r Fold

ronnie66 Call (0.50)

Carrolle Fold

kaustii Raise (2.50) <- Standard

mrARMANI Fold

JOHNBOY68 Fold

ronnie66 Call (2.00)

 

Flop :Tc: - :Ac: - :4s:

 

ronnie66 Check

kaustii Bet (3.50) <- A på floppen = beeeett

ronnie66 Call (3.50)

 

Fi synar alltså floppen. Färgdraget finns. Sämre A finns. Bättre A finns. Triss är också möjligt, men tror nog Fi skulle höjt den med färgdraget på brädan.

 

Turn :Tc: - :Ac: - :4s: - :Jd:<- Inget höjdarkort. Är nu slagen av både AT och AJ, splittar med AQ, och ligger under mot AK. KQ träffar stegen, och trissen har mig fortfarande.

 

ronnie66 Check

kaustii Check <- Fel att checka?

 

River :Tc: - :Ac: - :4s: - :Jd: - :2c:

 

ronnie66 Bet (5.00)

kaustii ??? <- Färgen sitter på rivern. Enkel fold va?

 

Det jag vill ha kommentarer på i första hand är turn och riverspelet. Andra kommentarer är såklart också välkommna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

turn beta 55-75 procent av potten , synar han bara o bettar ut rivern så har han dig nog slagen. checkar han så checkar vi tillbaka dumt att försöka mjölka ur mer pengar med A som bara slår sämre kickers än 10. vilket inte är helt omöjligt men hade då reraisat flopp för att kolla vart jag ligger om jag hade A7 i detta fall, nepp fold rivern där dock bettat 55-75 % på turn

 

Han har inte triss o inte stege iallafall , kanske A-J,T eller färgdraget tror han har dig som sagt.. v

 

Vad hade han :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, för foldar han vet ju att vår hand var den bästa, synar han vet vi fortf ingenting och raisar fi antar jag att vi foldar och då kan vi likaväl spara pengarna till en syn river... (förstår inte vitsen med att betta "för att se vart vi står" i denna hand, betta för value: sure, checka för syn blank-river: sure).

 

svårt att se att du inte är slagen här men betten är ju så liten och who knows, kanske har ett sämre ess/almänt skum^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, för foldar han vet ju att vår hand var den bästa, synar han vet vi fortf ingenting och raisar fi antar jag att vi foldar och då kan vi likaväl spara pengarna till en syn river... (förstår inte vitsen med att betta "för att se vart vi står" i denna hand, betta för value: sure, checka för syn blank-river: sure).

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså checka för pottkontroll kan du göra på en torrare bräda, givet bet på turn pga färgdraget.

 

river är en syn då han lika gärna kan ha limpat Ax och nu värdebetar med det eller inte fattar att betta T9 eller 66 här är en bluff(visst mindre troligt men finns så mycket mongos).

 

finns många händer som slår dig och många händer du slår.

 

syna 5 för att vinna ~17...

 

 

nån read på hans limpcallrange är ju fint i sådana här lägen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

turn beta 55-75 procent av potten , synar han bara o bettar ut rivern så har han dig nog slagen. checkar han så checkar vi tillbaka dumt att försöka mjölka ur mer pengar med A som bara slår sämre kickers än 10. vilket inte är helt omöjligt men hade då reraisat flopp för att kolla vart jag ligger om jag hade A7 i detta fall, nepp fold rivern där dock bettat 55-75 % på turn

 

Han har inte triss o inte stege iallafall , kanske A-J,T eller färgdraget tror han har dig som sagt.. v

 

Vad hade han :D

 

vad yrar du om människa? fattar ingenting.

 

aja, linje: b/f turn, c/c river, men som spelat hade jag också blivit nervig pga av riverbettet som skriker valuebet. men jag hade aldrig släppt för 10bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad yrar du om människa? fattar ingenting.

 

aja, linje: b/f turn, c/c river, men som spelat hade jag också blivit nervig pga av riverbettet som skriker valuebet. men jag hade aldrig släppt för 10bb.

 

Vad är det du inte förstår? Bettar vi turn foldar vi rivern för ett lead (jag hade som spelat foldat rivern för ett lead på 40% eller mer om vi bettar turn) och vi foldar en c/r på turn.

 

Håller inte med om att riverbettet skriker värde direkt. Han måste utgå från att vi har ett A vi checkade turn för PK om han kan spela poker och då hade många bettat hårdare eftersom turnchecken enligt många gör att de måste syna ett riverbet.

 

Jag ser riverbettet som ett värde/blockbet som Fi gör med många händer de flesta av dessa ensamma ess, vissa mellanpar och tvåpar beroende på hur försiktig eller värdebettande Fi är. Man kan inte vika rivern här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det du inte förstår? Bettar vi turn foldar vi rivern för ett lead (jag hade som spelat foldat rivern för ett lead på 40% eller mer om vi bettar turn) och vi foldar en c/r på turn.

 

Håller inte med om att riverbettet skriker värde direkt. Han måste utgå från att vi har ett A vi checkade turn för PK om han kan spela poker och då hade många bettat hårdare eftersom turnchecken enligt många gör att de måste syna ett riverbet.

 

Jag ser riverbettet som ett värde/blockbet som Fi gör med många händer de flesta av dessa ensamma ess, vissa mellanpar och tvåpar beroende på hur försiktig eller värdebettande Fi är. Man kan inte vika rivern här.

 

Varför skulle motståndaren utgå från att vi har ett A? Känns som om våran HD är extremt bred efter raise pre, cb och check på turn. Som spelat hade jag blixtsynat rivern utan read.. Jag föredrar dock bet på turn för att straffa draghänderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget att rulla om. Han har rätt.

 

Men snälla? Hur tänker folk?

 

jo, för foldar han vet ju att vår hand var den bästa, synar han vet vi fortf ingenting och raisar fi antar jag att vi foldar och då kan vi likaväl spara pengarna till en syn river... (förstår inte vitsen med att betta "för att se vart vi står" i denna hand, betta för value: sure, checka för syn blank-river: sure).

 

svårt att se att du inte är slagen här men betten är ju så liten och who knows, kanske har ett sämre ess/almänt skum^^

 

Enligt din teori "foldar han så vet ju vi att vår hand var den bästa" så är chansen obefintlig att FI synar med ett sämre ess, med ett drag, med ett mittenpar eller whatever! Vakna, det är NL50!

 

"Synar han så vet vi fortfarande ingenting". Huh? Det är ju jättebra information för då kan vi exempelvis utesluta att han har ett set eller likannde eftersom det förmodligen skulle höjt. I kombination med synen på turn så kan vi dra en precisare slutsats på river beroende på FI agerar då. Vi har något som heter position.

 

"Vi likaväl spara pengarna till en syn river". Absolut det dummaste jag har hört. Ja, vi sparar pengar och låter FI dra ut på en billig river för att sedan betala hans träff. :roll: Finns femton miljoner ggr bättre brädor att checka turn för pottkontroll och syna river och det här är definitivt inte en sådan bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...