Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Inga reads:

***** Hand 437724103 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Tuesday, September 11, 2007 9:48:58 PM

Julia 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: ChipNinja (6278.85)

Plats 2: fluuken (8905.00)

Plats 3: ms82 (10000.00)

Plats 4: Joakim6633 (13604.52)

Plats 5: Spanaren (2180.40)

Spanaren lägg LM 25.00

ChipNinja lägg SM 50.00

** Giv **

ChipNinja [N/A, N/A]

fluuken [9h, Eh]

ms82 [N/A, N/A]

Joakim6633 [N/A, N/A]

Spanaren [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

fluuken Höj till 200.00

ms82 Syna 200.00

Joakim6633 Lägg

Spanaren Syna 200.00

ChipNinja Lägg

*** Flop(Board): *** : [8s, Er, 4h]

*** Bet Runda 2 ***

Spanaren Passa

fluuken Satsa 450.00

ms82 Syna 450.00

Spanaren Lägg

*** Turn(Board): *** : [8s, Er, 4h, 9k]

*** Bet Runda 3 ***

fluuken Satsa 1100.00

ms82 Höj till 2650.00

Postad
call

vad göra på river då? känns rätt svårt att syna turn för att sedan vika river och tappar värde mot händer som checkar bakom (aq, ak, a8, a4). rent instinktivt känns det ju rätt svårt att sätta han på något annat än set, a8, a4 (suiiiited) på den brädan. över min nivå men känns som att hur man vill spela beror lite på hur mycket varians man vill ha i spelet? :P

Postad

Att syna kan ju bara inte vara bra... Ger värde mot allt vi ligger under samt låter allt som vi har slaget slinka. Man måste ju nästan bestämma sig nu om man dör med handen eller inte. Det är en annars värdelös klyscha, men jag tycker nog att det går bra att applicera på denna hand.

Vill nog ha reads för att avgöra vilket på denna nivå, men hade det varit som standardmotståndet på 10/20 så hade jag sagt 4700 och shovat river.

Alltså, foldar vi här så foldar vi typ 99,8% av vår HD för en minraise*1,5. Tror nog att jag väldigt ofta dör med min hand här oavsett nivå... Förutsatt att vi inte vet någonting om Fi alltså.

Postad

Vill nog ha reads för att avgöra vilket på denna nivå, men hade det varit som standardmotståndet på 10/20 så hade jag sagt 4700 och shovat river.

Vad vill du med den raisen? Är det för att du är rädd för att han ska checka bakom på river?

inget ironiskt eller nåt sånt, det blir ofta så fel... bara en fråga.

Postad
Vad vill du med den raisen? Är det för att du är rädd för att han ska checka bakom på river?

inget ironiskt eller nåt sånt, det blir ofta så fel... bara en fråga.

Säga till Fi att det kostar stacken att spela. Han ska få ta beslutet. Då ni redan är inne med så mycket så blir ni ju typ committade med en raise till med något spelbart, i princip oavsett storleken på raisen.

Då jag utgår ifrån att vi leder så måste raise vara bästa sättet att få in degen. Gör vi detta med luft kan vi fortfarande slinka, vilket Fi borde förstå.

Riverspelet blir ju bara heeelt värdelöst vid syn, varför fold känns bättre. För att få in smeten mot de händer vi leder över som kan tänkas betala av (främst 2parshänder, kanske AK) måste ju raise vara det bästa, iom att värdet på riverspelet OOP är typ overkligt dåligt.

Postad
Jag har bara lite svårt att se vilka händer som skulle syna en re-re-raise på turn men inte betta bakom på river hos FI.

Beror iofs på vad man har för normala bettingmönster.

Men ja, vid närmare eftertanke så har jag nog hårddragit det där ett par aningar. Minst. Kan vi inte bara konstatera att jag är en aning trött och borde sova samt att det suger att spela OOP djupt?

Får väl se om jag kan motivera något av mitt svammel imorgon när jag inte är helt slut i huvudet. Tills dess kan vi nog räkna bort det :)

Postad

Det känns väl iofs som att fi:s HD är rätt hårt viktad åt 88/44. A8, AK? Samtidigt känns det enormt obalanserat att vika här, så jag synar nog turn och kräks när river sen inte är A eller 9. Man skulle definitivt behöva lite stats här.

Postad

Lol, skrev ju inte sådär jättevettiga grejer igår iaf :). Vid närmare eftertanke så kommer nog en vettig spelar att beta allt han synar en re-popp med på river ändå. Hade någon fixidé på näthinnan igår bara^^.

Mtp på potodds så blir det ju rätt mycket bättre att inte låta potten eskalera hejvilt dessutom.

Men i alla fall. Syna och checksyna allt utom kungar typ (då fi inte lär vara lika benägen att värdebeta halvdassiga tvåpar när K landar)? Om det inte blir extremt dyrt iaf.

• 2 weeks later...
Postad
ms82 är sjukt nit om jag inte minns helt fel.

jag brukar spela mot ms82 på prima, och ja han är rätt nittig. Även om din hand ser grymt bra ut på turn. Så har du som bäst split skulle jag tro.