Jakelamotta Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 played at "Chengdu" for USD TC from 1969-12-31 18:59:59 until 1969-12-31 18:59:59 Seat 2: HERO ($1,320 in chips) Seat 3: badbeat75 ($8,105 in chips) Seat 5: Stuttjukk87 ($1,350 in chips) Seat 7: Daredevil__ ($1,550 in chips) Seat 10: Bhaaru ($2,675 in chips) ANTES/BLINDS Bhaaru posts blind ($150), HERO posts blind ($300). PRE-FLOP badbeat75 folds, Stuttjukk87 bets $1,350 and is all-in, Daredevil__ folds, Bhaaru folds, HERO calls $1,020 and is all-in. HERO shows [ , ] Ja vad säger experterna? Citera
dekutree Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 Känns spontant som syn.. du får dessutom ett jobbigt läge om du foldar eftersom storstacken sitter bakom dig så det blir svårt att stjäla mörkar med den lilla stacken du har kvar om du foldar. Citera
Jakelamotta Postad 9 September , 2007 Författare Rapport Postad 9 September , 2007 Det var det jag tänkte med, hade dessutom gått många varv där någon annan stulit före mig så att jag inte fått chansen. Citera
dekutree Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 jätte standard fold Hur är det en jättestandardfold? Killen som trycker är superdesperat, vi kanske tom har bäst hand. Citera
Vrakman Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Jag synar också nästan alltid här. Standardsyn för mig alltså! Citera
CopShootCop Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Fold ifall du inte har någon väldigt bra read som säger att han skulle göra så med any two. Mot genomsnittsspelare tycker jag detta är fold. Citera
Towelie Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 5 spelare kvar och M<3 vid fold => Syn! Citera
Fnii! Grrp! Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Synelisynsynsyn! Det är inte marginellt nånstans! Potodds, hallå! Det antagligen är det jämnt skägg mot hans range, så man måste, måste, måste syna för 1000 med 750 extrachips i potten. Citera
Gahlster Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 from 1969-12-31 18:59:59 until 1969-12-31 18:59:59 Smågammal hand? På den tiden tror jag folk var för tighta för syn. Normalspelaren på min nivå tror jag är precis på gränsen på hur tight HD han skall vara för att det skall vara näst intill dött lopp mellan syn och fold. Mtp att man antagligen har ett tufft läge att stjäla så får det bli syn. Mot duktigare spelare och lösa tomtar blir synen klar även frånsett att man har knepig stealsits. Citera
Fnii! Grrp! Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Smågammal hand? På den tiden tror jag folk var för tighta för syn. Men på nyårsafton kanske de öppnar upp lite? Citera
brut Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Vad anser ni stackens värde i genomsnitt vara vid en fold och vid vinst av en all in? Själv tror jag att vinstchansen vid syn ligger på kanske 40-45 och det räcker nog inte. Tror att det är en marginell fold. Citera
DocLame Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Enligt ICM ser det ganska marginellt ut. Om fi ställer med alla par, alla A, alla K och alla kombinationer av två kort över 8 så är vi indifferenta mellan syn och fold. Tror vi att fi ställer lösare än så så är det alltså syn. Annars fold. Citera
brut Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Enligt ICM ser det ganska marginellt ut. Om fi ställer med alla par, alla A, alla K och alla kombinationer av två kort över 8 så är vi indifferenta mellan syn och fold. Tror vi att fi ställer lösare än så så är det alltså syn. Annars fold. Tack. Tror att man kan säga fold här pga ickelinjäritet i vinstchans som funktion av HD gör att worstcase jmf med best case blir skevt. Det blir väl så att när fis HD förbättras så sjunker vinstchansen mer än vad den stiger när fis HD försämras? Så grovt sett så är en syn ett ganska litet rätt(om fi ställer i stort sett allt) eller ett ganska stort fel(om han har Ax+)? Edit: Det har ju lite med frekvenser att göra också som kanske inverkar här lite också. Citera
