Gå till innehåll

Agaton Poker Fund


Kape

Recommended Posts

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Helt otroligt att de i ifrån Agaton inte klargör, kommenterar och förklarar vad de har tänkt i de olika frågorna. Att de inte vill svara offentligt (här) är ju helt otroligt om de vill framstå som seriösa...

De har ju redan tydligt hänvisat till en mailadress och tänker antagligen inte ge sig in in några diskussioner med svåra frågor på ett forum. Troligtvis är deras spelare även bundna av någon form av tystnadsplikt genom sina kontrakt så jag tror att vi bara kan förvänta oss tystnad från Agatan Poker Fund.

 

Hoppas att ledningen får kul på sina resor till livespel med andras pengar, jag vill i alla fall inte sponsra dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat från Agatons hemsida;

Vår första fond som vi lanserat är fulltecknad, men håll ögonen öppna, för vi kommer inom en snar framtid öppna fonden för ytterligare en nyteckningsperiod. Anmäl ditt intresse till oss om du är intresserad av att investera i fonden

 

Kan detta vara möjligt? :shock: Finns det verkligen folk som slaskat in en massa $ i detta tveksamma "projekt" (vägrar att kalla det för fond)...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

gamla men såg dom inte va postade förut:

 

http://www.svd.se/sportspel/poker/ny...kel_210279.svd

 

http://www.svd.se/sportspel/poker/ny...kel_496787.svd

 

http://hd.se/ekonomi/2007/09/26/fakt...on-poker-fund/

 

http://hd.se/ekonomi/2007/09/26/sats...ker-istaellet/

 

whois agatonfund.com

 

så är det väl på sin plats att ta tecken på scam:

Möjligheten att undgå skatt är därför en del av marknadsföringen. Moderna

pyramidspel lockar ofta med någon antydd eller reell finansiell tjänst, såsom aktiespel,

livförsäkringar, kapitalförvaltningsstiftelser m m, som medför att deltagarnas vinster av

spelen inte omedelbart kommer deltagarna till godo. Tillgodohavanden är under längre tid

”inlåsta” och står till arrangörens förfogande. När deltagarna vill realisera sitt tillgodohavande

finns sällan organisationen kva

ett annat tecken är ju oviljan att ge ut information öppet om simpla saker, antagligen hellre privat kontakt och lättare att övertala(precis som mlm-scam o pyramidspel)

det samma gäller sportinginvest fonden och alla andra liknande fonder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klipper in mina (Och många bra spelare jag pratat med om detta "fenomen") här. (tredje klippningen, komd met härifrån från början?)

 

Är man riktigt bra spelare/bettare med stadiga vinster, bra MM och talang så vill man väl inte ge bort vinsten?! Kan tänka mig att bra spelare kan behöva hjälp upp, men så fort de är på sitt torra så kör de troligen enligt egen regi.

 

Kan inte förstå folk som satsar på sånt här. Jag förstår däremot personerna som är med i bolagen. Men det lär ju inte vara några riktiga talangfulla proffs utan mer breakeven spelare som är vinnande tack vare rb typ. Och de spelarna ska alltså betala för reklam, kontor, anställda etc?

 

Jag avråder starkt från investering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klipper in mina (Och många bra spelare jag pratat med om detta "fenomen") här. (tredje klippningen, komd met härifrån från början?)

 

Är man riktigt bra spelare/bettare med stadiga vinster, bra MM och talang så vill man väl inte ge bort vinsten?! Kan tänka mig att bra spelare kan behöva hjälp upp, men så fort de är på sitt torra så kör de troligen enligt egen regi.

 

Kan inte förstå folk som satsar på sånt här. Jag förstår däremot personerna som är med i bolagen. Men det lär ju inte vara några riktiga talangfulla proffs utan mer breakeven spelare som är vinnande tack vare rb typ. Och de spelarna ska alltså betala för reklam, kontor, anställda etc?

 

Jag avråder starkt från investering.

 

En person med nån slags förmåga att tänka inser ju lätt att 50% av vinsten med 0% risk är oändligt mycket bättre än 100% vinst med 100% risk. Jag skulle ta den dealen direkt om det inte var några tveksamheter med skattejuridik, företagets seriositet osv.. Det vore ju bara att sätta sig ner och bomba på de allra högsta bord man kan hitta. Snabbt gula eller ta ut en enorm vinst som man får behålla hälften av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En person med nån slags förmåga att tänka inser ju lätt att 50% av vinsten med 0% risk är oändligt mycket bättre än 100% vinst med 100% risk. Jag skulle ta den dealen direkt om det inte var några tveksamheter med skattejuridik, företagets seriositet osv.. Det vore ju bara att sätta sig ner och bomba på de allra högsta bord man kan hitta. Snabbt gula eller ta ut en enorm vinst som man får behålla hälften av.

 

Hur värderar du risken? Jag skulle säga nej om jag inte fick stejk att lira på nivåer som är mycket högre än min nuvarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

VILLKOR FÖR SPELARE

Fondspelarna spelar för fondens kapital och riskerar således ingenting. Samtliga nya fondspelare erhåller 50 % av vinsten på sitt spel. Efter tre månader förhandlas ersättningsnivån individuellt beroende på hur det gått. Utöver andelen av vinsten skickar även Agaton spelare som visar goda resultat till stora liveturneringar. Under en första period är det viktigt att spelarna spelar i lokaler anvisade av Agaton där en poker manager finns tillgänglig. När ett ömsesidigt förtroende byggts upp får emellertid spelaren spela hemifrån, helt eller delvis, om sådana önskemål finns.

 

tagit från deras hemsida

 

så verkar ju som man kan få bättre än 50% om man spelar bra efter 3månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...
  • 4 months later...
  • 4 months later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...