Jerico Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Två händer här, men ganska simpel frågeställning. Helt enkelt om riverspelet är bra eller anus i båda fallen. HHs är i $ men det är alltså 5/10 SEK det är frågan om. Hand1: Button är 22/18/4 TAG (Opteron). SB är en donk. Det är ej standard att öppna denna hand UTG, varierade mig lite här bara. MP ($1154.88) Button ($4074.63) SB ($746.05) BB ($2214.1) Hero ($4368.65) Preflop: Hero is UTG with 5:spade:, 3:spade:. SB posts a blind of $5. Hero raises to $40, 1 fold, Button calls $40, SB (poster) calls $35, BB calls $30. Flop: ($160) Q:diamond:, J:spade:, 4:spade: (4 players) SB checks, BB checks, Hero bets $115, Button calls $115, SB calls $115, BB folds. Turn: ($505) 6:club: (3 players) SB checks, Hero bets $395, Button calls $395, SB folds. River: ($1295) 9:heart: (2 players) Hero bets $935 Hand 2: Fi är 22/20/2.5 tricky TAG (IRRITATOR) BB ($1064.88) UTG ($3349.63) MP ($912.45) Button ($2218.75) Hero ($4977.65) Preflop: Hero is SB with 8:diamond:, 7:diamond:. Hero posts a blind of $5. 2 folds, Button raises to $40, Hero (poster) raises to $145, 1 fold, Button calls $110. Flop: ($310) T:spade:, 2:diamond:, J:spade: (2 players) Hero bets $225, Button calls $225. Turn: ($760) 9:spade: (2 players) Hero bets $455, Button calls $455. River: ($1670) A:club: (2 players) Hero is ALL-IN (1290 för fi att syna) Citera
Dead-Inside Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Första känns jätteanus, du betalar stegdrag utan att ha en hand samt att jag inte ser honom vika JJ, QQ, QJ, KQ, 44. Dessutom känns det rätt lättläst, imo. Tror det är bättre med värdebet i hand 2 eftersom du betalar av färgen något sjukt annars, som f.ö. gick in på turn när du stega. Men de är inte jätteanus heller tror jag inte. Citera
Jerico Postad 13 September , 2007 Författare Rapport Postad 13 September , 2007 Du ser att jag har stege i hand 2? Hur ska han kunna ha ett set i hand1? Citera
jozoa Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 HH1. Man får väl inte bättre läge att trebarrla tom än så? Enda draget som har suttit är K10, annars så känns det som om FI kommer få en svettig syn med TP. Set/två-par känns väldigt utslutet och han känns väldigt svag. WP. HH2. Här vet jag inte riktigt om jag gillar det jag ser. I och med att FI är tricky, försöker du få reversed-psycologi genom att ställa rakt av? Spontant känns det som du gör handen till en bluff men det är kanske det som är tanken och få fi att syna med bredare HD? Vad är tankegångarna med att ställa rakt av med ett bet 2xpott? Citera
Jerico Postad 13 September , 2007 Författare Rapport Postad 13 September , 2007 Tanken i hand 2 är att jag sätter honom på QQ eller AJ genom hela handen. QQ kan inte syna nåt medan AJ kanske hittar en gråtsyn i tron att jag bluffar när han improvar på rivern. Det är inget jättebet heller, ca 1290 att syna. Citera
skalle88 Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Hand 1 gillar jag mkt, Fi hade spelat en hand han kan syna rivern med snabbare tror jag. Återkommer ang HH2 Citera
Jerico Postad 13 September , 2007 Författare Rapport Postad 13 September , 2007 Kom gärna med alterntiv linje till hand 2 om min suger. Asså kolla stacks i hand2, det är 1290 att syna. Citera
jozoa Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Jag tycker att HH2 är sjukt intressant och har suttit i en kvart och försökt forumelera det jag tycker men det blir bara sluddrigt. Återkommer imorn efter lite sömn... Zzz. Citera
mgps Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 hand 2 är bra. KQ lär han ju(väl?) aldrig ha i en 3bettad pott och färg är i princip 2händer AQ/AKss och det är ju troligt attde pushr floppen. viker du mot push? hand 1 tycker jag som jozoa. Citera
Dead-Inside Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Kanske bara är jag som inte 3barrelar så mycke då om man ska se till andras åsikter Citera
brut Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Hand 1 tycker jag är helt standard. Balanseringsmässigt. Han gör väl fel i att syna med ex 2-par- här då din HD antagligen är viktad mot set ganska kraftigt. Sedan så kan du ju få bort missade drag från honom. Hand 2. I normalfallet skulle jag tro att du får syn ganska sällan mot en sämre hand jmf med bättre. Kan tänka mig att c/c kan vara bättre då han kan tänkas värdebetta ex AJ. Det kunde vara värt att betta kanske 100-130 mer på turnen(b/c). Synar han det så blir indegningen bättre på river. Citera
radicalen Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Hand 1 gillar jag. Du spelar den väldigt bra och hero tvingas lägga toppar då du reppar set, tvåpar. Han kan ju även suttit med fd som också kommer att läggas. Hand 2 hade jag nog däremot tagit det lugnare med när färgen lägger sig. Citera