DocLame Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Ställer Fi riktigt tight (alla par och alla A) så har vi bara 40,7%. Ställer fi riktigt löst (ATC) så har vi 59,9%. Break-even på runt 52% ligger ju närmare 59,9% än 40,7%, så avståndet till "worst case" är ju som sagt större än till "best case" (antar att det är det du menar med icke-linearitet). Men jag tror inte att det har något med beslutet i sig att göra - det är väl bara en funktion av den HD vi sätter fi på i den aktuella handen. Citera
dekutree Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Enligt ICM ser det ganska marginellt ut. Om fi ställer med alla par, alla A, alla K och alla kombinationer av två kort över 8 så är vi indifferenta mellan syn och fold. Tror vi att fi ställer lösare än så så är det alltså syn. Annars fold. Tack. Mkt bra inlägg, känns som en normal HD, frågan kvarstår dock om vi har någon FE kvar efter fold, när vi dessutom sitter i SB mot storstackens BB nästa hand. Han kommer syna ner med allt. Foldar vi även den kommer vi ha 850 chips med BB 300.. inte särskilt stabilt. Om vi bortser från att handen ska behandlas i ett vakuum. Citera
brut Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Men jag tror inte att det har något med beslutet i sig att göra - det är väl bara en funktion av den HD vi sätter fi på i den aktuella handen. Bra inlägg. Men vi har ju svårt att sätta fi på en HD. Vet vi HD så så spelar det självklart ingen roll. Ju mer osäkra vi blir om den destå mer bör man nog ta hänsyn till det. Citera
Klyka Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Precis, dekutree, det finns andra faktorer än ICM och de blir viktigare ju mindre M vi har. Tror det är rätt viktigt att skaffa sig en större stack här, men jag har lite problem med att kvantifiera (inte kvantfillibrera ) det. Citera
martenmania Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Enligt ICM ..... ICM tar inte hänsyn till hur stora blindsen är. Om vi foldar i detta läge kommer vi, som dekutree var inne på, troligen få en ännu sämre situation om några händer. Detta ignorerar ICM. Jag synar. Citera
brut Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 ICM tar inte hänsyn till hur stora blindsen är. Om vi foldar i detta läge kommer vi, som dekutree var inne på, troligen få en ännu sämre situation om några händer. Detta ignorerar ICM. Jag synar. Sämre? Nästa hand blir som sämst en i snitt 50%are(om vi ställer blint). Synar vi nu kanske det inte är mer än 40%. Sedan så är det väl säkert så att vi hellre vill ha shortstackarnas pengar om vi nu vinner våra coinflipp vilket kanske är ett argument att syna denna. Citera
Snabelguy Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Sämre? Nästa hand blir som sämst en i snitt 50%are(om vi ställer blint). Synar vi nu kanske det inte är mer än 40%. Sedan så är det väl säkert så att vi hellre vill ha shortstackarnas pengar om vi nu vinner våra coinflipp vilket kanske är ett argument att syna denna. Utveckla gärna. Citera
DocLame Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Jag skulle nog också synat i faktiskt spel, och jag är den förste att konstatera att ICM bara är en modell som baseras på antaganden vars validitet måste övervägas. Men påståendet ICM tar inte hänsyn till hur stora blindsen är. stämmer inte alls, när det gäller beslutet i den här enskilda handen. Anta att BB hade varit lika med vår stack. Då får vi samma ICM-equity genom att folda som genom att syna och förlora. Med andra ord har vi bara uppsida på en syn, och ska syna med ATC även om 21 spelare är all in före oss. Däremot har det betydelse för framtida händer (framför allt när det gäller bristen på FE som vi drar på oss där genom att folda nu, precis som dekutree påpekar, och det är kanske det du menar) och den allmänna frågan om hur mycket man ska väga in framtida händer när man står inför beslut i aktuell hand är ju alltid intressant. Där finns det minst sagt olika åsikter både här på forumet och annorstädes. Citera
brut Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Utveckla gärna. Ok det blir exakt en 50% om vi har 0 FE och det foldas till oss. Citera
Snabelguy Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Ok det blir exakt en 50% om vi har 0 FE och det foldas till oss. Om ja... Citera
Recommended Posts