Saint_Bjorn Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 Frågan borde passa på ett sånt här forum, med lagom blandad dos av... olika karaktärer. 7 har en religiös betydelse. Varför? Och...mer? Jag är okonfirmerad och obildad rent allmänt, kan inte matten på mina fem, så jag undrar. Citera
snaskov Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 Frågan borde passa på ett sånt här forum, med lagom blandad dos av... olika karaktärer. 7 har en religiös betydelse. Varför? Och...mer? Jag är okonfirmerad och obildad rent allmänt, kan inte matten på mina fem, så jag undrar. Själv tycker jag bättre om sex. Citera
Saint_Bjorn Postad 14 September , 2007 Författare Rapport Postad 14 September , 2007 Själv tycker jag bättre om sex. För att inte tala om 69. Men seriöst...? Citera
jojje2k Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 Världen skapades på sju dagar(?), har dock ingen aning. En ren gissning bara Citera
Saint_Bjorn Postad 14 September , 2007 Författare Rapport Postad 14 September , 2007 Världen skapades på sju dagar(?), har dock ingen aning.En ren gissning bara Jo, och på 8:e skapade gud rock. Men det har väl en större* funktion? * Djupare, matematisk,... Citera
manshora Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 kanske syftar på det här: "Talet 7 har alltid betraktats som speciellt. Veckans sju dagar, världens sju underverk, regnbågens sju färger, osv. Det sägs till och med att Newton lade till färgen indigo till sin beskrivning av spektrumet för att få det till just sju färger." http://sv.wikipedia.org/wiki/7_%28tal%29 Citera
jojje2k Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 "Bibeln är sprängfylld av sjuor: Jesu sju ord på korset, de sju kardinaldygderna, de sju dödssynderna, vishetens sju pelare (Ords. 9:1) och den sjuarmade ljusstaken. I den romersk katolska falangen är det sju sakrament och de sju himlarna nämns ofta i islam." Citera
JELLJUN Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 De hade en tävling på morgongänget på Radio City Mix Megapol här i Gbg för ca ett år sen och första dagen så skulle man gissa vilken siffra mellan 1-99 programledaren tänkte på. Första person som ringde in sa 7, tyst ett tag och sen hur kan du veta det????? När någon frågor vilket tal man tänker på så är den siffran oftast 7. inte helt ologiskt dock sex+öl även enl Wikipedia. Sju, anses vara ett lyckonummer i de flesta kulturer. Citera
Saint_Bjorn Postad 14 September , 2007 Författare Rapport Postad 14 September , 2007 och den sjuarmade ljusstaken Har ärvt en sån, en s k judestake. () Now we´re talking, mer fakta! Citera
Andrew_W Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 En annan klassiker som kanske kan vara en förklaring: http://psychclassics.yorku.ca/Miller/ Citera
Eblinho Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 7 dvärgar 7 underverk jorden på 7 dagar 7 sakrament Citera
Saint_Bjorn Postad 14 September , 2007 Författare Rapport Postad 14 September , 2007 En annan klassiker som kanske kan vara en förklaring:http://psychclassics.yorku.ca/Miller/ "For seven years this number has followed me around..." lol Citera
Andrew_W Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 "For seven years this number has followed me around..." lol Det där med att kombinera humor och professorstitel kanske kan vara lite knepigt ibland. Citera
Saint_Bjorn Postad 14 September , 2007 Författare Rapport Postad 14 September , 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Seventh_Son_of_a_Seventh_Son Säger inget egentligen, annat än att 7 är speciellt. Citera
LuckyStar5.1 Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 Är pastorsbarn och vet att 7 är ngn biblisk siffra, men vet inte varför ...får höra med gubben imorgon... Citera
Saint_Bjorn Postad 14 September , 2007 Författare Rapport Postad 14 September , 2007 Är pastorsbarn och vet att 7 är ngn biblisk siffra, men vet inte varför ...får höra med gubben imorgon... Vore skitbra! Men jag har för mig, obildad och med dåligt minne, att 7 även finns inom matematiken. 7 är alltså inte taget ur luften. Citera
hersby Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 77 är min favorithand =) bl a för ett par veckor sen vann jag en 1 200 bb pott live (nolimit 5/10kr) med 77. Citera
Saint_Bjorn Postad 14 September , 2007 Författare Rapport Postad 14 September , 2007 Sjuårsgräns på bio. 7 i första klass (6 nu, men det är ju nymodigheter). Citera
LuckyStar5.1 Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 Vore skitbra! Men jag har för mig, obildad och med dåligt minne, att 7 även finns inom matematiken. 7 är alltså inte taget ur luften. oh fan, vad säger du? Citera
LuckyStar5.1 Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 7 har en religiös betydelse. Varför? Och...mer? . Citera
Saint_Bjorn Postad 14 September , 2007 Författare Rapport Postad 14 September , 2007 oh fan, vad säger du? Menar att kanske inte bara teologiska aspekter är intressanta. Men de är skitintressanta. Citera
demimonde Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Noahide_Laws Seven laws of Noah Citera
LuckyStar5.1 Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 Menar att kanske inte bara teologiska aspekter är intressanta. Men de är skitintressanta. Ställ inte en fråga och idiotförklara ngn som vill hjälpa till ! ...i frågan frågade du specifikt om den religösa betydelsen, inser nu att det va slöseri med tid och energi att svara i din tråd när du inte ville ha ngt svar. Citera
aglo Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 2pac returns - The 7 day theory Citera
Recommended Posts