Samedi Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Hand 1: Skulle oftast checka på floppen. Annars gillar jag den. Hand 2: Fi sätter dig antagligen på AKs, AQs eller AA och du får sällan action av en sämre hand på rivern. Svårt att säga om ett push ger tillräckligt med FE. Check på turn hade nog varit bättre. Citera
_zed_ Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Hand 1: Skulle oftast checka på floppen. Annars gillar jag den. Hand 2: Fi sätter dig antagligen på AKs, AQs eller AA och du får sällan action av en sämre hand på rivern. Svårt att säga om ett push ger tillräckligt med FE. Check på turn hade nog varit bättre. Är du medveten om att det är 5/10kr du kommenterar?? Ska försöka att inte verka otrevlig, men du bör nog läsa igenom frågan en gång till. Citera
Fido Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Intressant spel med hög varians! Avdelningen: Går det så går det! Spontant känns det som att hh1 slutar med en dyr förlust allt för ofta för att det ska vara rätt. Vad sitter FI på som skulle syna hela vägen och folda river? Ska vara färgdraget då, beror ju iofs på hur du spelat innan. HH2 lyckas du ju med fetklonken på hålstegen och då känns det som att du betar alldeles för mycket på river! Istället för att få ett värdebet och bra betalt på din fetchansning så gör du om din tämligen starka hand till en bluff. Med det bettet får du (nästan) bara syn av händer som slår dig. Bettar du mindre så kommer ju en hel del av händerna i hans HD vara tvungna att syna ner... Å andra sidan kan det ju vara lite jobbigt att öppna för reraise. Citera
jojje2k Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Hand 2 hade jag bettat mindre på river, typ 810 eller nåt. Citera
_zed_ Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Jag tycker båda är bra spelade. Hand1 är naturligtvis inget man gör varje gång med denna hand, men för att väga upp set är det väl ett naturligt spel och en bra bräda att göra det på när Fi bara synar två gator utan att ha 3bettat pre. Hand2 hade jag nog c/c:at, men det är möjligt att man tappar mycket värde från lägre händer som synar ett bet men checkar bakom. Kanske då ett mindre bet på river just för att få syn av fler händer, men som du skriver så har han typ 75% av pott kvar eller nåt, så det kanske inte är så mycket att spara på. Svårt val. Citera
skalle88 Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Gillar båda händerna! Dock misstänker jag att HH1 ser bättre ut i teorin än i praktiken om SB är donk. Tack för en bra post iaf! Citera
Jerico Postad 14 September , 2007 Författare Rapport Postad 14 September , 2007 Bara två små tankar om hand2 här för att motivera min push. Vad skulle jag göra på river här om jag bluffade? Hur bra är detta bräde för en 3-barrel, och förstår denna fi det? Citera
_zed_ Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 Bara två små tankar om hand2 här för att motivera min push. Vad skulle jag göra på river här om jag bluffade? Hur bra är detta bräde för en 3-barrel, och förstår denna fi det? Ja, det är väl just det där sista som avgör det hela, och du känner nog Fi bäst här, och vet vad Fi vet om dig. Du kanske aldrig skulle göra annat än checka eller betta all-in här och då måste ju valet vara lätt. Citera
CopShootCop Postad 15 September , 2007 Rapport Postad 15 September , 2007 Hand ett är som många skrivit en snygg bluff IMO. Beror så klart på hur du brukar spela dina monster? Hur ofta gör du likadant med set i J eller Q? Hand två så gillar jag inte värdebet här skulle jag helt klart check/calla och hoppas på att han bluffar, litet värdebet ska väl också göras ibland i detta läge. En bra bit över min nivå men mina tankar iaf. Citera
Opteron Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Postad 3 Oktober , 2007 EDIT: Jag ser illa. va? Är jag bara TAG medans IRRITATOR är tricky tag? jag trixade sönder mig själv där hela vägen med AQ spader som jag vek, hand 2 är nice. Citera
bigdwarf Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Postad 3 Oktober , 2007 va? Är jag bara TAG medans IRRITATOR är tricky tag? jag trixade sönder mig själv där hela vägen med AQ spader som jag vek, hand 2 är nice. . Hand 1 var riktigt bra spelad. Hand 2 c/c el litet värdebet. Citera
skalle88 Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Spelart inte HH1 bluffen bättre OOP eftersom du då kan visa riktig styrka när du bettar in i flera Fi's på alla gator när du inte har så många draghänder i din HD (typ AKs och ATs?), skriker ju set. Hade du suttit på knappen eller CO antar jag att du hade blivit nedsynad mkt mer light på rivern. Citera
Recommended Posts